Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, TomekNN napisał:

 

Acha, imho troszkę bez sensu jest porównywać do Subaru XV II samochody bez awd i automatu. Dlatego od razu tak skojarzyłem;)

Nie o tym była mowa. Pisałem to w kontekście rabatów jakie można dostać w marchak premium. 

20 minut temu, Michał W. napisał:

Okazuje się, że skoro Kia 2WD i Audi 2WD kosztują podobnie lub trochę drożej od Subaru to mogą jak najbardziej konkurować ;)

Czytać koledzy wątek a nie wybrane wpisy. :D Żadna z w/w nie porównuje 2WD konkurencji do XV. Mowa o tym co można mieć za podobne pieniądze. Np b. dobrze wyposażony Sportage z dieslem czyli mocą której XV nie ma ale bez napędu. Coś za coś. Jeździłem quattro i wg mnie nie może konkurować z Subaru AWD bo dzisiejszy quattro z legędy ma tylko nazwę. Ten sam Haldex co w VW, Skoda, Seat. Te wszystkie wycieczki po salonach utwierdziły mnie, że chce jeździć Subaru pomimo rzeczy które mnie w nim czasami drażnią. 

Edytowane przez MaMis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PRIMAR gratulacje. :thumbup:

Jak już świnkę nakleisz to trzeba by o jakim spocie przy kiełbaskach pomysleć, żeby oglądnąć następcę XV. :)

 

Nam się udało wymienić imprezę na nową 2.0 w ostatniej chwili i trochę nieplanowo. Może za 5 lat znów wrócisz do Subaru. ;)

 

Tylko co ze Zlotem? :unsure:

 

 

 

Przy okazji przeglądając wątek ktoś na pierwszej stronie napisał, że Jimny ma stały napęd 4x4. Jak się go zapnie to faktycznie jest bardzo stały (skrzynia rozdzielcza, bez centralnego dyfra), jednak do jazdy po asfalcie kompletnie się nie nadaje. Normalnie jest to RWD, co też może mieć swoje zalety. :evil2:;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, MaMis napisał:

Jeździłem quattro i wg mnie nie może konkurować z Subaru AWD bo dzisiejszy quattro z legędy ma tylko nazwę.

 

To trochę jak Subaru :) Jeśli mówimy o legendzie w sensie stały napęd z centralnym dyferencjałem.

 

24 minuty temu, MaMis napisał:

Ten sam Haldex co w VW, Skoda, Seat.

 

... i Subaru CVT - co do idei.

 

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, MaMis napisał:

Nie o tym była mowa. Pisałem to w kontekście rabatów jakie można dostać w marchak premium. 

Czytać koledzy wątek a nie wybrane wpisy. :D Żadna z w/w nie porównuje 2WD konkurencji do XV. Mowa o tym co można mieć za podobne pieniądze. Np b. dobrze wyposażony Sportage z dieslem czyli mocą której XV nie ma ale bez napędu. Coś za coś. Jeździłem quattro i wg mnie nie może konkurować z Subaru AWD bo dzisiejszy quattro z legędy ma tylko nazwę. Ten sam Haldex co w VW, Skoda, Seat. Te wszystkie wycieczki po salonach utwierdziły mnie, że chce jeździć Subaru pomimo rzeczy które mnie w nim czasami drażnią. 

Spoko, żartowałem z tymi porównaniami do 2WD ale jak się nie jest nakręconym na moc pojazdu a na właściwości poza szosą to Subaru nie ma konkurencji i dla mnie 150 KM w Forku w zupełności wystarczają. XT i WRX też jeździłem ale mi to nie jest potrzebne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, GREGG napisał:

@PRIMAR Super fura, zdecydowanie bardziej mi się podoba, niż GLA, a akurat technika od Merca w środku to chyba duży plus. Jak nowy Forester będzie u nas tylko z 2,0 NA (co jest raczej pewne...), może za rok sam się do takiego przymierzę ;) 

Dzięki, kiedy za rok będziesz o tym myślał, to odezwij się - będę już miał jakieś doświadczenia eksploatacyjne. Mam nadzieję, że pozytywne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MaMis napisał:

XV nie ma centralnego dyfra? 

 

W wersji z CVT (czyli obecnie jedynej dostępnej na europejskich rynkach) - nie. Sprzęgło wielopłytkowe, na szczęście umieszczone w skrzyni biegów. Czyli taki lepszy Haldex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, PRIMAR napisał:

Dzięki, kiedy za rok będziesz o tym myślał, to odezwij się - będę już miał jakieś doświadczenia eksploatacyjne. Mam nadzieję, że pozytywne. :)

 

Dzięki, jakbym się konkretnie przymierzał, na pewno wcześniej się odezwę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie musiało mieć nic wspólnego z Haldexem... Jest tyle czynników, które mogły wpłynąć na to, że się SuperB nie wydostał.

