Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

Octavia scout  to mimo wszystko auto z niższego segmentu, a jej "zdolności terenowe" głównie opierają się na dodatkach wizualnych.  Z grupy VAG na następców outbacka rozważałbym raczej A4 i A6 allroad. 

Edytowane przez plejadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Trzeba przyznać, ze zgrabne auto. Tylko szyby z tylu przyciemnić i wyglada naprawdę fajnie. 

Wizualnie z zewnątrz super, ale jak siądziesz w środku to szybko do Subaru pobiegniesz, nie mówiąc już o Audi czy Volvo. Poza tym ze Scoutem był duży problem cenowy. Obserwowałem tę wersję, i co prawda w cenniku nie było podwyżek, ale ze standardu co jakiś czas wypadały elementy wyposażenia. I tak już niedawno w standardzie Scout, a więc dość drogiej wersji nie było automatycznej klimatyzacji, która była wcześniej. Niby nic, ale tu 2 tys. tam 2 tys. i nagle prawie 150 tys. za dobrze wyposażoną Octavię się robiło. Przy możliwości wzięcia OBK za niecałe 10 k więcej nie było chwili zastanowienia, choć skoda 2.0 TSI miała lepszą dynamikę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kristofor napisał:

a więc dość drogiej wersji nie było automatycznej klimatyzacji

Przyznam, że ręczna klimatyzacja to mi się kojarzy z autami mającymi +15 lat albo segmentem A/B... A tu proszę, VAG potrafi :)

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kristofor napisał:

Niby nic, ale tu 2 tys. tam 2 tys. i nagle prawie 150 tys. za dobrze wyposażoną Octavię się robiło.

 

Ożeż! Fiu, fiu ... mają fantazję. Teraz taka Octavia to już cennikowo prawie jak Audi ;) Czy to jest ta nowa strategia segmentacji rynku wg VAG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, subleo napisał:

 

Ożeż! Fiu, fiu ... mają fantazję. Teraz taka Octavia to już cennikowo prawie jak Audi ;) Czy to jest ta nowa strategia segmentacji rynku wg VAG?

Aura ogolnie zdrozaly. Subaru tez, i to niezależnie od kursu euro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno zależy które i są wyjątki. Dzisiaj Jacek Balkan mówił o Suzuki Swift, które od kilku lat w zasadzie nie zdrożało (48 tys. ... 52.9 tys.) ... oczywiście porównując do innych producentów.

 

 

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

ponieważ w innym temacie wyszło 3 grosze o alternatywie dla OBK, to dopiszę, częśc poszła na PW do kolegi Tsunemoto, może się nie pogniewa za skopiowanie korespondencji.

mam 220d, od niecałych 3 lat, nie jest to może typowo alternatywa dla OBK ze względu na różnicę cenową, ale jak się ponegocjuje i wychaczy poprzedni rocznik, to kuż róznica nie jest aż tak duża. All terrain ma też tą zaletę że silnik 2l diesel ma niską akcyzę, i w sumie jest jeszcze w miare sensownych pieniądzach.  Dopłata do 3 litrów kiedy kupowałem wynosiła koło 80 tyś, przy tym samym wyposażeniu, więc tak.... Auto jest baaaardzo duże, ale w środku zwłąszcza z tyłu jest tylko ok, w Superbie będzie więcej miejsca w 2 rzędzie. CO do alternatyw Audi Allroad występuje tylko 3 litrowej wersji i ma abstrakcyjne ceny, A4 allroad  było dla mnie ciut za małe, jak ktoś nie potrzebuje wozić tyle powietrza to może być ciekawa alternatywa Przed kupnem testowałem V90CC, i tam diesel 190 jest zdecydowanie mniej dynamiczny, podejrzewam że nawet 235 może nie być szybszy. No i Mercedes ma lepsze multimedia, i sprawia wrażenie lepiej wykończonego. Do normalnej jazdy to wszystko co potrzeba, świetnie współpracuje ze skrzynią i ma wystarczający "ciąg" jedyne kiedy człowiek sobie myśli że mogło by być lepiej to wyprzedzanie na krajówce, ale wtedy to tylko auta typu evo9 są wystarczająco szybkie. Auto jest bardzo ciche i wygodne, to właściwie jego główna charakterystyka. Wczoraj jechałem 160km/h na tempomacie i było 1800 obrotów, wrażenie jak w innym aucie przy 130. Ma seryjną pneumatyke, i co za tym idzie płynie po nierównościach. Rewelacyjne systemy wspomagania kierowcy, naprawdę odciążają, i jadąc autostradą człowiek się mniej męczy. Przypomniałem sobie, jak jechałem z rodziną przez przełęcz Gavia we Włoszech, bardzo ciasne i wąskie zakręty, to brakowało mocy na wyjściu z serpentyn. Ale to naprawdę minimalna wada. W codziennym użytkowaniu ten nowy diesel mercedesa jest świetny, mocny, elastyczny i cichy. Lubi ad blue, zjada zdecydowanie więcej niż np 530d.  W porównaniu do poprzedniego kombi, obk 2.5 to nie ma porównania, szybsze, wygodniejsze mniej pali, ok Subaru to jednak inny segment. Różnicę czuć zwłaszcza na "niemieckiej autostradzie" czyli na prędkościach powyżej 160km/h

