Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

W 9 nr magazynu "motor" jest zimowy test napędów 4x4. 

Subaru Forester na 7 miejscu, a w czołówce jak zwykle Audi, Skoda, Seat i VW. 

Trudno było się spodziewać innych wyników w magazynie należącym do 'Grupa BAUER Media' :biglol: 

 

 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A smigales nowym vagiem z awd czy Ci sie wydaje? W 2014 smigalismy xv i yetim w warunkach terenowych i haldex w zaden sposob nie odstawal od napedu subaru a bylo to 5 lat temu. Na chwile obecna jestem w stanie uwierzyc ze jeszcze bardziej dopracowano ten naped i moze byc lepszy niz ten w subaru - biorac pod uwage ze wszystkie marki poszly do przodu ze wszystkim silnikami itp itd a plejady ... no coz oferuja na chwile obecna 7 letnie 1.6i i zmodernizowane 2.0i tzn silniki serii fb na napedzie opartym na cvt

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

A smigales nowym vagiem z awd czy Ci sie wydaje?

 

Niestety nie pośmigałem za długo, bo wypożyczony na lotnisku w Norwegii VW pojechał w jedną stronę, a w drugą  już wrócił na lawecie. Coś chrobotało w silniku, ale o szczegóły nie pytałem, bo miałem pełne ubezpieczenie. 

Innym razem na Islandii przez tą samą markę omal życia nie straciłem na drodze Reykjavik - Akureyri bo padł ABS (pecha nie mam, bo żadne z moich 6 japońskich aut różnych marek takich przygód nie miało)

Doświadczenia z przereklamowanymi niemieckimi autami mi wystarczą żeby nie testować Skody, opartą na tej samej technologii. 

Może silniki Subaru są przestarzałe, ale za to nie są tak awaryjne i nie przekłamują norm emisji spalin.   

 

Jak już kupisz tego wspaniałego VAGa, VW czy Skodę, to daj znać, a zrobimy nasz własny test skuteczności napędu i dowiemy się komu się bardziej wydaje :biglol:  

Żeby test był wiarygodny, powiesz jeszcze jakie opony zimowe mam kupić, OK ? 

 

 

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Blixten napisał:

powiesz jeszcze jakie opony zimowe mam kupić, OK ? 

Jak to jakie? Jak test będzie na lodzie to Ty jeździsz na zwykłych zimówkach a VAG na kolcach :D Jak test na śniegu, to Ty masz zimówki siedmioletnie a VAG nowe.... jakaś sprawiedliwość musi być :)

  • Haha 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzę do wniosku ze porównując konkurencję do XV powinnismy ograniczyć się do 2 kryteriów:

1. Prześwit

2. Napęd 

 

jeździłem Vag-iem z napędem i upieram się przy tym ze wyraźnie odczuwalny jest moment „oczekiwania” zanim elektronika przekaże więcej momentu na tył. Normalnie przecież jest 90:10. Jak system wykryje uślizgu zmienia proporcje. Co z tego ze to cudo potrafi w teorii przekazać do 90% na jedno koło. Wg mnie to 50:50 robo robotę na czarnym i lekkim terenie. 

Przyznam z kolei ze na YT widziałem kilka filmów gdzie Tuareg lata po całkiem trudnym terenie. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

A smigales nowym vagiem z awd czy Ci sie wydaje? W 2014 smigalismy xv i yetim w warunkach terenowych i haldex w zaden sposob nie odstawal od napedu subaru a bylo to 5 lat temu. Na chwile obecna jestem w stanie uwierzyc ze jeszcze bardziej dopracowano ten naped i moze byc lepszy niz ten w subaru - biorac pod uwage ze wszystkie marki poszly do przodu ze wszystkim silnikami itp itd a plejady ... no coz oferuja na chwile obecna 7 letnie 1.6i i zmodernizowane 2.0i tzn silniki serii fb na napedzie opartym na cvt

A ja bym nie lekcewazył tego, co napisał Karaś. Określone rozwiązania techniczne są udoskonalane i nie da się ciągle tego negowac podejrzeniem spisku marek niemieckich wycelowanym w Subaru, które w Europie nie jest żadnym dla nich zagrożeniem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaMis napisał:

Dochodzę do wniosku ze porównując konkurencję do XV powinnismy ograniczyć się do 2 kryteriów:

1. Prześwit

2. Napęd 

 

Prawie jak w państwowym przetargu ustawionym pod konkretny model Skody :biglol:

Ja jednak uważam, że ograniczenie się do dwóch parametrów zupełnie nie oddaje motoryzacyjnych realiów i potrzeb różnych nabywców ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, FanSub napisał:

A ja bym nie lekcewazył tego, co napisał Karaś. Określone rozwiązania techniczne są udoskonalane i nie da się ciągle tego negowa podejrzeniem spisku marek niemieckich wycelowanym w Subaru, które w Europie nie jest żadnym dla nich zagrożeniem.

