Skocz do zawartości

Wiejski "tjunink"


pumex1

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, thomson0073 napisał:

Gdyby te lampy były jakieś takie normalniejsze i felgi większe i z mniejszym ET, to mogłoby to całkiem ciekawie wyglądać. :)

Moim zdaniem to chyba ta maska wygląda najgorzej :mellow: (choć reflektory też są okropne :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 6.03.2019 o 17:00, MDsuperstar napisał:

Mpower

IMG_20190306_164530.jpg

Jakoś mnie to wcale nie dziwi. Tylko ktoś z umysłem skodziarza mógł coś takiego zrobić, no ale z drugiej strony skoda idiotycznie kopiuje pomysły innych i zawsze komicznie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Daniel Janus napisał:

Grubo...

IMG_20180717_161157.thumb.jpg.7df7def91ca06347c7a3543279f96e30.jpg

 

Niech żyją piesi...

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Fala napisał:

Niech żyją piesi...

Takie orurowanie stosowane jest w suvach właśnie by chronić pieszych. Z racji większego prześwitu potrącony pieszy może łatwo dostać się pod koła, orurowanie ma go podbić do góry i dać mu troche więcej szans. Zawsze to lepiej mieć połamane nogi niż być całym zmielonym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, madkeinam napisał:

Takie orurowanie stosowane jest w suvach właśnie by chronić pieszych. Z racji większego prześwitu potrącony pieszy może łatwo dostać się pod koła, orurowanie ma go podbić do góry i dać mu troche więcej szans. Zawsze to lepiej mieć połamane nogi niż być całym zmielonym. 

Pierwszy raz słyszę taką teorię, są jakieś badania czy testy potwierdzające twoje słowa? Kiedyś czytałem pewien raport dotyczący orurowania i praktycznie w każdym przypadku powodowały one dużo większe szkody dla pieszego niż ich brak, i dotyczyło to samochodów terenowych, które ze względu na kształt przedniej części nadwozia są bardziej niebezpieczne dla pieszych niż osobówki. Hondzie CR-V dużo bliżej z jej prześwitem do hatchbacka niż do terenówki.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Yaros napisał:

Pierwszy raz słyszę taką teorię, są jakieś badania czy testy potwierdzające twoje słowa? Kiedyś czytałem pewien raport dotyczący orurowania i praktycznie w każdym przypadku powodowały one dużo większe szkody dla pieszego niż ich brak, i dotyczyło to samochodów terenowych, które ze względu na kształt przedniej części nadwozia są bardziej niebezpieczne dla pieszych niż osobówki. Hondzie CR-V dużo bliżej z jej prześwitem do hatchbacka niż do terenówki.

Byłem parę lat temu na konferencji na podsumowującej którąś edycję Przedsiębiorczego doktoranta (projekt Urzędu Marszałkowkiego we Wrocławiu współfinansowany z UE) i jeden gość z Politechniki opowiadał o swoim projekcie gdzie badał wraz z jakąś firmą wpływ różnych materiałów i kształtów takich kangurów na bezpieczeństwo pieszego. Mówił, że w suvach z założenia właśnie do podbijania pieszego to miało służyć no ale praktyka trochę mijała się z teorią. Z tego co pamiętam opracował jakiś bezpieczniejszy model takiej osłony na suva. Jak znajdę materiały jakieś materiały to wrzucę.

Inną sprawą jest kto gdzie i do czego to montuje, można i do matiza walnąć sobie rurki, tylko po co.

Edytowane przez madkeinam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2019 o 17:51, madkeinam napisał:

Byłem parę lat temu na konferencji na podsumowującej którąś edycję Przedsiębiorczego doktoranta (projekt Urzędu Marszałkowkiego we Wrocławiu współfinansowany z UE) i jeden gość z Politechniki opowiadał o swoim projekcie gdzie badał wraz z jakąś firmą wpływ różnych materiałów i kształtów takich kangurów na bezpieczeństwo pieszego. Mówił, że w suvach z założenia właśnie do podbijania pieszego to miało służyć no ale praktyka trochę mijała się z teorią. Z tego co pamiętam opracował jakiś bezpieczniejszy model takiej osłony na suva. Jak znajdę materiały jakieś materiały to wrzucę.

Inną sprawą jest kto gdzie i do czego to montuje, można i do matiza walnąć sobie rurki, tylko po co.

