Skocz do zawartości

XV 2.0 e-Boxer


mattom

Rekomendowane odpowiedzi

  

4 godziny temu, BiP napisał:

Tak, były. 95% zadowoliło się 175KM. Nie jest to zły konfig., a ograniczenia są przestrzegane rygorystycznie.

Jak by mieli oprócz xt fb20, sprzedaliby więcej turbo, albo ktoś inny mocniejszych.

 

Sorry za dłużyznę ale

....w Hameryce jeździ się spokojnie....i naprawdę rzadko się spotyka osoby przekraczające limity prędkości....a takich zawodników jak kierowca w białym bmw znany sprzed kilku lat z polskich mediów z racji swoich zachowań na drogach publicznych...to takich praktycznie nie ma lub jednorazowo widać ich w newsach….nie dotyczy hollyłódzkiego kina ;)

Dlatego Ordinary Joe na co dzień raczej oczekuje płynności i do tego niekoniecznie najlepszym wyborem jest silnik z turbo....który owszem daje dużo mocy, ale żeby ją wykorzystywać trzeba deptać. Ta gwałtowność, charakter oddawani mocy, załączania turbo często powoduje rozstrzał w zapotrzebowani na paliwo...a to z kolei dla przeciętnego Hamerykanina problem, bo on chce wiedzieć w jasny klarowny sposób ...ile przejedzie na baku …..szczególnie jak następna stacja będzie za kilkaset długich mil.

Zatem XT vs 2.5 to z grubsza 5% vs 95% i należy mieć też z tyłu głowy fakt że ....

11 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

Nie ma obowiązku katowania się "nudnym i mułowatym"

Subaru....a jest też wiele mocniejszych aut innych, rodzimych marek.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BiP napisał:

To dlaczego nie oferują tam imprezy 1,6???

Jak kupisz tam gdzie mieszkasz 1 galon paliwa za mniej niż $2.8 to zrozumiesz dlaczego.

Rozumiem ...że silnik Subaru 2.5 zapewnia o 15% większą moc i 18% większy moment obrotowy niż 2.0, ale też zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest/było o 12,5% wyższe niż w 2.0. ….dlatego oferowany w EU e-boxer z niewiele mniejszą mocą łączną jak ma 2.5 to dobry kierunek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dzik44 napisał:

 Ja sadzę że na tym forum wszyscy.., czyli 100%  bo chyba dla tego tu a nie gdzie indziej właśnie jesteśmy..:)

Czy może wolimy jednak inne marki a tu tylko d..ę zawracamy..?

Pytam bo ja na pewno nie..

Jeśli pytasz czy znam Wszystkich....to kategorycznie odpowiem...nie

A Ty znasz Wszystkich a posteriori? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Xawery1939 napisał:

charakter oddawani mocy, załączania turbo często powoduje rozstrzał w zapotrzebowani na paliwo...a to z kolei dla przeciętnego Hamerykanina problem,

Widzę, że w zależności od potrzeb USA jest albo bastionem wielkich i paliwożernych silników oraz wolności w ich używaniu, albo grajdołem, w którym każdy liczy centy na stacji ;)

 

1 godzinę temu, Xawery1939 napisał:

 niekoniecznie najlepszym wyborem jest silnik z turbo....który owszem daje dużo mocy, ale żeby ją wykorzystywać trzeba deptać. Ta gwałtowność, charakter oddawani mocy, załączania turbo często powoduje rozstrzał w zapotrzebowani na paliwo...

Silnik turbo ma maksymalny moment dostępny od niskich obrotów, więc można jeździć nim płynnie i całkiem dynamicznie w niskim zakresie bez żadnego deptania. W N/A połączonym z CVT jest to znacznie trudniejsze.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zyzol napisał:

Widzę, że w zależności od potrzeb USA jest albo bastionem wielkich i paliwożernych silników oraz wolności w ich używaniu, albo grajdołem, w którym każdy liczy centy na stacji ;)

Wyciąłeś kontekst.... z uwagi na  amplitudę zapotrzebowania na paliwo trudniej określić jak daleko zajedzie się nabaku....a swoją drogą nie widzę w tym nic złego że ktoś liczy się z każdym centem.... bo z paliwożernością przy większych pojemnościach bywa różnie...i nie tylko w Subaru ;)

15 godzin temu, mechanik napisał:
16 godzin temu, Xawery1939 napisał:

BTW dlaczego wybrałeś JL z 2.0 a nie wolnossącym 3,6

Kwestia ……...., również demonizowanego zużycia paliwa. Okazuje się jednak ze te jednostki biorą praktycznie tyle samo.

 

5 godzin temu, Zyzol napisał:

Silnik turbo ma maksymalny moment dostępny od niskich obrotów, więc można jeździć nim płynnie i całkiem dynamicznie w niskim zakresie bez żadnego deptania. W N/A połączonym z CVT jest to znacznie trudniejsze.

