Skocz do zawartości

XV 2.0 e-Boxer


mattom

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, Xawery1939 napisał:

BTW dlaczego wybrałeś JL z 2.0 a nie wolnossącym 3,6

Kwestia dostępności na naszym rynku, również demonizowanego zużycia paliwa. Okazuje się jednak ze te jednostki biorą praktycznie tyle samo. 

Tak czy siak pytanie wkrótce nie będzie aktualne, ponieważ kupujemy jeszcze jednego z silnikiem 4.0 lub 3.6. Zależy jaki się trafi. 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Xawery1939 napisał:

To proponuję zerknąć ....na wolumen sprzedaży Subaru na rynku gdzie występował jednocześnie Forester XT i Forester-Forester Limited. 

Ta kwestia przewija się na Forum wielokrotnie jako argument braku silnych modeli w ofercie.

Moim zdaniem to nie jest przyczyną. Oczywistym jest, że topowe wersje nie przodują w wolumenie. Tak jest z Porsche 911, Focusem RS, Hondą Type R, Hyundaiem N, Abarthem, Alfą Quadrifoglio Verde, Kią Stinger, Volvo Polestar, nawet Skodami RS. 

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mechanik napisał:

Ta kwestia przewija się na Forum wielokrotnie jako argument braku modeli w ofercie.

Moim zdaniem to nie jest argument. Oczywistym jest, że topowe wersje nie przodują w wolumenie. Tak jest z Porsche 911, Focusem RS, Hondą Type R, Hyundaiem N, Abarthem, Alfą Quadrifoglio Verde, Kią Stinger itd, Volvo Polestar. 

W zasadzie...to czy jest czy nie... sam sobie odpowiedziałeś na przykładzie innej Marki....

21 minut temu, mechanik napisał:

Kwestia dostępności na naszym rynku, również demonizowanego zużycia paliwa. Okazuje się jednak ze te jednostki biorą praktycznie tyle samo. 

Mnie bardziej odpowiada 3.6 .......a w świetle kosztów utrzymania zupełnie nie rozumiem dlaczego nie jest dostępny na rynku EU....no ale dla urzędników zawiadujących tym pierdolnikiem EU ponoć raki są rybami.

A jak myślisz dlaczego Honda zamknęła podwoje swoich fabryk w Europie?

20 minut temu, BiP napisał:

Forek na tamtym rynku miał 2,5l od zawsze, więc porównanie nietrafione.

Możesz rozwinąć dlaczego.......to ja wytłumaczę, że jednak jest trafione

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Xawery1939 napisał:

Możesz rozwinąć dlaczego.......to ja wytłumaczę, że jednak jest trafione

2,5 ma odrobinę większy moment, odrobinę więcej mocy i aż takiej przepaści do XT nie ma jak z 2.0 - takie są moje przypuszczenia.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Xawery1939 napisał:

W zasadzie...to czy jest czy nie... sam sobie odpowiedziałeś na przykładzie innej Marki....

Mnie bardziej odpowiada 3.6 .......a w świetle kosztów utrzymania zupełnie nie rozumiem dlaczego nie jest dostępny na rynku EU....no ale dla urzędników zawiadujących tym pierdolnikiem EU ponoć raki są rybami.

A jak myślisz dlaczego Honda zamknęła podwoje swoich fabryk w Europie?

Możesz rozwinąć dlaczego.......to ja wytłumaczę, że jednak jest trafione

 

 

Piękny elaboracik Ci rozpisałem z podziałem na generacje. Tsunemoto dodał reakcję do mojego posta, przyszło powiadomienie i posta wessało.

 

2,5 NA jeździ przyjemnie w każdej gneracji forka. I nie ma zadyszki jak fb20 w XV powyżej setki. Ja boję się swoim xv w trasie wyprzedzać, bo po prostu brak mu dynamiki. W forku ze względu na masę lepiej nie będzie. Swojego obka 156KM za żadne skarby nie wymienię na fb20 w forku, bo daje komfort dynamiki w dozwolonych w pl prędkościach. I to przepuszczony przez ten mułowaty 4AT!

XT na obu rynkach miało te same moce.

FB25 podstawa na usa ma mniejszy dystans do xt jak rodzima oferta.

I teraz pytanie: Ilu potencjalnym nabywcom wystarcza podstawowy silnik w modelu po obu stronach kałuży? Albo od drugiej strony: Ilu decyduje się na XT, lub konkurencję, bo podstawowy za słaby?