Właściwie to pierwsza jakaś choć trochę sensowna teoria dotycząca tych orurowań ( w sensie ta z ochroną pieszego ) bo do tej pory to mi zawsze tylko na głupią ozdobę wyglądało,  no chyba że ktoś przedzierać się przez zarośla i krzaki zamierza swym autem więc jakiś tam ma to sens by se świateł nie powybijał, ilu jest takich? Nawet leśniczy tak swoim tarpanem nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja bym tym wszystkim cfaniakom co mają te małe tablice w normalnych samochodach zabierał dowody do czasu wymiany na normalne. Jak wiadomo małe tablice były przeznaczone dla samochodów które nie mają miejsca na normalną tablice ale 90% z tego co widziałem ma ma je założone w zwykłych samochodach. 

  • Super! 2
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukasdraz napisał:

Ja bym tym wszystkim cfaniakom co mają te małe tablice w normalnych samochodach zabierał dowody do czasu wymiany na normalne. Jak wiadomo małe tablice były przeznaczone dla samochodów które nie mają miejsca na normalną tablice ale 90% z tego co widziałem ma ma je założone w zwykłych samochodach. 

A w czym Tobie to przeszkadza? Nie czepiam się opinii, tylko sam nigdy nie widziałem takiej tablicy w samochodzie i nie widzę problemu na tę chwilę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Orear napisał:

A w czym Tobie to przeszkadza? Nie czepiam się opinii, tylko sam nigdy nie widziałem takiej tablicy w samochodzie i nie widzę problemu na tę chwilę. ;)

Liczba numerów małych tablic jest mocno ograniczona bo z założenia miały być do aut z JP i Stanów gdzie zwykła się nie mieści. Janusze w europejskich autach chcieli się wyróżniać i pobrali małe tablice kłamiąc przy rejestracji, a za chwilę tablic zabraknie dla ludzi, którzy ich naprawdę potrzebują. Coś jak chytra baba z Radomia.

Edytowane przez skwaro
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, skwaro napisał:

Liczba numerów małych tablic jest mocno ograniczona bo z założenia miały być do aut z JP i Stanów gdzie zwykła się nie mieści. Janusze w europejskich autach chcieli się wyróżniać i pobrali małe tablice kłamiąc przy rejestracji, a za chwilę tablic zabraknie dla ludzi, którzy ich naprawdę potrzebują. Coś jak chytra baba z Radomia.

Jeżeli tak wygląda sytuacja to ok, popieram. Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest jak napisał skwaro. Byle dzieciak w 30 letniej Hondzie Civic kłamie w oświadczeniu i wozi sie na dzielni z małą tablicą. Coś mówili że na przeglądach mają sie za to wziąć a za składanie fałszywego oświadczenia w dokumentach grozi odpowiedzialność  karna chociaż znając nasz kraj to pewnie na grozbach sie skonczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukasdraz napisał:

Dokładnie tak jest jak napisał skwaro. Byle dzieciak w 30 letniej Hondzie Civic kłamie w oświadczeniu i wozi sie na dzielni z małą tablicą. Coś mówili że na przeglądach mają sie za to wziąć a za składanie fałszywego oświadczenia w dokumentach grozi odpowiedzialność  karna chociaż znając nasz kraj to pewnie na grozbach sie skonczy.

A auta z Japonii czy USA nie mają innego numeru VIN, żeby wyjaśniać jeszcze w urzędzie takich ściemniaczy? Jest gdzieś temat na forum o rejestracji JDM z krótkim VIN, stąd moje pytanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lukasdraz napisał:

Ja bym tym wszystkim cfaniakom co mają te małe tablice w normalnych samochodach zabierał dowody do czasu wymiany na normalne. Jak wiadomo małe tablice były przeznaczone dla samochodów które nie mają miejsca na normalną tablice ale 90% z tego co widziałem ma ma je założone w zwykłych samochodach. 

 

Złomnik nawet o tym niedawno pisał. :)

 

https://spidersweb.pl/autoblog/male-tablice-rejestracyjne-szpachlowanie-klapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle urzędnicy nie dopilnowali, bo prawo jest dobre. Teraz żeby otrzymać małe tablice wymagają złożenia oświadczenia pod groźbą odpowiedzialności z art. 233 k.k.

Na każde województwo przypada 17379 wolnych tablic, więc źródełko niedługo wyczerpie się, zwłaszcza w Mazowieckim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowym powodem, żeby nie zakładać tych tablic, powinien być ich wygląd - są obrzydliwe. Wyglądają pokracznie, to nie są ładne małe tablice jak np w USA, mają dziwaczne proporcje. Serio, nie chciałbym musieć ich zakładać do auta, a co dopiero robić to z własnej woli...

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...