Skocz do zawartości

XV 2.0 e-Boxer


mattom

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś jeździł e-Boxerem na wietrze? Chodzi mi o to, czy te nowe relingi są dużo cichsze od drabin montowanych w "zwykłym" XV? Dach wyciszony, a mimo to przy większym wietrze nie-w-plecy szum w relingach jest dominującym hałasem powyżej 120 km/h :wacko: Może by się dało jakoś przełożyć te z e-Boxera? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Skodziarz napisał:

Może ktoś jeździł e-Boxerem na wietrze? Chodzi mi o to, czy te nowe relingi są dużo cichsze od drabin montowanych w "zwykłym" XV? Dach wyciszony, a mimo to przy większym wietrze nie-w-plecy szum w relingach jest dominującym hałasem powyżej 120 km/h :wacko: Może by się dało jakoś przełożyć te z e-Boxera? :) 

 

Z jazdy przy 120 km/h bardziej pamiętam wycie silnika niż cokolwiek innego, więc wydaje mi się że relingi zostały poprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aflinta napisał:

A ile obrotów silnik miał? Było płasko czy jakieś większe górki? 

 

Raczej płasko, przy lekkim wciskaniu gazu coś około 4k, momentami odnosiłem wrażenie jak przy ślizgającym się sprzęgle w manualu, trochę głośno ale nie widać efektu,  przyśpieszał po 2-3 sekundach. Trybu jazdy I/S nie pamiętam. To było moje pierwsze spotkanie z CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sevenxd napisał:

 

Raczej płasko, przy lekkim wciskaniu gazu coś około 4k, momentami odnosiłem wrażenie jak przy ślizgającym się sprzęgle w manualu, trochę głośno ale nie widać efektu,  przyśpieszał po 2-3 sekundach. Trybu jazdy I/S nie pamiętam. To było moje pierwsze spotkanie z CVT.

Przyznam, że masakra.  W XV 2,0i przy 120km/h mam około 2krpm. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

Przyznam, że masakra.  W XV 2,0i przy 120km/h mam około 2krpm. 


Tak jest dopóki jedzie na najwyższym biegu, przy nieco szybszej stałej prędkości skrzynia redukuje do 6 przełożenia i tak już zostaje - obroty wtedy rosną. Za mały moment na najwyższe przełożenie. A próba przyspieszenia przy tej prędkości też powoduje przeskok przeskok na 4000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Snuff napisał:

około 2k  ;)

Na każdym zdjęciu jedziesz znacznie powyżej 120km/h a i tak daleko do 4krpm. 

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Tak jest dopóki jedzie na najwyższym biegu, przy nieco szybszej stałej prędkości skrzynia redukuje do 6 przełożenia i tak już zostaje - obroty wtedy rosną. Za mały moment na najwyższe przełożenie. A próba przyspieszenia przy tej prędkości też powoduje przeskok przeskok na 4000 obr.

Dlatego zapytałem się o warunki jazdy. Przy stałej prędkości po płaskim 4krpm to dla mnie abstrakcja, nawet jak jadę Bielsko/Cieszyn po S52 to jedynie na mocniejszych podjazdach przebija 3500 ale nie przekracza 4k. Zupełnie jest dla mnie zrozumiałe ciągnięcie do 5krpm przy wyprzedzaniu z butem w podłodze (taka natura wolnossącego silnika i małej pojemności), ale przy normalnej jeździe ta skrzynia trzyma znacznie niższe obroty. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, aflinta napisał:

Na każdym zdjęciu jedziesz znacznie powyżej 120km/h a i tak daleko do 4krpm. 

...

Tylko chciałem potwierdzić, że XV 2.0 bez "e" trzyma o wiele mniejsze obroty w porównaniu do "e". Przy prędkościach ustabilizowanych, rzędu 160-180 km/h, max co widziałem to 3,2k rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Snuff napisał:

Tylko chciałem potwierdzić, że XV 2.0 bez "e" trzyma o wiele mniejsze obroty w porównaniu do "e". Przy prędkościach ustabilizowanych, rzędu 160-180 km/h, max co widziałem to 3,2k rpm.

Zatem źle emotkę odebrałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:
10 godzin temu, Snuff napisał:

około 2k  ;)

Na każdym zdjęciu jedziesz znacznie powyżej 120km/h a i tak daleko do 4krpm. 

10 godzin temu, spawalniczy napisał:

Tak jest dopóki jedzie na najwyższym biegu, przy nieco szybszej stałej prędkości skrzynia redukuje do 6 przełożenia i tak już zostaje - obroty wtedy rosną. Za mały moment na najwyższe przełożenie. A próba przyspieszenia przy tej prędkości też powoduje przeskok przeskok na 4000 obr.

Dlatego zapytałem się o warunki jazdy. Przy stałej prędkości po płaskim 4krpm to dla mnie abstrakcja, nawet jak jadę Bielsko/Cieszyn po S52 to jedynie na mocniejszych podjazdach przebija 3500 ale nie przekracza 4k. Zupełnie jest dla mnie zrozumiałe ciągnięcie do 5krpm przy wyprzedzaniu z butem w podłodze (taka natura wolnossącego silnika i małej pojemności), ale przy normalnej jeździe ta skrzynia trzyma znacznie niższe obroty.