Proszę napisz jakie dla Ciebie są to niskie obroty? Mniej niż 2.000 czy więcej niż 2.200?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Zyzol napisał:

Widzę, że w zależności od potrzeb USA jest albo bastionem wielkich i paliwożernych silników oraz wolności w ich używaniu, albo grajdołem, w którym każdy liczy centy na stacji ;)

 

 

3 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Wyciąłeś kontekst.... z uwagi na  amplitudę zapotrzebowania na paliwo trudniej określić jak daleko zajedzie się nabaku....a swoją drogą nie widzę w tym nic złego że ktoś liczy się z każdym centem.... bo z paliwożernością przy większych pojemnościach bywa różnie...i nie tylko w Subaru

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_average_fuel_economy

 

https://www.bts.gov/content/average-fuel-efficiency-us-light-duty-vehicles

 

no to jak mamy jakieś dane to passenger cars

2017 - 39,4 MPG  tj. ok 6l/100 km -> 139.2 g/km CO2

2007 - 31,2 MPG

1997 - 28,7 MPG 

 

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Jeśli pytasz czy znam Wszystkich....to kategorycznie odpowiem...nie

A Ty znasz Wszystkich a posteriori? ;)

Nie, nie o to pytam.

Pytanie było retoryczne.., o to czy ludzie będący na forum lubią Subaru i chcieliby nadal móc cieszyć się z posiadania tej a nie innej marki samochodów..

Która raczej zawsze kojarzyła się im z określonymi cechami tych samochodów a które to cechy niestety w nowych e-Boxerach zanikają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ketivv napisał:

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_average_fuel_economy

 

https://www.bts.gov/content/average-fuel-efficiency-us-light-duty-vehicles

 

no to jak mamy jakieś dane to passenger cars

2017 - 39,4 MPG  tj. ok 6l/100 km -> 139.2 g/km CO2

2007 - 31,2 MPG

1997 - 28,7 MPG 

 

 

 

 

Tak to było.....nie zmyślam :D 

http://law.emory.edu/ecgar/content/volume-6/issue-1/essays/SAFE-vehicles-rule-trump-course-policy-shift-regulations.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Xawery1939 napisał:

a swoją drogą nie widzę w tym nic złego że ktoś liczy się z każdym centem....

Też nie widzę w tym nic złego, bo to kraj gigantycznych kontrastów, w którym masa ludzi klepie biedę

 

4 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Proszę napisz jakie dla Ciebie są to niskie obroty? Mniej niż 2.000 czy więcej niż 2.200?

Zdecydowanie poniżej 2 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Dzik44 napisał:

Pytanie było retoryczne.., o to czy ludzie będący na forum lubią Subaru i chcieliby nadal móc cieszyć się z posiadania tej a nie innej marki samochodów..

Która raczej zawsze kojarzyła się im z określonymi cechami tych samochodów a które to cechy niestety w nowych e-Boxerach zanikają..

Dlatego grzecznie spytałem...

 

11 godzin temu, Xawery1939 napisał:

A Ty znasz Wszystkich a posteriori? ;)

czy zakładasz a priori, że Wszyscy forumowicze lubią ogólnie Subaru czy bardziej określone cechy, z którymi Marka się kojarzyła?

Każda epoka ma swe własne cele i zapomina o wczorajszych snach...

 

12 minut temu, Zyzol napisał:

Też nie widzę w tym nic złego, bo to kraj gigantycznych kontrastów, w którym masa ludzi klepie biedę

 

Zdecydowanie poniżej 2 tys. 

Zatem coś chyba nie tak z moimi Subaru....poniżej 2.200 obr/min ...w zasadzie to "nic" się nie dzieje i tego maksymalnego momentu, o którym pisałeś tam nie ma.

Dlatego uwielbiałem w trasach wolnossące ciche Legacy

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Xawery1939 napisał:

czy zakładasz a priori, że Wszyscy forumowicze lubią ogólnie Subaru czy bardziej określone cechy, z którymi Marka się kojarzyła?

Zakładam ze cechy z którymi kojarzy im się właśnie Subaru..

 

5 minut temu, Xawery1939 napisał:

Każda epoka ma swe własne cele i zapomina o wczorajszych snach...

Każdy naród który zapomina o własnej przeszłości nie zasługuje na przyszłość..

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Xawery1939 napisał:

Zatem coś chyba nie tak z moimi Subaru....poniżej 2.200 obr/min ...w zasadzie to "nic" się nie dzieje i tego maksymalnego momentu, o którym pisałeś tam nie ma.

Wiele zależy od charakteru auta, to raz. Chyba nie jest to najbardziej nowoczesna jednostka, to dwa ;)

2.0 (184KM) z BMW - 280 Nm dostępne od 1350 obr.

