MaMis Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 (edytowane) Pozwoliłem sobie założyć nowy temat ponieważ wszystkie informacje dot XV II są praktycznie w 1 wątku który rośnie każdego dnia. Nawigacja po różnych tematach staje sie uciążliwa. Oczywiście ostatecznie decyduje mod team:) Chciałem prosić was o opinie na temat 1 wymiany ojelu po 4-5 tys km. Domyślam sie ze temat rzeka podobny do tych o wyższości diesla na benzyna i odwrotnie ale spróbujmy. Edytowane 21 Czerwca 2018 przez MaMis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 15 minut temu, MaMis napisał: ale sprubójmy. polecam zaznajomić się ze słownikiem ortograficznym ... wymieniaj na pewno nie zaszkodzi. osobiście wolałbym za te $$ zabrać kobitę na jakąś dobrą kolację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 (edytowane) Tak jak i Foresterze, którego miałem wymieniłem olej po ~2000km, tankuję 98 i opłacam ISR. To wszystko działa na mnie kojąco Po prostu (zdaniem wielu naiwnie) wierzę w sens tych działań Edytowane 20 Czerwca 2018 przez Michał Krupa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 14 minut temu, Michał Krupa napisał: Tak jak i Foresterze, którego miałem wymieniłem olej po ~2000km, tankuję 98 i opłacam ISR. To wszystko działa na mnie kojąco Po prostu (zdaniem wielu naiwnie) wierzę w sens tych działań Jeżeli już, to rozważ dłuższy przebieg do wymiany (5 czy 6 tys.). Masz zalany silnik fabrycznie dobrym Eneosem, co prawda 0W-20, i zapewne nie będziesz upalał na dotarciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Ja wymienię po 5kkm. Wiele to nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi. Poza starymi argumentami dochodzi kwestia, że teraz zalewają fabrycznie 0W20. Nie jestem przekonany, że "ekologiczne" rozwiązania wpływają korzystnie na eksploatację silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 2 godziny temu, GREGG napisał: Ja wymienię po 5kkm. Wiele to nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi. Poza starymi argumentami dochodzi kwestia, że teraz zalewają fabrycznie 0W20. Nie jestem przekonany, że "ekologiczne" rozwiązania wpływają korzystnie na eksploatację silnika Znajomy ma Mazdę 6 benzyna 2.0 na gwarancji i nie ma opcji - na przeglądzie leją 0w-20, bo tylko taki producent dopuszcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Ale u nas można 5W30 "legalnie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 mam rozumieć, że większość będzie wymieniać na 5W30 a może 5W40 syntetic bo ? skuteczniejsze w naszym klimacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 34 minuty temu, Snuff napisał: 5W40 syntetic bo ? skuteczniejsze w naszym klimacie ? Tak, bardziej optymalne. Poza tym wybieramy się przecież na wakacje. W poludniowej Europie latem temperatury są wysokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Przyznam, że sam myślałem nad założeniem takiego tematu. Co do mnie planuję na 100% wymianę oleju między 3-5kkm, ale tu bardziej pewnie będzie się rozchodzić o tzw spokój ducha niż rzeczywiste potrzeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 9 godzin temu, FanSub napisał: Znajomy ma Mazdę 6 benzyna 2.0 na gwarancji i nie ma opcji - na przeglądzie leją 0w-20, bo tylko taki producent dopuszcza Brat zakupił niedawno Mazdę i dostał propozycję wymiany na 5w30, podobnie jak w Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 22 minutes ago, Zyzol said: Brat zakupił niedawno Mazdę i dostał propozycję wymiany na 5w30, podobnie jak w Subaru Potwierdzam. Mam mazde i ASO nie robi problemu z wymiana na 5w30, tylko trzeba to zaznaczyc przekazujac auto do przegladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Ja wymieniłem po 1500 km, tak zalecili przy zakupie u dealera. Kwestia czy po 1kkm, 5kkm czy dopiero po 15 kkm jest sprawą kompletnie indywidualną IMHO i bardziej ma przynieść ukojenie duszy dopiero co wymęczonej sporym wydatkiem W poprzednim samochodzie tego nie zrobiłem (i wymieniałem olej wg wskazań komputera czyli między 20 a 30 kkm) i do 150 kkm silnik nie sprawiał najmniejszych problemów, oleju nie biorąc ponadnormatywnie - wtedy z kolei przy zakupie powiedzieli mi, że wymieniać nie trzeba. Mówiąc krótko, grzecznie stosuję się do tego, co mi mówią w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 21 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 14 godzin temu, Karas napisał: polecam zaznajomić się ze słownikiem ortograficznym ... Co za wstyd -przepraszam poprawiłem! 