Skocz do zawartości

XV 2.0 e-Boxer


mattom

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, Xawery1939 napisał:

....i stawiam dolara przeciwko Twoim orzechom, że poniżej 2.000 obr/min wyższy moment obrotowy będzie miała hybryda Subaru z racji silnika elektrycznego.

 

tego bym nie stawiał ;-)

 

BMW silnik N20B20 czyli 2.0 4 cylindry 180kW (w sumie to już stary silnik i są na jego miejsce kolejne nowsze konstrukcje) fabryczne moment 350Nm @ 1250 obr/min

 

i chyba go faktycznie ma bo idzie od 1000 obr/min bez większych problemów 

 

czy e-Boxer może mieć w tym zakresie więcej oj chyba aż tyle to ten silnik elektryczny nie ma oficjalne dane dla e-Boxera silnik elektryczny max 66Nm a Nm spalinowego to 194 Nm@4000 obr/min raczej więcej poniżej 2000 obr/min nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Pytanie do osób jeżdżących e-boxerem... jaką prędkość obrotową ma silnik przy prędkości ok 100km/h .....i czy da się przejechać na samym napędzie elektrycznych choćby 1 km?

 

ciekawe pytanie 

 

może pomocne będzie ustalenie ile prądu może zmagazynować bateria trakcyjna e-Boxera w oparciu o dane ze specyfikacji 

https://www.subaru.eu/docs/default-source/media-documents-gallery/spec-sheets/subaru-forester-e-boxer-(euro-specs).pdf?sfvrsn=85400b65_4

1874721561_Screenshot2020-02-18at10_18_17.thumb.png.4b912c23a6d328d7528aec8547228434.png
 

118,4 V x 4,8Ah = 568,32Wh -> 0,57 kWh 

 

przyjmując, że silnik elektryczny jest dość słaby 12,3 kW masa pojazdu to ok 1,6-1,8 tony pewnie zużycie energii przy niewysokiej prędkości oscylowałaby w okolicy 100Wh/km czyli bateria trakcyjna na przejechanie 1 km mogła by wystarczyć

 

tak swoją drogą to obecna Toyota Corolla dużo mniejsze auto, z napędem na 1 oś. ma

silnik elektryczny trakcyjny 80kW i 202 Nm

pojemność baterii 1,3 kWh

 

 

sorry ale e-Boxer nie powala na kolana

 

ale lepszy rydz jak nic 

Edytowane przez ketivv
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, ketivv napisał:

 

tego bym nie stawiał ;-)

 

BMW silnik N20B20 czyli 2.0 4 cylindry 180kW (w sumie to już stary silnik i są na jego miejsce kolejne nowsze konstrukcje) fabryczne moment 350Nm @ 1250 obr/min

 

i chyba go faktycznie ma bo idzie od 1000 obr/min bez większych problemów 

 

czy e-Boxer może mieć w tym zakresie więcej oj chyba aż tyle to ten silnik elektryczny nie ma oficjalne dane dla e-Boxera silnik elektryczny max 66Nm a Nm spalinowego to 194 Nm@4000 obr/min raczej więcej poniżej 2000 obr/min nie ma ;)

Pomijam fakt, że próbuję wyjaśnić dlaczego XT znalazło tylko 5% hamerykańskich nabywców względem wszystkich sprzedanych wersji Leśnika porównując stricte jednostki Subaru. I dlaczego hybrydy Subaru w tym e-boxer mają sens.

Ad. Producenci podają zakres np 1250-4800 obr./min, w których można uzyskać max wartość np. 350 Nm ale zazwyczaj wygląda to tak....

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=646824

Owszem jest możliwość uzyskania max Nm/ft-lbs z samego dołu zmieniając fabryczne mody....ale czy zastanawiałeś się dlaczego producenci tego nie robią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Xawery1939 napisał:

Pomijam fakt, że próbuję wyjaśnić dlaczego XT znalazło tylko 5% hamerykańskich nabywców względem wszystkich sprzedanych wersji Leśnika porównując stricte jednostki Subaru. I dlaczego hybrydy Subaru w tym e-boxer mają sens.

Ad. Producenci podają zakres np 1250-4800 obr./min, w których można uzyskać max wartość np. 350 Nm ale zazwyczaj wygląda to tak....

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=646824

Owszem jest możliwość uzyskania max Nm/ft-lbs z samego dołu zmieniając fabryczne mody....ale czy zastanawiałeś się dlaczego producenci tego nie robią?

 

@Xawery1939 jak dla mnie to silnik o którym mówiłem może mieć nawet 200 Nm @ 1250 obr/min ;) to auto które znam z tym silnikiem  "jest szybkie" od niskich obrotów i to bez remapu ot taki zwykły fabryczny soft 

 

czemu w USA 5% tylko kupił XT a czemu tylko 4,5 % kupuje WRX-y bo widocznie tylu klientów te auta interesują a cała reszta chce mieć powolny samochód do przemierzania dróg w "ślimaczym"* tempie 

 

*sorry za określenie, wynika ono z tego, ze do podróżowania w ramach dróg publicznych i określonych w większości krajów świata limitów nie są ptrzebne wielkie amerykańskie V6 czy V8 ani doładowane mniejsze jednostki w istocie można całkiem dobrze podróżować 2.0 NA a cała reszt to "fanaberia" :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ketivv napisał:

czemu w USA 5% tylko kupił XT a czemu tylko 4,5 % kupuje WRX-y bo widocznie tylu klientów te auta interesują a cała reszta chce mieć powolny samochód do przemierzania dróg w "ślimaczym"* tempie 

