Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, GREGG napisał:

 

W XV niby to jest ale kompletnie nie działa

W Yarisce światła przełączają się całkiem sprawnie.

.

6 minut temu, GREGG napisał:

Mam zwykle na 'auto' i nie zauważyłem, żeby kiedykolwiek długie się same włączyły, jadąc po ciemku pustą drogą

W Toyocie trzeba włączyć osobnym przełącznikiem funkcję i potem już działa automatycznie do wyłączenia lub zgaszenia silnika

 

Za to funkcja czytania znaków potrafi odczytać ograniczenie prędkości do 20km jak wjeżdżam na most o udźwigu do 20 ton.

Znak jest taki sam tylko za 20 jest małe „t”.

;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał W. napisał:

Nie jestem wykształcony technicznie ale tak na chłopski rozum to Haldex dopina tył okazjonalnie jak przód łapie uślizg a w Subaru jest zapięty na stałe więc chyba to coś więcej niż „taki lepszy Haldex”

 

No właśnie to to samo - sprzęgło wielopłytkowe. Jaki jest rozdział na osie, to tylko i wyłącznie kwestia programu.

BTW: Haldex ma 95% przód i 5% tył ZAWSZE - to wynika z ograniczeń mechanizmu, nie da się całkowicie odpiąć tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Skodziarz napisał:

 

No właśnie to to samo - sprzęgło wielopłytkowe. Jaki jest rozdział na osie, to tylko i wyłącznie kwestia programu.

BTW: Haldex ma 95% przód i 5% tył ZAWSZE - to wynika z ograniczeń mechanizmu, nie da się całkowicie odpiąć tylnej osi.

Ale 5% nie równa się 40%, jest jednak spora różnica. Porównujemy 8/20 do 1/20 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

19 minut temu, GREGG napisał:

Mam zwykle na 'auto' i nie zauważyłem, żeby kiedykolwiek długie się same włączyły, jadąc po ciemku pustą drogą

A przekroczyłeś 60km/h? Bo długie wyłącza poniżej 50km/h i włącza powyżej 60km/h. Oprócz tego reaguje jeszcze na światło.

 

5 minut temu, Skodziarz napisał:

No właśnie to to samo - sprzęgło wielopłytkowe. Jaki jest rozdział na osie, to tylko i wyłącznie kwestia programu.

A to jak długo jest spięte zależy od chłodzenia i ogólnie zdolności układu do przenoszenia dłuższych obciążeń. I jednak filozofia jest nieco inna, Haldex zazwyczaj spinał mocniej w miarę potrzeby, Subaru luzowało. Tak więc niby to samo, a jednak co innego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aflinta napisał:

A przekroczyłeś 60km/h? Bo długie wyłącza poniżej 50km/h i włącza powyżej 60km/h. Oprócz tego reaguje jeszcze na światło.

 

Trudno stwierdzić... W takim razie sprawdzę przez weekend, jak będzie ciemno i pusta droga czy powyżej 60-tki się odpalą długie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Michał W. napisał:

Ale 5% nie równa się 40%, jest jednak spora różnica. Porównujemy 8/20 do 1/20 ;)

 

9 minut temu, aflinta napisał:

Tak więc niby to samo, a jednak co innego :)

 

Mechanicznie - no to samo jednak - o nic więcej mi nie chodziło....

#skodaniegorsza :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Skodziarz napisał:

#skodaniegorsza :D

To już by trzeba w grząskim terenie sprawdzić: puścić Karoq z Forester/XV i niech jeżdżą tak długo aż któreś się zatrzyma w wyniki przegrzania napędu. Kto wie, może będzie #skodalepsza? :mrgreen: Ktoś tu kiedyś pisał, że jakaś Honda (CR-V?) odpinała napęd w połowie podjazdu (z przegrzania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W związku z powyższym jednak nie bardzo.
Nie wiem czy to dotyczy wszystkich, ale mój 2017 3.6 USA ma spięte 60/40 cały czas.. Oczywiście może się to zmieniać.
Pisałem nawet do USA i potwierdzili taki a nie inny rozdział
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piskoor napisał:

Nie wiem czy to dotyczy wszystkich, ale mój 2017 3.6 USA ma spięte 60/40 cały czas.. Oczywiście może się to zmieniać.
Pisałem nawet do USA i potwierdzili taki a nie inny rozdział

Subaru gdzieś w swoich materiałach informowało o takim właśnie podziale mocy i z tego co pamietam to miało to dotyczyć wszystkich AWD z CVT (czytałem kilka lat temu, mogli coś pozmieniać?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, aflinta napisał:

To już by trzeba w grząskim terenie sprawdzić: puścić Karoq z Forester/XV i niech jeżdżą tak długo aż któreś się zatrzyma w wyniki przegrzania napędu. Kto wie, może będzie #skodalepsza? :mrgreen: Ktoś tu kiedyś pisał, że jakaś Honda (CR-V?) odpinała napęd w połowie podjazdu (z przegrzania).

nie trzeba:), ja codziennie mam przeprawe z domu i do domu i nic sie nigdy nie zagrzalo:) w XV

36 minut temu, Michał W. napisał:

Subaru gdzieś w swoich materiałach informowało o takim właśnie podziale mocy i z tego co pamietam to miało to dotyczyć wszystkich AWD z CVT (czytałem kilka lat temu, mogli coś pozmieniać?)

nic sie nie pozmienialo, masz non stop 60:40 a jesli zajdzie potrzeba masz 50:50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Mój brat ma ten motor w firmowej Skodzie Rapid (95KM) 

95 km to nie jest wolnossące 1.0? 

