Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Jezdze juz tydzień scala i... coraz wiecej dupereli mnie wkurza. 

Jak wy skodziarze sterujecie nawiewami? Nie sa dostepne odrazu tylko po 3 kliknięciach w przypadku gdy w ekranie mamy wybrane np radio. 

Schowek na okulary ktory stuka z zawartością 

Kierownica, dziadoska skora to raz, dwa sterowanie telefonem tez trzeba kilka kliknięć zeby dobrac sie do histori połączeń 

W polaczeniu bluetooth nie wyswietlaja smsow na ekranie. 

Sama jazda jest zadowalajaca.. Ale wole gorsze właściwości jezdne (i tak sobie poradze i wycisne 100%z auta plus tetris na drodze) niz auto które nie jest intuicyjne i trudno w nim zmieniać opcje. 

 

Slowem innych aut - nowa corrola 2.0ts hybryd z 3 osobami na pokładzie nie jedzie jakbym oczekiwal po aucie ktore ma 8 sekund na papierze... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, taki trochę suchar:

 

Skoda jest jak otyła kobieta. Potrafi zaspokoić podstawowe potrzeby mężczyzny, ale wstyd się przed kolegami pochwalić...

 

A merytoryczniej, powód dla których nienawidzę grupy VW jest tylko jeden: naprawiam je.

-napęd 4x4 który pomijając fakt jak dziwnie się tym ślizga, nie przeżywa 40 min upalania (hadlex się zapiekł)

-2.0 TDI CR (CBAB, CBAC, itd) rozrząd- wymiana tragedia, czujnik temp za DPF (w wersji 4x4 trzeba rezebrać pół auta), chłodnica EGR

-1.5 T(F)SI elektryczna pompa vaccum (w benzyniaku!) intercooler chłodzony cieczą

 

Oczywiście równie ważne jest bezpieczeństwo, np w trakcie jazdy, żeby zmienić sobie nadmuch, zamiast po prostu przesunąć jakieś pokrętło lub wcisnąć przycisk, przedzieramy się przez menu (równie intuicyjne jak w Windows 8) na pięknym wyświetlaczu LCD, zamiast patrzeć na drogę...

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, st981777 napisał:

Hehe, taki trochę suchar:

 

Skoda jest jak otyła kobieta. Potrafi zaspokoić podstawowe potrzeby mężczyzny, ale wstyd się przed kolegami pochwalić...

 

A merytoryczniej, powód dla których nienawidzę grupy VW jest tylko jeden: naprawiam je.

-napęd 4x4 który pomijając fakt jak dziwnie się tym ślizga, nie przeżywa 40 min upalania (hadlex się zapiekł)

-2.0 TDI CR (CBAB, CBAC, itd) rozrząd- wymiana tragedia, czujnik temp za DPF (w wersji 4x4 trzeba rezebrać pół auta), chłodnica EGR

-1.5 T(F)SI elektryczna pompa vaccum (w benzyniaku!) intercooler chłodzony cieczą

 

Oczywiście równie ważne jest bezpieczeństwo, np w trakcie jazdy, żeby zmienić sobie nadmuch, zamiast po prostu przesunąć jakieś pokrętło lub wcisnąć przycisk, przedzieramy się przez menu (równie intuicyjne jak w Windows 8) na pięknym wyświetlaczu LCD, zamiast patrzeć na drogę...

Z nadmuchem to przesadziłeś . W Superbie wszystko na przycisk . Skoda jest toporna ale taka ma być jak cały koncern . Jedyny minus jaki dostrzegam z Superba i Arteona to coraz gorsza jakość materiałów i spasowanie oraz masakryczne zestrojenie dsg z dieslem . W wersji 190 konnej ruszanie katastrofa . Muł straszny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, MateuszWwa napisał:

W polaczeniu bluetooth nie wyswietlaja smsow na ekranie. 

 

A inne systemy mają coś takiego? Według mnie może to wpływać źle na bezpieczeństwo, więc producenci tego nie stosują. Czym to się różni od patrzenia na telefon w trakcie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W toyocie tez i wplywa to pozytywnie na bezpieczeństwo gdyx zamiast wpatrywac sie w telefon widze duża treść na duzym ekranie. 

Np masz telefon w kieszeni nie masz jak go wyjąć siedząc a jedziesz autostrada,nie tracisz na postój zeby wyjąć telefon. 

a tak sms z nie odebranym połączeniem wyswietla sie na ekranie i wystarczyć kliknac sluchawke i oddzwaniamy sobie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem nieodebrane połączenie - rzucasz okiem, naciskasz przycisk i dzwonisz. Z SMS już nie jest tak kolorowo - musisz chwilę na niego popatrzeć żeby przeczytać całą wiadomość. A wystarczy, że ktoś przed Tobą na autostradzie mocniej zahamuje i nieszczęście gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie poza podstawowymi obecnymi systemami inforozrywki w grupie vag umozliwiaja polaczenie android auto/apple car play. Te nowsze nawet bezprzewodowo. Pod tym kątem vag nie ma sie czego wstydzic. Czytaja smsy i miedzy innymi, ale nie tylko przez android auto/apple car umozliwiaja wyswietlanie smsow na ekranach. Problemem byc moze jest fakt iz ktos nie zaznaczył tych bardziej rozbudowanych systemow w konfiguratorze i ich po prostu nie ma w aucie. 

Pretensje można kierować do siebie albo flotowca.

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem te wygorowane wymagania od systemow multimedialnych innych marek. 
 

