Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) 13 minut temu, GREGG napisał: W XV niby to jest ale kompletnie nie działa W Yarisce światła przełączają się całkiem sprawnie. . 6 minut temu, GREGG napisał: Mam zwykle na 'auto' i nie zauważyłem, żeby kiedykolwiek długie się same włączyły, jadąc po ciemku pustą drogą W Toyocie trzeba włączyć osobnym przełącznikiem funkcję i potem już działa automatycznie do wyłączenia lub zgaszenia silnika Za to funkcja czytania znaków potrafi odczytać ograniczenie prędkości do 20km jak wjeżdżam na most o udźwigu do 20 ton. Znak jest taki sam tylko za 20 jest małe „t”. Edytowane 22 Lutego 2019 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 3 godziny temu, Michał W. napisał: Nie jestem wykształcony technicznie ale tak na chłopski rozum to Haldex dopina tył okazjonalnie jak przód łapie uślizg a w Subaru jest zapięty na stałe więc chyba to coś więcej niż „taki lepszy Haldex” No właśnie to to samo - sprzęgło wielopłytkowe. Jaki jest rozdział na osie, to tylko i wyłącznie kwestia programu. BTW: Haldex ma 95% przód i 5% tył ZAWSZE - to wynika z ograniczeń mechanizmu, nie da się całkowicie odpiąć tylnej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 8 minut temu, Skodziarz napisał: No właśnie to to samo - sprzęgło wielopłytkowe. Jaki jest rozdział na osie, to tylko i wyłącznie kwestia programu. BTW: Haldex ma 95% przód i 5% tył ZAWSZE - to wynika z ograniczeń mechanizmu, nie da się całkowicie odpiąć tylnej osi. Ale 5% nie równa się 40%, jest jednak spora różnica. Porównujemy 8/20 do 1/20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 19 minut temu, GREGG napisał: Mam zwykle na 'auto' i nie zauważyłem, żeby kiedykolwiek długie się same włączyły, jadąc po ciemku pustą drogą A przekroczyłeś 60km/h? Bo długie wyłącza poniżej 50km/h i włącza powyżej 60km/h. Oprócz tego reaguje jeszcze na światło. 5 minut temu, Skodziarz napisał: No właśnie to to samo - sprzęgło wielopłytkowe. Jaki jest rozdział na osie, to tylko i wyłącznie kwestia programu. A to jak długo jest spięte zależy od chłodzenia i ogólnie zdolności układu do przenoszenia dłuższych obciążeń. I jednak filozofia jest nieco inna, Haldex zazwyczaj spinał mocniej w miarę potrzeby, Subaru luzowało. Tak więc niby to samo, a jednak co innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 2 minuty temu, aflinta napisał: A przekroczyłeś 60km/h? Bo długie wyłącza poniżej 50km/h i włącza powyżej 60km/h. Oprócz tego reaguje jeszcze na światło. Trudno stwierdzić... W takim razie sprawdzę przez weekend, jak będzie ciemno i pusta droga czy powyżej 60-tki się odpalą długie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 11 minut temu, Michał W. napisał: Ale 5% nie równa się 40%, jest jednak spora różnica. Porównujemy 8/20 do 1/20 9 minut temu, aflinta napisał: Tak więc niby to samo, a jednak co innego Mechanicznie - no to samo jednak - o nic więcej mi nie chodziło.... #skodaniegorsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 4 minuty temu, Skodziarz napisał: #skodaniegorsza To już by trzeba w grząskim terenie sprawdzić: puścić Karoq z Forester/XV i niech jeżdżą tak długo aż któreś się zatrzyma w wyniki przegrzania napędu. Kto wie, może będzie #skodalepsza? Ktoś tu kiedyś pisał, że jakaś Honda (CR-V?) odpinała napęd w połowie podjazdu (z przegrzania). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 W związku z powyższym jednak nie bardzo. Nie wiem czy to dotyczy wszystkich, ale mój 2017 3.6 USA ma spięte 60/40 cały czas.. Oczywiście może się to zmieniać.Pisałem nawet do USA i potwierdzili taki a nie inny rozdział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 1 minutę temu, Piskoor napisał: Nie wiem czy to dotyczy wszystkich, ale mój 2017 3.6 USA ma spięte 60/40 cały czas.. Oczywiście może się to zmieniać. Pisałem nawet do USA i potwierdzili taki a nie inny rozdział Subaru gdzieś w swoich materiałach informowało o takim właśnie podziale mocy i z tego co pamietam to miało to dotyczyć wszystkich AWD z CVT (czytałem kilka lat temu, mogli coś pozmieniać?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OA77 Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 40 minut temu, aflinta napisał: To już by trzeba w grząskim terenie sprawdzić: puścić Karoq z Forester/XV i niech jeżdżą tak długo aż któreś się zatrzyma w wyniki przegrzania napędu. Kto wie, może będzie #skodalepsza? Ktoś tu kiedyś pisał, że jakaś Honda (CR-V?) odpinała napęd w połowie podjazdu (z przegrzania). nie trzeba:), ja codziennie mam przeprawe z domu i do domu i nic sie nigdy nie zagrzalo:) w XV 36 minut temu, Michał W. napisał: Subaru gdzieś w swoich materiałach informowało o takim właśnie podziale mocy i z tego co pamietam to miało to dotyczyć wszystkich AWD z CVT (czytałem kilka lat temu, mogli coś pozmieniać?) nic sie nie pozmienialo, masz non stop 60:40 a jesli zajdzie potrzeba masz 50:50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 2 godziny temu, Michał W. napisał: Mój brat ma ten motor w firmowej Skodzie Rapid (95KM) 95 km to nie jest wolnossące 1.0? Godzinę temu, Michał W. napisał: Ale 