Godzinę temu, Michał W. napisał:

Ale 5% nie równa się 40%, jest jednak spora różnica. Porównujemy 8/20 do 1/20 ;)

I to czuć nawet na suchej drodze. Z tego względu Subaru jest nie do pobicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał:

Mam zwykle na 'auto' i nie zauważyłem, żeby kiedykolwiek długie się same włączyły, jadąc po ciemku pustą dro

A długie masz włączone? Generalnie funkcja działa, ale z wyłączaniem bywa różnie i np. słabo oświetlonego terenu zabudowanego z dwoma latarniami na krzyż, nie ogarnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał:

 

Trudno stwierdzić... W takim razie sprawdzę przez weekend, jak będzie ciemno i pusta droga czy powyżej 60-tki się odpalą długie

najlepiej działa na drodze szybkiego ruchu czy autostradzie...szczególnie nienieckiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Snuff napisał:

najlepiej działa na drodze szybkiego ruchu czy autostradzie...szczególnie nienieckiej :D

 

No ale powyżej 60-tki długie się powinny włączyć w każdych warunkach? Czyli na zwykłej drodze również

 

44 minuty temu, Zyzol napisał:

A długie masz włączone? Generalnie funkcja działa, ale z wyłączaniem bywa różnie i np. słabo oświetlonego terenu zabudowanego z dwoma latarniami na krzyż, nie ogarnia

 

Ale na 'auto' nie da się w ogóle długich na stałe włączyć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, GREGG napisał:

 

No ale powyżej 60-tki długie się powinny włączyć w każdych warunkach? Czyli na zwykłej drodze również

 

tak, też się włączą...ale napisałem, że najlepiej działają na..."drogach szybkiego ruchu i autostradach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, GREGG napisał:

Ale na 'auto' nie da się w ogóle długich na stałe włączyć... 

Wajcha od siebie i masz włączone. To działa odwrotnie. Ty włączasz, a system decyduje, kiedy wyłączyć. Możesz tak jeździć i w dzień i w nocy i gdziekolwiek. Jeżeli warunki będą odpowiednie, to długie powinny włączyć się automatycznie

 

Zielona kontrolka długich z „A” w środku się świeci

B2DE29D7-4B2F-442F-B44D-992A3B1BEEB8.jpeg

Edytowane przez Zyzol
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zyzol napisał:

Wajcha od siebie i masz włączone. To działa odwrotnie. Ty włączasz, a system decyduje, kiedy wyłączyć. Możesz tak jeździć i w dzień i w nocy i gdziekolwiek. Jeżeli warunki będą odpowiednie, to długie powinny włączyć się automatycznie

 

To się popisałem ze znajomości obsługi :facepalm: Trzeba było instrukcję poczytać ;) A tak to założyłem, że na 'auto' wszystko działa samodzielnie...

W weekend zobaczę, czy się długie będą świeciły  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

na mokrym asfalcie, albo jakiejś luźnej nawierzchni, skręć fajerę o 1/2 - 3/4 obrotu i rusz zdecydowanie

 

potestowalem :)

na mokrym betonie pokrytym zwirem i piaskiem ze strumienic, opony pirelli skorpio troche juz wyjechane

czuje szarpniecie przodu wieksze na wewnetrznym kole (lewym przy skrecie w lewo, prawym przy skrecie w prawo- nie wiem jak to lepiej opisac)

tyl dopycha wlasciwie natychmiast, jezeli jest jakies opoznienie to b. male albo ja nie wyczuwam, jak nie puszcze kierownicy to zaciesnia skret

przy naprawde mocnym bucie wlacza sie trakcja i po zabawie

jak staje lewymi kolami na szynie od suwnicy a prawymi na betonie to zanim rusze mieli kolami na szynie ok 1 sek

zaczynam sie zastanawiac czy na rozne zachowania naszych aut ma wplyw nie tylko skrzynia/program ale inne zawieszenie, u mnie sls

wrzucenie skrzyni w manual na 1 i 2 bieg daje ciekawe efekty i radze pobawic sie takim ustawieniem

sam tego nie wymyslilem, to kielce i 1na1z najbardziej niegrzecznym instruktorem w unii :lol:

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...