Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

GREGG, ja tez sobie z okazji nadchodzącej zimy sprawiłem komplet nowych kapci... ale za delikatnie jeżdżę by w oczach schodziły, dlatego spokojnie czekam z zakupem letnich do marca... i mam dylemat, czy kupić znowu 15" czy może zapodać razem z felgami 16" (ale dalej bym chciał gumki o szerokości 195 - bo słabiutki silniczek jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam inną sytuację bo letnie leżą w garażu... chociaż jak się dobrze zastanowić, to może lepiej ciągnąć na zimówkach ile się da bo te letnie to fabryczne geolandary powszechnie znienawidzone na forum :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba dobry interes oszczędzić 2-3k PLN i wydać potem 30 PLN? :smile:

 

tak poważnie, chodzi ci o 30k PLN? mniejsza o kwotę, masz rację, u nas nawet przy ogólnie zanikających zimach zawsze parę dni zimowych wypada (oczywiście pod tytułem zima zaskoczyła drogowców), więc nie ma co ryzykować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma doświadczenie/-a z Toyo Proxes CF1 ? Wzmocnione [101], index W...

Do OBK H6.

 

Takie, jak tu:

http://www.allegro.pl/item303347564_toy ... _101w.html

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wybrać??:

1 Yokohama C DRIVE AC 01 185/60R15 88 H XL

2 Continental ContiPremiumContact 2 185/60R15 88 H XL

3 Continental ContiPremiumContact 185/60R15 84 H

4 Toyo Proxes CF-1 185/60R15 84 H

5 Coś innego

 

Opony mają być do jazdy codziennej. Piorytet dobre hamowanie(brak ABS) i dobre trzymanie w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wybrać??:

1 Yokohama C DRIVE AC 01 185/60R15 88 H XL

2 Continental ContiPremiumContact 2 185/60R15 88 H XL

3 Continental ContiPremiumContact 185/60R15 84 H

4 Toyo Proxes CF-1 185/60R15 84 H

5 Coś innego

 

Opony mają być do jazdy codziennej. Piorytet dobre hamowanie(brak ABS) i dobre trzymanie w zakrętach.

DanielsDS...z tych co wymieniłeś to wybrałbym Yokohama...doskonała oponka made in Japan...też się nad nią zastanawiałem, ale dostałem w dobrej cenie Dunlopa SP sport 01.Na forum "psów nie wieszali" na dunlopie to wziąłem.

Kilka dni temu założyłem je na drugi komplet felg i jak dzisiaj zobaczyłem słoneczko to nie wytrzymałem :mrgreen: i przerzuciłem koła :mrgreen:

Pojechałem je potestować i sa super choć musza się troche przytrzeć i ułożyć....temperaturka też była niespecjalna +3 stopnie .

Pewnie za kilka dni znowu zarzuce zimowe koła coby nie ryzykować ,ale i tak było warto dzisiaj w słoneczku pośmigać na letnich :mrgreen:

Pozdrowka z Jury...

Robeet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie kto smiga na oponach calorocznych caly rok ?

jaka marka, typ, rozmiar? jakie wrazenia.

 

powoli zaczyna mnie irytowac to zmienianie opon lato - zima, szczegolnie ze pogada jest w kratke i tak naprawde nigdy nie mozna trafic w odpowiedni moment do tego te kolejki u wulkanizatora, dodatkowy komplet felg w garazu, itp...

 

jako ze mam naped 4x4 to zima mi nie staraszna (wiem. wiem auto z 4x4 hamuje tak samo jak kazde inne) ale mimo to chcialbym uslyszec opinie czy opona caloroczna jest rzeczywiscie wyraznie gorsza zima od zimowki i gorsza latem od letniej

 

sa moze jakies miarodajne testy na jakis www? bo ja tylko znalazel zimowa vs. letnia

 

mam na oku albo typowe opony caloroczne do osobowki:

 

Vredestein Quatrac 2

 

 

vredestein_quatrac2metsilic.jpg

 

lub coś do SUV:

 

BFGoodrich MACADAM T/A

 

 

BFGoodrich_MacadamTA.jpg

 

tyle ze tu mam watpliwosci czy w zimie sie sprawdza? choc maja oznaczenie M+S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

pytanie dot. RE070. przewijalo sie juz, ale moze Wasze kolejne doswiadczenia i km pozwola na kolejne uwagi. uzytkowanie cywilne, moze z czasem jakies proby w Ulezu, ale bardzo amatorsko.

