Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Okazuje się, że skoro Kia 2WD i Audi 2WD kosztują podobnie lub trochę drożej od Subaru to mogą jak najbardziej konkurować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) 35 minut temu, TomekNN napisał: Acha, imho troszkę bez sensu jest porównywać do Subaru XV II samochody bez awd i automatu. Dlatego od razu tak skojarzyłem Nie o tym była mowa. Pisałem to w kontekście rabatów jakie można dostać w marchak premium. 20 minut temu, Michał W. napisał: Okazuje się, że skoro Kia 2WD i Audi 2WD kosztują podobnie lub trochę drożej od Subaru to mogą jak najbardziej konkurować Czytać koledzy wątek a nie wybrane wpisy. Żadna z w/w nie porównuje 2WD konkurencji do XV. Mowa o tym co można mieć za podobne pieniądze. Np b. dobrze wyposażony Sportage z dieslem czyli mocą której XV nie ma ale bez napędu. Coś za coś. Jeździłem quattro i wg mnie nie może konkurować z Subaru AWD bo dzisiejszy quattro z legędy ma tylko nazwę. Ten sam Haldex co w VW, Skoda, Seat. Te wszystkie wycieczki po salonach utwierdziły mnie, że chce jeździć Subaru pomimo rzeczy które mnie w nim czasami drażnią. Edytowane 22 Lutego 2019 przez MaMis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 @PRIMAR gratulacje. Jak już świnkę nakleisz to trzeba by o jakim spocie przy kiełbaskach pomysleć, żeby oglądnąć następcę XV. Nam się udało wymienić imprezę na nową 2.0 w ostatniej chwili i trochę nieplanowo. Może za 5 lat znów wrócisz do Subaru. Tylko co ze Zlotem? Przy okazji przeglądając wątek ktoś na pierwszej stronie napisał, że Jimny ma stały napęd 4x4. Jak się go zapnie to faktycznie jest bardzo stały (skrzynia rozdzielcza, bez centralnego dyfra), jednak do jazdy po asfalcie kompletnie się nie nadaje. Normalnie jest to RWD, co też może mieć swoje zalety. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) 24 minuty temu, MaMis napisał: Jeździłem quattro i wg mnie nie może konkurować z Subaru AWD bo dzisiejszy quattro z legędy ma tylko nazwę. To trochę jak Subaru Jeśli mówimy o legendzie w sensie stały napęd z centralnym dyferencjałem. 24 minuty temu, MaMis napisał: Ten sam Haldex co w VW, Skoda, Seat. ... i Subaru CVT - co do idei. Edytowane 22 Lutego 2019 przez spawalniczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 21 minut temu, MaMis napisał: Nie o tym była mowa. Pisałem to w kontekście rabatów jakie można dostać w marchak premium. Czytać koledzy wątek a nie wybrane wpisy. Żadna z w/w nie porównuje 2WD konkurencji do XV. Mowa o tym co można mieć za podobne pieniądze. Np b. dobrze wyposażony Sportage z dieslem czyli mocą której XV nie ma ale bez napędu. Coś za coś. Jeździłem quattro i wg mnie nie może konkurować z Subaru AWD bo dzisiejszy quattro z legędy ma tylko nazwę. Ten sam Haldex co w VW, Skoda, Seat. Te wszystkie wycieczki po salonach utwierdziły mnie, że chce jeździć Subaru pomimo rzeczy które mnie w nim czasami drażnią. Spoko, żartowałem z tymi porównaniami do 2WD ale jak się nie jest nakręconym na moc pojazdu a na właściwości poza szosą to Subaru nie ma konkurencji i dla mnie 150 KM w Forku w zupełności wystarczają. XT i WRX też jeździłem ale mi to nie jest potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 @przemekka dzięki. Oczywiście, trzeba jakieś kiełbaski zorganizować, tylko może jak nastanie wiosna. Jeżeli Subaru będzie miało jakieś propozycje, to oczywiście będzie mocnym kandydatem przy kolejnym "rozdaniu". Co do Plejad, to zrobił się niestety problem. Zobaczymy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 @primar widziałem dziś na parkingu QX 30 - bardzo fajne auto. Gratuluję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 @spawalniczy, dzięki, mnie się też podoba. Na żywo wygląda fajniej, niż na zdjęciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 @PRIMAR Super fura, zdecydowanie bardziej mi się podoba, niż GLA, a akurat technika od Merca w środku to chyba duży plus. Jak nowy Forester będzie u nas tylko z 2,0 NA (co jest raczej pewne...), może za rok sam się do takiego przymierzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Godzinę temu, spawalniczy napisał: To trochę jak Subaru Jeśli mówimy o legendzie w sensie stały napęd z centralnym dyferencjałem. XV nie ma centralnego dyfra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 11 minut temu, GREGG napisał: @PRIMAR Super fura, zdecydowanie bardziej mi się podoba, niż GLA, a akurat technika od Merca w środku to chyba duży plus. Jak nowy Forester będzie u nas tylko z 2,0 NA (co jest raczej pewne...), może za rok sam się do takiego przymierzę Dzięki, kiedy za rok będziesz o tym myślał, to odezwij się - będę już miał jakieś doświadczenia eksploatacyjne. Mam nadzieję, że pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 5 minut temu, MaMis napisał: XV nie ma centralnego dyfra? Tutaj było sporo o napędach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 5 minut temu, MaMis napisał: XV nie ma centralnego dyfra? W wersji z CVT (czyli obecnie jedynej dostępnej na europejskich rynkach) - nie. Sprzęgło wielopłytkowe, na szczęście umieszczone w skrzyni biegów. Czyli taki lepszy Haldex. