Blixten Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 (edytowane) W 9 nr magazynu "motor" jest zimowy test napędów 4x4. Subaru Forester na 7 miejscu, a w czołówce jak zwykle Audi, Skoda, Seat i VW. Trudno było się spodziewać innych wyników w magazynie należącym do 'Grupa BAUER Media' Edytowane 27 Lutego 2019 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 A smigales nowym vagiem z awd czy Ci sie wydaje? W 2014 smigalismy xv i yetim w warunkach terenowych i haldex w zaden sposob nie odstawal od napedu subaru a bylo to 5 lat temu. Na chwile obecna jestem w stanie uwierzyc ze jeszcze bardziej dopracowano ten naped i moze byc lepszy niz ten w subaru - biorac pod uwage ze wszystkie marki poszly do przodu ze wszystkim silnikami itp itd a plejady ... no coz oferuja na chwile obecna 7 letnie 1.6i i zmodernizowane 2.0i tzn silniki serii fb na napedzie opartym na cvt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 (edytowane) Godzinę temu, Karas napisał: A smigales nowym vagiem z awd czy Ci sie wydaje? Niestety nie pośmigałem za długo, bo wypożyczony na lotnisku w Norwegii VW pojechał w jedną stronę, a w drugą już wrócił na lawecie. Coś chrobotało w silniku, ale o szczegóły nie pytałem, bo miałem pełne ubezpieczenie. Innym razem na Islandii przez tą samą markę omal życia nie straciłem na drodze Reykjavik - Akureyri bo padł ABS (pecha nie mam, bo żadne z moich 6 japońskich aut różnych marek takich przygód nie miało) Doświadczenia z przereklamowanymi niemieckimi autami mi wystarczą żeby nie testować Skody, opartą na tej samej technologii. Może silniki Subaru są przestarzałe, ale za to nie są tak awaryjne i nie przekłamują norm emisji spalin. Jak już kupisz tego wspaniałego VAGa, VW czy Skodę, to daj znać, a zrobimy nasz własny test skuteczności napędu i dowiemy się komu się bardziej wydaje Żeby test był wiarygodny, powiesz jeszcze jakie opony zimowe mam kupić, OK ? Edytowane 27 Lutego 2019 przez Blixten 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 36 minut temu, Blixten napisał: powiesz jeszcze jakie opony zimowe mam kupić, OK ? Jak to jakie? Jak test będzie na lodzie to Ty jeździsz na zwykłych zimówkach a VAG na kolcach Jak test na śniegu, to Ty masz zimówki siedmioletnie a VAG nowe.... jakaś sprawiedliwość musi być 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Dochodzę do wniosku ze porównując konkurencję do XV powinnismy ograniczyć się do 2 kryteriów: 1. Prześwit 2. Napęd jeździłem Vag-iem z napędem i upieram się przy tym ze wyraźnie odczuwalny jest moment „oczekiwania” zanim elektronika przekaże więcej momentu na tył. Normalnie przecież jest 90:10. Jak system wykryje uślizgu zmienia proporcje. Co z tego ze to cudo potrafi w teorii przekazać do 90% na jedno koło. Wg mnie to 50:50 robo robotę na czarnym i lekkim terenie. Przyznam z kolei ze na YT widziałem kilka filmów gdzie Tuareg lata po całkiem trudnym terenie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 A propos Islandii, to właśnie tam, jeżdżąc pożyczonym od przyjaciela Land Cruiserem zmieniłem zdanie o terenówkach, SUVach, crossoverach, itd, których przedtem byłem zagorzałym przeciwnikiem Super się tym jeździło, eeehhhh. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 2 godziny temu, Karas napisał: A smigales nowym vagiem z awd czy Ci sie wydaje? W 2014 smigalismy xv i yetim w warunkach terenowych i haldex w zaden sposob nie odstawal od napedu subaru a bylo to 5 lat temu. Na chwile obecna jestem w stanie uwierzyc ze jeszcze bardziej dopracowano ten naped i moze byc lepszy niz ten w subaru - biorac pod uwage ze wszystkie marki poszly do przodu ze wszystkim silnikami itp itd a plejady ... no coz oferuja na chwile obecna 7 letnie 1.6i i zmodernizowane 2.0i tzn silniki serii fb na napedzie opartym na cvt A ja bym nie lekcewazył tego, co napisał Karaś. Określone rozwiązania techniczne są udoskonalane i nie da się ciągle tego negowac podejrzeniem spisku marek niemieckich wycelowanym w Subaru, które w Europie nie jest żadnym dla nich zagrożeniem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Ale my już wiemy, że Yeti to nad-auto i tego naprawdę nikt nie neguje. Spoiler 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Godzinę temu, MaMis napisał: Dochodzę do wniosku ze porównując konkurencję do XV powinnismy ograniczyć się do 2 kryteriów: 1. Prześwit 2. Napęd Prawie jak w państwowym przetargu ustawionym pod konkretny model Skody Ja jednak uważam, że ograniczenie się do dwóch parametrów zupełnie nie oddaje motoryzacyjnych realiów i potrzeb różnych nabywców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 5 minut temu, FanSub napisał: A ja bym nie