Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Opona Firestone Firehawk SZ90u lub w mniejszych rozmiarach np. do GT. o symbolu FHSZ80. Troche wiecej o tej oponie , bo mało kto o tym wie :cool:

Masz takie w rozmiarze 215/60/16 ?

Jaka cena?

 

Nie produkowane w tym rozmiarze :cry:

 

A 225/55/16 się znajdą ? Potrzebuję kupić 4 szt. i waham się między ER300. :?:

 

Tak w tym rozmiarze są, sam mam na Foresterze NA takie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit, coś o RE080?

a czo to?

 

opona do samochodów klasy średniej niższej, czyli do służbowych aut sie nadaje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin, mam juz symetrycznie wklesle i lyse RE070 z przodu, z tylu polowa. to juz grozi dla napedow? jest sensowna jakas przekladka kol? Robert Herba poradzil, ze jedynym rozwiazaniem do upalania beda wyczynowe slicki, ktore duuuzo wiecej zniosa na probach, a jak sobie je scyzorykiem ponacinam, to i na deszczu /w cywilu/ dadza rade. tego nie zrozumialem, ale na deszcz kazal tez dogrzane slicki zakladac, ale tu potrzebuje wyjasnienia - moz ejednak zle zrozumialem, wiec popraw.

to jakie slicki mozna zalozyc? ale takie pelna geba slicki, nie semi... :evil::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin, mam juz symetrycznie wklesle i lyse RE070 z przodu, z tylu polowa. to juz grozi dla napedow? jest sensowna jakas przekladka kol? Robert Herba poradzil, ze jedynym rozwiazaniem do upalania beda wyczynowe slicki, ktore duuuzo wiecej zniosa na probach, a jak sobie je scyzorykiem ponacinam, to i na deszczu /w cywilu/ dadza rade. tego nie zrozumialem, ale na deszcz kazal tez dogrzane slicki zakladac, ale tu potrzebuje wyjasnienia - moz ejednak zle zrozumialem, wiec popraw.

to jakie slicki mozna zalozyc? ale takie pelna geba slicki, nie semi... :evil::mrgreen:

 

Dobrze Ci mówił :!: slick to slick i nic go nie zastąpi żadna opona , jest zupełnie inna jazda na nich, ale schodzi w oczach , w Ułęzu to nawet nie chce myśleć :mrgreen:

W przypadku slicku moim zdaniem trzeba miec ich kilka rodzajów , media na deszcz, i na suche w dwóch mieszankach średnie i miękkie , twarde raczej nie chyba że na Ułęz w upalne dni :cool:

Wszystko tak naprawde zalezy gdzie chcesz jeździć i po czym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zamienie osiami teraz RE070 i zedre wszystkie cztery, to moge na takich pseudo-slickach pocwiczyc, czy zaraz druty wyjda? :mrgreen:

wlasnie RH zarzekal sie, ze dobry slick duzo dluzej bedzie mi sluzyl i tego nie rozumiem :???: poki co bedzie Ulez i Modlin tylko robiony.

 

a teraz sufitowa koncepcja: jakbym mial slicka tylko do suchego, a na mocny deszcz zabieral codzienne 050A, to co jest blednego w moim rozumowaniu? hairstyle1.gif na duzym opadzie 050A tez w kilka przejazdow zniszczę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zamienie osiami teraz RE070 i zedre wszystkie cztery, to moge na takich pseudo-slickach pocwiczyc, czy zaraz druty wyjda? :mrgreen:

wlasnie RH zarzekal sie, ze dobry slick duzo dluzej bedzie mi sluzyl i tego nie rozumiem :???: poki co bedzie Ulez i Modlin tylko robiony.

 

a teraz sufitowa koncepcja: jakbym mial slicka tylko do suchego, a na mocny deszcz zabieral codzienne 050A, to co jest blednego w moim rozumowaniu? Obrazek na duzym opadzie 050A tez w kilka przejazdow zniszczę?

 

RH nigdy chyba nie był w Ulęzu :lol: i nie widział tego asfaltu , ja tam raz wziołem nówka Michelin Sport Cup, na których Porsche robi kilkanaście dobrcych okrązeń na torze Poznań, a ja zrobiłem może z szęśc kółek i opon nie ma :evil: Ostatnio byłem w Ułęzu jak było mokro i miałem medie , założoną i było ok.

Jak założysz do Ułęz slicka średniego ,lub miękiego , zrobisz 6-7 kółek, opon nie ma gwarantuje Ci. Jęsli do Ułęza tylko twarda mieszanka np. Pirelli RE5, RS5

Najlepiej jest tak jak ja robie tzn mam trzy kpl slicków i zawsze zabieram dwa , media i suche , rózne mieszanki w zależnosci gdzie jade.

np. jutro jedziemy do Tychów i biore medie RE7 i na suche RS9 ( bardzo miękki) i w zależności jak bedzie tak zmieniam i mam świety spokój.