 

*sorry za określenie, wynika ono z tego, ze do podróżowania w ramach dróg publicznych i określonych w większości krajów świata limitów nie są ptrzebne wielkie amerykańskie V6 czy V8 ani doładowane mniejsze jednostki w istocie można całkiem dobrze podróżować 2.0 NA a cała reszt to "fanaberia" :)

Ha... w Hameryce słupki sprzedaży Subaru pną się w górę, a to znaczy, że ten producent  jednak potrafi wpisać się w potrzeby klienteli ....i Subaru wcale nie próbuje konkurować z rodzimymi producentami V8 czy egzotycznymi produktami dla koneserów mocy. Rozumiem, że tutaj taki "trynd", że Subaru powinno się konotować z motosportem i marką premium, ale oczekiwania "pasjonatów" motoryzacji to jedno a realia rynku motoryzacyjnego w EU i potrzeby docelowego klienta to drugie

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, radix99 napisał:

Mam wrażenie, że w USA od wielu lat Subaru sprzedaje się głównie sloganem o bezpieczeństwie, a nie motorsporcie.

 

no tak ....co prawda coś tam robią przez motosport

https://www.facebook.com/subarumotorsportsusa/

https://www.facebook.com/VermontSportsCar/?tn-str=k*F

ale szybciej dotrzeć można przez inny sport...Superbowl

...w tym roku reklam Subaru nie widziałem ale jakiś czas temu inni sportowcy potrafili marką promować ;)

https://www.foxnews.com/sports/mary-hardin-baylor-penalized-vacate-national-title

 

BTW promocji Subaru i bezpieczeństwa :D

https://www.torquenews.com/1084/baby-driver-subaru-wrx-stunt-car-sells-amazing-amount-ebay

 

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, radix99 napisał:

Mam wrażenie, że w USA od wielu lat Subaru sprzedaje się głównie sloganem o bezpieczeństwie, a nie motorsporcie.

 

Jeśli mówisz o "wielu latach", to nie tylko bezpieczeństwo, ale i środowiska LGBT (a dokładnie to L, ponieważ kampanie były kierowane tylko do lesbijek) były na topie jeśli chodzi o marketing marki w USA :book:

Stąd często używane tam określenie "Lesbaru" 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, GREGG napisał:

No to w końcu wiadomo, czemu niektórzy kupili to beznadziejne XV i kurczowo się go trzymają. Manifestacja swoich poglądów wymaga czasem wyrzeczeń :mrgreen:  

 

Jeśli chodzi o mnie, to nigdy nie ukrywałem swoich ciągot lesbijskich :D

 

  • Haha 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Skodziarz napisał:

 

Jeśli mówisz o "wielu latach", to nie tylko bezpieczeństwo, ale i środowiska LGBT (a dokładnie to L, ponieważ kampanie były kierowane tylko do lesbijek) były na topie jeśli chodzi o marketing marki w USA :book:

Stąd często używane tam określenie "Lesbaru" 

O. A tego, to nie wiedziałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czasem się to rozszerzyło na całą markę, ale pierwszym "lesbijskim" Subaru był Forester, to jego kampanię w USA skierowano właśnie do nich.

Co ważne, to nie było kilka lat temu, tylko w latach 90tych - wtedy trzeba było mieć "jaja", żeby tak targetować kampanię :superhero: Dzięki temu Subaru zaliczyło spore wzrosty sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2020 o 13:49, Xawery1939 napisał:

Ha... w Hameryce słupki sprzedaży Subaru pną się w górę, a to znaczy, że ten producent  jednak potrafi wpisać się w potrzeby klienteli ....i Subaru wcale nie próbuje konkurować z rodzimymi producentami V8 czy egzotycznymi produktami dla koneserów mocy. Rozumiem, że tutaj taki "trynd", że Subaru powinno się konotować z motosportem i marką premium, ale oczekiwania "pasjonatów" motoryzacji to jedno a realia rynku motoryzacyjnego w EU i potrzeby docelowego klienta to drugie

 

Polska to nie USA, tutaj Subaru nie jest masowe i raczej nie będzie.., dla tego kupujący Subaru  chcieliby mieć prawdopodobnie coś ciut bardziej wyjątkowego niż cała reszta aut która nas otacza..

Ale jak aspiracją Subaru jest dołączyć czym prędzej do całej reszty masowych, szarych i nijakich "dziadkowozów" to droga oczywiście wolna..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

Z czasem się to rozszerzyło na całą markę, ale pierwszym "lesbijskim" Subaru był Forester, to jego kampanię w USA skierowano właśnie do nich.

Co ważne, to nie było kilka lat temu, tylko w latach 90tych - wtedy trzeba było mieć "jaja", żeby tak targetować kampanię :superhero: Dzięki temu Subaru zaliczyło spore wzrosty sprzedaży.

 

https://www.f5.pl/moto/subaru-samochod-lesbijek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dzik44 napisał:

Polska to nie USA, tutaj Subaru nie jest masowe i raczej nie będzie..,

 

to nawet nie tyle Polska, cała EU zresztą podobnie jest w Chinach gdzie Subaru się jakby nie rozpycha 

 

główny rynek do USA, Kanada no i domowy Japonia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poglądy ostatnio się zliberalizowały w kwestii LGBT. Wśród znajomych jedna para lesbijek faktycznie jeździ Foresterem, ale większość gejów, których znam przesiadła się do Mercedesów, i często jest to AMG. 

Edytowane przez Blixten
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...