Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Michał W. napisał:

Owszem 2.5 musi być lepsze ale dopłacać 18% czy coś koło tego akcyzy państwu to moim zdaniem zbyt wiele.

 

Na pewno byłoby drożej, ale niekoniecznie równo 18% więcej... I tak się nie przekonamy bo wyboru nie będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

Co on ma w tej super cenie? Ten model to chyba auto dla kogoś, kto koniecznie chce posiadać Audi i „korbki” w standardzie mu nie przeszkadzają. 

Czasem dla kogoś prestiż marki może być ważniejszy od wygody swojej i rodziny. Z zewnątrz Audi to Audi i jeśli sam ten fakt sprawia, że jego użytkownik jest szczęśliwszy to pozwólmy mu na to. ;)

Może sąsiad nie zajrzy do środka i nie zobaczy plastikowej kierownicy, szyb na korbkę i innych oszczędności.

3 minuty temu, OBK CVT napisał:

 

cos pociskasz i to nie pierwszy raz ;)

w moim obk-u cvt (my14) tyl jest spiety 40/60 w stosunku do przodu i mocniejsze dopinanie tylu nie jest praktycznie odczuwalne

przy energicznym podjezdzie po sniegu widac (i czuc) jak pracuje tyl i jak zmienia sie naped przy zwalnianiu i skrecaniu i ponownym przyspieszaniu

w sti moge tak ustawic dyfer ze mam bezposrednie porownanie i nie ma wstydu dla obka, powiedzialbym nawet ze latwiej go prowadzic

polecam 1na1 w kielcach bo wtedy mozna podyskutowac jak zachowuje sie 'prawie haldex' w obku

 

tapatalked

Też odnoszę takie wrażenie, że mój nowy Forek w głębokim leśnym błocku i na śniegu zachowuję się jak prawdziwe AWD, które miałem w OBK manual. Nie widzę różnic na minus a nawet widzę na plus dzięki XMODE. Nie wiem skąd ten pogląd, że napęd nie jest stały ale dla mnie jest co najmniej tak samo skuteczny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, OBK CVT napisał:

cos pociskasz i to nie pierwszy raz ;)

w moim obk-u cvt (my14) tyl jest spiety 40/60 w stosunku do przodu i mocniejsze dopinanie tylu nie jest praktycznie odczuwalne

 

Nie mam w zwyczaju konfabulować.

Nie wiem jak jest w dieslu cvt my14 - wiem, jak jest w OBK 2,5 MY15. Stoisz na skrzyżowaniu, pada deszcz - czekasz na zielone. Ruszasz z lekko skręconymi kołami - nie dynamicznie - normalnie. Najpierw mieli przód, potem w następstwie reakcji elektroniki dołącza się tył i odjeżdżasz. Ten sam efekt można było uzyskać w analogicznej sytuacji na suchym asfalcie ruszając nieco bardziej dynamicznie - wtedy słychać pisk przednich kół. 

W każdym Subaru z centralnym dyfrem, które miałem - nawet tym o dużo większej mocy od OBK z CVT zjawisko takie było nie do pomyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, spawalniczy napisał:

 

Nie mam w zwyczaju konfabulować.

Nie wiem jak jest w dieslu cvt my14 - wiem, jak jest w OBK 2,5 MY15. Stoisz na skrzyżowaniu, pada deszcz - czekasz na zielone. Ruszasz z lekko skręconymi kołami - nie dynamicznie - normalnie. Najpierw mieli przód, potem w następstwie reakcji elektroniki dołącza się tył i odjeżdżasz. Ten sam efekt można było uzyskać w analogicznej sytuacji na suchym asfalcie ruszając nieco bardziej dynamicznie - wtedy słychać pisk przednich kół. 

W każdym Subaru z centralnym dyfrem, które miałem - nawet tym o dużo większej mocy od OBK z CVT zjawisko takie było nie do pomyślenia.

