Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.02.2019 o 17:59, OA77 napisał:

Nie ma innego wyboru jak tylko XV, nic nie spali z napedem na cztery lapy stalym i z automatem 4.4 litra na 100km srednio

20190222_125312.jpg

Jakim cudem z góry ,z wiatrem :) poproszę o szkolenie z Eco /emeryckiej  :) jazdy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Elpi napisał:

Jakim cudem z góry ,z wiatrem :) poproszę o szkolenie z Eco /emeryckiej  :) jazdy

 

Poniżej moje osiągnięcie w tym zakresie (silnik 1.6). Niestety nie mam zdjęć więc trzeba uwierzyć na słowo. 

Na odcinku 4,5 km, rozgrzany silnik (wyjazd ze stacji benzynowej), temperatura 16 stopni w plusie (bardzo ważne),  średnie spalanie 4.2 l/100km. Jechałem normalnie, tak jak zwykle, wyjazd z miasta, normalny ruch, ale bardzo płynny, po drodze dwa ronda. Nie wiem, czy było z górki, bo nigdy tego nie zauważyłem.  Tak mnie to zaskoczyło, że zacząłem się tym osiągnięciem bawić. Pełna trasa (23 km) z podjazdami i zjazdami,  jazda zgodnie z przepisami od 50km/h do 90 km/h, i końcowy wynik 5,3l/100km. 

Dobre wyniki (odnoszę do swoich wcześniejszych doświadczeń) osiągam także na trasie szybkiego ruchu - przy prędkości 120-130km około 8.5l/100km

Niezbędny warunek, to zewnętrzna temperatura musi być na odpowiednim poziomie. Zauważyłem dużą korelację osiągów w tym zakresie (znacznie większą, niż przy wcześniejszych samochodach) z zewnętrzną temperaturą.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, wskazanie komputera pokładowego trzeba zweryfikować z rzeczywistością, u mnie to ciut ponad 7% zbytniego optymizmu :) Podczas przeglądu skorygowano mi wskazanie o 6% i już mam tylko nieco ponad 1% różnicy między komputerem a wskazaniem wynikającym z dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie, to jest jedna z rzeczy, która mnie zaskoczyła na plus w XV 1.6. A druga to dynamika przy prędkościach 120 - 140 km/h.  Staram się jeździć zgodnie z przepisami, a przejście ze 120  do 140 km na drodze ekspresowej jest tak "niezauważalne", że muszę się stale kontrolować. Dlatego dziwi mnie narzekanie na właściwości dynamiczne XV z silnikiem 2.0. XV 1.6 ma oczywiście swoje ograniczenia - najlepiej jeździć bez pasażerów i dużego bagażu.

5 minut temu, aflinta napisał:

Szanowni, wskazanie komputera pokładowego trzeba zweryfikować z rzeczywistością, u mnie to ciut ponad 7% zbytniego optymizmu :) Podczas przeglądu skorygowano mi wskazanie o 6% i już mam tylko nieco ponad 1% różnicy między komputerem a wskazaniem wynikającym z dystrybutora.

Masz rację, rzeczywisty wynik będzie trochę gorszy, ale i tak będzie dobry. Ja do tego podchodzę w taki sposób: jeśli jest lepiej, niż w poprzednim użytkowanym przeze mnie samochodzie, to jest dobrze. I tak jest w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Moon napisał:

Dlatego dziwi mnie narzekanie na właściwości dynamiczne XV z silnikiem 2.0. XV

To kwestia z czego się przesiadasz :) Jeżeli poprzednie auto było 150kg lżejsze i miało 60KM więcej (Nm również więcej) to zupełnie inaczej się to odbiera. Ja nie ukrywam, że potrzebowałem kilku dni by mnie auto przekonało do siebie - ale jestem zadowolony. I choć chętnie bym widział tutaj silnik taki jak w Foresterze XT... to daję sobie radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aflinta napisał:

