Jump to content

Recommended Posts

17 minut temu, nohol napisał:

(...) do Passata włożono to w 2015? 2014? I nie jest to Quattro z Audi, tylko nowa koncepcja VW. Subaru po prostu nie ma chorób wieku dziecięcego, dawno je wyleczono :)

 

No no, pierwsze Passaty Syncro to chyba polowa lat 80-tych ;)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No i odebrany  wynika z tego że nie ma alternatywy dla Outback'a 

Postanowiłem dołożyć swoje 3 grosze (3 eurocenty jak kto woli). Otóż przez ponad 2,5 roku jeździłem Passatem B8 2.0 TDI 190KM 4motion. Samochód musiałem oddać i zacząłem szukać czegoś na zamianę.

Miałem do niedawna okazję używać VW Passat Alltrack 2.0TDi w wysokim wyposażeniu mocno ponadseryjne. Przejechałem nim 130kkm po różnych drogach. Obecnie używam Subaru XV 1.6.  Wrażenia z korzysta

Posted Images

Posted (edited)
22 minuty temu, nohol napisał:

(...) Subaru po prostu nie ma chorób wieku dziecięcego, dawno je wyleczono :)

 

Dawno sie tak nie smialem :biglol:

Obecne Subaraki maja za to nieuleczalna wrodzona chorobe w postaci CVT... i tylko mocny silnik jako tako lagodzi przebieg tej choroby

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, nohol napisał:

 

Wersja AllTrack ( a taką tutaj porównujemy) ma 21,5cm.

Passat z testu ma 17.4 cm prześwitu. 

 

22FF9EE2-CDA2-46F0-9495-9E65661B0E54.jpeg

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

No no, pierwsze Passaty Syncro to chyba polowa lat 80-tych ;)

W 2003 o ile dobrze pamiętam kupiłem Octavię kombi 4x4 na haldexie. Audi miało Torsen (stały jak w Subaru) , VW i Skoda miały Haldex (dołączany). W 2007 przesiadłem się do Forestera. Jak się przesiadłem z ośki na Skodę to było wow (chociaż ten pierwszy Haldex był nieprzewidywalny w zakrętach (ESP nie miałem)), jak się przesiadłem ze Skody do Foresia znowu było wow.

Teraz mam wrażenie, że wszystko jeździ podobnie.

PS Prześwit jest pojęciem względnym - jest prześwit między osiami, kąty rampowe itp. OBK jest wyższy od Alltracka, to widać, ale z Tiguanem prześwitem są identyczne (20cm). Dlaczego piszę , że względnym - bo jak je zapakujemy bagażem i pasażerami centymetry znikają :)

Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

Obecne Subaraki maja za to nieuleczalna wrodzona chorobe w postaci CVT... i tylko mocny silnik jako tako lagodzi przebieg tej choroby

 

Nie do końca mogę się z tym zgodzić :) CVT jest narowiste, ale jeżeli zrozumieć zasadę działania przekładni planetarnej, to da się z tym jeździć całkiem, całkiem...

Trzeba się tylko tego nauczyć, bo rzeczywiście wymaga innego operowania pedałem przyspieszenia. "Podłoga" nie ma sensu, wystarczy wcisnąć ok. 30-40% pedału przyspieszenia, do poziomu 3-3,3krpm i dać czas zapracować skrzyni. Auto jeździ płynnie, silnik nie wyje. Pisałem już gdzieś o tym na forum. Przynajmniej mój XV lubi taką pracę nogi na pedale gazu :)

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, przemo napisał:

Teraz mam wrażenie, że wszystko jeździ podobnie. 

