Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.05.2020 o 03:07, Michał W. napisał:

Zamiast Outbacka V całkiem ciekawą alternatywą może być Outback VI mimo obiekcji @eddie_gt4 ;)

 

Gdy szukalismy auta dla zony na miejsce 2007 OBK, w ktorym pekl napinacz paska rozrzadu co skutkowalo unieruchomieniem auta i potrzebny byl nowy woz... Na poczatku nie bralismy pod uwage kolejnego OBK 3.6r, bot tak troche dziwnie jest miec 2 takie same auta, wiec patrzylismy na 2017 Forestera 2.0 XT, ale do zony to auto kompletnie nie przemawialo - powiedziala nie - i koniec tematu.  Bralismy pod uwage na Buicka Regala TourX, ale wymagane paliwo premium go przekreslilo, procz tego czytalem ze skrzynie biegow aisin w tym modelu sa takie sobie.  Rozwazalem jeszcze Toyote Highlander Hybrid, ktora mialaby w sumie sens, z tym ze zona "nie czuje" wymiarow aut ktorymi jezdzi i taki kolos bylby dla niej zbyt duzym wyzwaniem wiec zrezygnowalem z tego tematu.  Z wygladu rozne Volvo, Audi i VW, wygladaly fajnie - ale niestety trwalosc tych aut jest tragiczna wiec wdeptywac nie bedziemy (bo juz raz wdepnalem).  Bralismy jeszcze pod uwage Mazdy cx-9 i cx-5, ktore sa bardzo fajne, i swietnie sie prowadza, ale jednak maja mankament w postaci napedu AWD, ktory potrafi nie dizlac w sposob oczekiwany (czyli taki ze dziala).  Poniewaz mieszkamy w terenie lekko pomarszczonym, a zima, gorka na naszej ulicy wymaga dobrego napedu i opon zimowych, wiec Mazda odpadla a wskoczyl OBK - tylko ktory.  Ten najnowszy byl juz dostepny w salonach ale raczej nie chcielismy 2.5i ze wzgledu na to ze poprzednik mial ten silnik i jednak zawsze zalowalem ze nie byl to 3.0.  Wiec jedyna opcja bylby XT, z turbodoladowanym silnikiem z Ascenta (ktorego ogladalismy ale docelowo byl zbyt "foresterowaty" z wygladu dla zony).  Niestety CVT z silnikiem turbo to jednak jest pomylka... jeszcze zeby to CVT bylo super trwale, i dawalo rade z silnikami o wiekszej mocy - niestety tak nie jest, wiec xt odpadlo a uwage skupilem na modelu OBK ktory mam - no i na tym stanelo, kupilem auto uzywane w dobrej cenie z gwarancja na wszystko 7lat/100,000 mil.  Zona jest zadowolona z auta, bo jest wystarczajaco szybkie, pali tyle co jej stary OBK a ma wiekszy zasieg, no i wnetrze jest ladniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minutes ago, Eryk said:

(...) Wiec jedyna opcja bylby XT, z turbodoladowanym silnikiem z Ascenta (ktorego ogladalismy ale docelowo byl zbyt "foresterowaty" z wygladu dla zony).  Niestety CVT z silnikiem turbo to jednak jest pomylka... jeszcze zeby to CVT bylo super trwale, i dawalo rade z silnikami o wiekszej mocy - niestety tak nie jest, wiec xt odpadlo(...)

Tu mnie zainteresowałeś. W tej chwili poważnie rozważam nowego outbacka, właśnie XT i skrzynia jest niby wzmocniona (high torque w materiałach propagandowych). W czasie jazdy testowej auto szło jak czołg, nie wyło, przyspieszało akceptowalnie. Skąd info o słabym CVT w nowym, 2020 outbacku w US?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kowalesik napisał:

Tu mnie zainteresowałeś. W tej chwili poważnie rozważam nowego outbacka, właśnie XT i skrzynia jest niby wzmocniona (high torque w materiałach propagandowych). W czasie jazdy testowej auto szło jak czołg, nie wyło, przyspieszało akceptowalnie. Skąd info o słabym CVT w nowym, 2020 outbacku w US?

Do normalnej jazdy XT sie nadaje jak najbardziej... ale znajac siebie to majac OBK XT z osiagami zblizonymi do, lub takimi samymi jak OBK 3.6, to jednak korciloby mnie by cos tam pomodzic...