Minusy, bo wcześniej zpomniałem, pare elektrycznych gadżetów (typu przycisk otwierania na klapie tylnej)się zepsuło, serwis się wykręca jak może, 2 lata gwarancji tylko. W trybie comfort prowadzenie ciut pontonowate, ale zawsze można na sport przełączyć. Rozpoznawanie mowy działa tak sobie, podobnie nawigacja, google maps lepsza. Pneumatyka się "awanturuje" żeby nie jechać szybciej niż 35 km/h w trybie offroad. w sumie tyle.

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2020 o 09:44, Michał W. napisał:

Jeden z najładniejszych konkurentów dla Outbacka, czyli Volvo V90 Cross Country w prezentacji od "Zachar OFF".

 

 

Kolega miał kupić OBK ale wybrał XC 90 i po tygodniu audio padło. Podsumował , żona jeździ już 2 lata Subaru XV i nic się nie zepsuło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Grzesiek89 napisał:

Kolega miał kupić OBK ale wybrał XC 90 i po tygodniu audio padło. Podsumował , żona jeździ już 2 lata Subaru XV i nic się nie zepsuło ;)

mnie się w OBK pare razy zawiesiły multimedia, więc nie jest tak żeby nigdy nic

CO do obk i alternatywy, przypomniało mi się jeszcze jedno, w porównaniu do obk mercedes prowadzi się jak statek, stabilnie, przewidywalnie zero emocji. Mam wrażenie ze w szybciej przejechanych łukach na chwilę odpala jeden tylny hamulec, nie w ramach ESP tylko żeby autem nie zabujało na wyjście, żeby tak bardzej statecznie było. OBK prowadził mi się genialnie, miał mega rezerwy i był bardzo łatwy w prowadzeniu. Dynamicznie perełka, z tym że tylko z górki, bo pod górkę nie miał siły. Naprawdę żałuję że subaru zdecydowało się ograniczyć ofertę silnikową do 2,5 na. 2.4 turbobenzyna, albo diesel, ale taki bardziej dopracowany, i koło 200 koni, i nawet bym nie pomyślał o innym samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

Kolega miał kupić OBK ale wybrał XC 90 i po tygodniu audio padło. Podsumował , żona jeździ już 2 lata Subaru XV i nic się nie zepsuło ;)

Generalnie wszystko może się popsuć. Aktualnie weszło na rynek bardzo dużo konstrukcji wymuszonych zmianą norm, i ja na pewno poczekam kilka lat aby zobaczyć jak to się w praniu spisze. Jeśli ktoś ma stały poziom dochodów, to wynajem jest dobrym rozwiązaniem, ale z drugiej strony wynajem i deklarowana zewsząt ekologia to dwa różne światy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.09.2020 o 14:42, Michał W. napisał:

Szwedzko Chiński konkurent Outbacka czyli Volvo V60 Cross Country testowany w terenie przez TFLoffroad.

