Jump to content

XV 2.0 e-Boxer


Recommended Posts

Jeśli ktoś odrzuca jakąś markę po przeczytaniu forum, czy czegokolwiek w internecie, to... sam sobie jest winien. Gdybym wziął pod uwagę "fakty" stąd, że XV 1,6 prawie nie jeździ, nadaje się tylko do miasta, a po założeniu BfG w ogóle stoi, to nigdy bym go nie kupił. A tymczasem mija kolejny miesiąc i wciąż się w nim (XV) uśmiecham.

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 349
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cena XV z hybrydą nie jest bardzo wysoka na tle konkurencji . Wielu producentów kastruje obecnie swoje samochody aby spełnić normy Euro-6dtemp .Problemem nie jest technologia jaką stosuje Subaru tylko

Witam, od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem XV e boxer Jak narazie auto jest świetne. Zaskoczyło mnie niskie spalanie:). Przed odbiorem pytałem w Salonie, jakie jest faktyczne spalanie XV, ot

Ujawniła się kolejna zaleta nowych generacji Subaru - nie trzeba wozić papierowych torebek na wymioty dla dzieci    

Posted Images

OK, mamy na rynku XV e-Boxer "mild hybrid" -  który może się okazać "za słaby" dla części kupujących (tylko hybryda bez EV)

 

XV e-Boxer koszt zakupu - XV 2.0i-S e-BOXER Exclusive NAV (EyeSight) + opłata za lakier to wg. cennika https://www.subaru.pl/datasheet/2020xv.pdf

32 300 EUR - > około 138 000 PLN

 

Wymiary w mm:

długość, szerokość, wysokość, prześwit

4465, 1800, 1595, 220

 

to jaka jest "mocniejsza" alternatywa i ile to będzie kosztowało ?

 

Peugeot o wdzięcznej nazwie 3008 Hybrid4 to jest PHEV cena z paroma dodatkami wg. cennika ok 210 000 PLN

Wymiary w mm:

długość, szerokość, wysokość, prześwit

4447, 1906, 1624, 219

 

Obydwa auta mają skrzynie automatyczne, jakąś formę napędu AWD, dobre wyposażenie, obydwa to napędy hybrydowe choć znacząco rożne.

Subaru XV e-Boxer to miękka hybryda bez praktycznej możliwości jazdy na samym prądzie za to z niższą masą auta.

Peugeot 3008 Hybrid4 to hybryda PHEV z możliwością ładowania z gniazdka (teoretyczny dystans w trybie ev 50km) napęd AWD realizowany elektrycznie, wyższa masa auta.

 

Różnica w cenie zakupu to 72 000 PLN, zdecydowanie więcej w takim razie za co płacimy więcej ?

1. PHEV czyli możliwość przejechanie wspomnianych teoretycznych 56 km na prądzie (dane katalogowe podają 56-59 km wg. WLTP)

2. Moc systemowa 300 KM

3. Osiągi 0-100 km/h 5,9 s   80-120 km/h 3,6s

4. Prędkość maksymalna 235 km/h w trybie hybrydowym i 135 km/h w trybie elektrycznym

5. Niższe koszty "spalania"*

 

*Gdyby użytkownik takiego PHEV-a musiał przez powiedzmy 46 tygodni w roku poruszać się po ok. 40 km dziennie i mógł to zrealizować tylko na prądzie ładowanym z gniazdka 230V w domu ?

46 tygodni x 5 dni x 40 km = 9200 km 

Ładowane w garażu, teoretyczny potrzebna ilość prądu (nie zakładam 56 km w trybie EV tylko zaledwie 40km) powiedzmy że na to potrzebujemy 10 kWh każdego dnia (każdej nocy ;) ) 10 kWh na 40 km to  25 kWh na 100 km tyle to w "normalnym ruchu" i niskich prędkościach nawet mocna Tesla Model 3 nie pali zadowalając się 16-18 kWh.

46 tygodni x 5 x 10kWh = 2300 kWh powiedzmy, że prąd kosztuje nas 0,55 zł/kWh daje to nam 1265 PLN tj. 13,75 PLN/100 km

Te same 9200 km rocznie XV e-Boxer to pewnie 7-8 l/100 km, przyjmijmy 7,5 l/100 co da nam kwotę 3450 PLN.