lekcewazył tego, co napisał Karaś. Określone rozwiązania techniczne są udoskonalane i nie da się ciągle tego negowa podejrzeniem spisku marek niemieckich wycelowanym w Subaru, które w Europie nie jest żadnym dla nich zagrożeniem. Nie budzi Waszych podejrzeń reguła, że wszelkie testy i porównania w niemieckich mediach wygrywają zawsze niemieckie auta + Skoda i Seat należące ostatecznie do niemieckiego koncernu VAG ? Mając dookoła przykłady (o dziwo nawet Audi Q5 sąsiada stoi częściej w warsztacie niż jeździ ) śmiem również podważać nie tylko wyniki testów ale i mit niezawodności marek niemieckich. Jak zaproponowałem Koledze @Karas, jest tylko jeden sposób aby się przekonać czy wyniki niemieckich testów są prawdziwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 2 minuty temu, Blixten napisał: Nie budzi Waszych podejrzeń reguła, że wszelkie testy i porównania w niemieckich mediach wygrywają zawsze niemieckie auta + Skoda i Seat należące ostatecznie do niemieckiego koncernu VAG ? Dlatego trzeba wyciągać wnioski samemu na podstawie mierzalnych danych, a nie patrzyć się na ich przydziały punktowe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 2 godziny temu, Blixten napisał: Jak już kupisz tego wspaniałego VAGa, VW czy Skodę, to daj znać, a zrobimy nasz własny test skuteczności napędu i dowiemy się komu się bardziej wydaje niestety nie kupie .test skuteczności zrobiłem w 2014 r z wyżej wymienionym Yetim - haldexowi imo niczego nie brakuje - zreszta już o tym dawno dawno temu pisałem. AWD nie jest must have w następnym aucie a jakoś tak się składa że uwielbiam auta made in Japan... Mazda, Honda, Toyota będzie następnym powozem. Subaru jest git nigdy sie nie zepsulo - pancerne auto. Ale są mechanizmy lepsze/tak samo dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 1 minutę temu, Karas napisał: niestety nie kupie . Szkoda, może @Skodziarz podejmie wyzwanie. 2 minuty temu, Karas napisał: a jakoś tak się składa że uwielbiam auta made in Japan... Mazda, Honda, Toyota będzie następnym powozem. A tutaj test, którego nie wykonali Niemcy 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 48 minut temu, Blixten napisał: 57 minut temu, Karas napisał: a jakoś tak się składa że uwielbiam auta made in Japan... Mazda, Honda, Toyota będzie następnym powozem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Godzinę temu, Zyzol napisał: Dlatego trzeba wyciągać wnioski samemu na podstawie mierzalnych danych, a nie patrzyć się na ich przydziały punktowe Chyba że wygrałoby Subaru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekNN Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 (edytowane) Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników?. Honda CRV 1.5, Ford Kuga 1.5, Jeep Compass 1.4, Hyundai/Kia 1.6 gdi itd. spalają przy normalnej mieszanej jeździe 9-15 litrów benzyny. Więcej niż 3.0, gdzie tutaj jest ekologia i... sens? Edytowane 28 Lutego 2019 przez TomekNN 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 @TomekNN ale w "testach" zadowlają się ledwo kropelką i o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 13 minut temu, TomekNN napisał: Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników. Honda CRV 1.5, Ford Kuga 1.5, Jeep Compass 1.4, Hyundai/Kia 1.6 gdi itd. spalają przy normalnej mieszanej jeździe 9-15 litrów benzyny ?. Więcej niż 3 litry, gdzie tutaj jest ekologia i... sens? do tego dochodza problemy z nagarem w silnikach z wtryskiem bezposrednim... teraz dodatkowo doszly GPF'y, ciekawie czy beda upierdliwe na dluzsza mete czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 11 minut temu, TomekNN napisał: Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników. Honda CRV 1.5, Ford Kuga 1.5, Jeep Compass 1.4, Hyundai/Kia 1.6 gdi itd. spalają przy normalnej mieszanej jeździe 9-15 litrów benzyny ?. Więcej niż 3 litry, gdzie tutaj jest ekologia i... sens? Subaru, Mazda czy Toyota nie uległy tej modzie, montują dwulitrowe silniki i spalają w normalnym użytkowaniu podobne ilości do tych małych trzycylindrowych, turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekNN Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 (edytowane) Gdyby nie przekręty VAG w dieslach, sens turbo widziałem w tych silnikach. Np. 2.0 w gnoju , moment obrotowy 320-350 Nm, średnie spalanie 6 litrów. Minus to częstsze naprawy. 