To kwestia z czego się przesiadasz :) Jeżeli poprzednie auto było 150kg lżejsze i miało 60KM więcej (Nm również więcej) to zupełnie inaczej się to odbiera. Ja nie ukrywam, że potrzebowałem kilku dni by mnie auto przekonało do siebie - ale jestem zadowolony. I choć chętnie bym widział tutaj silnik taki jak w Foresterze XT... to daję sobie radę ;)

Może nie aż tak, ale przesiadłem się z samochodu 70 kg lżejszego, które miało 30 KM (143KM) i około 30Nm (178Nm) więcej. Wiem już, gdzie jest gorzej, ale nie tam, gdzie się najbardziej obawiałem - na pewno jest gorzej przy przyśpieszaniu z małej prędkości, na wzniesieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Elpi napisał:

No to serio  opad szczeny u mnie 2.0 to nieosiągalne :)

 

tez mam 2.0 i do 3.3-3.7 potrafie zejsc ale rzadko mi sie chce tak jechac

srednio normalnie jadac na 630km spalam 52 litry paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2019 o 17:26, Michał W. napisał:

No to trzeba się trochę napracować by ściągnąć go ze Stanów ;)

...albo z Kanady :)  O tyle lepiej, że wskaźniki są w km a nie w milach :)  Jak sprawdziłem ile w salonie w Ottawie kosztuje nowe Legacy w max wersji z silnikiem 3,6R to mnie aż serce zabolało bo nie da rady takiego auta kupić w Europie za takie pieniądze ( po przeliczeniu niecałe 100 tys zł). Gdyby był dostępny normalnie w EU tak powiedzmy 120-140 tys. to nawet bym się wiele nie zastanawiał bo generalnie nie widze lepszego auta

Co do głównego wątku tematu to miałem ten sam dylemat przez ostatnie 4 m-ce na co wymienić i tez rozpatrywałem: infiniti, mazdę, dodatkowo forda kugę bo fajna trakcja a cena w miarę OK. Skończyło się na Volvo V60 CrossCountry 2,4D AWD i... powiem, że jak na razie nie żałuję :)

Nie widziałem takiej propozycji i do rozważenia byłoby Volvo ale nie XC40 czy XC60 bo ich trakcja jest taka sobie tylko V40 CC lub V60CC - naprawdę fajne auta!

Edytowane przez Meteor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się Kamyk.

Czy też Škoda Kamiq (co za nazwa :th_dash:).

 

Trochę inna liga, ale dla mnie w zasadzie by wystarczyła. Z silnikiem 1.5 TSI będzie miała coś, czego nie ma XV (dynamikę), w zamian za brakujące 4x4...

Do tego znacznie lepiej nada się na miasto (23 cm długości mniej to sporo), bagażnik jest większy (400l). No i to VW - więc będzie po prostu bardziej dojrzałym autem. Wygląda na dobrego następcę Yeti (Karoq jest za duży i jakiś taki... nijaki), ponieważ za przednimi siedzeniami będzie bardziej cywilizowane (Yeti za słupkiem B jest dostawczakiem i tylne siedzenia nie są super wygodne).

 

No, ale 2 lata za późno się pokaże. Może dla @Karas? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chwila na rynku pojawiają się nowe SUVy lub crossovery ale moim zdaniem nie wypełniają luki na rynku po takim aucie jak Subaru XV 2.0, jedyne które może się porównywać moim zdaniem ale niestety z dużo gorszą dynamiką jest XV 1.6. 

Wszyscy producenci pokochali SUVy ale ile jest SUVa w SUVie? Większość aut ma tylko minimalnie podniesione zawieszenie i dodatki stylistyczne i już aspirują do bycia SUVami a moim zdaniem nimi nie są. SUV powinien mieć prześwit i skuteczny napęd i w Subaru to jest. Ma być dobry na szosie i w lesie a nie tylko stylizowany na las. Tak więc chyba nie jest łatwo zastąpić auto, które może ma sporo wad ale jednak jako jedno z niewielu wypełnia jakąś niszę.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michał W. napisał:

Wszyscy producenci pokochali SUVy ale ile jest SUVa w SUVie? Większość aut ma tylko minimalnie podniesione zawieszenie i dodatki stylistyczne i już aspirują do bycia SUVami a moim zdaniem nimi nie są. SUV powinien mieć prześwit i skuteczny napęd i w Subaru to jest. Ma być dobry na szosie i w lesie a nie tylko stylizowany na las.

