Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

chyba nie chcecie powiedzieć, że Forester 2.0 DIT źle przyspiesza ;-)

No właśnie, trochę tak..., nie to, że nie przyśpiesza czy robi to powoli, ale jestem coraz bardziej rozczarowany. Nie mogę się przyzwyczaić do działania skrzyni. Nie wiem, co za chwilę nastąpi - czy obroty pójdą w górę, czy reakcja będzie szybka, czy w trakcie przyśpieszania ze stałym wciśnięciem gazu nie pojawi się nagle jakaś zmiana i nagły przyrost, czy wcisnę i będę czekał na zlitowanie. A moje poprzednie dwa auta miały automaty - nie jestem przeciwny temu rozwiązaniu). W ramach chwalenia się autem przejechałem się Focusem 1.6T znajomego (230KM) - tu jak naciśniesz, tak dostajesz, a reakcje i na gaz i na kierownicę są drastycznie szybsze. Skodę turbo (1.8 pierwszej generacji) miałem parę lat i pamiętam przyjemność z jazdy. Potem kilka lat passat 2.0TSI - poza fatalną trakcją, silnik miód. Forester przypomina mi służbowego Saaba 9-5 Aero (260KM) z automatem, który od 120 szedł jak burza, ale poniżej nie dawał wrażenia jechania szybkim autem. Sytuację poprawia S#, oraz moje "statusienie", które pozwala docenić łagodną jazdę, gdyby nie to, to już bym zmieniał auto. A coraz bardziej żałuję, że nie wziąłem NA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A coraz bardziej żałuję, że nie wziąłem NA
 

 

Forester 2.0 DIT a 2.0 NA to jak dla mnie dwa diametralnie różne pojazdy w tej samej budzie

 

może "problemem" jest skrzynia CVT, bo wrażenia to jedno a czas mierzony to drugie ;-)

 

 

 

W ramach chwalenia się autem przejechałem się Focusem 1.6T znajomego (230KM) - tu jak naciśniesz, tak dostajesz, a reakcje i na gaz i na kierownicę są drastycznie szybsze.

 

dlatego Skode sprzedałem a stary Focus cały czas w garażu się "kisi" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6T w Focusie ma 150 kucy. W Fieście ST 1.6T ma coś ok. 172 kucy. Nie ma natomiast w gamie silników Forda 1.6T o mocy 230 kucy. Taka moc jest osiągalna na silniku z Fiesty ST, ale trzeba modzić. W Focusie ST jest 2.0T o mocy 250 kucy.

 

Mondeo 1.6T widzialem robione na 200KM samym softem, wiec cos wiecej grzebnac (wydech, IC, dolot, moze turbo) spokojnie osiagalne te 230KM

c5085458ffdaea74med.jpg

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolega @Alfik ma na myśli przyspieszanie nie 0-100 a powyżej 100. Wtedy faktycznie opory dają znać i taki ecoboost nawet nie dłubnięty nie będzie mocno odstawać. Podejrzewam, że przy 160-180 to 1.6 turbo 160KM w osobówce odjeżdża Forkowi 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest akurat wersja focusa, która ma fabrycznie 182KM, według hamowni wyszło 190 w tej sztuce, a po dłubnięciu 230 i 340Nm. Ale nie oto chodzi, nie chcę mieć focusa (choć ma on jeszcze kilka zalet - na kierownicy, to co srebrne to metal, a nie srebrna farbka, a system audio (fabryczny) to zupełnie inna klasa niż w Subaru, a fotel trzyma lepiej, tylko tam, gdzie ja muszę jeździć, ma spore kłopoty). Moje narzekanie na XT nie jest na słabe osiągi (bo nie myślał bym o NA), tylko na słabe wrażenia, a przede wszystkim brak wyczucia (u mnie), jak samochód ze skrzynią się w danej chwili zachowa - przyśpieszy, czy się będzie zastanawiał. Przyśpieszenia powyżej 100 (i powyżej 140) są więcej niż dobre, a poniżej, z uwagi na utrzymywanie niskich obrotów w trybie I - trudne do przewidzenia. Dlatego ratunkiem jest S# ewentualnie ręczna zmiana(choć ta przy wyprzedzaniu utrudniona jest obsługą kierunkowskazu). Więc teraz szkoda mi kasy wydanej na przyśpieszanie powyżej 140 i od czasu do czasu kop. No, ale mam kilka lat na nauczenie się 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie oto chodzi, nie chcę mieć focusa (choć ma on jeszcze kilka zalet - na kierownicy, to co srebrne to metal, a nie srebrna farbka

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=210262

 

No ale zgadzam się, że Focus mk3 to fajne autko :)

Edytowane przez Dottoree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alfik porównujesz sporego SUVa  z autami z innej półki. Zgadzam się że skrzynia w trybie I jest tak przewidywalna jak totolotek ;) Ja używam tego trybu tylko w mieście i na autostradzie. Jak jadę normalna drogą i mam wyprzedzać to tylko S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przyśpieszenia powyżej 100 (i powyżej 140) są więcej niż dobre, a poniżej, z uwagi na utrzymywanie niskich obrotów w trybie I - trudne do przewidzenia. Dlatego ratunkiem jest S#

Ale to raczej trudno oczekiwać gwałtownych zachowań od auta w trybie I, od tego zawsze było S#. Legacy GT 2,5T w trybie I jedzie... tak zwyczajnie, ale w S#... to powinien jeździć cały czas :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zgadzam się że skrzynia w trybie I jest tak przewidywalna jak totolotek ;) Ja używam tego trybu tylko w mieście i na autostradzie. Jak jadę normalna drogą i mam wyprzedzać to tylko S