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 3 minuty temu, PRIMAR napisał: Dzięki, kiedy za rok będziesz o tym myślał, to odezwij się - będę już miał jakieś doświadczenia eksploatacyjne. Mam nadzieję, że pozytywne. Dzięki, jakbym się konkretnie przymierzał, na pewno wcześniej się odezwę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OA77 Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Haldex do bani, wczoraj Superba wyciagalem z lasu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) Przecież to nie musiało mieć nic wspólnego z Haldexem... Jest tyle czynników, które mogły wpłynąć na to, że się SuperB nie wydostał. No i Haldexy też są różne. Ogólnie, to niestety, ale trzeba się pogodzić z tym, że XV II generacji (i każde przyszłe Subaru z AWD, obstawiam) zawsze będzie miało 4x4 rozwiązane w sposób bardzo blisko spokrewniony z Haldexem Edytowane 22 Lutego 2019 przez Skodziarz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Rozumiem, że QX30 jest pięknym autem z fajnymi parametrami i z przystępną cenę po rabatach wyprzedażowych. Szczerze gratuluję wyboru bo autko ma to coś i nie jest częstym widokiem na naszych drogach. Sam o takim myślałem jakiś czas temu i zupełnie mnie nie dziwi że sie podoba. Rozumiem też, że PRIMAR nie chciał Forestera bo nie ta stylistyka ale zupełnie nie rozumiem fanów Forestera, którzy nie wyobrażają sobie swojego ulubionego pojazdu w wersji 2.0 N/A. Moim zdaniem Forester jest jednak kierowany do jazdy w zróżnicowanym terenie, nie jest to zabawka torowa ani pożeracz autostrad i mistrz lewego pasa. Do takich zastosowań są auta lepiej przystosowane, mają niższe zawieszenie, smukłą sylwetkę i inne. Forester 2.0 jest bardzo fajnym i uniwersalnym autem z bardzo dobrą ceną w porównaniu do konkurencji nawet tej z Haldexem i z niższym prześwitem. Napisałem to bo może ktoś myślący o Foresterze zniechęci się choćby do jazdy próbnej po przeczytaniu komentarzy na forum. XT owszem jest super ale zakup jednej z ostatnich sztuk za 170 tyś. w porównaniu do 2.0 N/A za 120 to też robi różnicę. 4 minuty temu, Skodziarz napisał: No i Haldexy też są różne. Ogólnie, to niestety, ale trzeba się pogodzić z tym, że XV II generacji (i każde przyszłe Subaru z AWD, obstawiam) zawsze będzie miało 4x4 rozwiązane w sposób bardzo blisko spokrewniony z Haldexem Nie jestem wykształcony technicznie ale tak na chłopski rozum to Haldex dopina tył okazjonalnie jak przód łapie uślizg a w Subaru jest zapięty na stałe więc chyba to coś więcej niż „taki lepszy Haldex” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) 18 minut temu, Michał W. napisał: Nie jestem wykształcony technicznie ale tak na chłopski rozum to Haldex dopina tył okazjonalnie jak przód łapie uślizg Dokładnie tak jest w OBK z CVT. I jest to niestety mocno odczuwalne. W XV pewnie też, tylko z racji skromniejszego momentu napędowego (albo innych czynników) jest to odczuwalne w mniejszym stopniu. Przeczytaj wątek przytoczony powyżej przez @Zyzol 18 minut temu, Michał W. napisał: a w Subaru jest zapięty na stałe więc chyba to coś więcej niż „taki lepszy Haldex” W związku z powyższym jednak nie bardzo. Edytowane 22 Lutego 2019 przez spawalniczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekNN Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) 41 minut temu, Michał W. napisał: Rozumiem, że QX30 jest pięknym autem z fajnymi parametrami i z przystępną cenę po rabatach wyprzedażowych. Szczerze gratuluję wyboru bo autko ma to coś i nie jest częstym widokiem na naszych drogach. Sam o takim myślałem jakiś czas temu i zupełnie mnie nie dziwi że sie podoba. Rozumiem też, że PRIMAR nie chciał Forestera bo nie ta stylistyka ale zupełnie nie rozumiem fanów Forestera, którzy nie wyobrażają sobie swojego ulubionego pojazdu w wersji 2.0 N/A. Moim zdaniem Forester jest jednak kierowany do jazdy w zróżnicowanym