High torque CVT jest stosowany w WRX, Forester XT, OBK 3.6, no i OBK XT... w swoim 3.6R z 2015 roku mialem wycieki (naprawione na gwarancji) - ale wiadomo to byl pierwszy rocznik tego modelu... ale podazajac tropem to na przyklad taki Cobb nie oferuje nic powyzej Stage 1 dla Subaru ze skrzynia CVT (do FXT czy WRX), podczas gdy stare automaty 4eat wytrzymywaly dosc duze moce z modyfikacjami silnikow, na przyklad do 2002 WRX 2.0 z 4eat mozna kupic COBB Stage 2+.  Z tego co czytalem na roznych forach limitowanie oferty do Stage 1 jest spowodowane skrzynia CVT - co ma sens bo jesli z fabryki wychodzi high torque CVT to jest to obliczone na fabryczna moc silnika a nie na cos ponad to. Tradycyjne automaty maja inna konstrukcje i dluzsza historie, ktora pozwala na wspolprace z wiekszymi mocami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kowalesik napisał:

Czyli powinienem spać spokojnie :) Potrzebuję auta do codziennej eksploatacji, nie wyścigów.

Tak piszesz ale chcesz brac XT a nie 2.5...;)

Honda Passport jest chyba szybsza do 60 od nowego OBK XT... i to nawet nie jest WRX czy STI.  A wiadomo ze jest jeszcze Edge ST i Explorer ST, i rozne takie z silnikami Hemi... i wszystkie sa do codziennej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, Eryk said:

Tak piszesz ale chcesz brac XT a nie 2.5...;)

Wiesz doskonale o co mi chodziło ;) XT bez wyścigów i modzenia powinien pożyć trochę.

Sęk w tym, że Outback to w zasadzie jedyne podniesione kombi na rynku w tej chwili :(, odkąd zniknęło Volvo XC70. Co prawda niby jest V60CC, ale jakieś małe. Honda Passport/Pilot podobają mi się, bardziej suvopodobne i pewnie tak się prowadzą, ale nie sprawdzałem jeszcze. Ja wiem, że Subaru nazywa Outbacka SUVem, w mojej głowie to jednak ciągle kombi :) Buicka Regala TourX nie chcę - Opla miałem jednego w życiu i nigdy więcej.

Jeśli nie chciałbym kombi, Stinger GT byłby moim kolejnym wyborem :)

Edytowane przez Kowalesik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kowalesik napisał:

Wiesz doskonale o co mi chodziło ;) XT bez wyścigów i modzenia powinien pożyć trochę.

Sęk w tym, że Outback to w zasadzie jedyne podniesione kombi na rynku w tej chwili :(, odkąd zniknęło Volvo XC70. Co prawda niby jest V60CC, ale jakieś małe. Honda Passport/Pilot podobają mi się, bardziej suvopodobne i pewnie tak się prowadzą, ale nie sprawdzałem jeszcze. Ja wiem, że Subaru nazywa Outbacka SUVem, w mojej głowie to jednak ciągle kombi :) Buicka Regala TourX nie chcę - Opla miałem jednego w życiu i nigdy więcej.

Jeśli nie chciałbym kombi, Stinger GT byłby moim kolejnym wyborem :)

No niestety... rynek US rzadzi sie innymi prawami a kombiaki nie sa "cool".  Najnowszy OBK XT najbardziej by mi pasowal wlasnie jako kombi - obnizony... i zapewne da sie to zrobic.  Sam marzylem o kombi STI - i w koncu sie doczekalem i mam... hatchbacka.  Jesli chodzi o Volvo to jest jeszcze V90 i V90CC... Ktore wygladaja jak dla mnie niesamowicie... choc opinie o ich niezawodnosci sa rozne... Dawniej Volva i Saaby byly obowiazkowe w Nowej Angli, teraz ta rola przypadla chyba Subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Eryk napisał:

Z tego co czytalem na roznych forach limitowanie oferty do Stage 1 jest spowodowane skrzynia CVT - co ma sens bo jesli z fabryki wychodzi high torque CVT to jest to obliczone na fabryczna moc silnika a nie na cos ponad to

na rynku EU Subarowski diesel był oferowany z cvt. Czyli przypomnę moment rzedu 350 Nm + więc na pewno nie jest to słaba skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Karas napisał:

na rynku EU Subarowski diesel był oferowany z cvt. Czyli przypomnę moment rzedu 350 Nm + więc na pewno nie jest to słaba skrzynia

Byc moze nie jest slaba, ale ewidentnie nie jest tez taka mocna zeby Cobb zaryzykowal i wprowadzil zestaw Stage 2 do Subaru z CVT, podczas gdy do zwyklej 4eat nie mieli z tym problemu... Watpie zeby firma tak bez powodu rezygnowala z dodadkowych dochodow jakie stage 2 by im przyniosl na rynku US...  Ewidentnie dla nich ryzyko bylo zbyt wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ayu napisał:

Ta Skoda to tylko jak chcesz wjeżdżać na wyższe krawężniki i lekkie szutry. Drogi dostępne dla OBK nie będą dla niej osiągalne.

