Skocz do zawartości

XV 2.0 e-Boxer


mattom

Rekomendowane odpowiedzi

Czy któryś z szanownych kolegów orientuje się jaka jest różnica pomiędzy XV MY20, a 20,5? Przeglądając oferty na otomoto można natknąć się na informację o roku modelowym 20,5. Jak sprawuje się nawigacja? Opłaca się dopłacać do tego? I najważniejsze pytanie, czy ktoś z Was posiada XV w hybrydzie i tego żałuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mackos87 napisał:

Czy któryś z szanownych kolegów orientuje się jaka jest różnica pomiędzy XV MY20, a 20,5? Przeglądając oferty na otomoto można natknąć się na informację o roku modelowym 20,5. Jak sprawuje się nawigacja? Opłaca się dopłacać do tego? I najważniejsze pytanie, czy ktoś z Was posiada XV w hybrydzie i tego żałuje?

 

20,5 różni się tym że ma dołożony system RAB: https://www.youtube.com/watch?v=gYTshupRY38.

 

Nie żałuje, chociaż brakuje trochę mocy i spalanie nie jest może najniższe, szczególnie przy prędkościach autostradowych, denerwująca jest też trochę mała pojemność baku. I to chyba tyle z minusów, auto prowadzi się naprawdę przyjemnie, w dniu odbioru jeździłem po mieście chyba ze dwie godziny bez celu ;) Widoczność jest super, fotele w dłuższych podróżach nie powodują bólu pleców, wnętrze trochę mało nowoczesne i eleganckie ale mi się podoba, system multimediów działa płynnie. Nawigacji nie mam bo zdecydowałem się na wersję Exclusive, moim zdaniem lepszą opcją są mapy przez  carplay który działa bez zarzutu - tylko niestety po kablu.


Od kilku dni dostępna jest też wersja poliftowa - MY21 która ma między innymi SI-drive, zastanawiam się jak jest z dynamiką auta w trybie SPORT? Na forum pojawiały się opinie że Forester mimo swojej wagi w trybie SPORT jest znacznie żwawszy od lżejszego XV.

Edytowane przez sevenxd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sevenxd napisał:

 

20,5 różni się tym że ma dołożony system RAB: https://www.youtube.com/watch?v=gYTshupRY38.

 

Nie żałuje, chociaż brakuje trochę mocy i spalanie nie jest może najniższe, szczególnie przy prędkościach autostradowych, denerwująca jest też trochę mała pojemność baku. I to chyba tyle z minusów, auto prowadzi się naprawdę przyjemnie, w dniu odbioru jeździłem po mieście chyba ze dwie godziny bez celu ;) Widoczność jest super, fotele w dłuższych podróżach nie powodują bólu pleców, wnętrze trochę mało nowoczesne i eleganckie ale mi się podoba, system multimediów działa płynnie. Nawigacji nie mam bo zdecydowałem się na wersję Exclusive, moim zdaniem lepszą opcją są mapy przez  carplay który działa bez zarzutu - tylko niestety po kablu.


Od kilku dni dostępna jest też wersja poliftowa - MY21 która ma między innymi SI-drive, zastanawiam się jak jest z dynamiką auta w trybie SPORT? Na forum pojawiały się opinie że Forester mimo swojej wagi w trybie SPORT jest znacznie żwawszy od lżejszego XV.

Dzięki za szczegółowy opis :) Orientujesz się czy system RAB wykrywa ruch poprzeczny? Na wersję MY21 raczej czekać nie będę, bo chcę kupić coś z wyprzedaży rocznika. I na dodatek wersja MY21 jest droższa o 1000EUR i nie ma podgrzewanej kierownicy w wersji bez skórzanej tapicerki. A ja akurat szyberdachu i ekoskóry nie lubię, ale za to lubię grzanie kierownicy ;) Jedyne nad czym się zastanawiam to właśnie nad nawigacją. Niby zawsze będę korzystać z android auto i map google, ale z zasięgiem GSM różnie bywa, a takie wbudowane NAVI jeżeli ma w miarę często aktualizowane mapy też może się przydać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sevenxd napisał:

Od kilku dni dostępna jest też wersja poliftowa - MY21 która ma między innymi SI-drive, zastanawiam się jak jest z dynamiką auta w trybie SPORT? Na forum pojawiały się opinie że Forester mimo swojej wagi w trybie SPORT jest znacznie żwawszy od lżejszego XV.