Ale jak sie pomylisz z doborem to tez możesz popłynąć, ostatnio pojechałem na ten cały Lap Race do Lublina i wyjechałem z domu na media , a slicki miałem w aucie, przyjechalismy troche wczesniej i wjechałem na tor jak jakis amatror i debil :evil: , żeby zobaczyć jaka nawierzchnia , zrobilem dosłownie 3 okrążenia , nowe opony zjadło doszczętnie, myślałem że mnie szlak trafi :evil:

Jest jeszcze jedna b.ważna rzecz o której Ci nie wspomniał pewno RH, mianowicie geometria, a właściwie kąt pochylenia kół, jak masz standartowe ustawienie, boki opon zawsze bedzie Ci jadło, jezeli masz ustawienia ( powiedzmy rajdowe, na asfalt) dużo mniej zużyjesz opone

Mozną by o tym pisac , bo to naprawde temat rzeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w Modlinie z RR przejechałem Forysiem 22 km i starłem ponad 5 mm opony na rantach. :mad: Opona fabryczna Geolandar M+S. Muszę kupić następne, stąd pytanie, po lekturze postów:

1. czy na okazjonalne pojeżdżawki należy mieć inny zestaw niż na codzień?

2. czy ta konkretna opona dramatycznie odstaje od innych nierajdowych w kontekście zdzierania?

3.

Jest jeszcze jedna b.ważna rzecz o której Ci nie wspomniał pewno RH, mianowicie geometria, a właściwie kąt pochylenia kół, jak masz standartowe ustawienie, boki opon zawsze bedzie Ci jadło, jezeli masz ustawienia ( powiedzmy rajdowe, na asfalt) dużo mniej zużyjesz opone

czy powyższe stosuje się również do Forysia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. zdecydowanie i niestety tak. mam ten sam problem, w sensie tylko juz finansowy.

ad2. takiej jazdy zadna opona nie zdzierzy, ale jak Cie obserwowalem, to przy nawet minimalistycznym pokonywaniu slalomu Twoja opona piszczala, jakbys 230km/h na ringu w zakret wchodzil :wink: M+S to caloroczne, wiec przy tej temperaturze jak wczoraj i nawierzchni nie miala chyba szansy przezyc.

ad3. tu podpowie rzetelnie nadworny i spoleczny ekspert od hamulcow i opon carfit, ale daje duzo ze tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. zdecydowanie i niestety tak. mam ten sam problem, w sensie tylko juz finansowy.

ad2. takiej jazdy zadna opona nie zdzierzy

Natomiast dyskusja w tym wątku dotyczy (z małymi wyjątkami) opon na codzień? Hmm... mam pewien dylemat. Z jednej strony szkółka to przyjemna zabawa i może przydać się na codzień. Z drugiej - Foryś w automacie to żadna wyścigówka i na więcej niż kilka pojeżdżawek rocznie może się zbuntować. Dodatkowo inwestycja w kpl. zapasowych felg, opon, może ponadstandardowe klocki ... - długi zwrot z inwestycji.

Pytanie do posiadaczy Forysiów - czy i jak wy to robicie? Może to temat na nowy wątek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. zdecydowanie i niestety tak. mam ten sam problem, w sensie tylko juz finansowy.

ad2. takiej jazdy zadna opona nie zdzierzy

Natomiast dyskusja w tym wątku dotyczy (z małymi wyjątkami) opon na codzień? Hmm... mam pewien dylemat. Z jednej strony szkółka to przyjemna zabawa i może przydać się na codzień. Z drugiej - Foryś w automacie to żadna wyścigówka i na więcej niż kilka pojeżdżawek rocznie może się zbuntować. Dodatkowo inwestycja w kpl. zapasowych felg, opon, może ponadstandardowe klocki ... - długi zwrot z inwestycji.

Pytanie do posiadaczy Forysiów - czy i jak wy to robicie? Może to temat na nowy wątek?

