Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

5 hours ago, radiolog said:

No to tak, że ładując jeden, prąd dostaje drugi.
BTW czy któres gniazdo zapalniczki działa niezależnie od zapłonu? Bo CTEK ma opcje ładowania przez gniazdo zapalniczki, ale musi być podobno zasilanie stałe w gniazdku

No więc jeśli byś miał 2 x aku 12V połączone szeregowo, wóczasz ich napięcia się sumują i w układzie masz 24V (w co wątpie) i wówczas z kolei musiałbyś ładować napięciem ok 120% ogniwa (24V) ~28V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jeśli byś miał 2 x aku 12V połączone szeregowo, wóczasz ich napięcia się sumują i w układzie masz 24V (w co wątpie) i wówczas z kolei musiałbyś ładować napięciem ok 120% ogniwa (24V) ~28V.

Stosujesz technologiczny terror na którym się nie znam, proszę napisz - ładują się czy nie ładują
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, radiolog said:


Stosujesz technologiczny terror na którym się nie znam, proszę napisz - ładują się czy nie ładują

Nie stosuję :) Jeśli jest prawdą to co mówisz, że 2 x 12V aku są spięte w szereg to układ ma źródło zasilania = 24V, więc nie ładujesz tym co masz. 
Ale oby napewno są wpięte w szereg? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radiolog napisał:

Stosujesz technologiczny terror na którym się nie znam, proszę napisz - ładują się czy nie ładują

 

Jeśli masz dostęp do multimetru / woltomierza możesz to łatwo sprawdzić. Najpierw zmierz napięcie na zaciskach jednego i drugiego akumulatora. Potem podłącz ładowarkę i zrób ponownie pomiar. Jeśli napięcie wzrośnie na jednym i drugim, to ładuje.

Mam dwa akumulatory w BMW - po podłączeniu ładowarki do jednego z nich - drugi się nie ładuje i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minutes ago, spawalniczy said:

 

Jeśli masz dostęp do multimetru / woltomierza możesz to łatwo sprawdzić. Najpierw zmierz napięcie na zaciskach jednego i drugiego akumulatora. Potem podłącz ładowarkę i zrób ponownie pomiar. Jeśli napięcie wzrośnie na jednym i drugim, to ładuje.

Mam dwa akumulatory w BMW - po podłączeniu ładowarki do jednego z nich - drugi się nie ładuje i odwrotnie.


Najłatwiej i najbezpieczniej to sprawdzić napiecie względem masy - zanim się przystąpi do ładowania. Na którymś z "+" względem masy będzie 24V jeśli są szeregowo :) Nie znam szczegółów połączenia tych 2 x 12v aku - ale śmiem wątpić by był to szereg.
Ładowanie 2 aku połączoncyh szerergowo jest zawsze problematyczne - często optymalnym rozwiązaniem jest wypięcie ich z szeregu, zapięcie równolegle i ładowanie ładowarką dla 12V a potem znowu do szeregu.

 

szeregowe-laczenie-akumulatorow.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumie za bardzo , po co ładujecie sprawny/naładowany akumulator?

Dzis byłem w garażu i sprawdziłem woltomierzem poziom naładowania akumulatora i wyszło 12.6V i to ponad tygodniowym nie jeżdżeniu. Dziś odpalił bez problemu, zrobiłem kilka km i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Grzesiek89 said:

Ja nie rozumie za bardzo , po co ładujecie sprawny/naładowany akumulator?

Dzis byłem w garażu i sprawdziłem woltomierzem poziom naładowania akumulatora i wyszło 12.6V i to ponad tygodniowym nie jeżdżeniu. Dziś odpalił bez problemu, zrobiłem kilka km i jest ok.

Ja nie wiem :) Ja tylko odnosiłem się do samej procedury ładowania szeregowo połączonych (jak Autor zeznawał) aku.
Ja też zwykle polegam na alternatorze :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest połącznie szeregowe, a na schemacie z instrukcji jest pokazy przebieg kabli od AKUx2 do alternatora.

U mnie też z AKU na razie OK, w ostatnim czasie trafił mi się piknik na łące ( 3 godzimy ) z otwartymi drzwiami, klapą i odpalił bez problemu.

 

A już poza poza AKU co całkiem sobie dobrze radził FSK w dziewiczym terenie, pochylenie 12 – 15 stopni, ogromna frajda !

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systematycznie ładowałem w poprzednim forku i po 7 latach dalej był sprawny, a widzialem w serwisie forki, którym już padał po 3 roku, to gra chyba warta świeczki, a nie żebym musiał potem w lesie dzwonić po assistance.

 

Bardziej potrzebny jest chyba rozruchowy, jak zaskoczy, to alternator zabezpieczy prąd, a jak nie uruchomi to co mi z naładowanego dodatkowego.

Nie sądzę, żeby nie były jakoś połączone razem, a jak nie są to czemu nie można rozruchowego doładować. 

Chyba ,że informacja "no booster cables" odnosi się do zakazu pożyczania prądu z rozruchowego, a ładować można.