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 (edytowane) 11 godzin temu, FanSub napisał: na przeglądzie leją 0w-20, bo tylko taki producent dopuszcza Niestety do mojej CX-5 ostatnim razem u Goworowskiego w Gdyni (bez wcześniejszego uzgodnienia ze mną) nalali 5W30 14 godzin temu, Michał Krupa napisał: Po prostu (zdaniem wielu naiwnie) wierzę w sens tych działań Na logikę, im częściej wymieniany i czystszy olej, tym lepiej. Edytowane 21 Czerwca 2018 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Godzinę temu, Blixten napisał: Niestety do mojej CX-5 ostatnim razem u Goworowskiego w Gdyni (bez wcześniejszego uzgodnienia ze mną) nalali 5W30 A czemu niestety? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 21 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Jak na razie większość jest za wymiana:) w teorii silnik pewnie by wytrzymał 40 tys bez wymiany lub wiecej. wnioskuje ze w naszych warunkach lepiej 5w30 niż 0w30? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Po prostu wszyscy trzęsiemy portkami o te swoje cacka zamiast, jak prawdziwi twardziele, kupić sobie Nivę albo lepiej UAZa i nie robić nic aż do momentu gdy coś nie odpadnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 To raczej zależy jak jeździsz. Jeśli dużo start i stopów, głownie po mieście i silnik nie dogrzany to lepszy 0w20 ale jeśli dłuższe trasy i prędkości autostradowe to 5w30 będzie raczej lepszym rozwiązaniem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 14 minut temu, adamW202 napisał: Jeśli dużo start i stopów, głownie po mieście i silnik nie dogrzany to lepszy 0w20 ale jeśli dłuższe trasy i prędkości autostradowe to 5w30 będzie raczej lepszym rozwiązaniem. można połączyć zalety tych 2 lepkości i zalac 0w30 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 9 godzin temu, Snuff napisał: mam rozumieć, że większość będzie wymieniać na 5W30 a może 5W40 syntetic bo ? skuteczniejsze w naszym klimacie ? A może rozważ 0w-40? Właśnie wkrótce jadę na przegląd i przechodzę z 5w-30 na 0w-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Lepiej nie rozwijać kolejnego wątku olejowego, bo się to może źle skończyć Prawda jest taka, że do prostych niewysilonych silników, jakie mamy w XV każdy porządny olej się nada i szkody żadnej nie będzie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 35 minut temu, FanSub napisał: Właśnie wkrótce jadę na przegląd i przechodzę z 5w-30 na 0w-40 mobil1'a 0w40 mam od paru k km zalanego w fb20 - złego słowa powiedzieć nie mogę. Olej trzyma temp podczas jazdy jak 0w20 czy ( miasto 90-95st C, autostrada 100-104 st C) wogole go nie ubywa, nie kosztuje majątku jak sustiny, quazary czy millersy. Mając doświadczenie w swoim XV z wymienionymi, M1 0w40 zostanie ze mną na dłużej. 20 minut temu, GREGG napisał: Prawda jest taka, że do prostych niewysilonych silników, jakie mamy w XV każdy porządny olej się nada i szkody żadnej nie będzie dokładnie tak. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 3 godziny temu, Karas napisał: mobil1'a 0w40 mam od paru k km zalanego w fb20 - złego słowa powiedzieć nie mogę Właśnie będę zalewał mobilem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Przy okazji tematu napiszcie proszę jakie maksymalne temperatury oleju zauważyliście w "nowym" XV, na fabrycznym oleju, w jeździe miejskiej/autostradowej - cóż parę razy wyświetliło mi 110 stopni (autostrada 140-150, miasto - zatkany Wrocław po przekątnej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się