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, BiP napisał:

a boję się swoim xv w trasie wyprzedzać, bo po prostu brak mu dynamiki. W forku ze względu na masę lepiej nie będzie.

:upside-down-face_1f643-small: jeździsz bezpieczniej, nie zużywasz worków na wymioty, oszczędzasz na paliwie - same plusy :upside-down-face_1f643-small:

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Zyzol napisał:

 jeździsz bezpieczniej, nie zużywasz worków na wymioty, oszczędzasz na paliwie - same plusy 

 

I jeszcze auto subiektywnie lepiej przyspiesza! 

Subaru jak widać zaczęło tworzyć perpetuum mobile :lol:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, BiP napisał:

FB25 podstawa na usa ma mniejszy dystans do xt jak rodzima oferta.

I teraz pytanie: Ilu potencjalnym nabywcom wystarcza podstawowy silnik w modelu po obu stronach kałuży? Albo od drugiej strony: Ilu decyduje się na XT, lub konkurencję, bo podstawowy za słaby?

OK...odwrócę pytanie...uważasz, że osiągi były czy nie były przyczyną, że wśród hamerykańskich klientów Foresterów 5% zdecydowało się na XT?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem była cena. Najwięcej sprzedawało się wersji najuboższej z silnikem 2.5 . XT na Stany był oferowany tylko w dwóch najdroższych wersjach.  Poza tym w Stanach dla statystycznego klienta silnik 2,5 zawsze będzie lepszy niż 2.0.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Matthew1990 napisał:

Powodem była cena. Najwięcej sprzedawało się wersji najuboższej z silnikem 2.5 . XT na Stany był oferowany tylko w dwóch najdroższych wersjach.

Zatem osiągi są kluczowym kryterium popytu i podaży?

17 minut temu, Matthew1990 napisał:

Poza tym w Stanach dla statystycznego klienta silnik 2,5 zawsze będzie lepszy niż 2.0.

No nie byłbym tego taki pewien....Imprezę się bardzo dobrze sprzedaje chociażby dlatego, że nie wszyscy dzisiejsi klienci potrzebują osiągów........ w przeciwieństwie do forumowych oczekiwań....

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Mnie bardziej odpowiada 3.6 .......a w świetle kosztów utrzymania zupełnie nie rozumiem dlaczego nie jest dostępny na rynku EU....no ale dla urzędników zawiadujących tym pierdolnikiem EU ponoć raki są rybami.

 

 

umówmy się do stania w korkach 3.6 jest nieekonomiczny ;-)

 

czy jest różnica miedzy "nowoczesnym" 2.0 turbo 4 cylindry nowoczesny automat ca. 250 KM a "starym" 2.8 V6 turbo 280 KM manual w spalaniu 

1. przy 200 porównywalnie

2  przy 100 - 1,5 l/100 km na korzyść mniejszego silnika 

3 miasto szczególnie w korku to już różnica rzędu paru litrów 

 

teraz jak ten "średni statystyczny" kierowca spędza dużo czasu w ruchu miejskim, okołomiejskim i na krajówkach z umiarkowanymi prędkościami to w skali gospodarki całej UE pojawia się efekt 

 

może faktycznie lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie opłaty progresywnej za korzystanie ze wspólnego zasobu jakim jest atmosfera, nie było by pretensji że ktoś czegoś nie pozwala tylko płaciło by się za swoją emisje CO2 po częsci w litrze paliwa po części ryczałcie rocznym za pojazd o określonej emisji

 

przykładowo

do 100 g/km brak opłaty

100- 200 g/km 1000 pln rocznie

201 - 300 g/km 2500 pln rocznie

powyżej 301 g/km 6000 pln rocznie

 

finalnie po paru latach efekt byłby podobny silniki zużywające znaczące ilości paliwa znikały by z rynku

 

da się bez większego problemu po obecnych drogach podróżować całkiem wygonie autem spalającym relatywnie niewielkie ilości paliwa, 

czas przejazdu też wcale nie staje się dramatycznie długi a wręcz jest "taki sam"

 

dlatego sorry ale mocne auta z paliwożernymi silnikami to luksus i do tego nadmierne korzystanie ze wspólnego zasobu jakim jest atmosfera 

 

święty nie jestem, mam dwa "paliwożerne" ale rozumiem sens zmian bo to, że nimi jeżdżę to tylko kaprys a nie konieczność 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ketivv napisał:

może faktycznie lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie opłaty progresywnej za korzystanie ze wspólnego zasobu jakim jest atmosfera, nie było by pretensji że ktoś czegoś nie pozwala tylko płaciło by się za swoją emisje CO2 po częsci w litrze paliwa po części ryczałcie rocznym za pojazd o określonej emisji

 

Świetny pomysł....ale to w żaden sposób nie chroniłoby i lobbowało europejskich koncernów ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Xawery1939 napisał:

OK...odwrócę pytanie...uważasz, że osiągi były czy nie były przyczyną, że wśród hamerykańskich klientów Foresterów 5% zdecydowało się na XT?