46 tygodni po 5 dni to dopiero 230 dni w roku obejmujące dni robocze, do wspomnianej oszczędności "na prądzie" będzie też dochodziło przez kolejne powiedzmy 80-100 dni (czyli pierwsze 40-50 km od wyjazdu z domu) czyli jazda w weekendy, święta, brakujące 30 dni rocznie to "wakacje".

 

 

Pomijam całkowicie kwestie wykończenia wnętrza, funkcjonalności wyposażenia dodatkowego, upustu przy zakupie same suche dane gdyż celem jest zakup crossovera o podobnych wymiarach do XV tylko "mocniejszego".

Do takiego porównania warto było by zrobić całkowite koszty utrzymania jak  ubezpieczenia czy koszty wymaganych przeglądów.

 

 

Jak ktoś chce to mocniejsza alternatywa na rynku jest.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Mysle ze fajnie byłoby gdyby ktoś na temat dynamiki wypowiadał się po jeździe testowej :)

.... i  wyraźnie zastrzegł pod swoją wypowiedzią, że są to jego własne i subiektywne odczucia nie mające związku z rzeczywistością i nie mogą być kopiowane  :OO:

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ketivv napisał:

to jaka jest "mocniejsza" alternatywa i ile to będzie kosztowało ?

 

Z XV jest ten problem, że ciężko znaleźć dla niego konkurenta. A jak dodasz do tego wymóg "mild hybrid", to już w ogóle :)

XV jest: spory z zewnątrz, ma dużo miejsca w drugim rzędzie + mikry bagażnik - nikt nie produkuje tak aut!

Albo mamy samochody, które są wyraźnie większe/mniejsze, albo takie, które nie będą miały 4x4 albo... nic innego.

 

Ale jako alternatywę dla e-boxera dam dwa auta:

1. Mazda CX-30 - to też miękka hybryda, tylko nie robią z tego takiej afery jak przy e-boxerze. Samochód jest w drugim rzędzie znacznie mniejszy, ale ma większy bagażnik. Z zewnątrz też jest mniejszy, czyli lepszy na miasto. Cena podobna, zależnie od silnika - za 150KM kilka tysięcy taniej, 180KM - kilka tysięcy drożej :)  Ten drugi jest zauważalnie szybszy od e-boxera, choć rakietą nie będzie. Ale jest realną alternatywą - ładniejszy, lepiej wykonany.

2. Toyota RAV-4 - krowa wielka, a wciąż tańsza od zaproponowanego przez ciebie 3008, bo 185 kPLN w wersji hybrydowej i bardzo bogatym wyposażeniu. Przy XV to prawdziwa rakieta i ciężarówka jednocześnie. Też napęd 4x4 oczywiście.

 

Wychodzi, że wybrałeś na konkurenta najdroższe auto z możliwych :)

Edited by Skodziarz
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

nie sądzę , panie skodziarzu , żeby w moim przypadku było to żałosne :)

 

Ja sądzę, że było - każdy ma swoje zdanie na ten temat, każdy je wyraził, na tym polega piękno forum internetowego.

Dealer marki, żalący się na jej forum, że mu wypowiedzi forumowiczów klientów odbierają? Może lepiej zamknąć forum i zaoszczędzone pieniądze wydać na przekupienie kilku dziennikarzy motoryzacyjnych? Znaczy... reklamę :) Zakładam, że mówimy o takich kwotach. Bo jeśli utrzymanie forum to znacznie mniejszy wydatek to... przestań pan zawracać gitarę i daj ludziom w spokoju dyskutować o samochodach :hi:

 

5 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

W Austrii problem przyspieszeń i szybkości w zasadzie nie istnieje

 

W poprzednim poście szanowny pan dealer utyskiwał, że ludzie wypowiadają się na temat szybkości e-boxera bez przejażdżki, a tutaj taki popis wypowiadania się bez znajomości tematu? To jak to o panu dealerze świadczy?

Pragnę poinformować, że w Austrii okazji do wykorzystania przyspieszenia jest o wiele więcej niż w Polsce, ponieważ nie dość, że dopuszczalna prędkość poza terenem zabudowanym jest wyższa (100 km/h), to drogi są tak wytyczone, że okazji do wyprzedzania jest bardzo dużo - nie ma polskiej "specjalności", czyli 50 km/h co dwa kilometry na drodze krajowej i "podwójnej ciągłej" przez kilometry. Da się 100 km/h jechać przez dziesiątki kilometrów. Okazji do wyprzedzania i skorzystania z silnika jest całe mnóstwo :ok: 

  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Skodziarz napisał:

 

Ja sądzę, że było - każdy ma swoje zdanie na ten temat, każdy je wyraził, na tym polega piękno forum internetowego.