 

Uwazam ze Volvo V60 jest piekne, ale niestety polaczenie szewdzkiej jakosci z chinska - nie jest optymalne, wydaje mi sie ze gdyby Volvo bylo wlasnoscia Toyoty - to producenci z Niemiec mieliby groznego konkurenta.  Mam kilku znajomych ktorzy nacieli sie na Volvo, ale jednoczesnie widze wciaz na drogach stare Volva 244 na drogach... i ich widze wiecej niz modeli z lat 90'tych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Eryk napisał:

Uwazam ze Volvo V60 jest piekne, ale niestety polaczenie szewdzkiej jakosci z chinska - nie jest optymalne, wydaje mi sie ze gdyby Volvo bylo wlasnoscia Toyoty - to producenci z Niemiec mieliby groznego konkurenta.  Mam kilku znajomych ktorzy nacieli sie na Volvo, ale jednoczesnie widze wciaz na drogach stare Volva 244 na drogach... i ich widze wiecej niz modeli z lat 90'tych...

Mozesz rozwinąć myśl „nacieli sie na Volvo”? Generalnie nikt już nie produkuje tak trwałych aut jak 244. Inne czasy. Ja po roku z V90CC jestem zadowolony. Problemów zero. Pewnie, ze Mercedes E-klasa All Terrain to nie jest, ale za cenę która zapłaciłem kawał solidnego auta. Chyba najbardziej podobny do OBK (mam porównanie z MY16), nieco lepiej wykonany i bardziej dynamiczny. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, RoadRunner napisał:

W jakim aspekcie ? Dla mnie V90CC (przynajmniej z macania w salonie) prezentuje się rewelacyjnie. 

Volvo w zasadzie nic nie brakuje, ale w porównaniu z E-klasą mimo wszystko jakość materiałów jest wg mnie oczko niżej. Oczywiście porównuje z dobrze doposażonym Mercedesem, odpowiednie skory etc. Zreszta, w Volvo tez podstawowa skóra a skóra nappa to potężna różnica.

Jedno co mocno rozczarowuje to audo by Harman. Żałość. Topowe audi w Volvo jest boskie, a to niestety żałość. W OBK MY16 wg mnie było lepiej. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Mozesz rozwinąć myśl „nacieli sie na Volvo”? Generalnie nikt już nie produkuje tak trwałych aut jak 244. Inne czasy. Ja po roku z V90CC jestem zadowolony. Problemów zero. Pewnie, ze Mercedes E-klasa All Terrain to nie jest, ale za cenę która zapłaciłem kawał solidnego auta. Chyba najbardziej podobny do OBK (mam porównanie z MY16), nieco lepiej wykonany i bardziej dynamiczny. 

Mieli problemy z przegrzewaniem i skrzynia biegow, oraz rozne elektryczne upierdliwosci, w XC i w ktoryms z wersji R... ktore powodowaly ze samochod musial byc odholowany... ja nigdy Volva nie mialem, ale jak patrze na consumer reports to awaryjnosc aut kilkuletnich utrzymuje sie na zbyt wysokim poziomie jak dla mnie.  Toyota nadal produkuje bardzo dobre auta, ktore sa wprawdzie nudne, ale poprostu sie nie psuja, generalnie japonskie auta sa trwalsze od europejskich, takze ladne opakowanie to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Eryk napisał:

Mieli problemy z przegrzewaniem i skrzynia biegow, oraz rozne elektryczne upierdliwosci, w XC i w ktoryms z wersji R... ktore powodowaly ze samochod musial byc odholowany... ja nigdy Volva nie mialem, ale jak patrze na consumer reports to awaryjnosc aut kilkuletnich utrzymuje sie na zbyt wysokim poziomie jak dla mnie.  Toyota nadal produkuje bardzo dobre auta, ktore sa wprawdzie nudne, ale poprostu sie nie psuja, generalnie japonskie auta sa trwalsze od europejskich, takze ladne opakowanie to nie wszystko.

Przykro słuchać. U mnie na szczęście bez problemów. Opakowanie Volvo jak pisałem jest niezłe, ale bez przesady. 

Z Toyoty interesuje mnie jedynie nowy Yaris GR, reszta to... no cóż, nawet jeśli są ponadprzeciętnie bezawaryjne to nuda potrafi zabić. Wolałbym już chyba legendarną Skode ;) Ale każdy dobiera to co lubi i mu pasuje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...