Szczegolnie dziwi mnie to, kiedy biore pod uwage poziom zaawansowania systemu multimedialnego w Levorgu MY16 - gdzie zaledwie 8/10 prob udaje sie zadzwonic uzywajac wybierania glosowego, 2/10 prob udaje sie odtworzyc zadany utwor muzyczny, a  np. od czterech lat nie udalo mi sie wprowadzic glosowo adresu do nawigacji, mimo teoretycznej mozliwosci opisanej w instrukcji. 
 

Polaczenie z telefonem i MirrorLink - pozostawiam bez komentarza. 

Edytowane przez Christoph
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Christoph napisał:

Nie bardzo rozumiem te wygorowane wymagania od systemow multimedialnych innych marek. 
 

Szczegolnie dziwi mnie to, kiedy popatrze

na poziom zaawansowania systemu multimedialnego w Levorgu MY16 - gdzie zaledwie 8/10 prob udaje sie zadzwonic uzywajac wybierania glosowego, 2/10 prob udaje sie odtworzyc zadany utwor muzyczny, a  np. od czterech lat nie udalo mi sie wprowadzic glosowo adresu do nawigacji, mimo teoretycznej mozliwosci opisanej w instrukcji. 
 

 

 

ale za to ile się nagadasz z autem to Twoje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Christoph napisał:

 

Co racja, to racja ;)

Dla mnie największą zagadką było parowanie telefonu z radiem w Forku XT MY 13 - zupełnie nie wiem o co poecie chodziło, pomógł dopiero inny użytkownik Nissana, który miał już do czynienia z japońską techniką. Wybieranie głosowe oraz import kontaktów sobie odpuściłem. Za to muszę powiedzieć że już po zaprogramowaniu parowanie następowało bardzo szybko, i nie było żadnych usterek (poza wywołanymi przez moją osobę). Teraz w OBK MY 19 stacja multimedialna jest naprawdę na dobrym poziomie, najważniejsze ma dużo fizycznych pokręteł, przycisków a to ważne w trakcie jazdy. Poza tym jest ładnie wpasowana w dobrej jakości kokpit, dzięki czemu nie razi tak jak w przysłowiowej Skodzie, gdzie fajny sprzęt wciśnięto pomiędzy typowo skodowe plastiki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kristofor napisał:

Dla mnie największą zagadką było parowanie telefonu z radiem w Forku XT MY 13 - zupełnie nie wiem o co poecie chodziło

 

Taaa... tak samo Było w OBK MY12. Procedura parowania - niczym porocedura przedstartowa promu kosmicznego. Zmiana telefonu jeśli zamieniali się dwaj kierowcy przebiegała podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda ma jeden fajny patent związany z multimediami. Wyświetla logo stacji radiowych i pełną nazwę. Subaru nawet w najnowszych stacjach wyświetla tylko nazwę. A właściwie to, próbuje wyświetlać, bo słabo jej to wychodzi. Na wyświetlaczu widzimy to,  co przyniesie akurat RDS czyli np końcową sylabę nazwy piosenki zassaną jako nazwa stacji. Słabe to jest...

AE9E2FFD-5561-4A1F-8BEE-34AB48DC6C7C.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Skoda ma jeden fajny patent związany z multimediami. Wyświetla logo stacji radiowych i pełną nazwę. Subaru nawet w najnowszych stacjach wyświetla tylko nazwę. A właściwie to, próbuje wyświetlać, bo słabo jej to wychodzi. Na wyświetlaczu widzimy to,  co przyniesie akurat RDS czyli np końcową sylabę nazwy piosenki zassaną jako nazwa stacji. Słabe to jest...

AE9E2FFD-5561-4A1F-8BEE-34AB48DC6C7C.jpeg

Do panelu w Subaru by to raczej słabo pasowało. W OBK 19 mam normalnie nazwane stacje, a opisywany przez Ciebie przykład miałem w .... Skodzie MY 13, w najlepszym radiu Bolero. Jak w złym momencie nacisnąłem przycisk pamięci to jako nazwę stacji miałem dokładnie to co się właśnie wyświetlało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

 

Taaa... tak samo Było w OBK MY12. Procedura parowania - niczym porocedura przedstartowa promu kosmicznego. Zmiana telefonu jeśli zamieniali się dwaj kierowcy przebiegała podobnie.

Potwierdzam :)

W OBK MY12 na pierwsze sparowanie telefonu poświęciłem co najmniej pół godziny z instrukcją w ręku. Bez książki dla przeciętnego użytkownika zadanie raczej niewykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wydaje mi się, że użytkownicy Subaru nie dostrzegają pozytywów tam, gdzie kierowcy aut z VAG je widzą. Dziś natknąłem się na archiwalny (sprzed 5 lat) wpis o zaletach silnika 1.8 TSI który pozwolę sobie tu przytoczyć, aby pokazać, że z takim podejściem Skoda będzie zawsze lepsza od Subaru: @***** Ty jestes niedorozwinięty chyba. Mam 1.8 TSI w skodzie i branie oleju oscyluje w granicach 1L na 4tys km. Moim zdaniem nie jest to aż takie straszne żebym płakał nocami ile to ja kasy nie wydam. Po kupnie auta za 80tys jeszcze stac mnie na zakup oleju za 40zł raz na 4miesiące. 

 

A tak na poważnie: jako ówczesny użytkownik Skody Yeti 1,4 TSI po przeczytaniu szeregu wypowiedzi na tym szacownym Forum stwierdziłem, że zakup FXT to chyba pomyłka bo auto bardzo głośne, zero amortyzacji i tak naprawdę przeciętnie przyspiesza. 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam na parę dni Superba i jedyne czego mi brakuje w aktualnym aucie to tej strefy komfortu jak jadę po ulicy i nie czuje studzienek.

Może foryś/outback inaczej ma zestrojone zawieszenie ale w moim wszystko "czuć".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...