Jump to content
MaMis

XV II -pierwsza wyniana oleju

Recommended Posts

Pozwoliłem sobie założyć nowy temat ponieważ wszystkie informacje dot XV II są  praktycznie w 1 wątku który rośnie każdego dnia. Nawigacja po różnych tematach staje sie uciążliwa. Oczywiście ostatecznie decyduje mod team:)

 

Chciałem prosić was o opinie na temat 1 wymiany ojelu po 4-5 tys km. Domyślam sie ze temat rzeka podobny do tych o wyższości diesla na benzyna i odwrotnie ale spróbujmy. 

 

Edited by MaMis

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, MaMis napisał:

ale sprubójmy. 

 polecam zaznajomić się ze słownikiem ortograficznym ...;)

 wymieniaj na pewno nie zaszkodzi. osobiście wolałbym za te $$ zabrać kobitę na jakąś dobrą kolację

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak i Foresterze, którego miałem wymieniłem olej po ~2000km, tankuję 98 i opłacam ISR. To wszystko działa na mnie kojąco ;)

Po prostu (zdaniem wielu naiwnie) wierzę w sens tych działań :)

Edited by Michał Krupa
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Michał Krupa napisał:

Tak jak i Foresterze, którego miałem wymieniłem olej po ~2000km, tankuję 98 i opłacam ISR. To wszystko działa na mnie kojąco ;)

Po prostu (zdaniem wielu naiwnie) wierzę w sens tych działań :)

Jeżeli już, to rozważ dłuższy przebieg do wymiany (5 czy  6 tys.). Masz zalany silnik fabrycznie dobrym Eneosem, co prawda 0W-20, i  zapewne nie będziesz upalał na dotarciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymienię po 5kkm. Wiele to nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi. Poza starymi argumentami dochodzi kwestia, że teraz zalewają fabrycznie 0W20. Nie jestem przekonany, że "ekologiczne" rozwiązania wpływają korzystnie na eksploatację silnika  

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, GREGG napisał:

Ja wymienię po 5kkm. Wiele to nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi. Poza starymi argumentami dochodzi kwestia, że teraz zalewają fabrycznie 0W20. Nie jestem przekonany, że "ekologiczne" rozwiązania wpływają korzystnie na eksploatację silnika  

Znajomy ma Mazdę 6  benzyna 2.0 na gwarancji i nie ma opcji - na przeglądzie leją 0w-20, bo tylko taki producent dopuszcza 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale u nas można 5W30 "legalnie" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam rozumieć, że większość będzie wymieniać na 5W30 a może 5W40 syntetic bo ? skuteczniejsze w naszym klimacie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Snuff napisał:

5W40 syntetic bo ? skuteczniejsze w naszym klimacie ?

Tak, bardziej optymalne. Poza tym wybieramy się przecież na wakacje. W poludniowej Europie latem temperatury są wysokie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam, że sam myślałem nad założeniem takiego tematu.

Co do mnie planuję na 100% wymianę oleju między 3-5kkm, ale tu bardziej pewnie będzie się rozchodzić o tzw spokój ducha niż rzeczywiste potrzeby ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, FanSub napisał:

Znajomy ma Mazdę 6  benzyna 2.0 na gwarancji i nie ma opcji - na przeglądzie leją 0w-20, bo tylko taki producent dopuszcza 

Brat zakupił niedawno Mazdę i dostał propozycję wymiany na 5w30, podobnie jak w Subaru

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Zyzol said:

Brat zakupił niedawno Mazdę i dostał propozycję wymiany na 5w30, podobnie jak w Subaru

Potwierdzam. Mam mazde i ASO nie robi problemu z wymiana na 5w30, tylko trzeba to zaznaczyc przekazujac auto do przegladu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniłem po 1500 km, tak zalecili przy zakupie u dealera.