Na pewno Haldex został ulepszony, a dla przeciętnego użytkownika najbardziej odczuwalnym momentem było dołączanie tylnej osi, które teraz odbywa się jeszcze szybciej. Jednak jest szereg innych sytuacji drogowych, gdzie dobry, stały napęd 4x4 ma przewagę. Gdyby było inaczej Audi zrezygnowałoby z montowania "przestarzałego" torsena do modeli z linii 4 i wyższej. Zresztą, gdzieś na forum jest rosyjskie porównanie Volvo i OBK - oba pojazdy mają nowe wersje 4x4, Volvo Haldexa, Subaru ma stały napęd z rozdziałem momentu. Do pewnego stopnia Volvo daje radę, jednak koniec końców różnica jest i to widoczna. Oczywiście jeśli raz na jakiś czas zjeżdżamy na polną drogę to nie ma to najmniejszego znaczenia. Z drugiej strony dwa lata temu pojechałem moim rodzinnym forkiem na trójstyk granic nad Bugiem trochę udając amfibię i widziałem zaciekawionych funkcjonariuszy SG kto jeszcze poza ich Patrolem wjechał na polanę. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

około 20,30 minuty Volvo ma już dość. :blink:

Pomijając wycieczki w "teren" i sporą różnicą w cenie to ten "Szwed" jest dla mnie najładniejszym przedstawicielem segmentu. :wub:

A6 Allroad też jest niczego sobie ale cena poraz kolejny idzie w górę.

Outback jest skuteczny, bezpieczny i "budżetowy". Nie jest za to wyścigowy jak wielu fanów Subaru by chciało. ;)

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kącik historyczny. ;)

Co było przed Outbackiem?

Subaru Leone Wagon pierwszej generacji z 1978 roku w akcji.

 

 

A tu stare z nowym., 

 

 

Edited by Michał W.
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

To porównanie z nowym obk bardzo fajne. Podobne wrażenia mamy po subariadach, tzn że  np. forek SG w manualu nie ustępuje w terenie nowszym forkom z elektroniką, cvt itd a dzięki temu, że ma mniejsze rozmiary i mniej go szkoda podrapać jest chyba najlepszym forkiem na subariady terenowe.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 12.05.2020 o 14:12, nohol napisał:

Auto jeździ płynnie, silnik nie wyje. Pisałem już gdzieś o tym na forum. Przynajmniej mój XV lubi taką pracę nogi na pedale gazu :)

 

nie uwierzą...:D  też próbowałem to opisać ale dałem spokój ….

 

 

 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

nie uwierzą...:D  też próbowałem to opisać ale dałem spokój ….

 

Cóż... każdemu z nas przysługuje wolna wola. Chyba, że się mylę :)

Edited by nohol
Link to post
Share on other sites

Ciesze się, że powstał ten wątek. Miałem/mam bardzo podobne dylematy co założyciel tego tematu. Sprzedaję Alhambrę 4x4 i szukam czegoś nowego i skoro dzieciaki podrosły to nie musi to być van.  Zrezygnowałem z rozpatrywania suv-ów . Są modne przez co drogie, palą więcej a niekoniecznie mają więcej miejsca w przestrzeni bagażowej. Poza tym chciałem iśc lekko pod prąd. 

No i co bardzo istotne na samochody typu kombi, z racji tego że już są passe ;) można dostać bardzo ciekawy rabat.... poza Subaru :) 

 

Na tapecie od początku jest

 

Outback 

VW Alltrack / VW passat 

V60cc

V90cc 

 

Istotnym punktem dla mnie jest ilość miejsca na tylnej kanapie. Mam trójkę dzieci 2 x 10 + 12 więc ważne jest dla mnie żeby każde z nich podróżowało w warunkach, które pozwolą uniknąć wojen na pokładzie. Bagażnik jest istotny ze względu na psa + bagaż na rodzinne wyjazdy ale mam wprawę w pakowaniu walizek do trumny na dachu więc nie bałem się akurat o ten aspekt. Poza tym etap wózków, łóżeczek itp jest już za nami więc 4 duże walizki na wyjazd zupełnie wystarczają. Dwie duże walizki + pies do bagażnika, dwie kolejne do trumny na dachu. Jak trzeba to 1 lub 2 rowery na dach a pozostałę rowery na bagażnik zamontowany na haku. W Seacie taki model sprawdzał się idealnie. Tak na marginesie to samochody typu VAN to jest najlepsze co człowiek wymyślił. Są duże komfortowe, ustawne, potrafią mieć przesuwane drzwi, siedzi się wyżej, idealne widoczność, olbrzymi bagażnik dzięki któremu nie musimy się kłócić z żoną co zabrać....,... tylko, że są zajebiście nudne.... :) 

