Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

jpol....widzę że w standardzie przy zakupie Subaraka dostaliśmy te same opony...Micheliny MXV :???: ....Powiem Ci że ja się do nich nie przekonałem..co opisuje w poście powyżej.

:lol: Mimo że mam jeszcze sporo bieżnika to już na lato ich nie zakładam...również z tego względu że 7 lat im stuknęło...

We wrześniu zaliczyłem na nich tor Kielce i więcej na nich już tam nie jadę ,choć na upalenie byłyby w sam raz...

Felgi 15' zostawiłem na zime a na lato przechodze na 16'....tylko ciągle nie wiem jaka opona ma iśc na ta 16'.....W instrukcji piszą że na 16-stki trzeba zapodać gumę 205/55/16....natomiast w warsztacie oponiarz mówi że musi pójść 205/50/16 ,bo na 55 może przycierać a 50 to prawidłowy zamiennik jest ,i nowsze imprezy RC są na 16-stkach profil 50.....

Sam juz nie wiem....wolałbym żeby pasowały te na 55 bo jest bardziej typowa-większy wybór i niższe ceny... :lol:

Co do opony to najprawdopodobniej założe Uniroyal RainSport....

Czy ktoś cos podpowie w temacie tych profili...???

Pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robeet jak przejdziesz na profil 55 to różnica będzie jakieś 2,7%, czyli dopuszczalne, a jak chodzi o wielkość to kółko będzie większe o ok. 1,7 cm więc raczej nie powinno obcierać. Ja teraz w Mazdzie mam kółka większe o ok. 2 cm i nie obciera, a raczej jest tam mniej miejsca niż w Imprezie. Na twoim miejscu jeśli często zdarza Ci się jeździć po jakiś nieutwardzonych drogach to brałbym 55, a jeśli głownie po asfalcie to 50, ale wybór należy do Ciebie :mrgreen: Zresztą najlepiej jak Carfit Ci doradzi :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robeet, ty masz bug-eye i jesli to jest jeszcze sedan to mozesz do niego spokojnie wlozyc opony 235. Rozmiar 205/55/16 to byla seryjna opona w amerykanskim WRX i nic nie obcieralo.

Jak bedziesz kupowal nowe kola to pamietaj ze offset ET powinien byc pomiedzy 42 a 50 (55?), nie kupuj zadnych kol od/do Volkswagena, bo bedziesz mial klopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się mogę wypowiedzieć o Goodyear Eagle F1 Asymmetric, na której przelatałem moją przednionapędową 116-konną strzałą ok 20tys.km.

Opona wręcz świetna na autostrady. Niezłe Vmax można na niej wykręcić. Łuki przelatuje przy każdej prędkości.

 

Ale na mokrym była kupa, a na kostce KOSZMAR... Dohamowywanie na prostych nie miało sensu, lepiej było wlecieć w zakręt i dopiero tam kombinować :twisted:

Najnowszy Asymmetric jest nieco inny, więc może jest inaczej.

 

Reasumując: Raczej bym jej nie kupił ponownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontować się da. Tyle tylko, że ciężar auta rozkłada się wtedy na czterech szpilkach a nie na czterech szpilkach i pierścieniu na piaście. W skrajnym przypadku może się to skończyć ścięciem szpilek i odjechaniu koła w siną dal. Niezbyt kuszące :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontować się da. Tyle tylko, że ciężar auta rozkłada się wtedy na czterech szpilkach a nie na czterech szpilkach i pierścieniu na piaście. W skrajnym przypadku może się to skończyć ścięciem szpilek i odjechaniu koła w siną dal. Niezbyt kuszące :wink:

Przy 0,9 mm różnicy...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe Vmax można na niej wykręcić. Łuki przelatuje przy każdej prędkości.

 

Uwielbiam takie teksty...

 

oraz tłumaczenie dla bardziej poważnych forumowiczów:

"dość niski współczynnik oporu, dobra przyczepność boczna" :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56,1 mm w Subaru vs 57 mm w VAG.

Zdaje sie Gienny śmiga na felach z VAG w zimie i nie narzeka

 

Też nie narzekam. Już. :roll:

Bez pierścienia centrującego ciężko założyć prosto, czego efektem są wibracje. Kółka odjeżdżające w plener też się zdarzają. Na szczęście Alledrogo jest pomocne. Z ET43 też da się żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablonas, szpilek jest pięć, przynajmniej w Legacy/Impreza/Forester :)

 

STACHU, mniejsze różnice były odpowiedzialne za ludzkie katastrofy, 0,9mm to nie jest na tyle duża różnica by się zaraz coś miało rozpaść, ale składając kilka rzeczy niekorzystnych jak niedokręcone śruby plus jakieś mocniejsze obciążenie koła i można niepotrzebnie się zestresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym kupić opony na lato do Imprezy GT99 w rozmiarze 215/45/17. Auto służy do ostrej jazdy w większości po krętych nawierzchniach 70% asfalt, 30% szuter. Na deszczu raczej rzadko. Myślałem o Toyo R888, lub Proxes T1R. Proszę o rady i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...