 

Ktoś rozwiąże ten węzeł gordyjski?, oczywiście ten co zna prawdę, a nioe przypuszcza jaka prawda jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radiolog serio raz w miesiącu podłączasz aku do ładowania?

 

Jak czytam Wasze problemy z aku to sie lekko dziwie, serio rozładowują wam sie aku przy otwartych drzwiach przy ładowaniu auta? przecież to znikomy pobór mocy...takie problemy miałem z aku z fiatem uno ale to było 18 lat temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam pytanie nie tylko do tych co maja eboxera ,ale co maja forestera. Pytanie o osłony, oczywiście pod silnik rzecz jasna ,ale jeszcze jakieś osłony warto zamontować ,żeby bezpiecznie sobie pojeździć po terenie?

I drugie pytanie czy aluminiowa czy stalowa różnica to Ok 500 zł.

Chyba gdzieś ktoś już to pisał , ale nie mogę się dokopać do tego wpisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

Ja mam pytanie nie tylko do tych co maja eboxera ,ale co maja forestera. Pytanie o osłony, oczywiście pod silnik rzecz jasna ,ale jeszcze jakieś osłony warto zamontować ,żeby bezpiecznie sobie pojeździć po terenie?

I drugie pytanie czy aluminiowa czy stalowa różnica to Ok 500 zł.

Chyba gdzieś ktoś już to pisał , ale nie mogę się dokopać do tego wpisu.

 

ja to na miejscu każdego bawiącego się w terenie podjechałbym do firmy która zajmuje się produkcją offroadowych gratów. Oni zrobią Ci porządną osłonę w cenie oem która będzie miała te kilka mm grubości a nie grubości kartki papieru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Ja mam pytanie nie tylko do tych co maja eboxera ,ale co maja forestera. Pytanie o osłony, oczywiście pod silnik rzecz jasna ,ale jeszcze jakieś osłony warto zamontować ,żeby bezpiecznie sobie pojeździć po terenie?

I drugie pytanie czy aluminiowa czy stalowa różnica to Ok 500 zł.

Chyba gdzieś ktoś już to pisał , ale nie mogę się dokopać do tego wpisu.

 

Miałem stalową, po 2 latach wżery i rdza, bez specjalnego terenu.

Teraz wziąłem alu, z katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Karas napisał:

ja to na miejscu każdego bawiącego się w terenie podjechałbym do firmy która zajmuje się produkcją offroadowych gratów. Oni zrobią Ci porządną osłonę w cenie oem która będzie miała te kilka mm grubości a nie grubości kartki papieru

Tak byłem w kilku i nikt niechęć się tego podjąć , z komentarzem ze to nie będzie się opłacało. Zostaje mi to co oferuje Subaru...mam nadzieje ze nie będzie taka zła....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pod dyferencjalem z tylu tez masz?

Jest w ASO jako opcja tylko stalowa.

Nie, tam rzeczywiście tylko stal, ale w takie bezdroża to raczej nie będę wjeżdżał

 

 

Ostatnio zaczęła mnie wkurzać opcja rozpoznawania twarzy, bo przrz maseczki czesto sie gubi.

Zobaczymy jak to wplynie na funkcjonalność forestera, ale chyba nic sie nie zmieni, w przypadku jednego użytkownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo ważny komunikat do kierowców TIRów, szczególnie na dolnym śląsku i szczególnie na drogach krajowych - nie poruszajcie się jeden za drugim, a jeżeli to już konieczne - ZOSTAWCIE sporo lukę miedzy wami.
Otóż pojawił się nowy Forek e-boxer i będzie wyprzedzał! :)

Tak na poważnie, zostałem dziś szczęśliwym posiadaczem nówka sztuka Forek e-boxer :)

Także, teraz już tak oficjalnie WITAM i dołączam z przyjemnością do forumowiczów Subaru jednocześnie dziękując Wszystkim za ciekawe opinie i rady.

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2020 o 18:29, radiolog napisał:

Nie, tam rzeczywiście tylko stal, ale w takie bezdroża to raczej nie będę wjeżdżał

 

 

Ostatnio zaczęła mnie wkurzać opcja rozpoznawania twarzy, bo przrz maseczki czesto sie gubi.

Zobaczymy jak to wplynie na funkcjonalność forestera, ale chyba nic sie nie zmieni, w przypadku jednego użytkownika

Podobnie jak z iPhone i Face ID :D trze ściągnąć maskę na chwile:upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak z iPhone i Face ID  trze ściągnąć maskę na chwile:upside-down-face_1f643-small:

Tyle ze on to zaczyna robić już jak się pod drzwi podchodzi i stwierdza ze to jednak kto inny i wyłącza rozpoznawanie .
Przy całkowitym wyłączeniu jest o niebo lepiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2020 o 19:19, lazy_moose napisał:

Tak na poważnie, zostałem dziś szczęśliwym posiadaczem nówka sztuka Forek e-boxer :)
Także, teraz już tak oficjalnie WITAM i dołączam z przyjemnością do forumowiczów Subaru jednocześnie dziękując Wszystkim za ciekawe opinie i rady.

Gratuluje dobrego wyboru!, i do zobaczenia trasie. Mam nadzieję ze świniacz już jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...