Dealer marki, żalący się na jej forum, że mu wypowiedzi forumowiczów klientów odbierają? Może lepiej zamknąć forum i zaoszczędzone pieniądze wydać na przekupienie kilku dziennikarzy motoryzacyjnych? Znaczy... reklamę :) Zakładam, że mówimy o takich kwotach. Bo jeśli utrzymanie forum to znacznie mniejszy wydatek to... przestań pan zawracać gitarę i daj ludziom w spokoju dyskutować o samochodach :hi:

Jeśli uważasz, że każdy może mieć tutaj własne zdanie....to dlaczego zabraniasz jak to ująłeś "żalić" się na trolowanie biznesu? Przy tym piszesz co Twój "Interlokutor"powinien, a czego nie. :facepalm:

33 minuty temu, Skodziarz napisał:

Pragnę poinformować, że w Austrii okazji do wykorzystania przyspieszenia jest o wiele więcej niż w Polsce, ponieważ nie dość, że dopuszczalna prędkość poza terenem zabudowanym jest wyższa (100 km/h), to drogi są tak wytyczone, że okazji do wyprzedzania jest bardzo dużo - nie ma polskiej "specjalności", czyli 50 km/h co dwa kilometry na drodze krajowej i "podwójnej ciągłej" przez kilometry. Da się 100 km/h jechać przez dziesiątki kilometrów. Okazji do wyprzedzania i skorzystania z silnika jest całe mnóstwo :ok: 

....sądząc z opis pod Twoim nickiem....sam nie posiadasz w garażu jakiegoś demona prędkości, który osiągami miałby przyćmić e-boxera....zatem w czym uważasz, że ten nowy XV jest dużo gorszy od Twojego XV w poruszaniu się po Austriackich drogach?

 

Edited by Xawery1939
Link to post
Share on other sites
W dniu 15.02.2020 o 15:41, RoadRunner napisał:

ale że turbiny zaczynają dawać sensowne ciśnienie już od 1000-1200 obrotów praktycznie tylko na biegu jałowym jest silnik N/A. :)

Wkleiłem film....na którym widać ....przy jakich obrotach zaczyna być "sensowne" ciśnienie....w trybie S ciśnienie powyżej 0 psi pojawia się dopiero powyżej 2000-2200obr/min.

Dlatego sensowne Nm uzyskuje się dla wrx 3500obr/min dla sti 4400obr/min.

Edited by Xawery1939
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Xawery1939 napisał:

zatem w czym uważasz, że ten nowy XV jest dużo gorszy od Twojego XV w poruszaniu się po Austriackich drogach?

 

W niczym? Nie wypowiadałem się, i nie zamierzam wypowiadać, na temat osiągów e-boxera, tylko na temat dziwnych "żali dealera". Można by nawet z tego jakiś hip-hopowy przebój zrobić, z tekstem w stylu "salon samochodowy miałem, ale mi na forum markę zaorali" ;) 

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Xawery1939 napisał:

to dlaczego zabraniasz jak to ująłeś "żalić" się na trolowanie biznesu? Przy tym piszesz co Twój "Interlokutor"powinien, a czego nie. :facepalm:

 

Ke? Nic takiego nie napisałem, ale z drugiej strony - możesz odczytać moje słowa na dowolny sposób, wszystko zależy od intencji czytającego :krecka_dostal:

Więc ok, przyjmuję twą wypowiedź do wiadomości :idea:

  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Skodziarz napisał:

Ke? Nic takiego nie napisałem, ale z drugiej strony - możesz odczytać moje słowa na dowolny sposób, wszystko zależy od intencji czytającego :krecka_dostal:

To jak Twoją "propozycję" można rozumieć?

5 godzin temu, Skodziarz napisał:

to... przestań pan zawracać gitarę i daj ludziom w spokoju dyskutować o samochodach :hi:

4 godziny temu, Skodziarz napisał:

Nie wypowiadałem się, i nie zamierzam wypowiadać, na temat osiągów e-boxera, tylko na temat dziwnych "żali dealera".

A to coś złego bronić własny biznes przed hejtem? Czy uważasz, że klienci w dealerskich salonach Subaru są dezinformowani, że trzeba potencjalnych nabywców e-boxera tutaj uświadamiać?

