Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

10 godzin temu, lazy_moose napisał:

Jako, że tak się złożyło iż posiadywuje Forka e-boxera w garażu od paru dni, poszedłem i zajrzałem po maskę :) 
To są dwa rożne aku:

12v auxilliary battery 55D23L (12V-48AH) - wspomagający (
komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik)
12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH) - rozruchowy(start,stop)

Nie łączy się równolegle dwóch aku o różnych parametrach.


Nie mam dokumentacji do Forestera, ale jest w internecie do XV i dokładny opis układu elektrycznego.
W skrócie:
Integrated Starter Generator (ISG) - rozrusznik i alternator w jednym.
ISG głównie ładuje aku "rozruchowy" z wyjątkiem kiedy naładowanie bateri wysokiego napięcia (trakcyjnej) spada poniżej 38%.

Gdy stan naładowania bateri trakcyjnej spada poniżej 38% załącza się przekaźnik, ktory powoduje że ISG zaczyna ładować aku wspomagające.

A zatem:

- kiedy kierowca włącza silnik, bateria trakcyjna(hybryda) ładuje aku pomocnicze - załącza się przetwornik DC/DC i z 100V (bateria trakcyjna) robi 13.8V i ładuje 
- kiedy pojazd pozostaje nieruchomy, bateria hybrydowa zacznie się rozładowywać, jak spadnie poniżej 38% - przetwronik DC/DC się wyłącza, załączy się przekaźnik i ISG zacznie ładować aku pomocnicze

A zatem:
- aku pomocnicze:
    -- jest domyślnie ładowane z baterii trakcyjnej przez przetwornik DC/DC 100v -> 13.8V
    -- nie jest ładowane domyślnie przez ISG (alternator) - dopiero jedynie jak bateria trakcyjna spadnie poniżej 38%
- aku rozruchowy jest ładowany domyślnie przez ISG do momentu spadku baterii trakcyjnej poniżej 38%, wówczas ISG ładuje aku pomocnicze

Czy tak jest w Forku? 

Reasumując, ja nie widzę sensu jakiegokolwiek ładowania któregokolwiek aku z zewnątrz jeśli regularnie ruszą się maszynę z garażu :)
Zakładając, że w Forku jest podobna zasada oczywiście.

 

Chyba,że jeździ się na krótkich odcinkach i zimą, to podładować można :), bo inaczej wszystkie aku będą niedoładowane.

Z tą baterią trakcyjną to może być prawda,że doładowuje coś na postoju, bo na postoju np. przy aktualizacji map z dongla i włączonym silniku, potrafi się rozładować do 0 sama z siebie po okolo 45 minutach.

Natomiast stojący dłużej e-boxer bez żadnego używania rozładuje się do 0, po odpaleniu z kabli zgłaszał jakieś błędy co skłania do tego ,żeby nie ładować z pożyczonego prądu i nie doprowadzać do całkowitego rozładowania ( przypadek nowego auta z placu)

 

BTW jestem po 1 przeglądzie rocznym  wyszło w ASO 1650 zł, w tym  składowanie opon, to sam serwis mniej.

Link to post
Share on other sites
4 hours ago, radiolog said:

 

Chyba,że jeździ się na krótkich odcinkach i zimą, to podładować można :), bo inaczej wszystkie aku będą niedoładowane.

Z tą baterią trakcyjną to może być prawda,że doładowuje coś na postoju, bo na postoju np. przy aktualizacji map z dongla i włączonym silniku, potrafi się rozładować do 0 sama z siebie po okolo 45 minutach.

Natomiast stojący dłużej e-boxer bez żadnego używania rozładuje się do 0, po odpaleniu z kabli zgłaszał jakieś błędy co skłania do tego ,żeby nie ładować z pożyczonego prądu i nie doprowadzać do całkowitego rozładowania ( przypadek nowego auta z placu)

 

BTW jestem po 1 przeglądzie rocznym  wyszło w ASO 1650 zł, w tym  składowanie opon, to sam serwis mniej.