 

Ja też wybieram Outbacka ;) ale patrząc ze strony rynku Superb Scout to gracz tego samego segmentu od popularnego producenta w podobnej cenie więc jak najbardziej pasuje do tego wątku. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że ten wątek powstał, śledzę od początku.

Dla mnie jedyną alternatywą dla OBK jest nowe OBK :)

Tak jak piszecie, takich aut na rynku jest mało, a są wg mnie najpraktyczniejszym segmentem. Dobre i na autostradę i na teren, jednocześnie idealne na auto rodzinne tj. duże w środku i pakowne.

Sam osobiście już byłem blisko zakupu aktualnego modelu, dlaczego tego nie zrobiłem to jest dobre pytanie, ale chyba największym przeciw była sama płyta podłogowa i bryła która ma już 10lat. Również rozwiązania w środku (posiadając XV) byłyby dla mnie krokiem w tył, a nie w przód.

Czekam na nowego, ale sam nie wiem czy jak już się pojawi (o ile się pojawi) to nie wrócę do pomysłu wersji 2018+. Pomimo znanych minusów dalej szalenie podoba mi się to auto.

Patrząc na Skodę powyżej i jej ceny to zgadzam się że jest to opcja i konkurent (zwłaszcza cenowo). Skody to są dobre auta i dla kogoś kto stara się optymalizować koszty/praktyczność ponad wygląd i sympatię do marki, zdecydowanie jest to mocny konkurent.

Edytowane przez keyman
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ayu napisał:

Ta Skoda to tylko jak chcesz wjeżdżać na wyższe krawężniki i lekkie szutry. Drogi dostępne dla OBK nie będą dla niej osiągalne.

 

tak samo jak drogi osiagalne np. dla Wranglera nie beda osiagalne dla OBK, etc. etc.

 

wybor auta to zawsze pewien kompromis... OBK od Scout'a bedzie lepszy w "terenie", ale znacznie gorszy np. na drogach szybkiego ruchu / autostradach - dynamika, zasieg, spalanie, ogolny komfort podrozowania... cos za cos, pozostaje tylko wybrac :hi:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

tak samo jak drogi osiagalne np. dla Wranglera nie beda osiagalne dla OBK, etc. etc.

Tak ale Outback i Wrangler to są zupełnie inne typy auta :)

 a Skoda Superb Scout śmiało aspiruje do segmentu, w którym Subaru jest od dawna i niejako współtworzy tą kategorię podwyższonych kombi z AWD. Co oznacza, że od Czechów na tym forum będziemy wymagać (przynajmniej ja ;)) nieco więcej poza szosą a nie tylko podwyższenia zawieszenia o dwa cm. i dołożenia „rasowych” czarnych plastików wokół auta. :upside-down-face_1f643-small:

Outback jakich by wad nie miał to jednak niczego nie udaje (mody, która ostatnio jest bardzo popularna wśród producentów aut), że potrafi sobie poradzić na jezdni i poza nią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

OBK od Scout'a bedzie lepszy w "terenie", ale znacznie gorszy np. na drogach szybkiego ruchu / autostradach - dynamika, zasieg, spalanie, ogolny komfort podrozowania... cos za cos, pozostaje tylko wybrac :hi:

OBK będzie lepszy dla kogoś, kto się waha pomiędzy SUV-em a kombi. Wsiada się wysoko, można siedzieć wysoko pomimo okna dachowego, nie jest to co prawda Forester ale codzienna wygoda we wsiadaniu/wysiadaniu jest po prostu wzorowa. Również na drogach szybkiego ruchu nie ma dużej różnicy, chyba że chodzi o przeloty ze średnią 150 i więcej - tutaj nisko zawieszone kombi Skody jest bezkonkurencyjne. Nie wiem jakie są zmiany konstrukcyjne, ale znając Skodę to jest pakiet stylistyczny plus podwyższenie o max 30 mm. W porównaniu do Audi A4 allroad, który w odróżnieniu od cywilnej wersji ma np. inny rozstaw osi, to poprostu dorzucenie bajerów za duże pieniądze. 

Już końcowo - ogólny komfort podróżowania - wersja MY19 jest w mojej ocenie równa Skodzie jeśli nie wyższa. Oba auta mają dopracowane wnętrze, dużo miejsca na nogi, rozkładane kanapy w tylnym rzędzie. Nie jestem fanatycznym fanem Subaru, wolę jednak mieść mniej zrywne auto "techniczne" niż zbajerowane kombi udające terenówkę. Wtedy dużo lepszą opcją jest po prostu Skoda Superb 4x4 za znacznie rozsądniejsze pieniądze. 