 

Nie budzi Waszych podejrzeń reguła, że wszelkie testy i porównania w niemieckich mediach wygrywają zawsze niemieckie auta + Skoda i Seat należące ostatecznie do niemieckiego koncernu VAG ? 

Mając dookoła przykłady (o dziwo nawet Audi Q5 sąsiada stoi częściej w warsztacie niż jeździ :facepalm: ) śmiem również podważać nie tylko wyniki testów ale i mit niezawodności marek niemieckich.  

Jak zaproponowałem Koledze @Karas, jest tylko jeden sposób aby się przekonać czy wyniki niemieckich testów są prawdziwe. :)

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Blixten napisał:

Nie budzi Waszych podejrzeń reguła, że wszelkie testy i porównania w niemieckich mediach wygrywają zawsze niemieckie auta + Skoda i Seat należące ostatecznie do niemieckiego koncernu VAG ? 

Dlatego trzeba wyciągać wnioski samemu na podstawie mierzalnych danych, a nie patrzyć się na ich przydziały punktowe ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

Jak już kupisz tego wspaniałego VAGa, VW czy Skodę, to daj znać, a zrobimy nasz własny test skuteczności napędu i dowiemy się komu się bardziej wydaje :biglol:

niestety nie kupie .test skuteczności zrobiłem w 2014 r z wyżej wymienionym Yetim - haldexowi imo niczego nie brakuje - zreszta już o tym dawno dawno temu pisałem.  AWD nie jest must have w następnym aucie a jakoś tak się składa że uwielbiam auta made in Japan... 

Mazda, Honda, Toyota będzie następnym powozem. Subaru jest git nigdy sie nie zepsulo - pancerne auto. Ale są mechanizmy lepsze/tak samo dobre :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Karas napisał:

niestety nie kupie .

Szkoda, może @Skodziarz podejmie wyzwanie. 

 

2 minuty temu, Karas napisał:

a jakoś tak się składa że uwielbiam auta made in Japan... 

Mazda, Honda, Toyota będzie następnym powozem.

:drinks:

 

A tutaj test, którego nie wykonali Niemcy :biglol:

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników?. Honda CRV 1.5, Ford Kuga 1.5, Jeep Compass 1.4,  Hyundai/Kia 1.6 gdi itd. spalają przy normalnej mieszanej jeździe 9-15 litrów benzyny. Więcej niż 3.0, gdzie tutaj jest ekologia i... sens? 

Edytowane przez TomekNN
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, TomekNN napisał:

Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników. Honda CRV 1.5, Ford Kuga 1.5, Jeep Compass 1.4,  Hyundai/Kia 1.6 gdi itd. spalają przy normalnej mieszanej jeździe 9-15 litrów benzyny ?. Więcej niż 3 litry, gdzie tutaj jest ekologia i... sens? 

 

do tego dochodza problemy z nagarem w silnikach z wtryskiem bezposrednim... teraz dodatkowo doszly GPF'y, ciekawie czy beda upierdliwe na dluzsza mete czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

11 minut temu, TomekNN napisał:

Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników. Honda CRV 1.5, Ford Kuga 1.5, Jeep Compass 1.4,  Hyundai/Kia 1.6 gdi itd. spalają przy normalnej mieszanej jeździe 9-15 litrów benzyny ?. Więcej niż 3 litry, gdzie tutaj jest ekologia i... sens? 

Subaru, Mazda czy Toyota nie uległy tej modzie, montują dwulitrowe silniki i spalają w normalnym użytkowaniu podobne ilości do tych małych trzycylindrowych, turbo. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie przekręty VAG w dieslach, sens turbo widziałem w tych silnikach. Np. 2.0 w gnoju , moment obrotowy 320-350 Nm, średnie spalanie 6 litrów. Minus to częstsze naprawy.

 

52 minuty temu, moominko napisał:

@TomekNN ale w "testach" zadowlają się ledwo kropelką i o to chodzi ;) 

Kolejny przekręt, jak z dieslami VAG;)

 

Bardzo konkretny przykład, Jeep Compass 2.4 sprzedawany w USA i 1.4 w EU, posiadające podobną moc palą tyle samo, średnio 9-11 litrów. 

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TomekNN napisał:

Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników?. Honda CRV 1.5, Ford Kuga 1.5, Jeep Compass 1.4,  Hyundai/Kia 1.6 gdi itd. spalają przy normalnej mieszanej jeździe 9-15 litrów benzyny. Więcej niż 3.0, gdzie tutaj jest ekologia i... sens? 

Imo k=jakis tam sens jest. 