Edited by Xawery1939
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Mysle ze fajnie byłoby gdyby ktoś na temat dynamiki wypowiadał się po jeździe testowej :)

Byłoby najlepiej, ale czasami można wysnuć wnioski z doświadczeń użytkowników :) 

 

 

Edited by Zyzol
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Skodziarz napisał:

Wychodzi, że wybrałeś na konkurenta najdroższe auto z możliwych :)

 

obawiam się też, że najszybsze ;) do tego PHEV stąd pewnie cena

 

2 godziny temu, Skodziarz napisał:

Z XV jest ten problem, że ciężko znaleźć dla niego konkurenta. A jak dodasz do tego wymóg "mild hybrid", to już w ogóle :)

XV jest: spory z zewnątrz, ma dużo miejsca w drugim rzędzie + mikry bagażnik - nikt nie produkuje tak aut!

Albo mamy samochody, które są wyraźnie większe/mniejsze, albo takie, które nie będą miały 4x4 albo... nic innego.

 

dokładnie, sam XV jest bardzo ciekawym autem gen II wydoroślała (jakość wnętrza) niestety urosła ale to domena chyba wszystkich aut

 

dla mnie koncepcja tego auta jest świetna, wygląd, ilość miejsca w środku, wielkość bagażnika, charakterystyka zawieszenia (to na bazie gen. I) 

wprowadzenie e-Boxera dla mnie nic nie zmienia ale znajomym polecam bo mają inne potrzeby 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Skodziarz napisał:

Nie wypowiadałem się, i nie zamierzam wypowiadać, na temat osiągów e-boxera, tylko na temat dziwnych "żali dealera"

 

No to już mamy pewien + :D

 

co do dziwnych  "żali dealera" ( to chyba trochę po austriacku ? )  to zwrócę jedynie uwagę , że wskazałem pewien paradoks , klient , w salonie Subaru , pyta dlaczego na Forum Subaru ludzie piszą , że XV E-boxer to wolne auto , skoro tak nie jest....:) 

 

3 godziny temu, Skodziarz napisał:

Dealer marki, żalący się na jej forum, że mu wypowiedzi forumowiczów klientów odbierają

 

muszę pana skodziarza zmartwić , firma ma się dobrze …. ale czy wypisywanie bzdur na forum przez kilku laików ma jakiś wpływ na sprzedaż ? Tego nie wiem.. wiem jedynie , że jeden z klientów , zaciekawiony opiniami z forum , przyjechał sprawdzić wołowatość E-boxera  ;)

 

3 godziny temu, Skodziarz napisał:

Pragnę poinformować, że w Austrii okazji do wykorzystania przyspieszenia jest o wiele więcej niż w Polsce

 

chyba od 0 do 50 km  :D powinien pan dodać , że nie ma radarów , są niskie mandaty a policjanci są niezwykle miło nastawieni do przekraczających szybkość ….nie to co w Finlandii , Szwecji , Szwajcarii czy nawet Czechach..;) Co do moich austriackich doświadczeń.. to prawa noga zawsze mi drętwiała...z braku ruchu :hi:

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Blixten napisał:

Ale na forum zrobiło się .... kolorowo :biglol: 

Masz racje... przesadziłem z ta „rzeczowością”, macie racje :( Odszczekuję ;)

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Andrzej Koper napisał:

chyba od 0 do 50 km :D

 

To pan diler (już nie po austriacku? :P) uważa, że przyspieszenie 0-50 jest nieistotne w samochodzie? Ciekawe :thumbup:

 

42 minuty temu, Andrzej Koper napisał:

powinien pan dodać , że nie ma radarów , są niskie mandaty a policjanci są niezwykle miło nastawieni do przekraczających szybkość ….nie to co w Finlandii , Szwecji , Szwajcarii czy nawet Czechach..;) Co do moich austriackich doświadczeń.. to prawa noga zawsze mi drętwiała...z braku ruchu :hi:

 

 

Czyli mamy dalszy ciąg wcześniej krytykowanego wcześniej przez samego jaśnie pana dilera "nie wiem, ale się wypowiem" :facepalm: Proszę dalej kopać pod sobą ten dołek, nie będę przeszkadzał :dobranoc:

  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Tsunetomo napisał:

Masz racje... przesadziłem z ta „rzeczowością”, macie racje :( Odszczekuję ;)

 

 

Twoje wypowiedzi nie są przejaskrawione, kogo innego miałem na myśli :)

