Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Temat dzielę na 2 punkty. Pierwszy to problem z wyborem opon seryjnych i semi-slick?.

Drugi to jaka opona, firma, rozmiar... :smile:

 

1. W związku z "klęską" :wink: opon Bridgestone Potenza RE 050 po kilku upalaniach :cool: muszę zakupić opony :wink:

 

Nie wiem co wybrać czy znów seryjną oponę czy semi-slick??

 

Podobno semi-slicki na mokrym to jest porażka?? :roll:

Znowu seryjna opona padnie mi po paru pojeżdżawkach, przynajmniej szybciej niż semi-slick :wink:

 

Ogólnie przemieszczam się 2 razy tygodniu po trasie, na codzień miasto, ale tor Wyrazów jest od mojego domu w odległości 2 kilometrów i w miarę możliwości upalam.

 

czy na "slickach" w momencie wystąpienia "wilgoci" kończy się jazda w warunkach codziennych?? :wink: czy w ogóle się kończy jazda?? :grin:

 

Jak to wygląda? itd.itp.

 

2. Drugi punkt dyskusji zmierza w kierunku firmy opony...

tzn, czy np.

- Bridgestone Potenza RE070

- Bridgestone Potenza RE050A

- Michelin Pilot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na semislickach (zalezy jeszcze na jakich) da sie spokojnie jezdzic po mokrym asfalcie. Jedyny problem moze byc jak jest wiecej wody, bo one po prostu nie maja jak jej odprowadzic.

 

Jak kupisz nowe opony, to daj je od razu do sciecia bieznika, nie wiem jak to jest nazywane fachowo po polsku (po angielsku - tire shaving). Nowe opony UHP przychodza ogolnie z bieznikiem ~8mm, scinasz go do ~5mm. Opony po takim zabiegu dluzej wytrzymaja upalanie i beda sie lepiej spisywaly, np mniej sie beda grzaly.

 

Czy mozna w PL dostac opony Hankook Ventus R-S2? http://hankook.pl/oferta.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 ostatnie opony sobie odpuść, szkoda kasy. Na RE070 da sie jeździć na mokrym , choć rewelacji nie ma. Weź pod uwagę że semi - slick moze się szybciej zużywac jak RE050.

wszystko zalezne od stylu jazdy, i gdzie jeździsz itp.

Michelin Sport Cup rewelacja, aczkowlwiek na mokrym moze być problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dzielę na 2 punkty. Pierwszy to problem z wyborem opon seryjnych i semi-slick?.

Drugi to jaka opona, firma, rozmiar... :smile:

 

2. Drugi punkt dyskusji zmierza w kierunku firmy opony...

tzn, czy np.

- Bridgestone Potenza RE070

- Bridgestone Potenza RE050A

- Michelin Pilot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na RE070 da sie jeździć na mokrym , choć rewelacji nie ma. Weź pod uwagę że semi - slick moze się szybciej zużywac jak RE050.

 

A te RE050A?? to są chyba Asymmetric??? :roll:

 

A Pirelli P Zero??? :roll:

 

Jak miałbym wybierać Pirreli a Bridgestone napewno wybrałbym RE050A :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jest nowość i trudno tak naprawde powiedziec. Założ opony 225/60R16 Bridgestone Turanza, i zobaczysz inny samochód ! Ja tak ostatnio zrobiłem Geolandery na śmietnik i i założyłem szersze, naprawde róznica ogromna

 

Jeździłem na nich - są niezłe na początku później spada ich "lepkość"

ale co do rozmiaru - 225 nie będzie wyrywać kierownicy z ręki ?

tak miałem po założeniu 215/55/17" :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Wszystkich....

Od kilku dni posiadam Imprezę 2,0 wolnego-ssaka-125PS...Mam założone Micheliny MXV3(chyba fabryczne jeszcze ...nie jestem pewny..)na felgach 15'...

Patrząc na ich kształt bieżnika(z 5 mm wys jeszcze) to bardziej mi pasują na szutry jakieś a nie na asfalt...czego efektem jest spory hałas intensywnie nasilający sie powyżej 120km/h i opory toczenia też chyba spore....

Mam zamiar je wymienić na Dunlop-y SP SPORT 01 lub YOKOHAMA C DRIVE AC01...szczególnie te yokohamy mają dobre opinie.....

Czy ktoś używa może tych opon i może coś doradzić >>??...

 

Dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podobno semi-slicki na mokrym to jest porażka??

Dziwię się dlaczego juz dawno nie kupiliście sobie slicków do upalania.