52 minuty temu, moominko napisał: @TomekNN ale w "testach" zadowlają się ledwo kropelką i o to chodzi Kolejny przekręt, jak z dieslami VAG Bardzo konkretny przykład, Jeep Compass 2.4 sprzedawany w USA i 1.4 w EU, posiadające podobną moc palą tyle samo, średnio 9-11 litrów. Edytowane 28 Lutego 2019 przez TomekNN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 1 godzinę temu, TomekNN napisał: Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników?. Honda CRV 1.5, Ford Kuga 1.5, Jeep Compass 1.4, Hyundai/Kia 1.6 gdi itd. spalają przy normalnej mieszanej jeździe 9-15 litrów benzyny. Więcej niż 3.0, gdzie tutaj jest ekologia i... sens? Imo k=jakis tam sens jest. 1) spalają 15 litrów tylko jak je mocno ciśniesz 2) w miescie pala tyle co 2.0i około 10l 3) podczas ekodrivingu tzn za miastem ze stała nie za wysoka prędkością na wysokim biegu spalają naprawdę mało - mniej niz 2.0i 4) produkują mniej syfu do atmosfery 5) imo najważniejsze : ze względu na wysoki moment dostępny od powiedzmy niskich obrotów jada bardzo przyjemnie , przyjemniej niż 2.0i i chyba o to najbardziej chodzi kwestie awaryjności pomijam gdyż nie wiadomo jeszcze jak z nimi będzie - są to nowe jednostki a znając np silniki Hondy ( są mistrzami w produkcji bezawaryjnych silników z turbo również) ichniejsze 1,5vtec turbo będzie bezawaryjny i bezproblemowy. Wiadomo kazdy wolalby 2.0 vtec turbo itp ale jak się nie ma co się lubi to sie lubi co się ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meteor Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 ...nigdy nie da rady wszystkim dogodzić i dlatego są różne auta na rynku - to akurat jest piękne. Natomiast drzaźni mnie jak ktoś za mnie podejmuje decyzję co mi się ma podobać i jeszcze mi wmawia że to ekologiczne zakładając pewnie przy okazji że klient jest idiotą (co nomen-omen wcale tak rzadko się nie zdarza) Normy spalania to tez pic na wodę bo rzeczywiście parametry podstawowe/fabryczne mogą być OK ale ogromne znaczenie ma technika jazdy użytkownika. A ten jak będzie miał "ciężką" nogę to ekologia spadnie i tak na drugi albo raczej piąty plan Co do ut typu SUV to też nie rozumiem polityki Peugeota np. modelu 3008 bo ogólnie auto fajne i ciekawie wyposażone - gdyby miał AWD to pewnie by mozna było tą niszę po XV 2.0 nim zapełniać bo gama silników jest większa a 2.0D w tym modelu naprawdę fajnie śmiga. Ciekawą propozycją z podobnej półki jest Seat ATECA i choć ze stajni VAG, której nie jestem zwolennikiem to spisuje się całkiem nieźle a nie jest przesadnie wielki. Zaletą jest rozsądny wybór silników i w sumie tez i napęd. Wyposażenie też jest do zaakceptowania chociaż jak się naprawde fajne auto chce to cenę minimalną trzeba podwoić Aha i jeszcze jedno - mnie też zawsze mocno niepokoi jak wjeżdżam na działkę albo jade wąską przecinką kwestia lakieru. Zniechęca to oj mocno zniechęca do takich offroadowych eskapad Żeby to się tak dało mieć w domu kilka zestawów podwozi z napędem i kilka nadwozi które by mozna łączyć w dowolnej konfiguracji w zależności od potrzeb i zachcianek - ależ by było pięknie! Normalnie raj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 2 godziny temu, TomekNN napisał: Tak się zastanawiam, o co chodzi w EU ze zmuszeniem producentów do montowania małych turbodoładowanych silników?. Silnik n/a ma jedną przewagę - mniej skomplikowaną budowę i przez to potencjalnie mniejsze ryzyko awarii. Poza przypadkami Lambo, Ferrari czy Mustanga silniki n/a nie mają racji bytu. Ja bym był wniebowzięty, gdyby XV posiadało 1.6 DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekNN Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 28 minut temu, Karas napisał: Imo k=jakis tam sens jest. 1) spalają 15 litrów tylko jak je mocno ciśniesz 2) w miescie pala tyle co 2.0i około 10l 3) podczas ekodrivingu tzn za miastem ze stała nie za wysoka prędkością na wysokim biegu spalają naprawdę mało - mniej niz 2.0i 4) produkują mniej syfu do atmosfery 5) imo najważniejsze : ze względu na wysoki moment dostępny od powiedzmy niskich obrotów jada bardzo przyjemnie , przyjemniej niż 2.0i i chyba o to najbardziej chodzi kwestie awaryjności pomijam gdyż nie wiadomo jeszcze jak z nimi będzie - są to nowe jednostki a znając np silniki Hondy ( są mistrzami w produkcji bezawaryjnych silników z turbo również) ichniejsze 1,5vtec turbo będzie bezawaryjny i bezproblemowy. Wiadomo kazdy wolalby 2.0 vtec turbo itp ale jak się nie ma co się lubi to sie lubi co się ma Pkt.5 mnie przekonuje, reszta, a szczególnie ich pseudo ekologiczność niestety nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OA77 Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 Sprawa prosta, chodzi o to aby 'Panstwo' decydowalo co mozesz miec a czego nie, tak jest wygodniej dla politykow i szeroko pojetego biznesu, dlaczego szeroko pojetego biznesu?, dlatego poniewaz biznes to nie tylko zarabianie pieniedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się