 

Nie kojarzę takich opinii... Natomiast XV z si-drive może być nieco żwawszy od wersji bez, bez dwóch zdań  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mackos87 napisał:

Niby zawsze będę korzystać z android auto i map google, ale z zasięgiem GSM różnie bywa, a takie wbudowane NAVI jeżeli ma w miarę często aktualizowane mapy też może się przydać :)

 

Jeżeli to jest ta sama navi co w MY18, to jest całkiem OK i nawet działa online (odbiera sygnały z TMC) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2021 o 23:00, mackos87 napisał:

Dzięki za szczegółowy opis :) Orientujesz się czy system RAB wykrywa ruch poprzeczny? Na wersję MY21 raczej czekać nie będę, bo chcę kupić coś z wyprzedaży rocznika. I na dodatek wersja MY21 jest droższa o 1000EUR i nie ma podgrzewanej kierownicy w wersji bez skórzanej tapicerki. A ja akurat szyberdachu i ekoskóry nie lubię, ale za to lubię grzanie kierownicy ;) Jedyne nad czym się zastanawiam to właśnie nad nawigacją. Niby zawsze będę korzystać z android auto i map google, ale z zasięgiem GSM różnie bywa, a takie wbudowane NAVI jeżeli ma w miarę często aktualizowane mapy też może się przydać :)

 

Za wykrywanie ruchu poprzecznego odpowiada system SRVD. Faktycznie chyba nie ma co dopłacać, chyba że ten SI-drive robi robote. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, za informacje :)

 

W marcu powinny już trafić do dealerów XV MY21 więc można się wtedy wybrać na jazdę próbną i porównać czy SI-drive coś daje. Z tego co wyczytałem w cenniku to jeszcze nowsze wersje mają mieć kamerkę z przodu. Ciekawe jak to się będzie sprawdzać w zimowych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich, od ponad roku posiadam forestera eboxera, teraz powoli zbliża się czas na zmianę auta żonie i taki dylemat. XV 1.6 czy XV 2.0 eboxer? Co polecicie,  jak wyglada kwestia dynamiki i spalania, auto ma być czysto miejskie, czasem przejazd obwodnica między miastami , żadna autostrada. Czy warto dopłacić Ok 20 tys do eboxera? Czy ten 1.6 wystarczy? 
Jeszcze nie jeździliśmy XV, ale z forestera jesteśmy bardzo zadowoleni dlatego zastanawiamy się nad XV.

Każda sugestia i opinia jest dla mnie istotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

jak wygląda kwestia dynamiki i spalania, auto ma być czysto miejskie, czasem przejazd obwodnica między miastami
Jeszcze nie jeździliśmy XV

O spalaniu i dynamice XV 1,6 sam sporo pisałem tu 

a o dynamice jest np. tu (wątek Subaru XV strona 149)

W dniu 5.10.2018 o 06:45, eddie_gt4 napisał:
ale wyprzedzanie tym autem na obwodnicy (i to tylko z trojka pasazerow na pokladzie) to po prostu dramat, doslownie D-R-A-M-A-T i az strach pomyslec jak to auto jezdzi z silnikiem 1.6 (i do pelna zaladowane)

Trójka trójce nie jest równa, lepiej podać masę. Bo trójka pasażerów razem z kierowcą może ważyć 100kg jak i 360kg...

Jeżdżę obwodnicą regularnie, jeden pas leci 90km/h drugi 140km/h, kopa zdecydowanie nie ma tu jak w Turbo i trzeba brać na to poprawkę, ale by mi to miało przeszkadzać przy wyprzedzaniu? No chyba, że obwodnica u Ciebie ma tylko jeden pas? To faktycznie szału nie ma. A 1,6 daje radę po mieście i do tego pewnie został stworzony, zdecydowanie autostrady to nie jest jego domena, co nie znaczy, że nie da się pojechać. Wszystko się da, nie zawsze po prostu będzie to komfortowe. I tak uważam, że ten silnik 1,6 z CVT daje radę lepiej niż wynika to z papierów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Witam wszystkich, od ponad roku posiadam forestera eboxera, teraz powoli zbliża się czas na zmianę auta żonie i taki dylemat. XV 1.6 czy XV 2.0 eboxer? Co polecicie,  jak wyglada kwestia dynamiki i spalania, auto ma być czysto miejskie, czasem przejazd obwodnica między miastami , żadna autostrada. Czy warto dopłacić Ok 20 tys do eboxera? Czy ten 1.6 wystarczy? 
Jeszcze nie jeździliśmy XV, ale z forestera jesteśmy bardzo zadowoleni dlatego zastanawiamy się nad XV.