XV ma spory prześwit, skuteczny napęd, itp cechy.... ale podczas '"off-road'u'"z Kolegami @bmbm i @keyman drżałem o lakier wjeżdżając w krzaki. :biglol: 

Edytowane przez Blixten
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Blixten napisał:

XV ma spory prześwit, skuteczny napęd, itp cechy.... ale podczas '"off-road'u'"z Kolegami @bmbm i @keyman drżałem o lakier wjeżdżając w krzaki. :biglol: 

Obawy o lakier są jak najbardziej uzasadnione ale napędy radzą sobie poza szosą całkiem dobrze. I dla mnie taki powinien być pojazd nazywany SUV,  powinien móc wjechać i wyjechać z piasku, błota lub śniegu a nie zmuszać kierowcę do spaceru w poszukiwaniu pomocy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Michał W. napisał:

powinien móc wjechać i wyjechać z piasku, błota lub śniegu a nie zmuszać kierowcę do spaceru w poszukiwaniu pomocy. 

Z drugiej strony stara prawda mówi: im lepszy napęd tym dalej trzeba iść po traktor ;)

  • Super! 3
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał W. napisał:

Większość aut ma tylko minimalnie podniesione zawieszenie i dodatki stylistyczne i już aspirują do bycia SUVami a moim zdaniem nimi nie są. SUV powinien mieć prześwit i skuteczny napęd

Miła pani w salonie Peugeota na zadane pytanie, dlaczego ten 3008 SUV nie występuje w ogóle w wersji 4x4, odpowiedziała, że to auto miejskie i nie ma takiej potrzeby.

Najwyraźniej takie są oczekiwania rynku w tym segmencie, co było już wcześniej wspomniane

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Zyzol napisał:

Miła pani w salonie Peugota na zadane pytanie, dlaczego ten 3008 SUV nie występuje w ogóle w wersji 4x4, odpowiedziała, że to auto miejskie i nie ma takiej potrzeby.

Najwyraźniej takie są oczekiwania rynku w tym segmencie, co było już wcześniej wspomniane

Peugeot 3008 jest ładny i dość pojemny ale brak napędu AWD i ten silnik trzy cylindrowy 1.3 turbo, to takie teraz mają być cechy SUVa? Niestety u wielu producentów tak to wygląda ale ja osobiście nie rozumiem porównań tych pojazdów do tytułowego XV, jak dla mnie to zupełnie inna kategoria auta i nie przekonują mnie argumenty, że lepiej przyśpieszają i mniej palą i przez co są lepsze.

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Michał W. napisał:

jak dla mnie to zupełnie inna kategoria auta

Dlaczego inna kategoria? Generalnie ta sama, trochę inaczej zrealizowana. Napęd na przód oferują nawet w  Land Roverze i Range Roverze.

Jak ktoś woli auto lepiej przyspieszające i mniej paliwożerne o modnym wyglądzie, to ja nie widzę problemu. Póki jest wybór. A Peugeot wyboru nie daje.

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Zyzol napisał:

Dlaczego inna kategoria? Generalnie ta sama, trochę inaczej zrealizowana. Napęd na przód oferują nawet w  Land Roverze i Range Roverze.

Jak ktoś woli auto lepiej przyspieszające i mniej paliwożerne o modnym wyglądzie, to ja nie widzę problemu. Póki jest wybór. A Peugeot wyboru nie daje.

Dla mnie takie podciąganie wspomnianego Peugeota 3008 do kategorii SUV to tak jak np. BMW trójkę w podstawowym Dieslu z "M pakietem" stylistycznym porównywać do BMW M. Podobne owszem ale to zupełnie inne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...