Żeby nie było zbyt rózowo to do marca przez ponad rok jeździłem 260 konna benzyną z DSG i ta skrzynia jest naprawdę szybka i fajna ale wyprzedzanie na trasie w trybie "D" tez mnie irytowało - dopiero pomoc w łopatkami (przygotowanie redukcji tuż przed przyśpieszaniem) dawało odpowiednie efekty. W tej chwili znowu jeżdżę autem z manualem (300 koni) i jedynie w korku tęsknie za DSG - ale że w mieście jeżdżę mniej to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co Tia ?  :)  Bardzo porzadne spostrzezenia, a nie same ohy ahy miod malina. Na 240 KM  XT ma nie za bardzo powalajace przyspieszenie 6,2 jak w starym 2,5 XT byloby OK a tak widac CVT zamula konkretnie

 

Tyle, że nowy XTek jest dużo większy, cięższy, komfortem sporo przewyższa stare SG i zużywa mniej paliwa... a osiągi są tylko trochę gorsze... Nie chce mi się wierzyć, że z tradycyjną skrzynią biegów te osiągi by się polepszyły... Osobą kwestią są osiągi starego SG, uzyskanie papierowego przyśpieszenia wymaga sporych umiejętności, precyzji, koordynacji ruchów i refleksu muszki owocówki. A w automacie ciśniesz gaz i masz powtarzalne czasy, zawsze.... Tak więc coś za coś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wchodzi octa scout z haldexem .silnik 2.0TDI DSG ,0-100 7.8 Vmax-219,koszt 120 tys.

Jak dla mnie to hit.

Ps.znalezione w auto-motor-sport.

 

Na pierwszy rzut oka oferta wygląda zachęcająco, ale jak się zacznie analizować cennik i dobierać brakujące elementy wyposażenia, to niestety cenowo Skoda nie odbiega właściwie od Subaru.

 

Przeanalizowałem cennik Octavii Scout1,8 tsi DSG - koszt to około 113 0000 zł. Jednak po doposażeniu do poziomu forestera XT Platinum, pęknie 140 000 zł.

 

Jeśli ktoś chciałby jechać nową Skodą na przyszłoroczne wakacje, to już musi składać zamówienie - czas oczekiwania na Scouta wynosi 8 miesięcy.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co w Skodzie wg cennika kosztuje 140 k pln inaczej wygląda na ostatecznej fakturze ;-)

 

fakt Octavia szczególnie RS jak i zapewne SCOUT należą do pojazdów "rozchwytywanych przez klientów" i upusty mogą nie być tak atrakcyjne jak na pozostałe modele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie Skoda z napedem 4x4 wcale nie jest taka tania. Jak ja kupowalem XV zastanawialem sie nad yeti 4x4 1,8t . Po doposazeniu yetiego w to co ma xv w wersjo comfort cena oscylowala w granicach  xv'a i forka 2.0i .Teraz wraz z koncem roku dealerzy skody daja duze upusty. Dealerzy subaru upusty daja mniejsze bo raz - tych aut nie ma na "magazynie" i trzeba je targac z japoni dwa ogolnie delerzy subaru upustow jakos dawac nie chca:) Skod jest jak psów, jak ludzie widza xv to zdarza sie, że pytaja sie  co to za auto bo jeszcze takiego subaru nie widzieli :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby dealer Skody dawał specjalne upusty na model, na który jak piszecie trzeba czekać ileś tam miesięcy. Zresztą nie bez powodu Scout to u nas biały nosorożec, widziałem to auto na żywo może 1 czy 2 razy w życiu, bo jest po prostu drogi jak na Skodę... A w sprzedaży jest przecież od wielu lat. Także w sumie porównując ceny cennikowe, Skoda to żaden hit  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wątpię, żeby dealer Skody dawał specjalne upusty na model, na który jak piszecie trzeba czekać ileś tam miesięcy.

A ja wiem ze daje. I to mocno dwucyfrowe. Nawet w polityce sprzedaży mają pewne wytyczne dla grup zawodowych itd. i nie ma tam podziału na taką czy inną wersję.

Patrzenie tylko na cennik takich aut jak Skoda, VW, BMW, Citroen to spory błąd. Realne ceny zakupu są mocno niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli można dostać takie upusty to cena jest ciekawa. Dodatkowy atut to pewna unikalność takiego auta - mało kto robi "terenowe" kombi, wszyscy poszli w SUV'y a tak zostaje Scout, OBK, jedno Volvo i dwa Audi i chyba na tyle. Ja mimo wszystko wolałbym dopłacić do Forka XT  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wątpię, żeby dealer Skody dawał specjalne upusty na model, na który jak piszecie trzeba czekać ileś tam miesięcy.

 

A ja wiem ze daje. I to mocno dwucyfrowe. Nawet w polityce sprzedaży mają pewne wytyczne dla grup zawodowych itd. i nie ma tam podziału na taką czy inną wersję.

Patrzenie tylko na cennik takich aut jak Skoda, VW, BMW, Citroen to spory błąd. Realne ceny zakupu są mocno niższe.

Święta racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli można dostać takie upusty to cena jest ciekawa. Dodatkowy atut to pewna unikalność takiego auta - mało kto robi "terenowe" kombi, wszyscy poszli w SUV'y a tak zostaje Scout, OBK, jedno Volvo i dwa Audi i chyba na tyle. Ja mimo wszystko wolałbym dopłacić do Forka XT  ;)

VW ma Passata, gdzieś widziałem że być może golfa też zrobią, Seat niedługo wypuści Leona, Opel ma Insignię, nowe Mondeo ma ponoć być również w wersji 4x4 więc możliwe że też pójdą w tym kierunku, jeszcze jakieś pewnie by się znalazły. Choć przoduje w tego typu pojazdach koncern VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...