 

P.S. Właśnie sprawdziłem ceny Superb L&K 2.0 TSI 4x4 DSG - z normalnym wyposażeniem to ok. 208 tys. zł. :oops:

Edytowane przez Kristofor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Kristofor napisał:

OBK będzie lepszy dla kogoś, kto się waha pomiędzy SUV-em a kombi. Wsiada się wysoko, można siedzieć wysoko pomimo okna dachowego, nie jest to co prawda Forester ale codzienna wygoda we wsiadaniu/wysiadaniu jest po prostu wzorowa. Również na drogach szybkiego ruchu nie ma dużej różnicy, chyba że chodzi o przeloty ze średnią 150 i więcej - tutaj nisko zawieszone kombi Skody jest bezkonkurencyjne. Nie wiem jakie są zmiany konstrukcyjne, ale znając Skodę to jest pakiet stylistyczny plus podwyższenie o max 30 mm. W porównaniu do Audi A4 allroad, który w odróżnieniu od cywilnej wersji ma np. inny rozstaw osi, to poprostu dorzucenie bajerów za duże pieniądze. 

Już końcowo - ogólny komfort podróżowania - wersja MY19 jest w mojej ocenie równa Skodzie jeśli nie wyższa. Oba auta mają dopracowane wnętrze, dużo miejsca na nogi, rozkładane kanapy w tylnym rzędzie. Nie jestem fanatycznym fanem Subaru, wolę jednak mieść mniej zrywne auto "techniczne" niż zbajerowane kombi udające terenówkę. Wtedy dużo lepszą opcją jest po prostu Skoda Superb 4x4 za znacznie rozsądniejsze pieniądze. 

 

P.S. Właśnie sprawdziłem ceny Superb L&K 2.0 TSI 4x4 DSG - z normalnym wyposażeniem to ok. 208 tys. zł. :oops:

I jeszcze musisz doplacic za pare rzeczy ktore masz w OBK jak szyberdach i cos tam jeszcze. Mamy za to zawieszenie DCC i fotel z masazem i wentylacja.Co kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kristofor napisał:

 

P.S. Właśnie sprawdziłem ceny Superb L&K 2.0 TSI 4x4 DSG - z normalnym wyposażeniem to ok. 208 tys. zł. :oops:

Ceny transakcyjne w skodzie sa zwyczajowo nizsze o 10-20% od cennikowych. Co daje w tym przypadku jednak solidne kilka dyszek w dół od katalogu. W VW rabaty moga byc nawet ciut wyższe, a w audi najwyższe. Taki schemat vag. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Ceny transakcyjne w skodzie sa zwyczajowo nizsze o 10-20% od cennikowych. Co daje w tym przypadku jednak solidne kilka dyszek w dół od katalogu. W VW rabaty moga byc nawet ciut wyższe, a w audi najwyższe. Taki schemat vag. 

Nie wiem jak Wy uzyskujecie takie rabaty? Mówimy o aucie nowym, skonfigurowanym do produkcji czy roczniku 2019 z placu?

Coś tam na temat flot, polityk cenowych itd. Wydawało mi się, że wiem. I albo mnie w tym VW oszukują, albo nie umiem negocjować. Obecnie zamawiam do firmy 6 Passatów w konfiguracji cennik za 160k zł. Poproszę o ofertę z rabatem 20%. To „ciut więcej” oddaję temu, kto mi taką ofertę przyniesie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Ceny transakcyjne w skodzie sa zwyczajowo nizsze o 10-20% od cennikowych. Co daje w tym przypadku jednak solidne kilka dyszek w dół od katalogu. W VW rabaty moga byc nawet ciut wyższe, a w audi najwyższe. Taki schemat vag. 

 

Byłem i sprawdziłem. W VW przy Passacie Alltrack dają 10tys rabatu i minus 6% Samochód zbliżony wyposażeniem wyszedł mi na poziomie 205700zł od tego 6% ... wychodzi coś ok 194tys. 

Wyposażenie nie jest identyczne bo trudno porównać dach panoramiczny w VW z szyberdachem w Subaru a tego dachu nie doliczałem do specyfikacji VW...

 

Alltrack nie ma 

- pamięci foteli

- skórzanej tapicerki

- audio na poziomie Subaru 

 

 

Subaru nie ma

- reflektory matrycowe 

- czujniki parkowania (moja fanaberia, wolę je od kamer) 

- ładowarki indukcyjnej (jeśli komuś jest potrzebna)

- klima trój-strefowa 

 

No i alltrack to jest diesel.... benzyna jest droższa ale osiągi ma kosmiczne. 

