Jump to content
MaMis

XV II -pierwsza wyniana oleju

Recommended Posts

Syntetyki mają większą odporność. Można się bać przy ok. 130. Wszystko zależy jeszcze gdzie jest pomiar. Na dole jest mniejsza. Instrukcja nic nie mówi o wartościach alarmowych. Szkoda bo jak jest już pomiar to wystarczy określić górną wartość.

Edited by art5525

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, yarthecat napisał:

Przy okazji tematu napiszcie proszę jakie maksymalne temperatury oleju zauważyliście w "nowym" XV, na fabrycznym oleju, w jeździe miejskiej/autostradowej - cóż parę razy wyświetliło mi 110 stopni (autostrada 140-150, miasto - zatkany Wrocław po przekątnej)

Przy takiej temperaturze zewnętrznej,  ukladajacych się mechanizmach i takim obciążeniu temperatura oleju nie dziwi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, yarthecat napisał:

Przy okazji tematu napiszcie proszę jakie maksymalne temperatury oleju zauważyliście w "nowym" XV, na fabrycznym oleju, w jeździe miejskiej/autostradowej

Jak już pisałem, w teście prędkościowym temperatura oleju osiągnęła 120 stopni. 110 w jeździe autostradowej w ciepły dzień to norma

Edited by Zyzol

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, FanSub napisał:

Przy takiej temperaturze zewnętrznej,  ukladajacych się mechanizmach i takim obciążeniu temperatura oleju nie dziwi. 

 

12 godzin temu, Zyzol napisał:

Jak już pisałem, w teście prędkościowym temperatura oleju osiągnęła 120 stopni. 110 w jeździe autostradowej w ciepły dzień to norma

 

należy pamiętać że silnik w nowym XV to nie to samo co w poprzednim - duży procent bebechów zupełnie inny + wtrysk bezpośredni. Dlatego fakt że w poprzedniej generacji temp. oleju nie często osiąga 100st C nie oznacza że w nowszym też tak będzie/ma być.

Natomiast jeżeli  temp są wyższe i osiągają te 120st C ( w poprzedniej generacji  temp nie do osiągnięcia przynajmniej w moim egzemplarzu nawet ze stała prędkością w okolicach 200km/h )to rozważyłbym zalanie czegoś bardziej lepkiego niż 0w20 - tak dla świętego spokoju

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie jest tak, że właśnie "bebechy" zostały podobne, bo sam blok silnika większych zmian nie przeszedł? To głównie osprzęt się zmienił (w tym i układ zasilania paliwem)? Tak mi się coś obiło o uszy, to wciąż jednostka z rodziny FB20 :question:

 

Ja maksymalnie widziałem 107°C chyba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, jfidelk napisał:

A to nie jest tak, że właśnie "bebechy" zostały podobne, bo sam blok silnika większych zmian nie przeszedł? To głównie osprzęt się zmienił (w tym i układ zasilania paliwem)? Tak mi się coś obiło o uszy, to wciąż jednostka z rodziny FB20 :question:

 

Ja maksymalnie widziałem 107°C chyba.

Wg Subaru nowy silnik ma 80% nowych części. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i tu by się zgadzało - blok silnika, choć największy, części za wiele nie ma ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.06.2018 o 16:38, Karas napisał:

mobil1'a 0w40  mam od paru k km zalanego w fb20 - złego słowa powiedzieć nie mogę. Olej trzyma temp podczas jazdy jak 0w20 czy  ( miasto 90-95st C, autostrada 100-104 st C) wogole go nie ubywa, nie kosztuje majątku jak sustiny, quazary czy millersy. Mając doświadczenie w swoim XV z wymienionymi,  M1 0w40 zostanie ze mną na dłużej.

dokładnie tak.

Karas, właśnie dzisiaj na przeglądzie zmiana na Mobil 1 0w-40 FS. Jest ciszej, ale temperatura oleju jest wyższa o jakie 2 stopnie w porównaniu do m1 5w-30 ESP. Czy masz podobne obserwacje? 

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.07.2018 o 23:10, FanSub napisał:

Karas, właśnie dzisiaj na przeglądzie zmiana na Mobil 1 0w-40 FS. Jest ciszej, ale temperatura oleju jest wyższa o jakie 2 stopnie w porównaniu do m1 5w-30 ESP. Czy masz podobne obserwacje? 

witam właśnie jestem po podróży po bałkanach gdzie temp na dworze utrzymywała się cały czas na poziomie 31st C. Temp przy 140-160km/h 104-106 st C podczas jazdy po drogach miejskich 95-100st C . Nigdy nie miałem zalanego mobila 5w30 ale w porównaniu z poprzednimi 5w30 tzn.quazar, sustina temp są identyczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.07.2018 o 17:24, Karas napisał:

witam właśnie jestem po podróży po bałkanach gdzie temp na dworze utrzymywała się cały czas na poziomie 31st C. Temp przy 140-160km/h 104-106 st C podczas jazdy po drogach miejskich 95-100st C . Nigdy nie miałem zalanego mobila 5w30 ale w porównaniu z poprzednimi 5w30 tzn.quazar, sustina temp są identyczne.

