Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Wojtek , na suche napewno lepsza Michelin, natomiast jak poleje i stoi woda jest problem, wtedy RE070 mimo że nie są najlepsza na wode , znacznie lepiej trzyma.

Na Michelinach masz znacznie lepszy komfort, jak na RE070 , autem tak nie nosi w koleinach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek K, pewnie i tak zaraz przeniosa do szuwarka, ale po 2W uzytkowania mam jakies - moze przypadkowe - obserwacje:

po zalozeniu pierwszy dzien trafilem na ulez, cale lotnisko tylko dla mnie i adamka, w warszawie slonce i +6'C, na miejscu (-1)-0'C plus roztapiajacy sie snieg. bardzo sie obawialem mokrego na niej, kiedy na nia spojrzalem, ale okazala sie naprawde dobra. wcale nie wyjezdzal przod bardziej, niz inne bardziej cywilne opony, hamuje na mokrym rewelacyjnie. na pewno duzo lepsza niz 040 i 050 na mokrym i suchym, ktore byly po prostu slabe.

na suchym zas trudno zeby byla slaba - ale zauwazylem, ze w porownaniu do P Zero Nero jest duzo bardziej nerwowa na trasie. chyba tak jak carfit napisal. bardziej podskakuje, caly czas dwie rece na kierze, bo auto lubi sie parenascie/dziesiat centymetrow przy wiekszych predkosciach przesunac. podczas duzego opadu Pirelli zdawaly sie subiektywnie duzo bardziej bezpieczne, ale w zakretach rowniez jakos trudniej sie prowadzily - takie bardziej zachowawcze :?: Pisze o Pirelli, bo z Michelin nigdy nie mialem stycznosci, ale chyba P0 Nero moga stanowic dobry ich substytut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje Ci sie, taki jest :cool:

Nie wiem ile w tym prawdy, ale nasz czołowy drifter Maciej Polody , testował je w Poznaniu, na Toyo R888 zrobił dwa kólka i opona sie spaliła i przestała trzymać, natomiast Sport Cup nawet po 6-ciu okrązeniach dalej trzymała.

Info pochodzi od Piotrka Kociałkowskiego więc chyba bardzo wiarygodne żródło :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

070 tez nie wyglada na duzo glebsza, niektorzy mowia semi-slick.

Obrazek

 

W re070 jest zdecydowanie wiecej bieżnika, coś 7mm , w Michelinie jak jest 4mm to wszystko, zmierze w poniedziałek z ciekawości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzalem pierwszy raz na 070, to cofnalem sie. chyba dlatego, ze bieznik ma ksztalt odwrotnego trapezu, wiec na pierwszy rzut oka, jakby rownie dobrze moglo go nie byc. a jesli juz jestesmy w temacie, carfit, nasz forumowy fanatyku przemyslu oponiarskiego :mrgreen: jak z trwaloscia 070? dzis pierwszy raz za bardzo scialem zakret i musnalem samym rantem o /chyba/ kraweznik i rantu z 7 cm juz nie mam. w 040 od razu pokazal mi sie guz po bocznym /lekim/ uderzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje Ci sie, taki jest

No! Nawet moje kaprawe oko to wychwycilo!? Rzeczywiscie, tam chyba nic nie ma! :mrgreen:

070 tez nie wyglada na duzo glebsza, niektorzy mowia semi-slick.

:shock:

W re070 jest zdecydowanie wiecej bieżnika, coś 7mm , w Michelinie jak jest 4mm to wszystko

O!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzalem pierwszy raz na 070, to cofnalem sie. chyba dlatego, ze bieznik ma ksztalt odwrotnego trapezu, wiec na pierwszy rzut oka, jakby rownie dobrze moglo go nie byc. a jesli juz jestesmy w temacie, carfit, nasz forumowy fanatyku przemyslu oponiarskiego :mrgreen: jak z trwaloscia 070? dzis pierwszy raz za bardzo scialem zakret i musnalem samym rantem o /chyba/ kraweznik i rantu z 7 cm juz nie mam. w 040 od razu pokazal mi sie guz po bocznym /lekim/ uderzeniu.