 

Stanęło więc na dużym kombi, najlepiej z napędem i podwyższonym. 

 

Nieobecni. 

 

A6 allroad : gdyby nie ograniczenia budżetowe to były to numer jeden lub Q7 ale w przypadku A6 allroad, Audi przy robieniu cen odleciało w kosmos. Ten model jest droższy nawet niż Q7 

A4 allroad : super silniki, super napęd, jakość wykonania, prowadzenie klasa sama w sobie ale za mało miejsca dla trójki na tylnej kanapie i z przodu jakoś ciasno... 

Skoda Octavia Scout / VW Golf alltrack : mała dostępności tych modeli jeśli chodzi rynek wyprzedaży. Duże bagażniki ale mało miejsca na szerokość na tylnej kanapie. 

 

Eliminacje. 

 

V60cc wydawało się do pewnego momentu faworytem. Znalazłem kilka ciekawych ofert, spore rabaty, mocny diesel 190km, bogato wyposażone. 

V90cc : dostałem jedną ofertę na demo i byłem skłonny dopłacić do V60cc ale mieć to czego chcę. 

 

Wszystkie wątpliwości się rozwiały jak odwiedziliśmy z rodzinką, jednego dnia, jeden po drugim salony : Subaru, Volvo, VW.... 

Volvo : okazało się, że to są duże samochody ale na zewnątrz. Miejsca na tylnej kanapie dla osoby siedzącej na środkowym miejscu jest za mało. Tunel środkowy jest poprowadzony bardzo wysoko przez co cierpi komfort podróżowania. Ponadto bagażnik w V90cc jest niemal tej samej wielkości co w V60cc ze względu na opadającą linię dachu....

 

VW Passat : duży bagażnik, dużo miejsca z tyłu zarówno na szerokość jak i na długość. Tunel środkowy jest ale mam wrażenie że nie jest tak inwazyjny jak w Volvo. 

          Najlepsza pozycja za kierownicą dla kierowcy. Regulowany na wysokość i długość podłokietnik, wszystko logicznie poukładane, fotel obejmujący ciało kierowcy., dobrze leżąca w dłoniach                            kierownica odpowiedniej grubości. 

 

Outback : to jest typ samochodu, który w realu wygląda 10 razy lepiej niż na zdjęciach, w przeciwieństwie do reszty. Dużo miejsca na tylnej kanapie zwłaszcza na szerokość. Tunel środkowy jest ale zupełnie nie przeszkadza ponieważ siedzisko jest wyżej niż u konkurencji i nie ma się wrażenia że się wpada na siedzenie ... wyżej poprowadzona linia dachu powoduje że mamy subiektywne wrażenie że miejsca jest w nim dużo więcej., coś jak w VAN-ie....  przy dłuższych podróżach na pewno zmęczenie będzie mniej odczuwalne. 

 

Werdykt dzieci : Subaru. 

 

Jazdy testowe. 

 

Muszę pochwalić Subaru bo samochód dostałem na weekend i to nawet nie musiałem o to prosić. Gwarancji że od nich kupię nie mieli bo upatrzyłem sobie kolor którego nie mają dostępnego. 

Wrażenia po 3 dniach jazd. Samochód, który sprawia bardzo solidne wrażenie, idzie niczym czołg i mamy wrażenie, że nic nas nie zatrzyma. Jak dla mnie jest  to męski typ samochodu. 