Dziękuję (i przepraszam za poślizg, ponieważ dopiero dzisiaj wróciłem z Bałkanów). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, FanSub napisał:

Dziękuję (i przepraszam za poślizg, ponieważ dopiero dzisiaj wróciłem z Bałkanów)

XV jest wręcz stworzony do bałkańskich wojaży... ;)

 

IMG_0627.JPG

tak wiem smieci pełno :wacko:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.08.2018 o 07:50, Karas napisał:

tak wiem smieci pełno :wacko:

 Pozbierałeś do bagażnika? :P

 

fajny był ten stary wzór felg. Nie wiem, po co zmieniali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jest moda na "dynamiczne" kształty felg, prostych wzorów już się nie robi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wszystko, co jest modne, to dobre ;) No i ten wzór wcale nie jest jakiś prosty. Koniec off topa, bo to wątek o oleju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mój olej zareagował na remontowane 2 z 3 pasów ruchu głównej arterii Trójmiasta. Odcinek Gdynia-Gdańsk zajął blisko 3 godziny. Nie zdążyłem zrobić zdjęcia przy 106 st. C, ale taką max. temperaturę osiągnąłem w korku. 

Obecnie mam fabryczny olej i ok. 2500 km przebiegu..... i niedługo planuję wymianę - to jaki olej proponujecie na takie okazje ? :)

IMG_20180816_175248.jpg

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Blixten napisał:

Tak mój olej zareagował na remontowane 2 z 3 pasów ruchu głównej arterii Trójmiasta. Odcinek Gdynia-Gdańsk zajął blisko 3 godziny. Nie zdążyłem zrobić zdjęcia przy 106 st. C. Obecnie mam fabryczny olej i ok. 2500 km przebiegu..... to jaki olej proponujecie na takie okazje ? :)

 

przy takiej średniej km/h to chyba nie jest źle :D, w upalne dni w mieście też tak miałem, przebieg jak u Ciebie, 2300km. 

pytanko przy okazji - wybieram się do Chorwacji, wymieniać teraz olej czy po powrocie? wtedy będzie ok 6 tys.km przebiegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbliżam się szybko do 5 tys km wiec czekam z niecierpliwością na wasze sugestie co zalewać ( parametry + producent) oraz jak Aso reaguje na zmianę oleju vs rekomendowany przez Subaru. Mam na myśli zarówno lepkość jak i markę oleju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Blixten napisał:

przy 106 st. C, ale taką max. temperaturę osiągnąłem w korku. 

Obecnie mam fabryczny olej i ok. 2500 km przebiegu..... i niedługo planuję wymianę - to jaki olej proponujecie na takie okazje ? :)

 

16 godzin temu, MaMis napisał:

Zbliżam się szybko do 5 tys km wiec czekam z niecierpliwością na wasze sugestie co zalewać ( parametry

taki jaki leją w ASO czyli 5w30

16 godzin temu, MaMis napisał:

jak Aso reaguje na zmianę oleju vs rekomendowany przez Subaru. Mam na myśli zarówno lepkość jak i markę oleju

to co rekomenduje Subaru to jedno a drugie to to co rekomenduje importer. To importer( chociaż też nie do końca bo tak na prawdę gwarantem jest ASO które sprzedało Ci auto -przestudiujcie sobie książkę serwisową  a nie Subaru Japan )więc lepiej zalej to co rekomenduje importer/twoje ASO czyli zapewne 5w30 podjechałbym lub zadzwonił i się zapytał

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W30 jest zgodnie z instrukcją dopuszczalne, więc nie ma żadnego problemu ;)

Rekomendacje to wyłącznie zabieg marketingowy, tym się nie ma co kompletnie przejmować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lecąc autostradą miałem w max 129 stopni,ale mega upalny dzień i też sporo było na liczniku  ;)Mam nadzieje że nic się nie stało :blush:

 

Edited by Elpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umówiłem się na wymianę oleju w ASO Zdanowicz w Gdańsku. 

Wg informacji zalewają 5W30 firmy Eneos :)

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Blixten napisał:

Umówiłem się na wymianę oleju w ASO Zdanowicz w Gdańsku. 

Wg informacji zalewają 5W30 firmy Eneos :)

to sprawdź po wymianie ile masz oleju na patyku, coś lubią dużo lać (przynajmniej w szczecinie) ja mam ponad max od nowości.

btw. jakie koszta z ich olejem ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Snuff napisał:

to sprawdź po wymianie ile masz oleju na patyku, coś lubią dużo lać (przynajmniej w szczecinie) ja mam ponad max od nowości.

btw. jakie koszta z ich olejem ?

"około 550"

ze zniżką będzie troszkę mniej ;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za i piętnastka zalana 5W30 w dniu wczorajszym. Koszt 340,99 z nowym filtrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, moominko napisał:

Za i piętnastka zalana 5W30 w dniu wczorajszym. Koszt 340,99 z nowym filtrem.

i to jest uczciwa i normalna cena za wymiane oleju

W dniu 28.08.2018 o 14:18, Blixten napisał:

"około 550"

ze zniżką będzie troszkę mniej ;)

jeżeli to Sustina to ok w przeciwnym razie czułbym się mocno naciągnięty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...