 

No i Haldexy też są różne.

 

Ogólnie, to niestety, ale trzeba się pogodzić z tym, że XV II generacji (i każde przyszłe Subaru z AWD, obstawiam) zawsze będzie miało 4x4 rozwiązane w sposób bardzo blisko spokrewniony z Haldexem :)

Edytowane przez Skodziarz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że QX30 jest pięknym autem z fajnymi parametrami i z przystępną cenę po rabatach wyprzedażowych. Szczerze gratuluję wyboru bo autko ma to coś i nie jest częstym widokiem na naszych drogach. Sam o takim myślałem jakiś czas temu i zupełnie mnie nie dziwi że sie podoba. Rozumiem też, że PRIMAR nie chciał Forestera bo nie ta stylistyka ale zupełnie nie rozumiem fanów Forestera, którzy nie wyobrażają sobie swojego ulubionego pojazdu w wersji 2.0 N/A.

Moim zdaniem Forester jest jednak kierowany do jazdy w zróżnicowanym terenie, nie jest to zabawka torowa ani pożeracz autostrad i mistrz lewego pasa. Do takich zastosowań są auta lepiej przystosowane, mają niższe zawieszenie, smukłą sylwetkę i inne.

Forester 2.0 jest bardzo fajnym i uniwersalnym autem z bardzo dobrą ceną w porównaniu do konkurencji nawet tej z Haldexem i z niższym prześwitem. Napisałem to bo może ktoś myślący o Foresterze zniechęci się choćby do jazdy próbnej po przeczytaniu komentarzy na forum. ;)

XT owszem jest super ale zakup jednej z ostatnich sztuk za 170 tyś. w porównaniu do 2.0 N/A za 120 to też robi różnicę.

4 minuty temu, Skodziarz napisał:

No i Haldexy też są różne.

 

Ogólnie, to niestety, ale trzeba się pogodzić z tym, że XV II generacji (i każde przyszłe Subaru z AWD, obstawiam) zawsze będzie miało 4x4 rozwiązane w sposób bardzo blisko spokrewniony z Haldexem :)

Nie jestem wykształcony technicznie ale tak na chłopski rozum to Haldex dopina tył okazjonalnie jak przód łapie uślizg a w Subaru jest zapięty na stałe więc chyba to coś więcej niż „taki lepszy Haldex”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Michał W. napisał:

Nie jestem wykształcony technicznie ale tak na chłopski rozum to Haldex dopina tył okazjonalnie jak przód łapie uślizg

 

Dokładnie tak jest w OBK z CVT. I jest to niestety mocno odczuwalne. W XV pewnie też, tylko z racji skromniejszego momentu napędowego (albo innych czynników) jest to odczuwalne w mniejszym stopniu. Przeczytaj wątek przytoczony powyżej przez @Zyzol

18 minut temu, Michał W. napisał:

a w Subaru jest zapięty na stałe więc chyba to coś więcej niż „taki lepszy Haldex”

 

W związku z powyższym jednak nie bardzo.

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Michał W. napisał:

Rozumiem, że QX30 jest pięknym autem z fajnymi parametrami i z przystępną cenę po rabatach wyprzedażowych. Szczerze gratuluję wyboru bo autko ma to coś i nie jest częstym widokiem na naszych drogach. Sam o takim myślałem jakiś czas temu i zupełnie mnie nie dziwi że sie podoba. Rozumiem też, że PRIMAR nie chciał Forestera bo nie ta stylistyka ale zupełnie nie rozumiem fanów Forestera, którzy nie wyobrażają sobie swojego ulubionego pojazdu w wersji 2.0 N/A.

Moim zdaniem Forester jest jednak kierowany do jazdy w zróżnicowanym terenie, nie jest to zabawka torowa ani pożeracz autostrad i mistrz lewego pasa. Do takich zastosowań są auta lepiej przystosowane, mają niższe zawieszenie, smukłą sylwetkę i inne.

Forester 2.0 jest bardzo fajnym i uniwersalnym autem z bardzo dobrą ceną w porównaniu do konkurencji nawet tej z Haldexem i z niższym prześwitem. Napisałem to bo może ktoś myślący o Foresterze zniechęci się choćby do jazdy próbnej po przeczytaniu komentarzy na forum. ;)

XT owszem jest super ale zakup jednej z ostatnich sztuk za 170 tyś. w porównaniu do 2.0 N/A za 120 to też robi różnicę.