2.0 (238KM) z Lexusa - 350 Nm od 1650 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Zyzol napisał:

Wiele zależy od charakteru auta, to raz. Chyba nie jest to najbardziej nowoczesna jednostka, to dwa ;)

2.0 (184KM) z BMW - 280 Nm dostępne od 1350 obr.

2.0 (238KM) z Lexusa - 350 Nm od 1650 obr.

No tak...w zasadzie to nie wiem jak udaje się jeszcze gdzieś sprzedawać Subaru z tak archaicznymi jednostkami....co prawda  nawet na jednym forum są tacy co chcieliby aby oficjalny Importer to sprowadzał...ale o tym szaaa....:D

 

Tak tylko spytam....czy nie mylisz czasem przyimka "od" z przyimkiem "przy" - at/@?

https://www.clublexus.com/forums/performance/805369-is200t-tune.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

No tak...w zasadzie to nie wiem jak udaje się jeszcze gdzieś sprzedawać Subaru z tak archaicznymi jednostkami....

Ja to akurat rozumiem. Bardziej konserwatywny klient wybierze jednostkę wolnossącą, gdyż będzie liczył na większą trwałość, niższe koszty serwisowania itd. Nie zawsze też silnik gra kluczową rolę w wyborze auta.

Nie zmienia to faktu, że 150KM z dwóch litrów mogło robić wrażenie 30 lat temu, że e-boxer w takiej postaci byłby fajny 10 lat temu, że w dniu dzisiejszym 2,5t też żadnego szału nie robi. .

BTW 1.6 z Levorga 250 Nm od 1800 obr.

Idealny silnik dla XV, który nigdy do niego nie trafił. No ale dziwne decyzje Subaru na rynku europejskim były już dyskutowane ;) 

 

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Tak tylko spytam....czy nie mylisz czasem przyimka "od" z przyimkiem "przy" - at/@?

Nie podałem pełnego zakresu, więc chyba dobrze napisałem, że „od..”

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zyzol napisał:

Nie zmienia to faktu, że 150KM z dwóch litrów mogło robić wrażenie 30 lat temu, że e-boxer w takiej postaci byłby fajny 10 lat temu, że w dniu dzisiejszym 2,5t też żadnego szału nie robi. .

BTW 1.6 z Levorga 220 Nm od 1800 obr.

Idealny silnik dla XV, który nigdy do niego nie trafił. No ale dziwne decyzje Subaru na rynku europejskim były już dyskutowane ;) 

Rozumiem....ale nastały takie trudne czasy ( szczególnie dla dzieci wożonych w Subaru ) ....w których priorytetem jest bezpieczeństwo, ekologia oraz walka z globalnym ocipienie m....

i dlatego "polityce"Subaru w EU wcale się nie dziwię.....a nawet uważam, że powinno wyrażać się uznanie za dyplomację

23 minuty temu, Zyzol napisał:

Nie podałem pełnego zakresu, więc chyba dobrze napisałem, że „od..”

to sprawdź sobie  jakie wartości są "przy"....2000 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Levorga 1,6 ma: 

- 250 Nm w zakresie 1.800-4.800 rpm;

- 170PS 4.800-5.600 rpm. 
W codziennym uzytkowaniu silnik sprawuje sie bardzo dobrze, nie wymaga krecenia do czerwonego pola, bo dobrze sie zbiera z niskich i srednich obrotow, co w polaczeniu z wywazonymi wlasciwosciami jezdnymi czyni Levorga swietnym autem na codzien. Minus to spalanie. Ale auto ma jeszcze jako taki „charakter”. 
 

Ale skoro ogolnie wiadomo, ze nawet Levorg nie jedzie, to po E-Boxerze nie ma co sie szalenstwa spodziewac. 
 

Edytowane przez Christoph
  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Jak kupisz tam gdzie mieszkasz 1 galon paliwa za mniej niż $2.8 to zrozumiesz dlaczego.

Rozumiem ...że silnik Subaru 2.5 zapewnia o 15% większą moc i 18% większy moment obrotowy niż 2.0, ale też zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest/było o 12,5% wyższe niż w 2.0. ….dlatego oferowany w EU e-boxer z niewiele mniejszą mocą łączną jak ma 2.5 to dobry kierunek :)

Mieszkam na "ziemiach odzyskanych" i za mniej więcej tyle kupuję LPG.:biglol: Inna sprawa to siła nabywcza naszych wypłat.

 

Jeszcze raz napiszę: 2,0 XV do miasta jest fajnym, dynamicznym autkiem. I superoszczędnym. Znajdźcie 4wd, niehaldexa, automat, który będzie palił 8,5/100.

