Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, msi napisał:

Ale serio, do jeżdżenia po mieście i po trasie potrzebny jest mi SUV?

 

Poczucie humoru jest objawem intelektu. :thumbup:

 

Posługując się takim uproszczeniem, wszystkie auta mają 4 koła i kierownicę, zatem bez znaczenia jest jakim jeździsz. A już na pewno bez sensu jest auto 4x4. Daewoo Matiz robi to samo za mniej. 

 

Jeżdżę często wspomnianą Mazdą 6 i różnica na dziurawych droga, progach, garbach, płytach, krawężnikach - których w PL nie brakuje - jest znaczna. Oczywiście Matiz też poradzi sobie z w.w. przeszkodami. Poza tym ciągnę czasem przyczepę z kładem. Wierz lub nie, w OBK pomimo mniejszej mocy jest ona zdecydowanie mniej odczuwalna. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Dyrektorze  zakonu boxer...

 

Pytanie które nurtuje mnie I szanowna małżonke :)

Ok mamy nowa impreze ale apatyt rosnie pora na drugi padło na Forka :). I teraz gwóźdź pytania co bedzie miedzy obecnym forkiem 2.0i manual :) a nowa generacja w sprzedazy :) bo chyba cos bedzie przez najblizszy rok... dwa... rozumiem ze juz po wrzesniu zapominamy o Fxt, ropniaku... czyli tylko 2.0i zostanie? Co z manualna skrzynia zona sie uparla ze chce jak najbardziej toporny jak najmniej elektroniki :) cos z cvt I eyesight nie jest kontatybilna :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, msi napisał:

Doceniam żart :) Ale serio, do jeżdżenia po mieście i po trasie potrzebny jest mi SUV? :) jak tak, to przepraszam :)

nie jest . Do jeżdżenia po mieście wystarcza komunikacja miejska lub rower a na trasie polski bus daje rade:D

a tak na  serio. Suv crossover jest zwyczajnie mega wygodnym autem. Wszędzie zaparkujesz- dosłownie 3Ocm krawężnikinie straszne, wygodnie  się wsiada i wysiada - ten kto jeszcze nie ma problemów z  kręgosłupem zapewne za kilka, kilkanaście  lat będzie je miał i  wtedy do suva się szybciutko przekona. Nikt nikogo na siłę  przekonywać do swoich racji nie musi. mase  lat śmigałem niskimi ośkami - dawały rade ale odkąd przesiadłem  się do auta suvovatego najpierw  był sx4 obecnie XV innego auta po prostu  nie chce. Za dużo zalet przydatnych w codziennym użytkowaniu mają suvy żeby z nich rezygnować :D Aha mamy jeszcze yarisa z  mega prześwitem i też daje rade ale  już planujemy żeby zmienić go na juka lub dustera...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dobi1972 napisał:

Do mnie bardziej przemawia koncepcja "uterenowionego" kombi jak: OBK,  Volvo XC70, Audi serii Allroad (czyli większy prześwit + 4x4). Tyle że wybór w tym segmencie nie jest duży. 

 

Tak jest - podniesione kombi to jest mój ulubiony typ auta.

 

Ale z tą dostępnością to trochę przesadzasz

Octavia Scout

A4 Allroad

A6 allroad 

V90 crosscountry 

E - klasa all terain 

Pasek alltrack 

Insignia country tourer 

 

Na pewno jakieś pominąłem. 

 

Uważam, że to najbardziej uniwersalne auta na rynku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny OBK to duza krowa i raczej ma niewiele wspolnego z pierwotna koncepcja turbo-Forka 

Teraz, bardzozlymisio napisał:

 

Tak jest - podniesione kombi to jest mój ulubiony typ auta.

 

Ale z tą dostępnością to trochę przesadzasz

Octavia Scout

A4 Allroad

A6 allroad 

V90 crosscountry 

E - klasa all terain 

Pasek alltrack 

Insignia country tourer 

 

Na pewno jakieś pominąłem. 

 

Uważam, że to najbardziej uniwersalne auta na rynku. 

 

 

Skoda, jak zawsze, gora ;):lol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

Skoda, jak zawsze, gora ;):lol:

 

Miałem Scouta - dobre auto. Hadex daje radę. Tylko silniki nie wzbudzają teraz zaufania. W przeciwieństwie do Subaru :P

Edytowane przez bardzozlymisio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Karas napisał:

nie jest . Do jeżdżenia po mieście wystarcza komunikacja miejska lub rower a na trasie polski bus daje rade:D

a tak na  serio. Suv crossover jest zwyczajnie mega wygodnym autem. Wszędzie zaparkujesz- dosłownie 3Ocm krawężnikinie straszne, wygodnie  się wsiada i wysiada - ten kto jeszcze nie ma problemów z  kręgosłupem zapewne za kilka, kilkanaście  lat będzie je miał i  wtedy do suva się szybciutko przekona. Nikt nikogo na siłę  przekonywać do swoich racji nie musi. mase  lat śmigałem niskimi ośkami - dawały rade ale odkąd przesiadłem  się do auta suvovatego najpierw  był sx4 obecnie XV innego auta po prostu  nie chce. Za dużo zalet przydatnych w codziennym użytkowaniu mają suvy żeby z nich rezygnować :D Aha mamy jeszcze yarisa z  mega prześwitem i też daje rade ale  już planujemy żeby zmienić go na juka lub dustera...

