MaMis Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Great. Z filmu promo wynika ze ten model leczy wiele naszych obecnych bolączek np brak mocy i średnie wyciszenie. Wnętrze jest obłędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 No to trzeba się trochę napracować by ściągnąć go ze Stanów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Godzinę temu, MaMis napisał: Co kupić zamiast XV? Zauroczyło mnie nowe Legacy. Daleko zaczyna padać jabłko od jabłoni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elpi Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 W dniu 22.02.2019 o 17:59, OA77 napisał: Nie ma innego wyboru jak tylko XV, nic nie spali z napedem na cztery lapy stalym i z automatem 4.4 litra na 100km srednio Jakim cudem z góry ,z wiatrem poproszę o szkolenie z Eco /emeryckiej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moon Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 4 minuty temu, Elpi napisał: Jakim cudem z góry ,z wiatrem poproszę o szkolenie z Eco /emeryckiej jazdy Poniżej moje osiągnięcie w tym zakresie (silnik 1.6). Niestety nie mam zdjęć więc trzeba uwierzyć na słowo. Na odcinku 4,5 km, rozgrzany silnik (wyjazd ze stacji benzynowej), temperatura 16 stopni w plusie (bardzo ważne), średnie spalanie 4.2 l/100km. Jechałem normalnie, tak jak zwykle, wyjazd z miasta, normalny ruch, ale bardzo płynny, po drodze dwa ronda. Nie wiem, czy było z górki, bo nigdy tego nie zauważyłem. Tak mnie to zaskoczyło, że zacząłem się tym osiągnięciem bawić. Pełna trasa (23 km) z podjazdami i zjazdami, jazda zgodnie z przepisami od 50km/h do 90 km/h, i końcowy wynik 5,3l/100km. Dobre wyniki (odnoszę do swoich wcześniejszych doświadczeń) osiągam także na trasie szybkiego ruchu - przy prędkości 120-130km około 8.5l/100km Niezbędny warunek, to zewnętrzna temperatura musi być na odpowiednim poziomie. Zauważyłem dużą korelację osiągów w tym zakresie (znacznie większą, niż przy wcześniejszych samochodach) z zewnętrzną temperaturą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elpi Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 No to serio opad szczeny u mnie 2.0 to nieosiągalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Szanowni, wskazanie komputera pokładowego trzeba zweryfikować z rzeczywistością, u mnie to ciut ponad 7% zbytniego optymizmu Podczas przeglądu skorygowano mi wskazanie o 6% i już mam tylko nieco ponad 1% różnicy między komputerem a wskazaniem wynikającym z dystrybutora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moon Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Spalanie, to jest jedna z rzeczy, która mnie zaskoczyła na plus w XV 1.6. A druga to dynamika przy prędkościach 120 - 140 km/h. Staram się jeździć zgodnie z przepisami, a przejście ze 120 do 140 km na drodze ekspresowej jest tak "niezauważalne", że muszę się stale kontrolować. Dlatego dziwi mnie narzekanie na właściwości dynamiczne XV z silnikiem 2.0. XV 1.6 ma oczywiście swoje ograniczenia - najlepiej jeździć bez pasażerów i dużego bagażu. 5 minut temu, aflinta napisał: Szanowni, wskazanie komputera pokładowego trzeba zweryfikować z rzeczywistością, u mnie to ciut ponad 7% zbytniego optymizmu Podczas przeglądu skorygowano mi wskazanie o 6% i już mam tylko nieco ponad 1% różnicy między komputerem a wskazaniem wynikającym z dystrybutora. Masz rację, rzeczywisty wynik będzie trochę gorszy, ale i tak będzie dobry. Ja do tego podchodzę w taki sposób: jeśli jest lepiej, niż w poprzednim użytkowanym przeze mnie samochodzie, to jest dobrze. I tak jest w tym przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 20 minut temu, Moon napisał: przy prędkości 120-130km około 8.5l/100km 2.0 tez tak potrafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 5 minut temu, Moon napisał: Dlatego dziwi mnie narzekanie na właściwości dynamiczne XV z silnikiem 2.0. XV To kwestia z czego się przesiadasz Jeżeli poprzednie auto było 150kg lżejsze i miało 60KM więcej (Nm również więcej) to zupełnie inaczej się to odbiera. Ja nie ukrywam, że potrzebowałem