Każda sugestia i opinia jest dla mnie istotna.

Wtrącę swoje 3 grosze. Imprezę 1,6 wziąłem na zastępcze na czas remontu STI. Do jazdy po mieście w zupełności wystarcza. XV raczej nie jeździ jakoś dużo wolniej. 20 tysięcy to spora różnica za nieco lepsza dynamikę okupioną wiekszą masą i porównywalne spalanie. Mając inne auto w domu na wyjazdy, do kulania się po mieście 1,6 powinien wystarczyć. Ale jak wspomniał kolega, ktory szczęśliwym posiadaczem 1,6 jest - najlepiej przekonać sie empirycznie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Witam wszystkich, od ponad roku posiadam forestera eboxera, teraz powoli zbliża się czas na zmianę auta żonie i taki dylemat. XV 1.6 czy XV 2.0 eboxer? Co polecicie,  jak wyglada kwestia dynamiki i spalania, auto ma być czysto miejskie, czasem przejazd obwodnica między miastami , żadna autostrada. Czy warto dopłacić Ok 20 tys do eboxera? Czy ten 1.6 wystarczy? 
Jeszcze nie jeździliśmy XV, ale z forestera jesteśmy bardzo zadowoleni dlatego zastanawiamy się nad XV.

Każda sugestia i opinia jest dla mnie istotna.

Od eboxera do podstawowej stelvio 200KM jest chyba cenowo niedaleko:)

Jeżeli wogóle rozważasz 1.6 to bierz i się nie zastanawiaj.

P.S. Ile teraz kosztuje eboxer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Tsunetomo napisał:

Ale jak wspomniał kolega, który szczęśliwym posiadaczem 1,6 jest 

Jakoś trzeba było dostać się do The Forum, wyszło niedrogo :lol:  a moje szczęście z posiadania jest niestety nadal constans bo nie byłem jeszcze Szarym Mnichem na bezdrożu.

7 minut temu, buc niskopienny napisał:

Jeżeli w ogóle rozważasz 1.6 to bierz i się nie zastanawiaj.

Jednak - zastanów się. Bo nie tylko druga osoba na pokładzie, pies w bagażniku pilnujący skrzynki piwa, nawet wytłumienie pojazdu będą odczuwalne i w spalaniu i w dynamice XV z fb16.

 

O myku z zalewaniem 0W20 w fabryce a po tem 5W30 na przeglądach przypomniałem sobie na końcu wpisu i wkurw się ponowił :upside-down-face_1f643-small: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, buc niskopienny napisał:

Od eboxera do podstawowej stelvio 200KM jest chyba cenowo niedaleko:)

Jeżeli wogóle rozważasz 1.6 to bierz i się nie zastanawiaj.

P.S. Ile teraz kosztuje eboxer?

No tak ,ale żona nie chce dużego auta, proponowałem jej oddać forestera ,a ja bym wziął outbacka  tego najnowszego , ale odrazu było ze nie nie zaduży..:D chociaż jak dziś byliśmy w Subaru to mnie zaskoczyła, bo jej się spodobał chyba bardziej outback ( chyba kolor zrobił swoje):biglol:

Rozsądniej do miasta XV niż outback;)

XV 1,6 jest za 115tys a eboxer w najwyższej wersji za 146 tys ale roczniki 2020, nie wiem ile za rocznik2021, ale forester 2021 186tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Szürkebarát napisał:

Jakoś trzeba było dostać się do The Forum, wyszło niedrogo :lol:  a moje szczęście z posiadania jest niestety nadal constans bo nie byłem jeszcze Szarym Mnichem na bezdrożu.

Jednak - zastanów się. Bo nie tylko druga osoba na pokładzie, pies w bagażniku pilnujący skrzynki piwa, nawet wytłumienie pojazdu będą odczuwalne i w spalaniu i w dynamice XV z fb16.

 

O myku z zalewaniem 0W20 w fabryce a po tem 5W30 na przeglądach przypomniałem sobie na końcu wpisu i wkurw się ponowił :upside-down-face_1f643-small: .

W jakim celu taka zmiana oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się kolega przejedzie proponuję obejrzenie 2 filmików. Bo nie tylko pan od ględzenia się 1,6 przejechał.