Różnic pewnie jest więcej ale te rzuciły mi się w oczy... 

 

Zapomnijmy o rabatach rzędu 30-40 tysięcy na modele typu Alltrack w VW czy Superb Scout w Skodzie. To nie są sztuki które zalegają na placach. 

Na prawdę naszukałem się tego trochę i nie ma takich ofert... może jakieś demo Superb Scout z tym tandetnym drewienkiem.... 

 

Wygląda to tak, że jak ktoś teraz się waha pomiędzy Skoda/Vw vs Outback to przy obecnych cenach Subaru... tych sztuk co zostało oczywiście, to nie ma o czym mówić. 

Za 160 tys można mieć demo, za 170-175 sztukę bez przebiegu. Przy nowych cenach na poziomie 195tys wybór już nie będzie tak oczywisty. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Nie wiem jak Wy uzyskujecie takie rabaty? Mówimy o aucie nowym, skonfigurowanym do produkcji czy roczniku 2019 z placu?

Coś tam na temat flot, polityk cenowych itd. Wydawało mi się, że wiem. I albo mnie w tym VW oszukują, albo nie umiem negocjować. Obecnie zamawiam do firmy 6 Passatów w konfiguracji cennik za 160k zł. Poproszę o ofertę z rabatem 20%. To „ciut więcej” oddaję temu, kto mi taką ofertę przyniesie. 

 

Nie wiem czego szukasz ale duże rabaty dają na Passata 2.0 TSI DSG. Zakładam, że jak do firmy to jednak diesel. 

Dealer z Wrocławia lekko wtopił bo zamówił sporą liczbę sztuk Passat 2.0 TSI kombi i za bardzo nie ma chętnych.... specyfikacja oparta o wersję Business.... 

Jak dla mnie gdyby z tym silnikiem zrobili napęd 4x4 to byłoby auto idealne. Nie potrzeba tych 272KM 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, g-man napisał:

 

Nie wiem czego szukasz ale duże rabaty dają na Passata 2.0 TSI DSG. Zakładam, że jak do firmy to jednak diesel. 

Dealer z Wrocławia lekko wtopił bo zamówił sporą liczbę sztuk Passat 2.0 TSI kombi i za bardzo nie ma chętnych.... specyfikacja oparta o wersję Business.... 

Jak dla mnie gdyby z tym silnikiem zrobili napęd 4x4 to byłoby auto idealne. Nie potrzeba tych 272KM 

Tak, diesel. Jakbym dał ludziom te TSI to na paliwo bym nie zarobił ;) 

Czyli te rabaty po 20% plus to Urban Legend (o leżakach ze stocku nie rozmawiamy). Uffff :)

A wracając do Subaru - mi akurat polityka stałych cen a nie bazarowego targowania się o rabaty z 14 dealerami w 9 województwach odpowiada. Lubię firmy ze stabilna polityka cenowa. Nic mnie tak nie drażni jak rabatowanie w rozstrzale do 10% bo Pan Janusz dociskał sprzedawcę. Wolę - 1 auto - damy opony. Jak Pan zamówi 10 to 10% rabatu, a jak 100 to 12%. Przewidywalność. Cenniki w Euro to inna historia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Tsunetomo napisał:

Tak, diesel. Jakbym dał ludziom te TSI to na paliwo bym nie zarobił ;)

(...)

 

Podobno ten nowy silnik 2.0 TSI 190 KM jest dosc oszczedny, nawet porownojac do diesla o tej samej mocy

 

https://autogaleria.pl/test-skoda-superb-fl-20-tsi-laurin-klement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Nie wiem jak Wy uzyskujecie takie rabaty? Mówimy o aucie nowym, skonfigurowanym do produkcji czy roczniku 2019 z placu?

Rok temu szukając auta w Skodzie zaproponowano mi Superba 2.0 TSI 4x4 z rabatem(ok 30 tysięcy) o którego nie trzeba było nawet za bardzo prosić i co najfajniejsze miało to być już auto po lifcie które dopiero mieli wprowadzać na rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2020 o 11:19, Ayu napisał:

Żadne z tzw. podwyższonych kombi wymienionych powyżej nie jest w stanie dojechać i przejechać po takich drogach jak Outback (mówię o IV gen) którym miałem okazję jeździć relatywnie sporo poza utwardzonymi drogami. Jeśli ktoś nie planuje takich wycieczek to wtedy może warto się zastanowić nad potrzebą posiadania podwyższonego auta.

No nie wiem :)

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...