 

Zgadzam się z Tobą, jednak myślę, że przede wszystkim moda, a nie użyteczność rządzi dzisiaj na rynku. Całkiem sporo osób szuka... wyścigowego SUVa. Ma być podwyższony, ale nie przechylać się na zakrętach, zdolny do lekkiego terenu, ale przyspieszać do sety w 8 s. To wszystko jest troszeczkę łączeniem ognia z wodą, takie 'tryndy', ale niektórym producentom to całkiem, całkiem wychodzi. Tylko i wyłącznie do miasta, na autostrady osobiście nie kupiłbym SUVa, raczej jakiś rasowy compact np. Imprezę, ale mieszkam w górach i 'teren' mam na co dzień :D

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, TomekNN napisał:

Tylko i wyłącznie do miasta osobiście nie kupiłbym SUVa, raczej jakiś rasowy compact np. Imprezę, ale mieszkam w górach i 'teren' mam na co dzień :D

Do miasta mam Yarisa a mieszkam w lesie i jak jest trochę wilgotno to dojeżdżając lub wyjeżdżając do/z domu włączam X mode.

:)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Michał W. napisał:

ale zupełnie nie rozumiem fanów Forestera, którzy nie wyobrażają sobie swojego ulubionego pojazdu w wersji 2.0 N/A.

 

Znowu wracamy do podstaw - każdy kupi to, co spełni jego oczekiwania, jednemu to NA wystarczy, innemu nie. Mnie osobiście wkurza, że nie będzie u nas nowego 2,5 NA który oczywiście też nie jest demonem ale jednak ma wyraźnie lepsze parametry i dużo lepiej pasuje do tego auta. OBK jakoś da się sprzedawać u nas z silnikiem powyżej 2 litrów... 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Michał W. napisał:

Do miasta ma Yarisa a mieszkam w lesie i jak jest trochę wilgotno to dojeżdżając lub wyjeżdżając do/z domu włączam X mode.

:)

 

Użyteczność przede wszystkim jak dla mnie, Ty w lesie, ja w górach to musowo SUV:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, TomekNN napisał:

 

Użyteczność przede wszystkim jak dla mnie, Ty w lesie, ja w górach to musowo SUV:)

Forester wyśmienicie się sprawdza w moich warunkach, zresztą poprzedni Outback też dawał radę ale nie miał XMODE i na głębokim błotku z koleinami trochę tańczył ;)

Choć teoretycznie miał prawdziwsze AWD ale chyba tak samo skuteczne a bez X chyba nawet mniej.

7 minut temu, GREGG napisał:

 

Znowu wracamy do podstaw - każdy kupi to, co spełni jego oczekiwania, jednemu to NA wystarczy, innemu nie. Mnie osobiście wkurza, że nie będzie u nas nowego 2,5 NA który oczywiście też nie jest demonem ale jednak ma wyraźnie lepsze parametry i dużo lepiej pasuje do tego auta. OBK jakoś da się sprzedawać u nas z silnikiem powyżej 2 litrów... 

Owszem 2.5 musi być lepsze ale dopłacać 18% czy coś koło tego akcyzy państwu to moim zdaniem zbyt wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaMis napisał:

skurami

 

2 godziny temu, MaMis napisał:

swierzych

Proszę, włącz jakiś słownik :cry:

 

3 godziny temu, MaMis napisał:

Kto mówił quartto 2.0 tfsi? Pisałem o Q2 a konkretnie ośka 1.0 tfsi 115 km. 

Co on ma w tej super cenie? Ten model to chyba auto dla kogoś, kto koniecznie chce posiadać Audi i „korbki” w standardzie mu nie przeszkadzają. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, spawalniczy napisał:

tak jest w OBK z CVT. I jest to niestety mocno odczuwalne

 

cos pociskasz i to nie pierwszy raz ;)

w moim obk-u cvt (my14) tyl jest spiety 40/60 w stosunku do przodu i mocniejsze dopinanie tylu nie jest praktycznie odczuwalne

przy energicznym podjezdzie po sniegu widac (i czuc) jak pracuje tyl i jak zmienia sie naped przy zwalnianiu i skrecaniu i ponownym przyspieszaniu

w sti moge tak ustawic dyfer ze mam bezposrednie porownanie i nie ma wstydu dla obka, powiedzialbym nawet ze latwiej go prowadzic

polecam 1na1 w kielcach bo wtedy mozna podyskutowac jak zachowuje sie 'prawie haldex' w obku

 

tapatalked

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...