W sumie kwota OK. Wszystko OK w autku po roku?

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, lazy_moose napisał:

W sumie kwota OK. Wszystko OK w autku po roku?

Za zapłaciłem za 1 przegląd poniżej 1400 zł. Serwis nie jest nawet drogi , droga to jest szyba przednia ponad 7 tys.

Link to post
Share on other sites

W ASO dopytalem o ten akumulator i twierdzą ze jest on za słaby do tego auta, już mieli przypadek ze ktoś nie jeździł nim jakiś czas i sie rozładował do zera, mój podobno tez się rozładował w ASO jak wymieniali zderzak tylni i był otwarty cały dzień.

Chyba trzeba będzie jakiś mocniejszy akumulator założyć jak ten  ten padnie, tylko musi być taki żeby go alternator naładował.

Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Grzesiek89 said:

Za zapłaciłem za 1 przegląd poniżej 1400 zł. Serwis nie jest nawet drogi , droga to jest szyba przednia ponad 7 tys.

O kurde :( Wymieniałeś? Bo ja bym w razie W musiał robić z AC - te auto-szyby w PZU jak pamiętam nie dawały oryginału.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, lazy_moose napisał:

O kurde :( Wymieniałeś? Bo ja bym w razie W musiał robić z AC - te auto-szyby w PZU jak pamiętam nie dawały oryginału.

Tak wymieniałem po 2 miesiącach od zakupu, niestety takie mamy drogi i latające kamienie po nich..... tak z AC to zrobili mi....

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, lazy_moose napisał:

W sumie kwota OK. Wszystko OK w autku po roku?

Ja nie miałem zastrzeżeń, oni po przeglądzie też nie.

Zastanawia mnie lepsze działanie skrzyni, czyżby był jakiś update?

Ale może to moje widzimisie

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

droga to jest szyba przednia ponad 7 tys.

 

 

ciekawe, wymienialem szybe w sj w aso i razem 4900

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Grzesiek89 napisał:

widocznie zdrożała

 

no niezly skok, a mi sie wydawalo ze prawie 5tys to juz kosmos

ale spokojnie, jak zadzwonilem do aso to padla kwota 1550-1600euro (szyba plus wymiana)

netto  ;)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, FOR CVT napisał:

 

no niezly skok, a mi sie wydawalo ze prawie 5tys to juz kosmos

ale spokojnie, jak zadzwonilem do aso to padla kwota 1550-1600euro (szyba plus wymiana)

netto  ;)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Tzn te ponad 7 tys szyba i usługa wymiany.

wszystko drożeje...:upside-down-face_1f643-small:

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, FOR CVT napisał:

ale spokojnie, jak zadzwonilem do aso to padla kwota 1550-1600euro (szyba plus wymiana)

netto  ;)


W Polsce? To jest brutto ponad 8500 zł. Szok!!!

Niedawno sprawdzałem koszt wymiany oryginalnej szyby w ASO do aktualnego modelu BMW 5 - całość z uszczelkami i wymianą 5300 zł brutto.

Link to post
Share on other sites

A ma ktoś foto zamontowanej osłony pod silnikiem w FSK, czy ona sięga aż pod sondy lambda ?.  Pytam bo ostatnio przyglądałem się przy wymiennie opon całemu okablowaniu bez żadnych osłon pod podwoziem?!?. To w sumie można zerwać przejeżdżając po stosunkowo prostym terenie:toobad:

Link to post
Share on other sites

Właśnie napisałem post w innym miejscu forum - rozładowałem aku w eBoxerze :facepalm:

Samochód cały czas jeździ, nawet na dwie godziny przed tym jak nie chciał już wystartować zrobiłem trasę 30km po ekspresówce, później 20min używania gniazda zapalniczki do pompki elektrycznej na wyłączonym zapłonie i po dwóch godzinach kaplica. Odpaliliśmy z kabli, w domu podładowałem, błędy nie znikają - check engine i wszyscy asystenci off. Nic nie dało 5krotne włączenie zapłonu... Pozostaje albo odpiąć aku na kilkanaście minut, albo serwis i komputer. Straszną konsternację wywołało u mnie to zdarzenie...