Zdaje się, że wszyscy ujeżdżacie XV 2.0? Nie wspominacie czy jeździcie nim sami czy samochód jest bardziej obciążony masą. Ja mam 1,6 gdy Szary Mnich ma 4 pasażerów i proporcjonalny do załogi bagaż, to na jednym z mazurskich odcinków S7 jest takie miejsce gdzie tempomat wykręca silnik do 5000 obr. Tak to jest gdy silnik jest za słaby do samochodu :upside-down-face_1f643-small: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Zdaje się, że wszyscy ujeżdżacie XV 2.0? Nie wspominacie czy jeździcie nim sami czy samochód jest bardziej obciążony masą

Tak, to ma być uczciwe porównanie - 2.0i vs 2.0 e-Boxer. U mnie na S52 auto jest obciążone trójką dorosłych i dwójką dzieci, bez bagażu. Podobne odczucia są z wypadu do Włoch w konfiguracji 2+2 z bagażem w bagażniku tudzież 2+2 z bagażem w bagażniku i na dachu :) Jak jadę sam nie zauważam jakichś większych różnic.

XV 1,6 jeździłem nieco (kilkaset km) i w mojej eksploatacji nadawałby się na drugie auto do miasta, w trasę z rodziną dla mnie już za słaby.

e-Boxerem zrobiłem tylko kilkadziesiąt kilometrów i wydawał się nieco żwawszy w mieście od 2.0, na autostradzie jednak masa swoje przy rozpędzaniu dodawała i efekt końcowy był podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 For D CVT , którym przez ponad rok jeździłem , znalazł nowego właściciela .  W związku z tym przesiadłem się do XV 2.0 e . Jeżdżę głównie po mieście , krótkie trasy , raz byłem aż w Grójcu :) . No więc okazuje się , że XV e spala około litra mniej niż For D. Trochę jestem zaskoczony... Nie podaję ile l/100 ponieważ mój sposób jazdy zdecydowanie odbiega od normy. W każdym razie w For XT było to > 15 więc D CVT można powiedzieć , że był oszczędny.. :) Wybrałem XV bo zawsze dobrze czułem się w tym modelu , nie wiem dlaczego...wys. fotela , kierownica , trudno powiedzieć...Przeszkadza mi system utrzymania pasa ruchu ponieważ czasem nie używam kierunkowskazów ( nie ma się czym chwalić ;))  i brak możliwości przełączenia na wyższy bieg ujęciem  gazu , w poprzednich modelach XV bardzo ładnie to działało . Ponieważ jeżdżę dopiero od 10 dni więc może do czegoś dojdę za jakiś czas... :) Co do przyspieszeń to nie mam uwag , jak chce się szybko przyspieszać to 4/5 tyś obr. musi być...Uważam , że XV e musi być b. oszczędny w korkach gdy auta posuwają się z niewielką prędkością bo w zasadzie  silnik spalinowy nie pracuje... Wymaga to pewnej wprawy i jak kiedyś pisałem 500 km trzeba poświęcić by zrozumieć....o co chodzi  :) Ogólnie jestem zadowolony ze zmiany modelu . Kilka dni jeździłem Foresterem e ,  na S jest całkiem ok. jeżeli chodzi o przyspieszenia , jest zdecydowanie bardziej komfortowy  od XV  ale dla mnie , :)do miasta trochę za duży...

ps.  przełączenia na wyższy bieg pedałem gazu jednak "działa" do 3/3.5 tyś jest ok , nie zawsze to wychodzi przy wysokich obrotach 5/5.5.... działa ale moment dłużej to trwa ...

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem XV e boxer :) Jak narazie auto jest świetne. Zaskoczyło mnie niskie spalanie:). Przed odbiorem pytałem w Salonie, jakie jest faktyczne spalanie XV, otrzymałem szybką odpowiedź 10 l. Myślę, OK. Stały napęd 4x4,skrzynia CVT, no i silnik 2.0. A jak to wygląda u mnie, zrobiłem 6000 km. średnie spalanie z całego przebiegu, to 6.33 l, jest to spalanie z tankowania :) Komputer wskazuję 6.5 l. Najniższe z trasy 700 km. 5.63. Jazda normalna, troszkę powyżej dopuszczalnych prędkości. Nie wiem jak w poprzednim modelu, ale w moim relingów w ogóle nie słychać, przy wyższych prędkościach, jest głośniej, ale tak jest w każdym aucie tej klasy. Zużycie oleju do 5000 km. O  :). Tyle na początek, nasza znajomości.

 

  • Super! 7
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
6 godzin temu, sevenxd napisał:

Czy wymiana oleju po dotarciu silnika jest potrzebna?

Nie, ale często jest zalecana. Jedni zmieniają inni nie.

6 godzin temu, sevenxd napisał:

Czy zmiana z 0W na 5W jest potrzebna?

Nie, zarówno 0W20 jak i 5W30 są dopuszczalne, z czego ten ostatni może lepiej chronić silnik przy wyższych temperaturach i mocniejszym traktowaniu. ASO często leją 5W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.11.2020 o 06:27, aflinta napisał:

Nie, ale często jest zalecana. Jedni zmieniają inni nie.

Nie, zarówno 0W20 jak i 5W30 są dopuszczalne, z czego ten ostatni może lepiej chronić silnik przy wyższych temperaturach i mocniejszym traktowaniu. ASO często leją 5W30.

Mobil 1 5W-50 też sprawdza sie znakomicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...