Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Kris3k napisał:

 

Tak dokładnie, rozładował się tej po prawej stronie (stojąc przed otwartą maską) i tylko on jest w jakiś sposób obsługowy. Oznaczenie na nim to 20HR 48Ah CCA 390A D23(JIS) produkt Panasonica. Po podpięciu kablami odpalił, tylko wizyta w serwisie i tak konieczna przez te błędy. Auto może ostatnio faktycznie robi krótsze trasy i tutaj dopatrywałbym się problemów.

Z tą klapą też coś na rzeczy ponieważ jak wcześniej oglądaliśmy w salonie Forka, to klapa za drugim razem zaniemogła i nie dało się otworzyć. Przyleciał chłopaczek z serwisu z prostownikiem i cyk :)

 

Dobrze widzieć, że jest to słaby punkt i trzeba coś z tym będzie zrobić, szkoda, że pewnie za własną kasę :/ W tym roku traska 5k km do Grecji zrobiona, sporo poza szlakami i wszystko pięknie ładnie, więc też nie ma co tragizować. Aaa, jeszcze jeden feler... mata wygłuszająca smakuje gryzoniom... Opierdzieliły mi wielką dziurę, koszt nowej maty 333pln z klipsami....

Mata na masce? Dobrze ze nie zjadło kabli:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Kris3k said:

 

Tak dokładnie, rozładował się tej po prawej stronie (stojąc przed otwartą maską) i tylko on jest w jakiś sposób obsługowy. Oznaczenie na nim to 20HR 48Ah CCA 390A D23(JIS) produkt Panasonica. Po podpięciu kablami odpalił, tylko wizyta w serwisie i tak konieczna przez te błędy. Auto może ostatnio faktycznie robi krótsze trasy i tutaj dopatrywałbym się problemów.

Z tą klapą też coś na rzeczy ponieważ jak wcześniej oglądaliśmy w salonie Forka, to klapa za drugim razem zaniemogła i nie dało się otworzyć. Przyleciał chłopaczek z serwisu z prostownikiem i cyk :)

 

Dobrze widzieć, że jest to słaby punkt i trzeba coś z tym będzie zrobić, szkoda, że pewnie za własną kasę :/ W tym roku traska 5k km do Grecji zrobiona, sporo poza szlakami i wszystko pięknie ładnie, więc też nie ma co tragizować. Aaa, jeszcze jeden feler... mata wygłuszająca smakuje gryzoniom... Opierdzieliły mi wielką dziurę, koszt nowej maty 333pln z klipsami....


Zajebiste info! No pieknie, Grecja - rewelacja! Też tak zrobie ;)
No w mojej Auris też mata została podjedzona - więc wygląda na to, że gryzonie ogólnie lubią japan tech:D 
Kurczę nie wiem czy za własną kase - temat jak najbardziej wymagający atencji Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wogóle te aku 48Ah CCA 390A - to problemy przy niskich temperaturach na bank. 

Mocy zimnego rozruchu (CCA) - CCA jest niezwykle istotna , jeśli chodzi o możliwość startowania w niskich temperaturach. To siła prądu (mierzona w amperach), jaką akumulator jest w stanie wygenerować w ciągu 30 sekund w temperaturze -17, 8 °C, czyli 0°F zanim napięcie spadnie poniżej poziomu użyteczności.

A co jest w OBK i SJ?

Już mam odpowiedź wyżej :) @Michał W.dzięki.

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Ciekawy jestem czy system rozpoznawania twarzy działa cały czas w trybie czuwanie przy wyłączonym zapłonie  i on tak drenuje baterie...bo tam w tym daszku  cały czas swieci się czerwona dioda, tez tak macie?