Nie wszystko się da zrozumieć, ale "wybornie funguje" to każdy wie o co kaman....:upside-down-face_1f643-small:

 

 

 

Swoją drogą można zrobić test samochodu, a nie tylko samopromocje.

Widać samochód i jazdę, a nie testującego. :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Grzesiek89 napisał:

W jakim celu taka zmiana oleju?

To pytanie do SIP choć już na TF odpowiedź padła - żeby spalanie było mniejsze. U mnie wkurw nastąpił bo nikt mi nie powiedział o tym, że podczas przeglądu zalano mi inny olej niż ten który "jest napisany na korku". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

No tak ,ale żona nie chce dużego auta, proponowałem jej oddać forestera ,a ja bym wziął outbacka  tego najnowszego , ale odrazu było ze nie nie zaduży..:D chociaż jak dziś byliśmy w Subaru to mnie zaskoczyła, bo jej się spodobał chyba bardziej outback ( chyba kolor zrobił swoje):biglol:

Rozsądniej do miasta XV niż outback;)

XV 1,6 jest za 115tys a eboxer w najwyższej wersji za 146 tys ale roczniki 2020, nie wiem ile za rocznik2021, ale forester 2021 186tys...

Jasne, jeśli masz coś na trasy to do miasta 1.6 może być ok (choć mnie szlag trafia czasem w moim 2.0 MT jak załaduję troche pasażerów z bagażem). Dodatkowo eboxer jest o ponad 100kg cięższy od 1.6 co może przełożyć się na zwinność w zakrętach:)

Jeśli forek kosztuje prawie 190k to wchodzi na teren duuużo mocniejszej konkurencji. Alfy zawsze mi się podobały, Nie namawiam, ale stelvio na zewnątrz i w środku to całkiem ładne auto. Silniki też ma przyzwoite - wersja 200KM zaczyna się chyba od 160k. Ale trzeba lubić.

Subaru z kolei zaczyna odstręczać brakiem mocnych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, buc niskopienny napisał:

Jasne, jeśli masz coś na trasy to do miasta 1.6 może być ok (choć mnie szlag trafia czasem w moim 2.0 MT jak załaduję troche pasażerów z bagażem). Dodatkowo eboxer jest o ponad 100kg cięższy od 1.6 co może przełożyć się na zwinność w zakrętach:)

Jeśli forek kosztuje prawie 190k to wchodzi na teren duuużo mocniejszej konkurencji. Alfy zawsze mi się podobały, Nie namawiam, ale stelvio na zewnątrz i w środku to całkiem ładne auto. Silniki też ma przyzwoite - wersja 200KM zaczyna się chyba od 160k. Ale trzeba lubić.

Subaru z kolei zaczyna odstręczać brakiem mocnych silników.

Tak, tez mi się podoba, jak kupowałem za 160 tys forka to za tak wyposażone stelvio trzeba było zapłacić Ok 230-240 tys. Ok ma silnik mocniejszy, ale niema stałego napędu na 4 koła, i dlatego Subaru niema konkurenta dla mnie. Silniki Ok słabe , No ja bym uznał wystarczający do normalnej jazdy nic więcej nic mnie w przypadku forka.

Nissan juke ten nowy to koszt Ok 110 tys bez napędu 4x4, silnik tez 114 km, wiec szału niema tez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

 

XV 1,6 jest za 115tys

Poczekałbym na nowego i wziął Exclusive. Wyjdzie jakieś 124 kPLN.

Kamerka z przodu, manetki do zmiany biegów, nawigacja.

 

1,6 nie dosyć, że jest lżejszy to ma większy bagażnik (do którego można pokombinować i dołożyć np. dojazdówkę). Ma także większy zbiornik paliwa (63l).

 

Słabe silniki.

Temat rzeka. Nie wyobrażam sobie jazdy 30-40 kkm rocznie takim 1,6. W pewnym momencie byłaby to po prostu męczarnia. Zwłaszcza, gdzieś na trasach jednopasmowych.

Ale przy tych 10-20 kkm rocznie? Wokół komina i kilka spokojnych wyjazdów wakacyjnych? Dlaczego nie?

Jazda ma - obok zasadniczego celu przemieszczenia się z pkt. A do pkt. B - sprawiać frajdę. Dla niektórych taką frajdą będzie slow motion z automatem, systemami bezpieczeństwa na wakacje i możliwość zjechania z asfaltu.

 

PS. Pochwal się wyborem.

 

pzdr

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...