Solidny, zwarty, bardzo dobrze się prowadzący. Zrobiłem nim na trasach ponad 150km z różnymi prędkościami i spalanie wyglądało następująco

tempomat 145km / h : 9,5l/100km

tempomat 115km / h : 6.8l / 100km 

Każdy pomiar na trasie ok. 50km, licznik zerowany za każdym razem. 

 

Autostrada i wyścigi z każdym chętnym z prędkościami 170-180km po ok 30km ... spalanie : 14.5litra. 

Średnio po weekendzie wyszło mi : ok 8 litrów. 

 

Przyspieszenie : jakie jest każdy wie. To nie jest samochód do wyścigów spod świateł. Technika operowania gazem na pewno ma znaczenie. W przedziale użytkowym do jazdy po mieście  nadaje się idealnie, mijałem inne samochody jak tyczki, silnik nie wył i nie tracił tchu. Ten silnik i skrzynia to nie jest zestaw do połykania tirów na drogach lokalnych tylko do szybkiego przemieszczania się po autostradach lub drogach ekspresowych.... ustawiamy tempomat i jedziemy. Audio moim zdaniem lepsze niż to seryjnie montowane w VW. Nawigacji nie testowałem ale ma apple car play i android auto więc problemu raczej nie będzie. 

 

Minusy

- brak czujników parkowania - uważam, że byłyby lepsze niż te kamery ... dają średniej jakości obraz i słabe wyczucie odległości ale zakładam, że to kwestia wprawy 

- podłokietnik z przodu  bez regulacji... powinien być co najmniej wysuwany.... 

- podświetlenie stacji multimedialnej jest zbyt jasne i nie jest wystarczająco mocno zsynchronizowane z podświetleniem deski i zegarów ale może to da się wyregulować gdzieś w ustawieniach 

- brak większych rabatów, jedynie w przypadku demówek można liczyć na jakiś rabat ale to  chyba cecha wspólna większości japońskich marek

- największy ból to koszt serwisu. Policzyłem i po 4 latach (mój przebieg to 120tys) serwisowania w ASO wg tabeli wyda się ok 16 tys.... samej idei wymiany oleju co 15tys nie podważam ale koszty z tym związane są chore... 

   w VW można za 2000zł dokupić pakiet na 120 000km / 4 lata i nawet licząc te dodatkowe wymiany oleju za 500-600zł to wyjdzie to coś ok 4000zł na przeglądy a nie 16 000.... 

   Mój drugi samochód to Audi Q5 i tam serwis jest na podobnym poziomie lub tańszy.... 

 

No i jeszcze dylemat związany z tym czy Subaru nie podzieli losu takiego Infiniti. Już wiemy, że Outback będzie kosztował w tym roku 195tys. Nowy model ma kosztować ponad 200tys....kto to kupi? 

Czy Forester z tym silnikiem jakoś się sprzedaje? Nie wiem... Czy wystarczy im zapaleńców żeby utrzymać markę w Europie? Czym będą tu handlować jak normy spalin wycięły im najciekawsze modele?

 

 

Passat. 

 

Niestety nie Alltrack a zwykłe kombi i to bez napędu. 

Powiecie że to bez sensu ale chciałem zobaczyć jak to jedzie i czy jest sens brać to pod uwagę bo można wyrwać sztuki z rabatami rzędu 35-38tys. z rocznika 2019 z praktycznie kompletnym wyposażeniem, 

Silnik 2.0TSI 190KM DSG. Mocy aż za dużo, za każdym ostrym startem spod świateł załączało się ESP. Przydałby się napęd. Bardzo przyjemny zestaw napędowy. Spalenie podobne jak w Subaru. 

 

Wersja Alltrack do produkcji, z podobnym wyposażeniem co Outback ale silnikiem diesla 190KM to jest poziom 227tys i nie jest to max. Nie ma skóry, okna dachowego, wentylacji foteli, czy pamięci fotela. ..Od tego rabat 10 tys i jeszcze minus 6% ..tyle dają na starcie. ... wychodzi 204tys ale w tym są przeglądy i przedłużona gwarancja do 4 lat/ 120 000km ......