terenie, nie jest to zabawka torowa ani pożeracz autostrad i mistrz lewego pasa. Do takich zastosowań są auta lepiej przystosowane, mają niższe zawieszenie, smukłą sylwetkę i inne. Forester 2.0 jest bardzo fajnym i uniwersalnym autem z bardzo dobrą ceną w porównaniu do konkurencji nawet tej z Haldexem i z niższym prześwitem. Napisałem to bo może ktoś myślący o Foresterze zniechęci się choćby do jazdy próbnej po przeczytaniu komentarzy na forum. XT owszem jest super ale zakup jednej z ostatnich sztuk za 170 tyś. w porównaniu do 2.0 N/A za 120 to też robi różnicę. Zgadzam się z Tobą, jednak myślę, że przede wszystkim moda, a nie użyteczność rządzi dzisiaj na rynku. Całkiem sporo osób szuka... wyścigowego SUVa. Ma być podwyższony, ale nie przechylać się na zakrętach, zdolny do lekkiego terenu, ale przyspieszać do sety w 8 s. To wszystko jest troszeczkę łączeniem ognia z wodą, takie 'tryndy', ale niektórym producentom to całkiem, całkiem wychodzi. Tylko i wyłącznie do miasta, na autostrady osobiście nie kupiłbym SUVa, raczej jakiś rasowy compact np. Imprezę, ale mieszkam w górach i 'teren' mam na co dzień Edytowane 22 Lutego 2019 przez TomekNN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) 20 minut temu, TomekNN napisał: Tylko i wyłącznie do miasta osobiście nie kupiłbym SUVa, raczej jakiś rasowy compact np. Imprezę, ale mieszkam w górach i 'teren' mam na co dzień Do miasta mam Yarisa a mieszkam w lesie i jak jest trochę wilgotno to dojeżdżając lub wyjeżdżając do/z domu włączam X mode. Edytowane 22 Lutego 2019 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 26 minut temu, Michał W. napisał: ale zupełnie nie rozumiem fanów Forestera, którzy nie wyobrażają sobie swojego ulubionego pojazdu w wersji 2.0 N/A. Znowu wracamy do podstaw - każdy kupi to, co spełni jego oczekiwania, jednemu to NA wystarczy, innemu nie. Mnie osobiście wkurza, że nie będzie u nas nowego 2,5 NA który oczywiście też nie jest demonem ale jednak ma wyraźnie lepsze parametry i dużo lepiej pasuje do tego auta. OBK jakoś da się sprzedawać u nas z silnikiem powyżej 2 litrów... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekNN Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 8 minut temu, Michał W. napisał: Do miasta ma Yarisa a mieszkam w lesie i jak jest trochę wilgotno to dojeżdżając lub wyjeżdżając do/z domu włączam X mode. Użyteczność przede wszystkim jak dla mnie, Ty w lesie, ja w górach to musowo SUV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 4 minuty temu, TomekNN napisał: Użyteczność przede wszystkim jak dla mnie, Ty w lesie, ja w górach to musowo SUV Forester wyśmienicie się sprawdza w moich warunkach, zresztą poprzedni Outback też dawał radę ale nie miał XMODE i na głębokim błotku z koleinami trochę tańczył Choć teoretycznie miał prawdziwsze AWD ale chyba tak samo skuteczne a bez X chyba nawet mniej. 7 minut temu, GREGG napisał: Znowu wracamy do podstaw - każdy kupi to, co spełni jego oczekiwania, jednemu to NA wystarczy, innemu nie. Mnie osobiście wkurza, że nie będzie u nas nowego 2,5 NA który oczywiście też nie jest demonem ale jednak ma wyraźnie lepsze parametry i dużo lepiej pasuje do tego auta. OBK jakoś da się sprzedawać u nas z silnikiem powyżej 2 litrów... Owszem 2.5 musi być lepsze ale dopłacać 18% czy coś koło tego akcyzy państwu to moim zdaniem zbyt wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 3 godziny temu, MaMis napisał: skurami 2 godziny temu, MaMis napisał: swierzych Proszę, włącz jakiś słownik 3 godziny temu, MaMis napisał: Kto mówił quartto 2.0 tfsi? Pisałem o Q2 a konkretnie ośka 1.0 tfsi 115 km. Co on ma w tej super cenie? Ten model to chyba auto dla kogoś, kto koniecznie chce posiadać Audi i „korbki” w standardzie mu nie przeszkadzają. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 6 minut temu, spawalniczy napisał: tak jest w OBK z CVT. I jest to niestety mocno odczuwalne cos pociskasz i to nie pierwszy raz w moim obk-u cvt (my14) tyl jest spiety 40/60 w stosunku do przodu i mocniejsze dopinanie tylu nie jest praktycznie odczuwalne przy energicznym podjezdzie po sniegu widac (i czuc) jak pracuje tyl i jak zmienia sie naped przy zwalnianiu i skrecaniu i ponownym przyspieszaniu w sti moge tak ustawic dyfer ze mam bezposrednie porownanie i nie ma wstydu dla obka, powiedzialbym nawet ze latwiej go prowadzic polecam 1na1 w kielcach bo wtedy mozna podyskutowac jak zachowuje sie 'prawie haldex' w obku tapatalked 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się