5% nie równa się 40%, jest jednak spora różnica. Porównujemy 8/20 do 1/20 I to czuć nawet na suchej drodze. Z tego względu Subaru jest nie do pobicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 3 minuty temu, MaMis napisał: 95 km to nie jest wolnossące 1.0? Turbo. Występuje jako 95, 110 i 115KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 1 godzinę temu, GREGG napisał: Mam zwykle na 'auto' i nie zauważyłem, żeby kiedykolwiek długie się same włączyły, jadąc po ciemku pustą drogą A długie masz włączone? Generalnie funkcja działa, ale z wyłączaniem bywa różnie i np. słabo oświetlonego terenu zabudowanego z dwoma latarniami na krzyż, nie ogarnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 16 godzin temu, PRIMAR napisał: Dzięki Agnieszko. Z jednej strony się cieszę, a z drugiej ... wiesz ... Może coś pożyczę? Tak właśnie myślałam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 1 godzinę temu, GREGG napisał: Trudno stwierdzić... W takim razie sprawdzę przez weekend, jak będzie ciemno i pusta droga czy powyżej 60-tki się odpalą długie najlepiej działa na drodze szybkiego ruchu czy autostradzie...szczególnie nienieckiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 12 minut temu, Snuff napisał: najlepiej działa na drodze szybkiego ruchu czy autostradzie...szczególnie nienieckiej No ale powyżej 60-tki długie się powinny włączyć w każdych warunkach? Czyli na zwykłej drodze również 44 minuty temu, Zyzol napisał: A długie masz włączone? Generalnie funkcja działa, ale z wyłączaniem bywa różnie i np. słabo oświetlonego terenu zabudowanego z dwoma latarniami na krzyż, nie ogarnia Ale na 'auto' nie da się w ogóle długich na stałe włączyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 4 minuty temu, GREGG napisał: No ale powyżej 60-tki długie się powinny włączyć w każdych warunkach? Czyli na zwykłej drodze również tak, też się włączą...ale napisałem, że najlepiej działają na..."drogach szybkiego ruchu i autostradach" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) 35 minut temu, GREGG napisał: Ale na 'auto' nie da się w ogóle długich na stałe włączyć... Wajcha od siebie i masz włączone. To działa odwrotnie. Ty włączasz, a system decyduje, kiedy wyłączyć. Możesz tak jeździć i w dzień i w nocy i gdziekolwiek. Jeżeli warunki będą odpowiednie, to długie powinny włączyć się automatycznie Zielona kontrolka długich z „A” w środku się świeci Edytowane 22 Lutego 2019 przez Zyzol 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OA77 Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) Nie ma innego wyboru jak tylko XV, nic nie spali z napedem na cztery lapy stalym i z automatem 4.4 litra na 100km srednio Edytowane 18 Marca 2019 przez OA77 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Godzinę temu, OA77 napisał: Nie ma innego wyboru jak tylko XV, nic nie spali z napedem na cztery lapy stalym i z automatem 4.4 litra na 100km srednio Od zatankowania 10km z górki na ciepłym silniku.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 3 godziny temu, Zyzol napisał: Wajcha od siebie i masz włączone. To działa odwrotnie. Ty włączasz, a system decyduje, kiedy wyłączyć. Możesz tak jeździć i w dzień i w nocy i gdziekolwiek. Jeżeli warunki będą odpowiednie, to długie powinny włączyć się automatycznie To się popisałem ze znajomości obsługi Trzeba było instrukcję poczytać A tak to założyłem, że na 'auto' wszystko działa samodzielnie... W weekend zobaczę, czy się długie będą świeciły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 20 godzin temu, bardzozlymisio napisał: na mokrym asfalcie, albo jakiejś luźnej nawierzchni, skręć fajerę o 1/2 - 3/4 obrotu i rusz zdecydowanie potestowalem na mokrym betonie pokrytym zwirem i piaskiem ze strumienic, opony pirelli skorpio troche juz wyjechane czuje szarpniecie przodu wieksze na wewnetrznym kole (lewym przy skrecie w lewo, prawym przy skrecie w prawo- nie wiem jak to lepiej opisac) tyl dopycha wlasciwie natychmiast, jezeli jest jakies opoznienie to b. male albo ja nie wyczuwam, jak nie puszcze kierownicy to zaciesnia skret przy naprawde mocnym bucie wlacza sie trakcja i po zabawie jak staje lewymi kolami na szynie od suwnicy a prawymi na betonie to zanim rusze mieli kolami na szynie ok 1 sek zaczynam sie zastanawiac czy na rozne zachowania naszych aut ma wplyw nie tylko skrzynia/program ale inne zawieszenie, u mnie sls wrzucenie skrzyni w manual na 1 i 2 bieg daje ciekawe efekty i radze pobawic sie takim ustawieniem sam tego nie wymyslilem, to kielce i 1na1z najbardziej niegrzecznym instruktorem w unii tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Co kupić zamiast XV? Zauroczyło mnie nowe Legacy. Czy są szanse że będzie sprzedawany w UE? W końcu sensowny silnik nawet z opcja Turbo. Podobno najlepiej wyciszony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 14 minut temu, MaMis napisał: Czy są szanse że będzie sprzedawany w UE? Żadnych szans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 @MaMis @Dyrekcja już pisał, żeby sobie nie robić nadziei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się