Ale to jest tylko jedna chyba nie aż tak uciążliwa przypadłość tego rozwiązania. Dyrekcja wyjaśniła jak ten napęd działa i dlaczego tak się dzieje oraz czemu w tej konkretnej sytuacji Haldex działa lepiej. Każdy system ma wady i zalety, Subarowskie AWD w wielu innych sytuacjach udowadnia, że jest bardzo skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Skodziarz napisał:

Ogólnie, to niestety, ale trzeba się pogodzić z tym, że XV II generacji (i każde przyszłe Subaru z AWD, obstawiam) zawsze będzie miało 4x4 rozwiązane w sposób bardzo blisko spokrewniony z Haldexem :)

Nie jest to prawda, bo sugeruje, że Haldex był pierwszy. Tymczasem Haldex odkupił patent na „swój” rodzaj napędu od jakiegoś kierowcy rajdowego i wydał komercyjnie w 1998 roku. Subaru sprzęgło wielopłytkowe do napędu tylnej osi bez udziału mechanizmu różnicowego stosowało w skrzyniach AT przynajmniej 10 lat wcześniej.  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Michał W. napisał:

Subarowskie AWD w wielu innych sytuacjach udowadnia, że jest bardzo skuteczne.

 

Owszem - pisałem o tym wielokrotnie.

 

4 minuty temu, Michał W. napisał:

Ale to jest tylko jedna chyba nie aż tak uciążliwa przypadłość tego rozwiązania.

 

Kwestia preferencji i wcześniejszych doświadczeń. Mi osobiście to przeszkadzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, spawalniczy napisał:

W każdym Subaru z centralnym dyfrem, które miałem - nawet tym o dużo większej mocy od OBK z CVT zjawisko takie było nie do pomyślenia.

Jako, że mam jeszcze swoje stare Legacy, przypadkiem na oponach AT, które nie lubią mokrego asfaltu (bo ślizgają się jak świnia na terakocie) to też pragnę zauważyć, że przy skręconych kołach i bucie w podłogę mieli mi przód.... tył w sumie też :D

A jak to pisałem już kilka miesięcy temu, nie zauważam Twojego problemu w XV - wielkość momentu obrotowego chyba nie ma tu znaczenie, bo piszesz, że nie wciskasz gazu do oporu, a ja i owszem. I nawet jak mieli - to jednocześnie tył i przód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, spawalniczy napisał:

pada deszcz - czekasz na zielone. Ruszasz z lekko skręconymi kołami - nie dynamicznie - normalnie. Najpierw mieli przód, potem w następstwie reakcji elektroniki dołącza się tył i odjeżdżasz.

 

mieszkam w miescie gdzie jest slisko przez 300dni w roku (snieg, deszcz, mgla, wiatr od morza)

nic takiego nie mam ani w obku ani w sti, minimalny uslizg kol nastepuje tylko przy wyjezdzie z kilku dokow bo jakis madry zrobil je ze stalowej blachy

nawet na oryginalnych geolandarach uslizgi byly minimalne, po przejsciu na lepsze gumy praktycznie bezproblemowo

zastanawiam sie jeszcze czy mogli spieprzyc program w cvt z ostatnich lat, ale chyba wiekszosc by o tym pisala

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OBK CVT napisał:

zastanawiam sie jeszcze czy mogli spieprzyc program w cvt z ostatnich lat, ale chyba wiekszosc by o tym pisala

 

Diesel ma chyba inną skrzynię niż wolnossące benzyny. Może z tego wynika inne zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aflinta napisał:

Jako, że mam jeszcze swoje stare Legacy, przypadkiem na oponach AT, które nie lubią mokrego asfaltu (bo ślizgają się jak świnia na terakocie) to też pragnę zauważyć, że przy skręconych kołach i bucie w podłogę mieli mi przód.... tył w sumie też :D

 

Tyle, że ja nie pisałem o bucie w podłogę. W takiej sytuacji oczywiście uślizg obydwu osi jest zrozumiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Tyle, że ja nie pisałem o bucie w podłogę. W takiej sytuacji oczywiście uślizg obydwu osi jest zrozumiały.

Nie prościej pogodzić się z jedną ciemną chmurką na horyzoncie i cieszyć się pięknym słońcem?

 

U mnie w lesie trochę mroźno ale słońce daje radę. :)

 

566E36AD-B3FB-4D22-B4C8-0102E6B4336D.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie różne skrzynie -  "standardowe" i przystosowane do przenoszenia wyższych momentów obrotowych. Nawet olej w nich stosowany ma inne parametry. A program może mieć bardzo duże znaczenie, co do zachowania całości.

