Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam

Chcę zanabyć jakieś nowe opony na lato... I tak się zastanawiam, czy w rozmiarze 205/50/15 by podeszły do turbodziadka ? Wtedy miałbym sporo niższym kosztem opony o w miarę niskim profilu, tyle ze na felgach 15''. Oczywiste jest że licznik będzie pokazywał złą prękość, oraż że biegi będą nieco "krótsze", ale czy pozatym wystąpią jakies negatywne zjawiska ?

Dodam, ze indeks nośności i prędkości byłby odpowiedni w oponach które mam na oku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item195475074_mic ... 2szt_.html

http://www.allegro.pl/item195475441_mic ... 2szt_.html

 

tu jest ciekawa propozycja. tylko jak te opony mają leżeć? Nie powinny być asymetryczne?

Jeżeli je założę "jodełką" na zewnątrz, to po jednej stronie będzie ona do tyłu a na drugiej do przodu? tak ma być? Czy koleś na allegro sprzedaje 4 lewe, albo 4 prawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem wczoraj w nocy R888, i powiem tylko tyle :shock: :shock: :shock:

 

Jak te opony się trzymają, jak przyklejone. Zakręty które na Dunlop'ach pokonywałem z prędkością 80-90 kmh na R888 moge pokonywać z prędkością 120kmh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem wczoraj w nocy R888, i powiem tylko tyle :shock: :shock: :shock:

 

Jak te opony się trzymają, jak przyklejone. Zakręty które na Dunlop'ach pokonywałem z prędkością 80-90 kmh na R888 moge pokonywać z prędkością 120kmh.

 

a nie mówiłem :wink: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem wczoraj w nocy R888, i powiem tylko tyle :shock: :shock: :shock:

 

Jak te opony się trzymają, jak przyklejone. Zakręty które na Dunlop'ach pokonywałem z prędkością 80-90 kmh na R888 moge pokonywać z prędkością 120kmh.

 

A widziałeś oponke Kumho Ecsta V70A :?:

Mam gdzies niemiecki test mocno sportowych opon dopuszczonych do ruchu i ona tam właśnie wygrywa.

O tu ten teścik:

http://www.kumhotire.de/motorsport/AutoBild_0205.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asymetryczne, to zdecydowanie zlo :!: ... nie mozna obracac lysym do srodka :idea::lol:

Co za roznica jak juz nie ma bieznika (lub prawie go niema)? Guma to guma, niezaleznie z ktorej jest strony opony.

obracam opony, zeby byl bieznik z wlasciwej strony :wink:

i jestem zdania, ze jak producent przewidzial w oponie asymetrycznej,

gdzie ktora strona ma pracowac, to nalezy sie tego jednak trzymac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tanszych opon polecam RIKEN RAPTOR produkowane przez MICHELIN NORTH AMERICA. Nie wiem czy sa juz dostepne w Polandzie ale za ta cene to rewelacja. Bez porownania lepsze na suche niz poprzednie ktore mialem BRIDGESTONE POTENZA (nie pamietam modelu). Kleja sie jak slicki. Na wode podobno jeszcze lepsze. Zobaczymy za pare miesiecy.

 

Aha i cena 100 dolcow za oponke plus montaz i wywazanie za rozmiar 225/45/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potrzebuję opon, co prawda nie do Subaru :oops: tylko do Audi S4.

 

Rozmiar 235/40 R18

Opona ma być bardziej nastawiona na komfort niż sport, ale żeby miała w miarę wytrzymałe barki ze względu na dziurawe drogi.

 

Rozważam:

1/ Dunlop Sport MAXX

2/ Uniroyal rain sport

 

ewentualnie:

3/ Conti sport contact 3

4/ Potenza RE50A

5/ Michelin pilot sport/sport2

6/ Pirelli rosso lub nero

 

Jakieś sugetie, propozycje?

 

BTW czy zmieniając wymiar na 225/45/18 bardzo wzrośnie wysokość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję opon, co prawda nie do Subaru :oops: tylko do Audi S4.

 

Rozmiar 235/40 R18

Opona ma być bardziej nastawiona na komfort niż sport, ale żeby miała w miarę wytrzymałe barki ze względu na dziurawe drogi.

 

Rozważam:

1/ Dunlop Sport MAXX

2/ Uniroyal rain sport

 

ewentualnie:

3/ Conti sport contact 3

4/ Potenza RE50A

5/ Michelin pilot sport/sport2

6/ Pirelli rosso lub nero

 

Jakieś sugetie, propozycje?

 

BTW czy zmieniając wymiar na 225/45/18 bardzo wzrośnie wysokość?

 

Weź Michelin Sport Cup, albo RE050A, jakby co służę pomocą :razz: :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, ja Cię proszę, te opony maja być do rodzinnego dupowozu, a Ty mi wyjeżdzasz z Cup'ami :mrgreen:

 

Opona ma być w miare miękka, dlatego myslałem przede wszystkim o dunlopach i uni :idea:

 

to bierz RE050A

masz świeże porównanie ; http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... geID=8772#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy RE50 nie ma dużo twardszej mieszanki niż dunlop?

 

Czy zmieniając wymiar na 225/45/18 bardzo wzrośnie wysokość?

 

Żonie ściemniałem że S4 to bardzo komfortowe autko :mrgreen: , niestety prawda wyszła na jaw i teraz staram się uzyskać choć minimum komfortu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy RE50 nie ma dużo twardszej mieszanki niż dunlop?

 

Czy zmieniając wymiar na 225/45/18 bardzo wzrośnie wysokość?

 

Żonie ściemniałem że S4 to bardzo komfortowe autko :mrgreen: , niestety prawda wyszła na jaw i teraz staram się uzyskać choć minimum komfortu :!:

 

Marcin nie chodzi o mieszankę a twardość boków/kord opony a to wpływa na komfort, REO50a twarda nie jest, i ma ten sam indeks prędkości co Dunlop ( Y) więc bardzo porównywalne. Natomiast wystrzegaj sie Danlupa Sport Maxx, do Audi/Vw z układem wielowachaczowym, gwarantuje Ci że po przejechaniu na polskich drogach 15 tys. bedzie opona ząbkowąc :evil:

 

Kup opna z mozliwym jak najmniejszym indeksem nośności, jezli zalezy Ci na komforcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, co do Uniroyala to jest to bardzo miękka opona, ścianka też jest mięciutka i kładzie się na boki. Na wodzie będziesz zachwycony. Ja przejechałem już na swoich ~15tys w GT i mam około 6mm bierżnika nadal. Indeks prędkości W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, indeks nosności to indeks ładowności, tak? Jakie negatywne skutki może mieć zbyt niski ten indeks?

 

Krzysiek_WAWA, no właśnie uniroyal jakoś chodzi mi po głowie.

 

w skrajnym przypadku , za niska nośność opony a za cięzkie auto może rozwalić oponę. Kup z nośnościa np. 91 ( 615 kg ) na jedno koło, A6 nawt z obciążeniem nie powiino tego przekroczyć ( 2460 KG ) nośność 95 ( 690 kg ) 2760 kg na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...