kilku dni by mnie auto przekonało do siebie - ale jestem zadowolony. I choć chętnie bym widział tutaj silnik taki jak w Foresterze XT... to daję sobie radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moon Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 2 minuty temu, aflinta napisał: To kwestia z czego się przesiadasz Jeżeli poprzednie auto było 150kg lżejsze i miało 60KM więcej (Nm również więcej) to zupełnie inaczej się to odbiera. Ja nie ukrywam, że potrzebowałem kilku dni by mnie auto przekonało do siebie - ale jestem zadowolony. I choć chętnie bym widział tutaj silnik taki jak w Foresterze XT... to daję sobie radę Może nie aż tak, ale przesiadłem się z samochodu 70 kg lżejszego, które miało 30 KM (143KM) i około 30Nm (178Nm) więcej. Wiem już, gdzie jest gorzej, ale nie tam, gdzie się najbardziej obawiałem - na pewno jest gorzej przy przyśpieszaniu z małej prędkości, na wzniesieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OA77 Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 1 godzinę temu, Elpi napisał: No to serio opad szczeny u mnie 2.0 to nieosiągalne tez mam 2.0 i do 3.3-3.7 potrafie zejsc ale rzadko mi sie chce tak jechac srednio normalnie jadac na 630km spalam 52 litry paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Informuję, że mój XV pojawił się w dziale "Sprzedam": https://forum.subaru.pl/topic/103697-subaru-xv-20i-comfort-cvt-2014/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meteor Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 23.02.2019 o 17:26, Michał W. napisał: No to trzeba się trochę napracować by ściągnąć go ze Stanów ...albo z Kanady O tyle lepiej, że wskaźniki są w km a nie w milach Jak sprawdziłem ile w salonie w Ottawie kosztuje nowe Legacy w max wersji z silnikiem 3,6R to mnie aż serce zabolało bo nie da rady takiego auta kupić w Europie za takie pieniądze ( po przeliczeniu niecałe 100 tys zł). Gdyby był dostępny normalnie w EU tak powiedzmy 120-140 tys. to nawet bym się wiele nie zastanawiał bo generalnie nie widze lepszego auta Co do głównego wątku tematu to miałem ten sam dylemat przez ostatnie 4 m-ce na co wymienić i tez rozpatrywałem: infiniti, mazdę, dodatkowo forda kugę bo fajna trakcja a cena w miarę OK. Skończyło się na Volvo V60 CrossCountry 2,4D AWD i... powiem, że jak na razie nie żałuję Nie widziałem takiej propozycji i do rozważenia byłoby Volvo ale nie XC40 czy XC60 bo ich trakcja jest taka sobie tylko V40 CC lub V60CC - naprawdę fajne auta! Edytowane 26 Lutego 2019 przez Meteor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 12 minut temu, Meteor napisał: Skończyło się na Volvo V60 CrossCountry 2,4D AW No ale to już całkiem inna półka, gabarytowo i cenowo... więc na bezpośredniego konkurenta XV średnio się nadaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Pojawił się Kamyk. Czy też Škoda Kamiq (co za nazwa ). Trochę inna liga, ale dla mnie w zasadzie by wystarczyła. Z silnikiem 1.5 TSI będzie miała coś, czego nie ma XV (dynamikę), w zamian za brakujące 4x4... Do tego znacznie lepiej nada się na miasto (23 cm długości mniej to sporo), bagażnik jest większy (400l). No i to VW - więc będzie po prostu bardziej dojrzałym autem. Wygląda na dobrego następcę Yeti (Karoq jest za duży i jakiś taki... nijaki), ponieważ za przednimi siedzeniami będzie bardziej cywilizowane (Yeti za słupkiem B jest dostawczakiem i tylne siedzenia nie są super wygodne). No, ale 2 lata za późno się pokaże. Może dla @Karas? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Co chwila na rynku pojawiają się nowe SUVy lub crossovery ale moim zdaniem nie wypełniają luki na rynku po takim aucie jak Subaru XV 2.0, jedyne które może się porównywać moim zdaniem ale niestety z dużo gorszą dynamiką jest XV 1.6. Wszyscy producenci pokochali SUVy ale ile jest SUVa w SUVie? Większość aut ma tylko minimalnie podniesione zawieszenie i dodatki stylistyczne i już aspirują do bycia SUVami a moim zdaniem nimi nie są. SUV powinien mieć prześwit i skuteczny napęd i w Subaru to jest. Ma być dobry na szosie i w lesie a nie tylko stylizowany na las. Tak więc chyba nie jest łatwo zastąpić auto, które może ma sporo wad ale jednak jako jedno z niewielu wypełnia jakąś niszę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, Michał W. napisał: Wszyscy producenci pokochali SUVy ale ile jest SUVa w SUVie? Większość aut ma tylko minimalnie podniesione zawieszenie i dodatki stylistyczne i już aspirują do bycia SUVami a moim zdaniem nimi nie są. SUV powinien mieć prześwit i skuteczny napęd i w Subaru to jest. Ma być dobry na szosie i w lesie a nie tylko stylizowany na las. XV ma spory prześwit, skuteczny napęd, itp cechy.... ale podczas '"off-road'u'"z Kolegami @bmbm i @keyman drżałem o lakier wjeżdżając w krzaki. Edytowane 27 Lutego 2019 przez Blixten 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Obawa o lakier to bolączka większości nowych aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 48 minut temu, Blixten napisał: XV ma spory prześwit, skuteczny napęd, itp cechy.... ale podczas '"off-road'u'"z Kolegami @bmbm i @keyman drżałem o lakier wjeżdżając w krzaki. Obawy o lakier są jak najbardziej uzasadnione ale napędy radzą sobie poza szosą całkiem dobrze. I dla mnie taki powinien być pojazd nazywany SUV, powinien móc wjechać i wyjechać z piasku, błota lub śniegu a nie zmuszać kierowcę do spaceru w poszukiwaniu pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Teraz, Michał W. napisał: powinien móc wjechać i wyjechać z piasku, błota lub śniegu a nie zmuszać kierowcę do spaceru w poszukiwaniu pomocy. Z drugiej strony stara prawda mówi: im lepszy napęd tym dalej trzeba iść po traktor 3 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 (edytowane) 3 godziny temu, Michał W. napisał: Większość aut ma tylko minimalnie podniesione zawieszenie i dodatki stylistyczne i już aspirują do bycia SUVami a moim zdaniem nimi nie są. SUV powinien mieć prześwit i skuteczny napęd Miła pani w salonie Peugeota na zadane pytanie, dlaczego ten 3008 SUV nie występuje w ogóle w wersji 4x4, odpowiedziała, że to auto miejskie i nie ma takiej potrzeby. Najwyraźniej takie są oczekiwania rynku w tym segmencie, co było już wcześniej wspomniane Edytowane 27 Lutego 2019 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 (edytowane) 11 minut temu, Zyzol napisał: Miła pani w salonie Peugota na zadane pytanie, dlaczego ten 3008 SUV nie występuje w ogóle w wersji 4x4, odpowiedziała, że to auto miejskie i nie ma takiej potrzeby. Najwyraźniej takie są oczekiwania rynku w tym segmencie, co było już wcześniej wspomniane Peugeot 3008 jest ładny i dość pojemny ale brak napędu AWD i ten silnik trzy cylindrowy 1.3 turbo, to takie teraz mają być cechy SUVa? Niestety u wielu producentów tak to wygląda ale ja osobiście nie rozumiem porównań tych pojazdów do tytułowego XV, jak dla mnie to zupełnie inna kategoria auta i nie przekonują mnie argumenty, że lepiej przyśpieszają i mniej palą i przez co są lepsze. Edytowane 27 Lutego 2019 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 (edytowane) 25 minut temu, Michał W. napisał: jak dla mnie to zupełnie inna kategoria auta Dlaczego inna kategoria? Generalnie ta sama, trochę inaczej zrealizowana. Napęd na przód oferują nawet w Land Roverze i Range Roverze. Jak ktoś woli auto lepiej przyspieszające i mniej paliwożerne o modnym wyglądzie, to ja nie widzę problemu. Póki jest wybór. A Peugeot wyboru nie daje. Edytowane 27 Lutego 2019 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 15 minut temu, Zyzol napisał: Dlaczego inna kategoria? Generalnie ta sama, trochę inaczej zrealizowana. Napęd na przód oferują nawet w Land Roverze i Range Roverze. Jak ktoś woli auto lepiej przyspieszające i mniej paliwożerne o modnym wyglądzie, to ja nie widzę problemu. Póki jest wybór. A Peugeot wyboru nie daje. Dla mnie takie podciąganie wspomnianego Peugeota 3008 do kategorii SUV to tak jak np. BMW trójkę w podstawowym Dieslu z "M pakietem" stylistycznym porównywać do BMW M. Podobne owszem ale to zupełnie inne auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się