1 minutę temu, Michał W. napisał:

Nie prościej pogodzić się z jedną ciemną chmurką na horyzoncie i cieszyć się pięknym słońcem?

 

Tak jest! Mam dodatkowo zdementować moje powyższe wpisy ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, OBK CVT napisał:

w moim obk-u cvt (my14) tyl jest spiety 40/60 w stosunku do przodu i mocniejsze dopinanie tylu nie jest praktycznie odczuwalne

przy energicznym podjezdzie po sniegu widac (i czuc) jak pracuje tyl i jak zmienia sie naped przy zwalnianiu i skrecaniu i ponownym przyspieszaniu

 

Stań na mokrym asfalcie, albo jakiejś luźnej nawierzchni, skręć fajerę o 1/2 - 3/4 obrotu i rusz zdecydowanie, tak jakbyś chciał włączyć się do ruchu w ciasną lukę między autami. 

Podczas jazdy nie zauważyłem nieporządanych efektów, natomiast ocena z ruszania - mierny. 

 

 

Edytowane przez bardzozlymisio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

 

 

 

Co on ma w tej super cenie? Ten model to chyba auto dla kogoś, kto koniecznie chce posiadać Audi i „korbki” w standardzie mu nie przeszkadzają. 

Wyposażenie dodatkowe
Cena
Rata
WKJ Pakiet Comfort
W cenie pakietu promocyjnego zawarte są następujące elementy wyposażenia dodatkowego:
Pakiet dla palących Klimatyzacja automatyczna Asystent podjazdu
7X1 Audi parking system - tył
PG2 Autoalarm fabryczny
PU7 Lusterko wewnętrzne z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową, czujnikiem deszczu i świateł mijania oraz szybą przednią z pasem przy górnej krawędzi
WRV Pakiet Technology
W cenie pakietu promocyjnego zawarte są następujące elementy wyposażenia dodatkowego:
Usługi Audi connect - licencja na 3 lata Audi connect dla systemu nawigacji System MMI® Navigation
MMI Navigation
8RM 8 głośników (przód i tył) 9ZE Audi phone box
1XW Kierownica 3-ramienna, wielofunkcyjna, obszyta skórą
9S6 Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem
UE4 Złącze USB I AUX-IN
WSY S Line selection
U47 Obręcze kół ze stopu metali lekkich 7Jx17", 5-ramienne z oponami 215/55 R17
PQD Pakiet stylistyczny S line Exterieur
3NT Tylna kanapa składana, dzielona 40:20:40
6H6 Side blade w matowym tytanie
6XE Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane i ogrzewane
C09 Kod sterujący
EA6 Audi Extensive - Pakiet naprawczy 4 lata / 120 000 km
GB1 Wzmocnienie odbioru LTE
QJ1 Pakiet optyczny wnętrza w tonacji aluminium
QQ1 Pakiet dodatkowego oświetlenia wnętrza w technice LED Y8W Kod sterujący
YC9 Kod sterujący
6 020 PLN
0 PLN
0 PLN 630 PLN 8 220 PLN
0 PLN
0 PLN
0 PLN
0 PLN
0 PLN
7 470 PLN 0 PLN
0 PLN
1 220 PLN
980 PLN
930 PLN
0 PLN 930 PLN
0 PLN 350 PLN
740 PLN 0 PLN 0 PLN
48 PLN
0 PLN 0 PLN 5 PLN 66 PLN
0 PLN
0 PLN
0 PLN
0 PLN
0 PLN 60 PLN 0 PLN
0 PLN
10 PLN
8 PLN
7 PLN
0 PLN 7 PLN
0 PLN 3 PLN
6 PLN 0 PLN 0 PLN
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Tak jest! Mam dodatkowo zdementować moje powyższe wpisy ;)

Dziękuję i nie trzeba nic dementować.

To tylko rada, miałem nadzieje, że dobra.

Tak jest - to jakoś z wojskiem się kojarzy a tam chyba wydają polecenia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Podczas jazdy nie zauważyłem nieporządanych efektów, natomiast ocena z ruszania - mierny. 

Czemu mierny? Pytam, bo żółta kontrolka mi nie mruga sygnalizując zdławienie silnika. Auto rusza jak z procy.