Tak dioda pali się cały czas przy wyłączonym zapłonie i otartych drzwiach/klapie. Przy zamkniętych drzwiach i wyłączonym zapłonie nie świeci się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Michał W. napisał:

SJ (prosta wersja) gdzie elektroniki i elektryki jest o wiele mniej pojemność aku wynosi 62 Ah

 

 

szczesliwie obaj posiadamy jeden z lepiej dopracowanych foresterow

oczywiscie wrangler kolegi mechanika jest duzo lepszy od naszych aut  :mellow:

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Michał W. napisał:

Kolejny raz czytam o problemach nowych Foresterów z akumulatorem i zastanawiam się po co Subaru to było?

W moim sporo tańszym SJ (prosta wersja) gdzie elektroniki i elektryki jest o wiele mniej pojemność aku wynosi 62 Ah.

34A233D0-45F5-48BC-9679-F6D07D3CA79E.jpeg

No to brawo Subaru, więcej elektroniki i mniejszy akumulator....to może następny forester bez akumulatora bo i po co, jak  klient może sobie kupić sam i to o mocy jaki potrzebuje w zależności od stylu używania auta , ale jakie to będzie  pro eko... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, FOR CVT napisał:

 

 

szczesliwie obaj posiadamy jeden z lepiej dopracowanych foresterow

oczywiscie wrangler kolegi mechanika jest duzo lepszy od naszych aut  :mellow:

 

tapatalked

No wrangler to fajne cacko  i to jeszcze z pentastar, tylko ze chyba ciężko by było jeździć takim autobusem po ciasnych miastach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, FOR CVT napisał:

 

szczesliwie obaj posiadamy jeden z lepiej dopracowanych foresterow

120 tyś. złotych półtora roku temu za nowe, dobrze wyposażone i bezproblemowe auto. :)

Jak kupowałem w lutym 2019 to nie byłem na 100% pewny czy to najlepszy możliwy wybór mając świadomość, że za moment wejdzie nowy model. Teraz już nie mam takich wątpliwości. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jest to tak oczywiste. Masz baterię trakcyjną która sama w sobie jest/musi być ładowana regularnie, a ona ładuje te aku.
Chyba takowe było zamierzenie inzynierów :)

Może koledzy ciąglę jeżdżą na EV i potem nie ma z czego :D
No nic, ja poobserwuje u siebie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Kris3k napisał:

Aaa, jeszcze jeden feler... mata wygłuszająca smakuje gryzoniom... Opierdzieliły mi wielką dziurę, koszt nowej maty 333pln z klipsami....

No to proponuje sprawdzenie w jakim stanie masz kable, bo np. Kuna bardzo lubi też osłony kabli.

U mnie tez była Kuna na szczęście  bez strat, po zamontowaniu elektroniki na razie nic mnie nie odwiedziło.

https://kuny.pl/product/odstraszacz-podwojny-samochodowy/

Powinno się tez samochód po takiej wizycie dokładnie oczyścić, wiej info znajdziesz na tej stronie powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Michał W. said:

120 tyś. złotych półtora roku temu za nowe, dobrze wyposażone i bezproblemowe auto. :)

Jak kupowałem w lutym 2019 to nie byłem na 100% pewny czy to najlepszy możliwy wybór mając świadomość, że za moment wejdzie nowy model. Teraz już nie mam takich wątpliwości. ;)


Eeee, bez przesady :) Aku można wymienić na mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Grzesiek89 napisał:

No to brawo Subaru, więcej elektroniki i mniejszy akumulator....

No nie do końca, bo doszedł jeszcze jeden pod maską.

2 minuty temu, lazy_moose napisał:


Eeee, bez przesady :) Aku można wymienić na mocniejsze.

O ile będzie odpowiednio dużo miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, aflinta said:

No nie do końca, bo doszedł jeszcze jeden pod maską.
O ile będzie odpowiednio dużo miejsca.


Trakcyjny ładuje przez przetwornik DC/DC ten aku pomocniczy.
Z miejscem nie powinno być problemu - @dawidzto już przerobił.

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lazy_moose napisał:


Eeee, bez przesady :) Aku można wymienić na mocniejsze.