  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Kris3k napisał:

Właśnie napisałem post w innym miejscu forum - rozładowałem aku w eBoxerze :facepalm:

Samochód cały czas jeździ, nawet na dwie godziny przed tym jak nie chciał już wystartować zrobiłem trasę 30km po ekspresówce, później 20min używania gniazda zapalniczki do pompki elektrycznej na wyłączonym zapłonie i po dwóch godzinach kaplica. Odpaliliśmy z kabli, w domu podładowałem, błędy nie znikają - check engine i wszyscy asystenci off. Nic nie dało 5krotne włączenie zapłonu... Pozostaje albo odpiąć aku na kilkanaście minut, albo serwis i komputer. Straszną konsternację wywołało u mnie to zdarzenie...

Lipa na maksa. I weź tym jedź gdziekolwiek poza asfaltem.

U mnie standard biwak, kompresor - pompowanie materacy, pompowanie kół 34" lodówka pracuje non stop colour. Weź tera do Albanii albo na Ukrainę, servisu szukaj w górach, albo holowanko na szlaku 2000 npm. A niech auto trochę zamoknie to dopiero. Pamiętam z lata post Forumowicza jak urlop mu zniszczył e-Boxer bo na chwilę zostawić drzwi otwartych nie mógł. Dwa razy w serwisie podczas urlopu :facepalm:

Link to post
Share on other sites

Wlozone najtansze aku Panasonica aby auto wyjechalo z fabryki i spelnilo normy homologacyjne na danym rynku. 

Zaoszczedzone 0,05 EUR na sztuce ,koncern zadowolony bo wiecej zarobi  a uzytkownik i tak wymieni za wlasna kase po 2 latach na nowy i lepszy. 

To jest codzienna motoryzacyjna rzeczywistosc a FHI nie jest tu wyjatkiem wzgledem innych koncernow. Sad but true...

 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Lisek napisał:

Wlozone najtansze aku Panasonica aby auto wyjechalo z fabryki i spelnilo normy homologacyjne na danym rynku. 

Zaoszczedzone 0,05 EUR na sztuce ,koncern zadowolony bo wiecej zarobi  a uzytkownik i tak wymieni za wlasna kase po 2 latach na nowy i lepszy. 

To jest codzienna motoryzacyjna rzeczywistosc a FHI nie jest tu wyjatkiem wzgledem innych koncernow. Sad but true...

 

Zgoda 100%, pamiętaj jednak, że w tym e-boxerze są aż trzy baterie z pewnym algorytmem ładowania jednego od drugiego. A zostawić takie auto w garażu na kilka miesięcy?

Link to post
Share on other sites

Panowie z ASO w Bielsku gdzie tez obsługują Opla i tam tez jest problem z akumulatorami , mówili ze w obecnych oplach są akumulatory o takiej samej mocy co w autach przed 5-7 lat , tylko ze obecne potrzebują więcej prądu przez elektronikę rozbudowana....

Może Subaru zrobi akcje serwisowa i wymieni akumulatory na mocniejsze:ph34r:... albo będzie liczyło ze sami sobie zrobimy we własnym interesie :biglol:

Edited by Grzesiek89
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, mechanik napisał:

Zgoda 100%, pamiętaj jednak, że w tym e-boxerze są aż trzy baterie z pewnym algorytmem ładowania jednego od drugiego. A zostawić takie auto w garażu na kilka miesięcy?

To nie odpali.

Ciekawy jestem czy system rozpoznawania twarzy działa cały czas w trybie czuwanie przy wyłączonym zapłonie  i on tak drenuje baterie...bo tam w tym daszku  cały czas swieci się czerwona dioda, tez tak macie?

Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Kris3k said:

Właśnie napisałem post w innym miejscu forum - rozładowałem aku w eBoxerze :facepalm:

Samochód cały czas jeździ, nawet na dwie godziny przed tym jak nie chciał już wystartować zrobiłem trasę 30km po ekspresówce, później 20min używania gniazda zapalniczki do pompki elektrycznej na wyłączonym zapłonie i po dwóch godzinach kaplica. Odpaliliśmy z kabli, w domu podładowałem, błędy nie znikają - check engine i wszyscy asystenci off. Nic nie dało 5krotne włączenie zapłonu... Pozostaje albo odpiąć aku na kilkanaście minut, albo serwis i komputer. Straszną konsternację wywołało u mnie to zdarzenie...


Hmm, to ten pomocniczy się rozładował. Probowałeś odpalić z drugie auta z użyciem kabli rozruchowych?
Nie wiem jak wyglądało u Ciebie aku przed tym zdarzeniem - ale odcinek 30km to nie wiele, jeśli np aku już był lekko rozładowany.
Tak czy inaczej wygląda, że ten 55D23L (12V-48AH) chyba nie daje rady. 

Hmm, chyba zaczynam się przekonywać to ładowania pozaustrojowego, ktore robi @radiolog;)
Spytam swoje ASO - ale na UK forach subaru też wymieniają ta aku na mocniejsze. Główny killer aku to klapa bagażnika :(

Jak masz czas i chęci to można sprawdzić obwód po obwodzie czy nie nie ma pasożytyniczego poboru - któryś z obwodów pobiera spory prąd.

https://www.wikihow.com/Find-a-Parasitic-Battery-Drain

Jak u mnie coś takiego wystąpi to sprawdzę.

Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, lazy_moose napisał:


Hmm, to ten pomocniczy się rozładował. Probowałeś odpalić z drugie auta z użyciem kabli rozruchowych?
Nie wiem jak wyglądało u Ciebie aku przed tym zdarzeniem - ale odcinek 30km to nie wiele, jeśli np aku już był lekko rozładowany.
Tak czy inaczej wygląda, że ten 55D23L (12V-48AH) chyba nie daje rady. 

Hmm, chyba zaczynam się przekonywać to ładowania pozaustrojowego, ktore robi @radiolog;)
Spytam swoje ASO - ale na UK forach subaru też wymieniają ta aku na mocniejsze. Główny killer aku to klapa bagażnika :(

Jak masz czas i chęci to można sprawdzić obwód po obwodzie czy nie nie ma pasożytyniczego poboru - któryś z obwodów pobiera spory prąd.

https://www.wikihow.com/Find-a-Parasitic-Battery-Drain

Jak u mnie coś takiego wystąpi to sprawdzę.

 

Tak dokładnie, rozładował się tej po prawej stronie (stojąc przed otwartą maską) i tylko on jest w jakiś sposób obsługowy. Oznaczenie na nim to 20HR 48Ah CCA 390A D23(JIS) produkt Panasonica. Po podpięciu kablami odpalił, tylko wizyta w serwisie i tak konieczna przez te błędy. Auto może ostatnio faktycznie robi krótsze trasy i tutaj dopatrywałbym się problemów.

Z tą klapą też coś na rzeczy ponieważ jak wcześniej oglądaliśmy w salonie Forka, to klapa za drugim razem zaniemogła i nie dało się otworzyć. Przyleciał chłopaczek z serwisu z prostownikiem i cyk :)

 

Dobrze widzieć, że jest to słaby punkt i trzeba coś z tym będzie zrobić, szkoda, że pewnie za własną kasę :/ W tym roku traska 5k km do Grecji zrobiona, sporo poza szlakami i wszystko pięknie ładnie, więc też nie ma co tragizować. Aaa, jeszcze jeden feler... mata wygłuszająca smakuje gryzoniom... Opierdzieliły mi wielką dziurę, koszt nowej maty 333pln z klipsami....

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...