Biorąc pod uwagę że serwis Subaru kosztuje ile kosztuje to przy nowej cenie Outbacka na poziomie 195tys okazuje się że Alltrack po 4 latach użytkowania i przebiegach 30 000 rocznie będzie nas kosztował kilka tysięcy złotych mniej lub tyle samo.  Kosztu paliwa nie liczę, trudno to oszacować ale ten litr / 100km diesel pewnie będzie palił mniej.... 5000zł przez 4 lata.... 

 

Finansowanie VW też ma korzystniejsze, nie ma przepaści ale jest tańsze - dotyczy aut niezarejestrowanych. 

 

Rozum podpowiada Passat, serce Outback. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Jeżeli obawiasz się że:

9 minut temu, g-man napisał:

No i jeszcze dylemat związany z tym czy Subaru nie podzieli losu takiego Infiniti.

to istnieje duże prawdopodobieństwo że VW takiego losu na rynku EU nie podzieli. Co więcej na takiego passerati zawsze znajdziesz kupca i to w dobrej cenie.  A w skodzie byłeś? ;)

Ze wszystkimi Subaru jest tak że wyglądają na mniejsze niż są w rzeczywistości. OBK jest olbrzymie

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, g-man napisał:

. Gwarancji że od nich kupię nie mieli bo upatrzyłem sobie kolor którego nie mają dostępnego. 

 

pomogę im znaleźć....:)

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, g-man napisał:

Na tapecie od początku jest

 

Outback 

VW Alltrack / VW passat 

V60cc

V90cc 

Jak rozważasz passata, czyli auto niepodwyższone, oraz chcesz mieć dużo miejsca z tyłu to ja bym dorzucił Forda S-Maxa 4x4. Z tyłu są 3 równorzędne siedzenia - pod kątem miejsca z tyłu to mało które auto tyle oferuje. Do tego wielki bagażnik.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, g-man napisał:

 (...) Nieobecni (...)

 

W tej ukladance brakuje glownego nieobecnego, czyli Škody Syperb :hi:

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Karas napisał:

Jeżeli obawiasz się że:

to istnieje duże prawdopodobieństwo że VW takiego losu na rynku EU nie podzieli. Co więcej na takiego passerati zawsze znajdziesz kupca i to w dobrej cenie.  A w skodzie byłeś? ;)

Ze wszystkimi Subaru jest tak że wyglądają na mniejsze niż są w rzeczywistości. OBK jest olbrzymie

 

Na passerati diesel + manual to może tak.... gorzej beznyna + automat po 120-130k przebiegu... Pójdę tą skodę obejrzeć z czystego obowiązku (Superb Scout) ale ceny mają dziwne za ten model... 

mentalnie nie jestem w stanie przełknąć kwoty poand 150tys za marki typu skoda, seat, ford itd...  poza tym w Superb Scout ten dekor udający drewno, który namiętnie ładują do tej wersji wygląda jak straszny paździerz...  szukam raczej gotowej sztuki niż do skompletowania... 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, RoadRunner napisał:

Jak rozważasz passata, czyli auto niepodwyższone, oraz chcesz mieć dużo miejsca z tyłu to ja bym dorzucił Forda S-Maxa 4x4. Z tyłu są 3 równorzędne siedzenia - pod kątem miejsca z tyłu to mało które auto tyle oferuje. Do tego wielki bagażnik.

 

Miałem S-max-a w poprzedniej wersji i to było rewelacyjne auto... przymierzałem się do niego przed Alhambrą ale to był wtedy nowy model i polityka cenowa była nieugięta a finansowanie na tle VW słabe.