Na codzienne dojazdy niezatłoczonymi krajówkami nadaje się, ale czuć braki w izolacji akustycznej i prowadzeniu tylnej osi. OBK z 2003 jest np lepiej wyciszony i mimo lat mam  w nim wrażenie tylnych kół przyklejonych, szczególnie przy szybkiej jeździe po pozarywanych poboczach.

Wycena e-boxera na worek pieniędzy jako rynkowej nowości jest dla mnie zupełnie nieatrakcyjna. W usa praktycznie to samo było dostępne w MY'15. Jak ktoś biegły, wypunktujcie, proszę, różnice.

Małego plugina z 4x4 i prześwitem kupię chętnie w rozsądnej cenie. Nowego. Z zasięgiem 50 km na baterii. Prędzej doczekam się od opla/piżota, jak z kwitnącej wiśni. W zasadzie już się doczekałem, niech tylko wejdzie koreańska konkurencja i wszyscy spuszczą ceny. Wszyscy, co grają. Wtedy zmienię stajnię bez sentymentów.

 

Była kiedyś taka solidna, innowacyjna marka SAAB. Tylko z czasem robiła się co raz mniej innowacyjna i bardziej chłamowata. Oczywiście winni byli fani marki, bo nie kupowali nowych aut.:rolleyes:

Daihatsu wycofało się z Europy przy wolumenie sprzedaży niepokojąco zbliżonym do aktualnego subaru.

Oby nam się historia nie powtórzyła.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez BiP
literówka
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Parametry Levorga wygladaja obiecujaco na papierze. W trybie S jezdzi przyzwoicie, tryb I jest nastawiony na emerycka jazde, ale i tak w 95% jezdze wlasnie w tym trybie. Trzeba tylko sie z CVT dobrze rozumiec. 

Ten silnik spokojnie nadawalby sie do XV - ktory na nowej platformie sie o niebo lepiej prowadzi od pierwszej generacji. XV MY13 dzieki SBD byl autem bardzo dynamicznym, ale sie bujal na zakretach jak napity murarz w gumofilcach. 
 

Gdyby E-Boxer byl cos jakby E-Turbo, gdzie mocniejszy silnik elektryczny wspomagalby w wiekszej mierze silnik spalinowy, byla by to fajna kombinacja. Niby 150 KM, ale dodatkowe 30-70 KM i kilkadziesiat Nm z elektryka robilo by niezla robote. 

Nowa platforma jest fajna - auta prowadza sie bardzo pewnie. Brakuje wiadomo czego. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hybryda i turbina to nienajlepsze połączenie. Ani to oszczędne ani trwałe.  Choć pewnie aby obniżyć emisję CO2 poniżej 100g producenci zaczną i z takimi rozwiązaniami kombinować. 0.7l dwa cylindy , dwie turbiny i hybryda i się w normie zmieści :)

Edytowane przez Matthew1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, BiP napisał:

Daihatsu wycofało się z Europy przy wolumenie sprzedaży niepokojąco zbliżonym do aktualnego subaru.

Oby nam się historia nie powtórzyła

to samo z infiniti . Jak to kiedyś ktoś na forum napisał i tak wszyscy wcześniej czy później spotkamy sie na forum Skody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Zyzol napisał:

np. takie:

Hahahahahahahaha…..... że nie szkoda Ci czasu na takie "wykresy" :facepalm:

.....to pencil czy paint?   

 

 

 

 

Edytowane przez Xawery1939
Nazbyt sobie pozwoliłem
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Xawery1939 napisał:

No tak...w zasadzie to nie wiem jak udaje się jeszcze gdzieś sprzedawać Subaru z tak archaicznymi jednostkami....co prawda  nawet na jednym forum są tacy co chcieliby aby oficjalny Importer to sprowadzał...ale o tym szaaa....:D

 

Tak tylko spytam....czy nie mylisz czasem przyimka "od" z przyimkiem "przy" - at/@?

https://www.clublexus.com/forums/performance/805369-is200t-tune.html

 

 

Nie zastanowiło Cię, dlaczego dopiero na Stage 3 zbliżyli się do parametrów katalogowych ? I to jeśli chodzi o wartości max a nie przebieg.

Ano dlatego, że przytoczone przez producentów krzywe są z hamowni silnikowej a nie podwoziowej. 

Podwoziowa nie służy do pomiaru wartości na silniku (chociaż może przeliczać, ale to średnio dokładne) a do różnicy między bazą a tuningiem. Bez przeliczania na silnik hamownia podwoziowa np. dla Tesli też pokaże wynik sugerujący, że poniżej 3000 nic się nie dziej co jest bzdurą bo elektryk ma max moment od praktycznie zera.

Silnik z turbiną faktycznie ma płaski płaski i wysoki moment od ~1500 w górę. 

 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...