 

Chodzi Ci o twałość w sensie przebiegu czy wytrzymałosci na uderzenia ?

Przebieg opony oceniam na średni , jeśli chodzi o uderzenia w dziure, krawężnik itp, to jest to opona dosłownie pancerna, przyznam sie że nie znam opony bardziej twardej jak RE070. Rajdowy slick to przy niej dętka rowerowa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym bieżnikiem to jest tak ze Micheliny sa od razu gotowe do jazdy po torze, a RE070 nie. Trzeba w nich najpierw sciac bieznik do tych ~4mm. Gdyby ktos wziął takie swierze RE070 na tor, to by je zniszczyl blyskawicznie, opona by sie przegrzewala i guma by odpadala z niej calymi kawalkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, a masz na stanie obu delikwentow i czy zapowiada sie brak w zaopatrzeniu tych opon, czy raczej luzik? :wink:

 

teraz są w sezonie bywa różnie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat:

1. Bridgestone Turanza ER300,

2. Goodyear Excellence,

3. Michały Pilot Exalto 2,

4......?

Szukam opon w standardowym rozmiarze 215/55/17 o jak najlepszych właściwościach "startowych" :wink:

 

W tym rozmiarze napewno pozycja 1. , zastanów sie nad rozmiarem 225/50R17, ja na taki zmieniłem, jest lepiej zdecydowanie

 

carfit - napisz pliss coś więcej - co jest zdecydowanie lepiej (i gorzej...) - bo zabiłeś mi ćwieka tym pomysłem :twisted: a wiosna idzie... (mam Forka XT`07)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, zmieści się, ale wtedy będzie jakaś różnica w średnicy koła.

215/55R17: średnica 668,3 mm

225/50R17: średnica 656,8 mm; różnica: -11,5 mm, - 1,7 %.

Powszechnie uznaje się, że dopuszczalna różnica średnic wynosi 2-3 %, więc spokojnie można. Efektem ubocznym będą zawyżone o 1,7 % wskazania szybkościomierza i licznika kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy szerokość 225 wejdzie na 7" obręcze forestera?

 

wiem :wink: - wejść to pewnie wejdzie (bo jak się popieści to się wszystko zmieści ...) bardziej chodzi czy jak już wejdzie to czy taki zestaw będzie sprawował się dobrze (dla opony, felgi i samochodu) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy szerokość 225 wejdzie na 7" obręcze forestera?

 

 

Wg mnie za szeroka.

 

Ja zakładam na felgę 7" 215, seryjnie jest 205.

wejść wejdzie i to spokojnie. WRX miał 7 cali i 225ki siedzialy na takich felgach bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy szerokość 225 wejdzie na 7" obręcze forestera?

 

wiem :wink: - wejść to pewnie wejdzie (bo jak się popieści to się wszystko zmieści ...) bardziej chodzi czy jak już wejdzie to czy taki zestaw będzie sprawował się dobrze (dla opony, felgi i samochodu) ?

 

Jam mam na obydwu Foresterach ( seryjne felgi 7) założone na jednym 225/55r16 na drugim 225/50r17 i jest ok, róznica na + bardzo odczuwalna. Jest zdecydowanie lepiej w zakrętach, poprawia się droga hamowania, na koleinach jest pomijalna róznica pomiedzy seryjną.

A najważniejszą rzecza jest to że opona Bridgestone RE050A występuje w rozmiarze 225/50R17 , i jest to opona fenomenalna :cool:

 

a co powiecie na toyo T1R 225/45/17 ? co poza ta opona jest godne polecenia ?

 

Moim zdaniem nie jest godna polecenia, jest słaba na mokrym, na suchym ok, twarde boki ok.

Na co dzień zdecydowanie polecam Bidgestone RE050A, ewentulanie Pirelli Corsa B, ale cena jest zaporowa i dostępność też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...