Pewnie. :)

Mimo to wydając kilkadziesiąt tysięcy więcej na nową wersję oczekuję, że wszystko mam lepsze lub równe.

Przykładowo maskę u mnie podtrzymuje teleskop. A jak jest w dużo droższym SK?

 

DAD6A638-75D0-40B6-8CA7-2B66531F0F1B.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Michał W. said:

Pewnie. :)

Mimo to wydając kilkadziesiąt tysięcy więcej na nową wersję oczekuję, że wszystko mam lepsze lub równe.

Przykładowo maskę u mnie podtrzymuje teleskop. A jak jest w dużo droższym SK?

 

DAD6A638-75D0-40B6-8CA7-2B66531F0F1B.jpeg


:) A w SJ to alu? u nas w SK na patyku jest.

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aflinta napisał:

No nie do końca, bo doszedł jeszcze jeden pod maską.

O ile będzie odpowiednio dużo miejsca.

To dlaczego to nie jest rozwiązane tak ze jak brakuje w jednym mocy na rozruch to przełącza się na drugi ,żeby zapalić auto? ,albo żeby jeden akumulator był tylko i wyłącznie do zapłonu. Ja nie wiem ,ale to wyglada tak jakby cześć elektroniki było podłączone do jednego a druga cześć do drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Grzesiek89 napisał:

Najprostsze rozwiązania są najlepsze, mam pewność ze patyk się nie zepsuje jak siłowniki gazowe :D

To filozofia konstrukcji aut typu UAZ. Bez przesady, co może się zepsuć w siłowniku teleskopowym. Jak osłabnie po kilku latach to wymiana, toz to grosze kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, lazy_moose napisał:


:) A w SJ to alu? u nas w SK na patyku jest.

Chyba nie alu ale i tak jest sporo lżejszy od SK.

 

33 minuty temu, Kukson napisał:

W SJ też bywały problemy z akumulatorami :)

To chyba w tych sprzed pierwszego liftu, mój jest po drugim. 

 

27 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Najprostsze rozwiązania są najlepsze, mam pewność ze patyk się nie zepsuje jak siłowniki gazowe :D

Teoretycznie masz rację. Dlatego nie zależało mi na elektrycznej tylnej klapie. :)

Siłownik akurat wymienić jest bardzo łatwo.

 

 

Nie chcę nikomu wpierać, że mój starodawny SJ jest lepszy od nowoczesnego SK. Tylko uważam, że Subaru poszło trochę po najmniejszej linii oporu i zamiast skorzystać z doświadczeń z poprzedniej generacji znowu powielają te same błędy (akumlatory).

Myślę, że SK dużo zyska po liftingu a jak na ten moment to w tej cenie wolę choćby Outbacka mimo jego starej konstrukcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Michał W. napisał:

Chyba nie alu ale i tak jest sporo lżejszy od SK.

 

To chyba w tych sprzed pierwszego liftu, mój jest po drugim. 

 

Teoretycznie masz rację. Dlatego nie zależało mi na elektrycznej tylnej klapie. :)

Siłownik akurat wymienić jest bardzo łatwo.

 

 

Nie chcę nikomu wpierać, że mój starodawny SJ jest lepszy od nowoczesnego SK. Tylko uważam, że Subaru poszło trochę po najmniejszej linii oporu i zamiast skorzystać z doświadczeń z poprzedniej generacji znowu powielają te same błędy (akumlatory).

Myślę, że SK dużo zyska po liftingu a jak na ten moment to w tej cenie wolę choćby Outbacka mimo jego starej konstrukcji. 

Pewnie rozwiążą te wszystkie bolączki wieku dziecięcego tego auta po FL, pomimo tego i tak uważam ze jest to dobre auto, warte tych pieniędzy i napewno bym go kupił drugi raz, a akumulator zawsze można wymienić na mocniejsze co zrobię jak ten padnie( żeby tylko taki problem miał ten samochód to będzie bardzo dobrze):)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...