 

@MaMis czyli golas faktycznie to nie jest, ale brak skrzyni automatycznej, brak tempomatu adaptacyjnego, nie wiem jak inne ostrzegacze, światła skrętne (czy zawiera to wyposażenie standardowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, aflinta napisał:

MaMis czyli golas faktycznie to nie jest, ale brak skrzyni automatycznej, brak tempomatu adaptacyjnego, nie wiem jak inne ostrzegacze, światła skrętne (czy zawiera to wyposażenie standardowe).

Dlatego jak prześledziłem cennik Audi cieszyłem się z Subaru tak samo jak w dniu odbioru. Tanio nie jest ale golas również nie jest. Obiektywnie trzeba przyznać ze jakość materiałów i jakość montażu w Audi jest wyraźnie na wyższym poziomie. Trzeba dopłacać dosłownie za wszystko. Same ledy to +4500 zł. Na koniec najważniejsze- podoba się żeńskiej płci. 

19 minut temu, Michał W. napisał:

Wyposażenie wygląda zacnie za 115 tyś. w wyprzedaży?

Tylko ten silnik, 3 cylindry w litrze?

Ja w Yaris mam 4 cylindry i 1.5 litra - uważam że w sam raz do miasta.

Silnik najbardziej mnie zaskoczył/ naprawdę dobrze dobrana moc do auta. Jeździłem tez 1,5 150 km-bez sensu rwał przyczepność nawet na 3 biegu. Duży moment obrotowy + napęd na 1 oś= kontrola trakcji nawala Non stop. Teraz wiem ze nie należy się bać 1.0 tfsi 115 km a aucie które wazy około 1200 -300kg. 

Na oszczędności nie ma co liczyć. W mieście 8-10 na bank. Trasa 150 km/h około 9.

20 minut temu, Michał W. napisał:

Wyposażenie wygląda zacnie za 115 tyś. w wyprzedaży?

Tylko dla firm 

Edytowane przez MaMis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MaMis napisał:

Dlatego jak prześledziłem cennik Audi cieszyłem się z Subaru tak samo jak w dniu odbioru. Tanio nie jest ale golas również nie jest. Obiektywnie trzeba przyznać ze jakość materiałów i jakość montażu w Audi jest wyraźnie na wyższym poziomie. Trzeba dopłacać dosłownie za wszystko. Same ledy to +4500 zł. Na koniec najważniejsze- podoba się żeńskiej płci. 

Q2 z pewnością może się podobać zwłaszcza piękniejszej połowie społeczeństwa. :)

Moja żona na szczęście woli japońskie klimaty i z powodu braku małego auta w ofercie Subaru wybrała Toyotę Yaris i jest b.zadowolona choć coraz częściej podbiera mi Forestera. ;)

Z ciekawostek to mały i dwa razy tańszy yaris ma funkcje których nie mam w Forku tj.:

-odczytywanie znaków prędkości

-przełącza automatycznie światła drogowe na pozycyjne i z powrotem

W drugą stronę oczywiście nie ma mnóstwa funkcji z Forka ale to zrozumiałe, inna klasa i cena.

17 minut temu, MaMis napisał:

Teraz wiem ze nie należy się bać 1.0 tfsi 115 km a aucie które wazy około 1200 -300kg. 

Na oszczędności nie ma co liczyć. W mieście 8-10 na bank. Trasa 150 km/h około 9.

Realnie oceniasz spalanie. Mój brat ma ten motor w firmowej Skodzie Rapid (95KM) i po kilku tyś. km ma średnią 9.5 choć nogę ma nie lekką. Ja w 2.0 wolnossący po 1400km mam 8.8 a w Yarisce 1.5 po 15 tyś. około 6. 

Nie wiem gdzie są te oszczędności w tych mini silnikach ale raczej nie na paliwie. Może w innych krajach ma to sens ze względu na podatki ale w Polsce wolę duże wolnossące jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Michał W. napisał:

-przełącza automatycznie światła drogowe na pozycyjne i z powrotem

 

W XV niby to jest ale kompletnie nie działa

 

13 minut temu, Michał W. napisał:

Nie wiem gdzie są te oszczędności w tych mini silnikach ale raczej nie na paliwie

 

Oszczędności były - w testach laboratoryjnych... Teraz jak się zmieniły normy i pomiary, nie będzie już takiego sensu robienia tych mikro-silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...