Jeśli chodzi o jazdę to jest przepaść trzeba tylko się przełamać gdy już masz hamować trzeba policzyć do trzech i dopiero hamować :mrgreen: ) Na mokrą nawierznię stosuje się tez slicka tylko jest inaczej nacięty i bardziej mięki (szybciej się zużywa )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czy ktos wie jak jest z jakoscia opon bridgestone turanza RE300 91W robionych w polsce ?

 

Tak wiem :lol: taka sama dobra :razz: Po za tym, w Europie w tym momencie jest produkowana tylko w Polsce ( jedna z najnowoczesniejszych fabryk Bridgestona na świecie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to mnie uspokoiles :grin: , tnx !!

 

EDIT: pytanie czy brac W czy V. Czytalem gdzies, ze W moze miec wieksze opory toczenia.

 

jaki samochód ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No to teraz ja :lol:

Czas na zmiane oponek. Auto: STI 06 US, czyli teraz mam Bridgestone Potenza RE070

Pytanie na co sie zdecydowac:

- Bridgestone Potenza RE070

- Bridgestone Potenza RE050A Pole Position

- Bridgestone Potenza RE-01R

- a moze cos innego?

mieszkam w stanie w ktorym nie ma sniegu :sad: ale czasami np. na swieta jade do NJ a tam czasami potrafi napadac :grin:

P.s Kuba co z tymi Hankook Ventus R-S2? wygladaja spoko.

carfit widze ze sie znasz wiec pomoz koledze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Widzę, że mam podobne pytanie do jednego, które już tu padło i niestety nie doczekało się odpowiedzi.

 

Rozglądam się powoli za letnimi oponami do bardzo wolno ssącej Imprezy MY99, 125KM - żeby dokonać świadomego wyboru i kupić jeszcze przed sezonem, licząc być może na nieco niższą cenę.

 

Oficjalnie powinno to być 195/60R15 88 H i takie też mam obecne Micheliny MXV3A. Tutaj, widzę panuje pogląd że warto brać wyższy indeks prędkości (a nośności również?).

 

Zastanawia mnie uzasadnienie. O ile rozumiem, że opona V powinna być bardziej wytrzymała od H, to mam wątpliwości co do jej zachowania. Czy nie będzie wtedy np. sztywniejsza (w sensie zbyt twarda/sztywna, do w sumie dość lekkiego samochodu) lub czy nie będzie z twardszej mieszanki (która nie będzie się tak rozgrzewać/niszczyć/cokolwiek przy wyższych prędkościach)?

 

Micheliny MXV3 autko miało w momencie zakupu, dwa letnie sezony temu, i mam wrażenie, że byłem z nich zadowolony - przynajmniej na suchym (pierwsze Subaru, to nie wiem co jest zasługą opon, a co samochodu :-) Ale powoli bieżnik im się kończy, a i lata lecą - czas więc na zmianę.

 

Obecnie rozważam dość dużo opon (trudno mi dokonać jakiejś sensownej selekcji bez własnych doświadczeń). Ważne jest dla mnie dobre zachowanie zarówno na mokrym, jak i suchym. Generalnie opona ma służyć do jazdy cywilnej, ale ma szanse też pojechać _sporadycznie_ jakiś KJS lub inne zorganizowane upalanie.

 

Wstępnie wybór "ograniczony" do (195/60R15 88 H):

Bridgestone Turanza ER300

Nokian H

Toyo Proxes CF-1

Yokohama AVS dB V500

Yokohama C DRIVE AC 01

Firestone FHSZ80

Yokohama A.drive

Dunlop SP SPORT 01

Dunlop SP SPORT FASTRESPONSE

Firestone TZ200

jakoś nie mam zaufania do hydragripów Goodyeara na suchym

 

Wszystkie powyższe mieszczą sie w przewidzianym budżecie. Pewnie jakieś nieco lepsze też by się zmieściły, ale w tym rozmiarze nic ciekawszego nie znalazłem.

 

Może macie jakieś sugestie i inne porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jpol, żadna opona nie jest za sztywna przy profilu 60 :) Zakup gum letnich w zimie może Cię narazić na zakup opony, która już rok przeleżała się na magazynie. Najlepiej zrobić to w porozumieniu z kilkoma forumowiczami, oni zadbają o to być badziewia nie kupił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś nie mam zaufania do hydragripów Goodyeara na suchym

Ja już nie mam zaufania do niczego co nosi napis Goodyear. Po ostatnim zakupie i konieczności dołożenia tylu ciężarków przy wyważaniu, że zwiększyłem masę samochodu 2 krotnie, powiedziałem nigdy więcej goodyear

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...