 

- jak sprawuja sie na mokrej i bardzo mokrej nawierzchni /sa rozne glosy/,

- na NASIOC zdarzaja sie opinie, ze bardzo szybko traca wlasnosci /?/. mialem juz RE40 i 50 i tu rzeczywiscie mialo to miejsce

- w ofercie znajduje tylko 91W, sa inne indeksy?

 

alternatywa sa dla mnie P Zero Nero 94 Y ZR XL, ktore znam z doswiadczenia, sa niewiele drozsze, a mozna bylo nimi sadzawki przejezdzac na wprost, szybko ginely, ale wciaz dobrze zachowywaly sie wraz narastajacym dystansem. btw, tak naprawde to warto inwestowac w indeksy? mam wrazenie, ze Y to zupelnie inna opona, ale to tylko amatorska obserwacja

poza tym wciaz mialem z bridgestones przygody - po kilku tyg. od zalozenia pojawil sie z boku guz, druga po 2Y zwyczajnie pekla w trasie, trzecia po lekkim uderzeniu w kraweznik tez pekla. z pirelli nigdy, a zdarzaly sie wieksze przygody z kraweznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jak sprawuja sie na mokrej i bardzo mokrej nawierzchni /sa rozne glosy/,

 

W koleinach pełnych wody potrafi być wesoło. Poza tym nie stwierdziłem takiego spadku właściwości trakcyjnych na mokrym, który uniemożliwiałby szybką jazdę. Wiesz - DCCD-A na "lock" i gaz do deski :) (zahamować zawsze zdążysz, najwyżej zrobisz to na kufrze poprzedzającego wozu :mrgreen:)

 

A tak na poważnie: dla mnie, amatora, to idealna opona, tak na suche, jak i mokre - pewnie gdybym był "profi", może jeździłbym po mokrym szybciej i wtedy wyszłoby, że RE070 to nie opona na mokre.

 

Mam już trzeci komplet i w ogóle nie myślę o zmianie 8).

 

- na NASIOC zdarzaja sie opinie, ze bardzo szybko traca wlasnosci /?/. mialem juz RE40 i 50 i tu rzeczywiscie mialo to miejsce

 

To akurat prawda. Do RE070 trzeba stosować określony styl jazdy - chodzenie boczurem to gwarantowane morderstwo dla RE070. Trzeba na nich jeździć "na okrągło" i wtedy są moderczo skuteczne, a przy tym nie schodzą szybko. W ubiegłym roku nowe RE070 przeżyły dwa dni w upale na Ringu i nie zaszkodziło im to za bardzo.

 

- w ofercie znajduje tylko 91W, sa inne indeksy?

 

RE070 to tylko jeden model w jednej specyfikacji. Chodziły słuchy, że w Japonii były 18", być może w innych specyfikacjach itd., ale ja tego nie widziałem :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam dylemat:

1. Bridgestone Turanza ER300,

2. Goodyear Excellence,

3. Michały Pilot Exalto 2,

4......?

Szukam opon w standardowym rozmiarze 215/55/17 o jak najlepszych właściwościach "startowych" :wink:

 

W tym rozmiarze napewno pozycja 1. , zastanów sie nad rozmiarem 225/50R17, ja na taki zmieniłem, jest lepiej zdecydowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat:

1. Bridgestone Turanza ER300,

2. Goodyear Excellence,

3. Michały Pilot Exalto 2,

4......?

Szukam opon w standardowym rozmiarze 215/55/17 o jak najlepszych właściwościach "startowych" :wink:

 

W tym rozmiarze napewno pozycja 1. , zastanów sie nad rozmiarem 225/50R17, ja na taki zmieniłem, jest lepiej zdecydowanie

 

Rozumiem, że zmieniłeś również felgi? Na razie mam plan by zostać na seryjnych kołach, potem zobaczymy, przy zmianie całości to można już iść "na maxa" i zastosować choćby Toyo Proxes R888.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...