 

 

Tak, były. 95% zadowoliło się 175KM. Nie jest to zły konfig., a ograniczenia są przestrzegane rygorystycznie.

Jak by mieli oprócz xt fb20, sprzedaliby więcej turbo, albo ktoś inny mocniejszych.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Xawery1939 napisał:

Zatem osiągi są kluczowym kryterium popytu i podaży?

No nie byłbym tego taki pewien....Imprezę się bardzo dobrze sprzedaje chociażby dlatego, że nie wszyscy dzisiejsi klienci potrzebują osiągów........ w przeciwieństwie do forumowych oczekiwań....

To dlaczego nie oferują tam imprezy 1,6???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ketivv napisał:

 

 

może faktycznie lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie opłaty progresywnej za korzystanie ze wspólnego zasobu jakim jest atmosfera, nie było by pretensji że ktoś czegoś nie pozwala tylko płaciło by się za swoją emisje CO2 po częsci w litrze paliwa po części ryczałcie rocznym za pojazd o określonej emisji

 

 

Jakby tu chodziło o środowisko, to rządy promowałyby zbiorkomy, rowery, ewentualnie ulgi, dopłaty do jeżdżących aut na instalacjie lpg, cng. 

Tu chodzi, żeby barany golić regularnie. Kiedyś były dobre małe diesle, nagle okazuje się, że diesel to największy wróg, a dobre są elektryki.

Za chwilę będziemy się składać na utylizacje baterii.

 z ładowaniem, słyszałem już są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś jeszcze broni silnika 2.0 w hybrydzie to niech zajrzy na stronę ASO Subaru w Rosji na katalog Forestera.

https://subaru.ru/models/get-price-list/176/2020

Na tamtejszym rynku nie ma hybryd . I tak np w Foresterze są dwa silniki do wyboru 2.0 i 2.5 , oba wolnossące. 2.0 (150km)bez hybrydy ma 10,3 do setki a u nas hybrydowy 150+16,7km robi setkę w 11,8 .  Spalanie w cyklu mieszanym 7,2 bez hybrydy  ,   6,7 z hybrydą.  I co najważniejsze cena pojazdu jest znacznie niższa w wersji bez hybrydy. Właściwie 2,5 w Rosji kosztuje tyle co 2.0e-boxer u nas :) 

 

Przy XV różnice w osiągach jak i cenie końcowej są mniejsze ale i tak odczuwalne in minus dla kupującego 

https://subaru.ru/models/get-price-list/178/2020

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Xawery1939 napisał:
8 godzin temu, mechanik napisał:

Sęk w tym, że wielu z nas chciałoby aby auto było z plejadami na grilu.

Czy możesz określić co oznacza wielu....jaki % klientów masz na myśłli?

 Ja sadzę że na tym forum wszyscy.., czyli 100%  bo chyba dla tego tu a nie gdzie indziej właśnie jesteśmy..:)

Czy może wolimy jednak inne marki a tu tylko d..ę zawracamy..?

Pytam bo ja na pewno nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BiP napisał:

Odbiegamy od tematu.

Mazda, infiniti, bmw są w stanie zaoferować sprawnie odpychającego się minisuva z 4x4, a subaru dba o komfort żołądkowy dzieci na tylnej kanapie.

Dzieci są różne. Moje córki lubią dynamiczną jazdę :D

O ile przekaz "tata jedź szybciej" brzmi jednoznacznie, tak do końca nie wiem jak interpretować ten: "tata, nie możesz go wyprzedzić?" :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Blixten napisał:

"tata, nie możesz go wyprzedzić?" 

To akurat należy interpretować:
" Ojciec pierdoła albo samochód mamy do bani.., nie wiem co gorsze.." Tak to tłumaczy sobie młody człowiek..;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dzik44 napisał:

" Ojciec pierdoła albo samochód mamy do bani.., nie wiem co gorsze.." Tak to tłumaczy sobie młody człowiek..;)

 

Dopiero jak dorosną, zrozumieją, jaką wartość dla kierowcy Subaru stanowią nieobrzygane foteliki :mrgreen:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...