Tak jak pisałem szukam raczej gotowej sztuki, nawet z rocznika 2019 licząc na spory rabat. Z S-maxem z napędem jest problem taki, że za wiele ich nie ma dostępnych od ręki ale masz rację, decydując się na wersję samochodu niepodwyższonego to S-max powinien być brany pod uwagę. 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

pomogę im znaleźć....:)

 

Zaoferowali pomoc ale cena już nie byłaby tak atrakcyjna jak na tą sztukę którą mają u siebie... :)   

tak  na marginesie to dlaczego dealerzy nie sprowadzają więcej takich kolorów jak zielony , czerwony czy storm grey metallic ? Te szare, czarne, granatowe... są takie trochę smutne i opatrzone... 

Wydzielają je Wam czy jak? 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, g-man napisał:

dealerzy nie sprowadzają więcej takich kolorów jak zielony , czerwony czy storm grey metallic ?

 

Dealerzy zamawiają takie kolory jakie uważają , że sprzedadzą , Centrala nie ma wpływu na zamawiane kolory :) Na "czerwonego" nie ma zbyt wielu chętnych więc trzeba zamawiać i czekać koło 3 miesięcy ale pozostałe dwa kolory które Pan wymienił mam dostępne w ciągu 7-14 dni..... jeszcze w dobrej cenie  ;)

ps. a przy okazji , dobry opis oglądanych aut :)

Edited by Andrzej Koper
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Andrzej Koper napisał:

 

Dealerzy zamawiają takie kolory jakie uważają , że sprzedadzą , Centrala nie ma wpływu na zamawiane kolory :) Na "czerwonego" nie ma zbyt wielu chętnych więc trzeba zamawiać i czekać koło 3 miesięcy ale pozostałe dwa kolory które Pan wymienił mam dostępne w ciągu 7-14 dni..... jeszcze w dobrej cenie  ;)

Co to znaczy w dobrej cenie? :P   wersję Special Edition ma Pan też dostępną? 

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, g-man napisał:

największy ból to koszt serwisu. Policzyłem i po 4 latach (mój przebieg to 120tys) serwisowania w ASO wg tabeli wyda się ok 16 tys.... samej idei wymiany oleju co 15tys nie podważam ale koszty z tym związane są chore...

Jeszcze nigdy przy serwisie Subaru nie zbliżyłem się do granicy z tego pliku. To są ceny maksymalne, która rzadko występują w realu. Zawsze można wykupić kartę Klubu Subaru i wtedy jest rabat chyba 10% na części i 20% na robocizne?

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
39 minut temu, g-man napisał:

Co to znaczy w dobrej cenie? :P   wersję Special Edition ma Pan też dostępną? 

 

szczegóły  p. Łukasz  502379094  :)

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, g-man napisał:

tak  na marginesie to dlaczego dealerzy nie sprowadzają więcej takich kolorów jak zielony , czerwony czy storm grey metallic ? Te szare, czarne, granatowe... są takie trochę smutne i opatrzone... 

Zielony i karmazyn to dla mnie dwa najładniejsze kolory. Mam "czerwońca" z czarnymi dodatkami który wygląda naprawdę wspaniale. Ale pamiętam z czasów studiów jak dorabiałem w sklepie z kurtkami skórzanymi i wszyscy marudzili dlaczego nie ma zielonych czy czerwonych, jak się jednak pojawiły i tak każdy brał czarną, czasem w ramach ekstrawagancji brąz. 

Podobnie jest z innymi markami - przecież BMW nie ma w ofercie dwóch kolorów czyli czarnego i białego. Są też wiśniowe, niebieskie, żółte, zielone, ale na naszych drogach black&white z naciskiem na black. 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Kristofor napisał:

. Mam "czerwońca" z czarnymi dodatkami który wygląda naprawdę wspaniale

 

to prawda , tym bardziej , że do czerwieni to mu sporo brakuje :) ale ostateczne decyzje o kolorze zapadają najczęściej tak jak Pan opisał :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...