Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko należy dodać,że GY F1 GS-D3 znikają w oczach :roll:

Do upalania to lepiej jechać do znajomego kapciarza i brać co jest,byle rozmiar pasował.

+1 :mrgreen:

 

p.s. wszystko co dobre, zazwyczaj szybko sie konczy, szczegolnie opony :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mowi Yokohama:

 

Aspect Ratio Metric Size Designations Approved Rim Width Ranges

 

35 Series

275/35R17 9.0-10.5

335/35R17 11.0-13.0

345/35R15 11.0-13.5

 

40 Series

285/40R15 11.0-13.5

215/40R15 7.0-8.5

245/40R17 8.0-9.5

255/40R17 8.5-10.0

265/40R17 8.5-10.0

235/40R18 8.0-9.5

 

45 Series

195/45/R15 6.5-7.5

215/45R15 7.0-8.5

255/45R15 8.5-10.0

205/45R16 7.0

225/45R16 7.5-9.0

245/45R16 8.0-9.5

215/45R17 7.0-8.5

235/45R17 8.0-9.5

255/45R17 8.5-10.5

 

50 Series

175/50R13 5.0-6.0

195/50R14 5.5-7.0

205/50R15 5.5-7.5

215/50R15 6.0-7.5

225/50R15 6.0-8.0

195/50R16 5.5-7.0

205/50R16 5.5-7.5

225/50R16 6.0-8.0

235/50R16 6.5-8.5

215/50R17 6.5-7.5

 

55 Series

205/55R14 5.5-7.5

185/55R15 6.0-6.5

195/55R15 5.5-7.0

205/55R15 5.5-7.5

205/55R16 5.5-7.5

225/55R16 6.0-8.0

 

60 Series

185/60R13 5.0-6.5

205/60R13 5.5-7.5

185/60R14 5.0-6.5

195/60R14 5.5-7.0

195/60R15 5.5-7.0

205/60R15 5.5-7.5

215/60R15 6.0-7.5

225/60R15 6.0-8.0

235/60R15 6.5-8.5

 

65 Series

185/65R15 5.0-6.5

195/65R15 5.5-7.0

205/65R15 5.5-7.5

215/65R15 6.0-7.5

 

70 Series

165/70R10 4.5-5.5

175/70R12 5.0-6.0

175/70R13 5.0-6.0

205/45R16 7.0

185/70R13 5.0-6.5

185/70R14 5.0-6.5

195/70R15 5.5-7.0

205/70R14 5.5-7.5

185/70R15 5.0-6.5

205/70R15 5.5-7.5

215/70R15 6.0-7.5

 

82 Series

155R12 4.0-5.0

155R13 4.0-5.5

165R13 4.0-5.5

175R14 4.5-6.0

185R14 4.5-6.0

165R15 4.0-5.5

 

A tutaj wersja ogolna, uproszczona:

 

Szerokość profilu opony (mm)

Zakres szerokości felgi możliwy do zastosowania przy danej szerokości opony (cal)

Szerokość felgi zalecana przy danej szerokości opony (cal)

135 3.5 - 4.5 4.0

145 4.0 - 5.0 4.5

155 4.0 - 5.0 4.5

165 4.0 - 5.5 5.0

175 4.5 - 6.0 5.0

185 5.0 - 6.5 5.5

195 5.5 - 7.0 6.0

205 5.5 - 7.5 6.5

215 6.0 - 8.0 7.0

225 6.0 - 8.5 7.5

235 7.0 - 9.0 8.0

245 8.5 - 10.0 9.0

255 8.5 - 10.0 9.0

265 9.0 - 10.5 9.5

275 9.0 - 11.0 10.0

285 9.5 - 11.5 10.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moje compo waży 9kg/szt to jest lekka czy ciężka według Ciebie ?

 

Ciężka. Superleggera waży 7kg.

 

A jakie są Twoje odczucia w GT,gdy zmieniasz z cięższych na superleggery - chodzi mi głównie o osiągi i prowadzenie ?

Gdy dość mocną ośką FWD latałem,to po założeniu Superleggery było czuć różnicę i czasy były lepsze na 1/4 mili nawet o 0.2 sek

Nie wiem jak to jest w GT,czy jest ona odczuwalna,bo nikt nie powiedział,że muszę się żenić z Compomotivami :wink:

Zawsze mogę je sprzedać i na wiosnę kupić coś lżejszego :smile:

 

PS.Jakbyś chciał spieniężyć OZ'ty to jestem chętny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) A tutaj wersja ogolna, uproszczona: (...)

uproszczona wersja jest do kitu :grin:

jakbys uwaznie przestudiowal tabelke, zobaczylbys, ze dla opon ponizej profilu 50, i dla tych powyzej 50 (50 wlacznie) dzialaja calkiem inne zasady :!: :mrgreen:

np.

225/45R16 7.5-9.0

225/50R16 6.0-8.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moje compo waży 9kg/szt to jest lekka czy ciężka według Ciebie ?

 

Ciężka. Superleggera waży 7kg.

 

Mati, a czy to nie jest tak że Superleggera jest lekka ale mniej wytrzymała od Compomotiva?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć ale mnie się wydaje,że jednak mocniejszy jest compo.
No właśnie tak myślę, że czasem tak się walczy o tą wagę...wytrzymałość materiału jest moim zdaniem ważniejsza niż parę dodatkowych kilogramów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć ale mnie się wydaje,że jednak mocniejszy jest compo.
No właśnie tak myślę, że czasem tak się walczy o tą wagę...wytrzymałość materiału jest moim zdaniem ważniejsza niż parę dodatkowych kilogramów.