1) spalają 15 litrów tylko jak je mocno ciśniesz

2) w miescie pala tyle co 2.0i około 10l

3) podczas ekodrivingu tzn za miastem ze stała nie za wysoka prędkością na wysokim biegu spalają naprawdę mało - mniej niz 2.0i 

4) produkują mniej syfu do atmosfery

5) imo najważniejsze : ze względu na wysoki moment dostępny od powiedzmy niskich obrotów jada bardzo przyjemnie , przyjemniej niż 2.0i i chyba o to najbardziej chodzi

kwestie awaryjności pomijam gdyż nie wiadomo jeszcze jak z nimi będzie - są to nowe jednostki a znając np silniki Hondy ( są mistrzami w produkcji bezawaryjnych silników z turbo również) ichniejsze 1,5vtec turbo będzie bezawaryjny i bezproblemowy. Wiadomo kazdy wolalby 2.0 vtec turbo itp ale jak się nie ma co się lubi to sie lubi co się ma 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nigdy nie da rady wszystkim dogodzić i dlatego są różne auta na rynku - to akurat jest piękne. Natomiast drzaźni mnie jak ktoś za mnie podejmuje decyzję co mi się ma podobać i jeszcze mi wmawia że to ekologiczne zakładając pewnie przy okazji że klient jest idiotą (co nomen-omen wcale tak rzadko się nie zdarza:D)  Normy spalania to tez pic na wodę bo rzeczywiście parametry podstawowe/fabryczne mogą być OK ale ogromne znaczenie ma technika jazdy użytkownika. A ten jak będzie miał "ciężką" nogę to ekologia spadnie i tak na drugi albo raczej piąty plan :) 

Co do ut typu SUV to też nie rozumiem polityki Peugeota np. modelu 3008 bo ogólnie auto fajne i ciekawie wyposażone - gdyby miał AWD to pewnie by mozna było tą niszę po XV 2.0 nim zapełniać bo gama silników jest większa a 2.0D w tym modelu naprawdę fajnie śmiga. 

Ciekawą propozycją z podobnej półki jest Seat ATECA i choć ze stajni VAG, której nie jestem zwolennikiem to spisuje się całkiem nieźle a nie jest przesadnie wielki. Zaletą jest rozsądny wybór silników i w sumie tez i napęd. Wyposażenie też jest do zaakceptowania chociaż jak się naprawde fajne auto chce to cenę minimalną ;) trzeba podwoić

Aha i jeszcze jedno - mnie też zawsze mocno niepokoi jak wjeżdżam na działkę albo jade wąską przecinką kwestia lakieru. Zniechęca to oj mocno zniechęca do takich offroadowych eskapad :) 

Żeby to się tak dało mieć w domu kilka zestawów podwozi z napędem i kilka nadwozi które by mozna łączyć w dowolnej konfiguracji w zależności od potrzeb i zachcianek  - ależ by było pięknie! Normalnie raj! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TomekNN napisał:

Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników?.

Silnik n/a ma jedną przewagę - mniej skomplikowaną budowę i przez to potencjalnie mniejsze ryzyko awarii. Poza przypadkami Lambo, Ferrari czy Mustanga silniki n/a nie mają racji bytu.

Ja bym był wniebowzięty, gdyby XV posiadało 1.6 DIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Karas napisał:

Imo k=jakis tam sens jest. 

1) spalają 15 litrów tylko jak je mocno ciśniesz

2) w miescie pala tyle co 2.0i około 10l

3) podczas ekodrivingu tzn za miastem ze stała nie za wysoka prędkością na wysokim biegu spalają naprawdę mało - mniej niz 2.0i 

4) produkują mniej syfu do atmosfery

5) imo najważniejsze : ze względu na wysoki moment dostępny od powiedzmy niskich obrotów jada bardzo przyjemnie , przyjemniej niż 2.0i i chyba o to najbardziej chodzi

kwestie awaryjności pomijam gdyż nie wiadomo jeszcze jak z nimi będzie - są to nowe jednostki a znając np silniki Hondy ( są mistrzami w produkcji bezawaryjnych silników z turbo również) ichniejsze 1,5vtec turbo będzie bezawaryjny i bezproblemowy. Wiadomo kazdy wolalby 2.0 vtec turbo itp ale jak się nie ma co się lubi to sie lubi co się ma 

:mrgreen:

 

Pkt.5 mnie przekonuje, reszta, a szczególnie ich pseudo ekologiczność niestety nie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa prosta, chodzi o to aby 'Panstwo' decydowalo co mozesz miec a czego nie, tak jest wygodniej dla politykow i szeroko pojetego biznesu, dlaczego szeroko pojetego biznesu?, dlatego poniewaz biznes to nie tylko zarabianie pieniedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...