Kwestia czy po 1kkm, 5kkm czy dopiero po 15 kkm jest sprawą kompletnie indywidualną IMHO i bardziej ma przynieść ukojenie duszy dopiero co wymęczonej sporym wydatkiem ;) 

W poprzednim samochodzie tego nie zrobiłem (i wymieniałem olej wg wskazań komputera czyli między 20 a 30 kkm) i do 150 kkm silnik nie sprawiał najmniejszych problemów, oleju nie biorąc ponadnormatywnie - wtedy z kolei przy zakupie powiedzieli mi, że wymieniać nie trzeba.

Mówiąc krótko, grzecznie stosuję się do tego, co mi mówią w ASO :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Karas napisał:

polecam zaznajomić się ze słownikiem ortograficznym ...;)

Co za wstyd -przepraszam :) poprawiłem! 

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, FanSub napisał:

na przeglądzie leją 0w-20, bo tylko taki producent dopuszcza 

Niestety do mojej CX-5 ostatnim razem u Goworowskiego w Gdyni (bez wcześniejszego uzgodnienia ze mną) nalali 5W30 :cry:

14 godzin temu, Michał Krupa napisał:

Po prostu (zdaniem wielu naiwnie) wierzę w sens tych działań :)

Na logikę, im częściej wymieniany i czystszy olej, tym lepiej. 

 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Blixten napisał:

Niestety do mojej CX-5 ostatnim razem u Goworowskiego w Gdyni (bez wcześniejszego uzgodnienia ze mną) nalali 5W30 :cry:

 

A czemu niestety? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na razie większość jest za wymiana:) 

w teorii silnik pewnie by wytrzymał 40 tys bez wymiany lub wiecej.

wnioskuje ze w naszych warunkach lepiej 5w30 niż 0w30? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu wszyscy trzęsiemy portkami o te swoje cacka zamiast, jak prawdziwi twardziele, kupić sobie Nivę albo lepiej UAZa i nie robić nic aż do momentu gdy coś nie odpadnie... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej zależy jak jeździsz. Jeśli dużo start i stopów, głownie po mieście i silnik nie dogrzany to lepszy 0w20 ale jeśli dłuższe trasy i prędkości autostradowe to 5w30 będzie raczej lepszym rozwiązaniem. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, adamW202 napisał:

Jeśli dużo start i stopów, głownie po mieście i silnik nie dogrzany to lepszy 0w20 ale jeśli dłuższe trasy i prędkości autostradowe to 5w30 będzie raczej lepszym rozwiązaniem. 

można połączyć zalety tych 2 lepkości i zalac 0w30 ;)

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Snuff napisał:

mam rozumieć, że większość będzie wymieniać na 5W30 a może 5W40 syntetic bo ? skuteczniejsze w naszym klimacie ?

A może rozważ 0w-40?  Właśnie wkrótce jadę na przegląd i przechodzę z 5w-30 na 0w-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej nie rozwijać kolejnego wątku olejowego, bo się to może źle skończyć :lol:

Prawda jest taka, że do prostych niewysilonych silników, jakie mamy w XV każdy porządny olej się nada i szkody żadnej nie będzie

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, FanSub napisał:

Właśnie wkrótce jadę na przegląd i przechodzę z 5w-30 na 0w-40

mobil1'a 0w40  mam od paru k km zalanego w fb20 - złego słowa powiedzieć nie mogę. Olej trzyma temp podczas jazdy jak 0w20 czy  ( miasto 90-95st C, autostrada 100-104 st C) wogole go nie ubywa, nie kosztuje majątku jak sustiny, quazary czy millersy. Mając doświadczenie w swoim XV z wymienionymi,  M1 0w40 zostanie ze mną na dłużej.

20 minut temu, GREGG napisał:

Prawda jest taka, że do prostych niewysilonych silników, jakie mamy w XV każdy porządny olej się nada i szkody żadnej nie będzie

dokładnie tak.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

mobil1'a 0w40  mam od paru k km zalanego w fb20 - złego słowa powiedzieć nie mogę

Właśnie będę zalewał mobilem 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji tematu napiszcie proszę jakie maksymalne temperatury oleju zauważyliście w "nowym" XV, na fabrycznym oleju, w jeździe miejskiej/autostradowej - cóż parę razy wyświetliło mi 110 stopni (autostrada 140-150, miasto - zatkany Wrocław po przekątnej)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...