 

Moje zdanie jest takie ( jesli chodzi o Forestera), kup na co dzień dobre opony , a na pojeżdzawki kup sobie jakies tanie używane felgi, moga byc nawet stalowe, nieważne, i do tego opony , nawet używane żeby Ci nie było szkoda, podejżewam że czołowych miejsc na pojeżdzawkach Foresterem AT nie uzyskasz , więc szkoda kasy na inwestowanie w niewiadomo co, lepiej zdecydowanie przeznaczyć zaoszczedzoną kase na nauke jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do osob jeżdzących na RE070 - jakie są prawidłowe wartości ciśnienia w tych oponach do codziennej jazdy :?: Szukałem troszkę w necie i znalezione wartości znacznie od siebie odbiegają. Niektorzy twierdzą, że powinno być max podane na oponie - 10 % ale to daje jakieś 46 psi czyli 3.17 bar więc raczej za dużo. Z drugiej strony instrukcja mowi żeby nadymać 2.3 bar przod i 1.9 bar :shock: tył. Wydaje mi się, że wartości 2.6 przod i 2.5 tył powinny być OK ale zanim je założę proszę o opinie praktykow w tej dziedzinie.

To będzie moj pierwszy sezon na RE070 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od tej pory każda inna opona będzie bee i mocno trzymaj kierownicę :mrgreen:

 

To już wziąłem pod uwagę przed zakupem :mrgreen:

Martwi mnie tylko czy w instrukcji podane wartości nie są za małe dlatego chciałbym się dowiedzieć na jakim ciśnieniu jeżdżą inni posiadacze RE070.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, wlasnie planuje wymiane opon na letnie. bardzo by mi sie przydaly Wasze doswiadczenia. Obecnie mam 215/45/17 - zlote fele. Samochodu uzywam generalnie do cywilnej jazdy z miejscowymi wypadami na szybsze trasy- ale bez dzikich szalenstw. Jakie opony bylyby odpowiednie wg Was i Waszych doswiadczen. Ostatnio w punkcie facet zachwalal mi Yokohamy, ajko idealne do weekendowych zrywow , ale nie pamietam modelu. Jaki model i jaki rozmiar dawalby optymalne bezpieczenstwo w czasie szybszej jazdy

bede wdzieczny za pomoc

pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, wlasnie planuje wymiane opon na letnie. bardzo by mi sie przydaly Wasze doswiadczenia. Obecnie mam 215/45/17 - zlote fele. Samochodu uzywam generalnie do cywilnej jazdy z miejscowymi wypadami na szybsze trasy- ale bez dzikich szalenstw. Jakie opony bylyby odpowiednie wg Was i Waszych doswiadczen. Ostatnio w punkcie facet zachwalal mi Yokohamy, ajko idealne do weekendowych zrywow , ale nie pamietam modelu. Jaki model i jaki rozmiar dawalby optymalne bezpieczenstwo w czasie szybszej jazdy

bede wdzieczny za pomoc

pozdrawiam

Kuba

 

Witamy na Forum.

Jaki masz kolor WRX'a ? Pewnie nie raz się widzieliśmy. :grin:

Powyżej masz odpowiedzi na swoje pytania. O Yokohamach raczej zapomnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do osob jeżdzących na RE070 - jakie są prawidłowe wartości ciśnienia w tych oponach do codziennej jazdy :?: Szukałem troszkę w necie i znalezione wartości znacznie od siebie odbiegają. Niektorzy twierdzą, że powinno być max podane na oponie - 10 % ale to daje jakieś 46 psi czyli 3.17 bar więc raczej za dużo. Z drugiej strony instrukcja mowi żeby nadymać 2.3 bar przod i 1.9 bar :shock: tył. Wydaje mi się, że wartości 2.6 przod i 2.5 tył powinny być OK ale zanim je założę proszę o opinie praktykow w tej dziedzinie.

To będzie moj pierwszy sezon na RE070 :mrgreen:

 

Prawidłowo jest 2.3 przód i 1,9 tył, i tego sie nalezy trzymać do jazdy na co dzień, przy upalaniach można nieco podnieśc ciśnienie.

Jak napompujesz 2,6 i 2,5 to bedziesz sie czuł jakbys jechał wozem drabiniastym :lol: , pamietaj że ta opona jest bardzo twarda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo jest 2.3 przód i 1,9 tył, i tego sie nalezy trzymać do jazdy na co dzień

 

carfit - jak powinno być w foresterze na oponach 225/50/R17 :?:

 

pytam bo instruzione odnosi się do rozmiaru 215/55/R17 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy na Forum.

Jaki masz kolor WRX'a ? Pewnie nie raz się widzieliśmy. :grin:

Powyżej masz odpowiedzi na swoje pytania. O Yokohamach raczej zapomnij.

 

Dzieki wielkie! wlasnie przebijam sie przez wszystkie opinie i nadal mam wir glowie od nadmiaru propozycji- wiem ze to nie jest takie proste. Jezdze srebrnym WRX, ale na łodzkich blachach "EL" - to potrafi ulatwic zycie w korkach... :wink:

Pewnie jak wiekszosc z Was jestem zakochany w swoim "diabelku", dlatego zalezy mi na super oponach dla niego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...