 

Napisałem wydaje mi się,bo głowy sobie nie dam uciąć :smile:

Jeśli się ich nie porówna (w postaci która pierwsza się zegnie przy takim samym uderzeniu),to nie będzie wiadomo,która jest mocniejsza.

Wszystko to sa domysły na podstawie tego,co pisze producent lub ogólnego użytkowania.

W rajdach chodzi głównie o wytrzymałość,w streetach i zawodach na 1/4 mili o wagę.

Stąd moje pytanie do Mati'ego o ile lepiej się auto 4x4 prowadzi na lżejszych felgach,bo on dysponuje paroma kompletami i już przejechał na nich ładnych pare kilometrów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hylę czoła wszystkim którzy są wstanie wyczuć róznice wagi felgi :shock: :evil: , mam troche i miałem kilkanaście kompletów kół, opon itd, i poza róznicami w prowadzeniu pomiedzy 18' a 17' i oczywistymi róznicami w oponach nie jestem wstanie wyczuć rózncy pomiedzy bp. ATS 17 , Evo corse 17, seryjna felga 17 i Ultralelegarmi 17. na tych samych oponach :cool:

Dla mnie to przerost formy nad treścia, i zawsze jestem dania że wole mocniejsza felgę jak lzejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się ich nie porówna (w postaci która pierwsza się zegnie przy takim samym uderzeniu),to nie będzie wiadomo,która jest mocniejsza.
Chodziło o zdanie ewentualnych użytkowników, bo przez parę lat uformował się już pewnie jakiś pogląd na ten temat. Przykładowo "mówi się" że ATS DTM Comp jest mocny ale wcale nie taki lekki jak reklamuje firma - opinie, opinie... a niekoniecznie testy porównawcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hylę czoła wszystkim którzy są wstanie wyczuć róznice wagi felgi :shock: :evil: , mam troche i miałem kilkanaście kompletów kół, opon itd, i poza róznicami w prowadzeniu pomiedzy 18' a 17' i oczywistymi róznicami w oponach nie jestem wstanie wyczuć rózncy pomiedzy bp. ATS 17 , Evo corse 17, seryjna felga 17 i Ultralelegarmi 17. na tych samych oponach :cool:

Dla mnie to przerost formy nad treścia, i zawsze jestem dania że wole mocniejsza felgę jak lzejsza.

takich testow nie przeprowadzalem (tj. te same opony na roznych felgach o tej samej wielkosci), ale z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze np. na R-15 auto (chodzi o Celine) wydaje sie byc zwawsze i zwinniejsze niz np. na R-16 czy R-17 (o podobnej ogolnej wysokosci kola)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, to oczywiste - im większa felga tym większy obwód koła (to zależy również od profilu opony) i większa waga więc i auto wolniej się napędza, ale w zamian mamy lepszą trakcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, śnieg jeszcze nie zagościł na dobre, ale lepiej się przygotowac mentalnie :wink: . Na lato chce założyć 225/60R16 w indeksie W/V. Według ADAC Uniroyal Rallye 550 i Bridgestone Tourenza ER300 są tak samo dobre, ale ceny są różne: Rallye550 można dostać już za 428 , a ER300 za 580.

 

Wielu pisało już ER300, o Uniroyalu też, ale nie o tym modelu, ma ktoś z was jakiś doświadczenia z tą oponą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

550 założone na dresowozie E36. Jakoś tak niepewnie się czułem. :evil:

W odróżnieniu do ER300 w Kąąąbi.

no w e36 bez dresu, a za to w garku tez bym czuł się niepewnie, co chłopaki na dzielni powiedzą :mrgreen:

a poważnie co się działo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, śnieg jeszcze nie zagościł na dobre, ale lepiej się przygotowac mentalnie :wink: . Na lato chce założyć 225/60R16 w indeksie W/V. Według ADAC Uniroyal Rallye 550 i Bridgestone Tourenza ER300 są tak samo dobre, ale ceny są różne: Rallye550 można dostać już za 428 , a ER300 za 580.

 

 

Wielu pisało już ER300, o Uniroyalu też, ale nie o tym modelu, ma ktoś z was jakiś doświadczenia z tą oponą ?

 

Lepiej dopłacić parę złotych i kupic ER300, fantastyczna opona :lol: jak zmieniłem w Forku z Goelanderów , zrobił sie inny samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o oponach takich firm:

- Nankang

-Hankook

-Daytona

-Avon

-Falken

-BF Goodrich

Warto któreś z nich założyć do GT MY99 na ostre pojeżdżawki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem chinska mysl techniczna, a konkretnie nankang ns-2.

z wlasnego doswiadczenia niewiele moge powiedziec, bo jedynie kilka razy

przepychalem na nich auto z/na kanal u mechanika :lol::mrgreen:

kupilem po konsultacji (rewelacyjny stosunek cena/jakosc) z turdzigt ,

zakladakjac ze dosc szybko bedzie po nich tylko wspomnienie (asfalt w ulezu).

niestety zaczekam z testem do wiosny. jezdzil za to na nich juz gracowy i chwalil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku, że lepiej kupić tańsze opony firm ze środkowej półki i częściej zmieniać niż kupić kawior i płakać po każdym boku. Teraz tylko chcę wyszukać jakiś kawiorek pośród pasztetów :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., chciałbym ale myślałem żeby się zmieścić w 1500zł za komplet w rozmiarze 215/45/17 a przy RE070 to bez szans, a wśród tych firm które wymieniłem opony chodzą 350-400zł za szt. w tym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...