Edited by Blixten
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

...

muszę pana skodziarza zmartwić , firma ma się dobrze …. ale czy wypisywanie bzdur na forum przez kilku laików ma jakiś wpływ na sprzedaż ? Tego nie wiem.. wiem jedynie , że jeden z klientów , zaciekawiony opiniami z forum , przyjechał sprawdzić wołowatość E-boxera  ;)

...

eee...to w sumie wpływ forum jest "in plus", no bo klient nie dowierzał, zaciekawiony przyszedł do salonu, sprawdził i stwierdził, że jest jednak ok! Summa summarum XV'e-boxer został mu z tyłu głowy i może już żonę/rodzinę przekonuje do zakupu :thumbup::biglol:

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Skodziarz napisał:

To pan diler (już nie po austriacku?

 o inne słowo  chodziło...:facepalm:

5 godzin temu, Skodziarz napisał:

Proszę dalej kopać pod sobą ten dołek, nie będę przeszkadzał :dobranoc:

miły gest z pana strony... :)

Edited by Andrzej Koper
Link to post
Share on other sites

Kolezanki i Koledzy, mysle ze nie ma sie co sprzeczac aczkolwiek rzeczowa wymiana zdan czy pogladow ma sens,

 

co do E-Boxer, mialem ostatnio przyjemnosc prowadzic zarowno XV jak i Forestera, a moje spostrzezenia jesli kogos zainteresuja sa nastepujace:

 

XV

- glowna zaleta, bardziej eko poniewaz spelnia najnowsze normy spalin, z drugiej strony calkowicie nie eko poniewaz zuzyte akumulatory czy tez nowe sa bardzo szkodliwe w  utylizacji i w produkcji,

- glowna wada, pomniejszony bagaznik, dla mnie prywatnie nie do zaakceptowania, dlatego tez ja E-Boxera nie kupie,

 

Forester

 

- glowna zaleta, stwarza wrazenie bardziej komfortowego i stabilniejszego niz XV,

- glowna wada, przyspieszenie nie do zaakceptowania, dlatego tez jego nie kupie

 

Oczywiscie to moje odczucia, jestem ciekawy co Wy sadzicie po przejechaniu sie wspomnianymi modelami.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Wkleiłem film....na którym widać ....przy jakich obrotach zaczyna być "sensowne" ciśnienie....w trybie S ciśnienie powyżej 0 psi pojawia się dopiero powyżej 2000-2200obr/min.

Dlatego sensowne Nm uzyskuje się dla wrx 3500obr/min dla sti 4400obr/min.

Duży moment silnik generuje już od 2 tysięcy. To co wnioskujesz z tego jak auto jedzie, ile obrotów ma odnosi się do mocy. Aby auto przyspieszało musi wykonać pracę. Praca w jednostce czasu to moc. Moc to moment pomnożony przez obroty. Moment silnika przy 2000 i 3000 jest taki samo, ale większe obroty oznaczają większą moc na kołach i lepsze przyspieszenie. Skrzynia w trybie sportowym zazwyczaj zmienia bieg (czy też symuluje taką zmianę) tak aby po zmianie obroty spadły w okolice połowy zakresu sensownego momentu. Nie ma sensu aby spadały do 2000 obrotów bo za małe obroty. Spadając do mniej więcej połowy zakresu ma się już dużą moc i jeszcze przez 2-3 tysiące jest się w zakresie dużego momentu.

 

Btw, płaski przebieg momentu jest wymuszany sztucznie poprzez zmniejszanie ciśnienia i sterowanie dawką paliwa. Powód jest jeden. Wytrzymałość części. Jak są mocniejsze to można sobie darować te ograniczenia i cieszyć się jeszcze większym ale już nie płaskim momentem.

 

 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, RoadRunner napisał:

Duży moment silnik generuje już od 2 tysięcy.

No sam sobie odpowiadasz,..... a ktoś wcześniej pisał że dużo się dzieje poniżej 2.000obr/min (pomijam diesla Subaru) w zaturbionych jednostkach.

....i stawiam dolara przeciwko Twoim orzechom, że poniżej 2.000 obr/min wyższy moment obrotowy będzie miała hybryda Subaru z racji silnika elektrycznego. 

Pytanie do osób jeżdżących e-boxerem... jaką prędkość obrotową ma silnik przy prędkości ok 100km/h .....i czy da się przejechać na samym napędzie elektrycznych choćby 1 km?

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...