Robeet Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 jpol....widzę że w standardzie przy zakupie Subaraka dostaliśmy te same opony...Micheliny MXV :???: ....Powiem Ci że ja się do nich nie przekonałem..co opisuje w poście powyżej. Mimo że mam jeszcze sporo bieżnika to już na lato ich nie zakładam...również z tego względu że 7 lat im stuknęło... We wrześniu zaliczyłem na nich tor Kielce i więcej na nich już tam nie jadę ,choć na upalenie byłyby w sam raz... Felgi 15' zostawiłem na zime a na lato przechodze na 16'....tylko ciągle nie wiem jaka opona ma iśc na ta 16'.....W instrukcji piszą że na 16-stki trzeba zapodać gumę 205/55/16....natomiast w warsztacie oponiarz mówi że musi pójść 205/50/16 ,bo na 55 może przycierać a 50 to prawidłowy zamiennik jest ,i nowsze imprezy RC są na 16-stkach profil 50..... Sam juz nie wiem....wolałbym żeby pasowały te na 55 bo jest bardziej typowa-większy wybór i niższe ceny... Co do opony to najprawdopodobniej założe Uniroyal RainSport.... Czy ktoś cos podpowie w temacie tych profili...??? Pozdrawiam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Robeet jak przejdziesz na profil 55 to różnica będzie jakieś 2,7%, czyli dopuszczalne, a jak chodzi o wielkość to kółko będzie większe o ok. 1,7 cm więc raczej nie powinno obcierać. Ja teraz w Mazdzie mam kółka większe o ok. 2 cm i nie obciera, a raczej jest tam mniej miejsca niż w Imprezie. Na twoim miejscu jeśli często zdarza Ci się jeździć po jakiś nieutwardzonych drogach to brałbym 55, a jeśli głownie po asfalcie to 50, ale wybór należy do Ciebie Zresztą najlepiej jak Carfit Ci doradzi :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 55 jest normalnie dopuszczonym rozmiarem (TUV) nawet do GT, które miało z fabrykiciut mniejsze koło niż new age Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Robeet, ty masz bug-eye i jesli to jest jeszcze sedan to mozesz do niego spokojnie wlozyc opony 235. Rozmiar 205/55/16 to byla seryjna opona w amerykanskim WRX i nic nie obcieralo. Jak bedziesz kupowal nowe kola to pamietaj ze offset ET powinien byc pomiedzy 42 a 50 (55?), nie kupuj zadnych kol od/do Volkswagena, bo bedziesz mial klopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robeet Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 radekk,Azrael,Kuba......dzięki za rady....teraz już wiem że spokojnie moge zamawiać 205/55/16....i git... :grin: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Ja się mogę wypowiedzieć o Goodyear Eagle F1 Asymmetric, na której przelatałem moją przednionapędową 116-konną strzałą ok 20tys.km. Opona wręcz świetna na autostrady. Niezłe Vmax można na niej wykręcić. Łuki przelatuje przy każdej prędkości. Ale na mokrym była kupa, a na kostce KOSZMAR... Dohamowywanie na prostych nie miało sensu, lepiej było wlecieć w zakręt i dopiero tam kombinować Najnowszy Asymmetric jest nieco inny, więc może jest inaczej. Reasumując: Raczej bym jej nie kupił ponownie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Niezłe Vmax można na niej wykręcić. Łuki przelatuje przy każdej prędkości. Uwielbiam takie teksty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gracowy Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 nie kupuj zadnych kol od/do Volkswagena, bo bedziesz mial klopoty. ponoc zimowki o rozmiarach 185/55 wchodza na kolach od VW bez najmniejszego problemu ... moj znajomy na takich upala zima GTka , sam sie dziwnilem ale ponoc wszystko OK, na zacisk wchodza i nic nie obciera ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 jakie klopoty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 jakie klopoty ? Inne osadzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Zdaje się, że otwór centrujący felgi jest w subaru nieco mniejszy niż w VW. Może być trochę luzu dookoła piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Zdaje się, że otwór centrujący felgi jest w subaru nieco mniejszy niż w VW. Może być trochę luzu dookoła piasty. 56,1 mm w Subaru vs 57 mm w VAG. Zdaje sie Gienny śmiga na felach z VAG w zimie i nie narzeka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Zamontować się da. Tyle tylko, że ciężar auta rozkłada się wtedy na czterech szpilkach a nie na czterech szpilkach i pierścieniu na piaście. W skrajnym przypadku może się to skończyć ścięciem szpilek i odjechaniu koła w siną dal. Niezbyt kuszące :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Zamontować się da. Tyle tylko, że ciężar auta rozkłada się wtedy na czterech szpilkach a nie na czterech szpilkach i pierścieniu na piaście. W skrajnym przypadku może się to skończyć ścięciem szpilek i odjechaniu koła w siną dal. Niezbyt kuszące :wink: Przy 0,9 mm różnicy...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Przecież ja nikomu nie bronię zakładać takich felg Wyrażam tylko swoją (nie zawsze słuszną) opinię. Pozdrawiam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Toteż ja nie zamierzam sie spierac, jedynie zastanawiam sie czy tak mała różnica (0.9 mm) moze faktycznie stworzyc niebezpieczeństwo... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Niezłe Vmax można na niej wykręcić. Łuki przelatuje przy każdej prędkości. Uwielbiam takie teksty... oraz tłumaczenie dla bardziej poważnych forumowiczów: "dość niski współczynnik oporu, dobra przyczepność boczna" :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Opory toczenia to niewielki procent całkowitych oporów przy V-maks. Przyczepnosc boczna, no cóż to opona UHP, jest niezła w stosunku do kartoflaków Ale ja mam swoje zdanie o GY i podziela je sporo osób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Ale ja mam swoje zdanie o GY i podziela je sporo osób. Choćby ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 56,1 mm w Subaru vs 57 mm w VAG. Zdaje sie Gienny śmiga na felach z VAG w zimie i nie narzeka Też nie narzekam. Już. :roll: Bez pierścienia centrującego ciężko założyć prosto, czego efektem są wibracje. Kółka odjeżdżające w plener też się zdarzają. Na szczęście Alledrogo jest pomocne. Z ET43 też da się żyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 pablonas, szpilek jest pięć, przynajmniej w Legacy/Impreza/Forester STACHU, mniejsze różnice były odpowiedzialne za ludzkie katastrofy, 0,9mm to nie jest na tyle duża różnica by się zaraz coś miało rozpaść, ale składając kilka rzeczy niekorzystnych jak niedokręcone śruby plus jakieś mocniejsze obciążenie koła i można niepotrzebnie się zestresować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 pablonas, szpilek jest pięć, przynajmniej w Legacy/Impreza/Forester Oj czepiasz się :razz: jakoś tak odruchowo mi sie napisało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Chciałbym kupić opony na lato do Imprezy GT99 w rozmiarze 215/45/17. Auto służy do ostrej jazdy w większości po krętych nawierzchniach 70% asfalt, 30% szuter. Na deszczu raczej rzadko. Myślałem o Toyo R888, lub Proxes T1R. Proszę o rady i sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 t1-r strasznie sie gnie (205/50/16 W). na 888 jechalem tylko raz i do tego nie swoim autem. ale bylo super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 A R888 na szutrze trzyma choć trochę czy tylko gładki asfalt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się