 

Prześwit jest ważny, ale nikt tu nie wspomina, że obecny Forek IV ma genialny czyli mały promień skrętu. W zatłoczonych osiedlach to bardzo istotna zaleta, maiłem różne auta różnych marek ale takiego skrętu nie miał żaden
(chyba że Fiat 126p ale nie byłem jego właścicielem he he). To naprawdę ważna cecha do jazdy w mieście. Popularne SUVy wypadają znacząco gorzej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Siemek napisał:

le takiego skrętu nie miał żaden

 

5 minut temu, Jacocz napisał:

I nie ma ubrudzonego od progów buta lub spodni . Są takie chwile że się  z nią zgadzam

 

Wiem, ze bede "skrecony" bo wlasnie wymieniam jednego FXT'ka na ten samochod - ale obydwie cechy (chociaz w innym jednak przedziale cenowym) ma nowe XC60. Promien skretu jest ze tak powiem "niespodziewany" a progi elegancko zakryte drzwiami :) Tylko ta dwojka z przodu ceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

Czyżby problemy z klimatyzacją? :D

 

Ciekawe w takim razie jakby wypadło porównanie przy prędkości 120-130km/h. Ale faktycznie ten wolnossący to niespecjalnie wysilony :)

Pewnie różnica byłaby niższa. Sam myślałem o Lexusie NX300h dla żony, ale przy jej przebiegu w mieście (jakieś 6-7k km rocznie) lepiej kupić jej coś "z jajem", co spali nawet 10 litrów więcej, a da trochę frajdy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dpassent napisał:

 

 

Wiem, ze bede "skrecony" bo wlasnie wymieniam jednego FXT'ka na ten samochod - ale obydwie cechy (chociaz w innym jednak przedziale cenowym) ma nowe XC60. Promien skretu jest ze tak powiem "niespodziewany" a progi elegancko zakryte drzwiami :) Tylko ta dwojka z przodu ceny...

No właśnie ta dwójka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

 

Poczucie humoru jest objawem intelektu. :thumbup:

 

Posługując się takim uproszczeniem, wszystkie auta mają 4 koła i kierownicę, zatem bez znaczenia jest jakim jeździsz. A już na pewno bez sensu jest auto 4x4. Daewoo Matiz robi to samo za mniej. 

 

Jeżdżę często wspomnianą Mazdą 6 i różnica na dziurawych droga, progach, garbach, płytach, krawężnikach - których w PL nie brakuje - jest znaczna. Oczywiście Matiz też poradzi sobie z w.w. przeszkodami. Poza tym ciągnę czasem przyczepę z kładem. Wierz lub nie, w OBK pomimo mniejszej mocy jest ona zdecydowanie mniej odczuwalna. 

 

 

 

Gdyby ta Mazda 6 miała normalne, 17" koła to podejrzewam, że i komfort byłby znacznie lepszy. 

 

Nie popadajmy w skrajność, z tym Matizem to trochę przesada... Choć na dojazdy do pracy wziąłem sobie niedawno Aygo :) Czyli jakby Matiz :) a i taki śmieszny fakt, Aygo przejeżdża progi i wyspy zwalniające znacznie bardziej komfortowo niż moje Legacy czy np FXT :D

 

Jeździłem kilka razy FXT na jazdach próbnych, jeździłem też innymi SUVami i... nic. Nie przekonują mnie. Nie prowadzi się to tak dobrze jak dobre kombi, nie jest przestronne jak minivan czy van. Nie jeździ w terenie jak np. Land Cruiser. Nie mówię, że to są złe auta, po prostu oferują coś czego zupełnie nie potrzebuję i nie chcę za to płacić :)

 

Nowy OBK to auto idealne jeżeli chodzi o wymiary, zawieszenie itp. ale ma jedną poważną wadę - słabą dynamikę. Gdyby nie to, to z przyjemnością złożyłbym zamówienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ostatnio Subaru = SUV (z nielicznymi wyjatkami, ktore tylko potwierdzja regule)

SUV + autostrady = bez sensu

hybryda + SUV + autostrady = bez sensu x 2

 

:biglol:

Zależy jaki Suv. Bardzo dobrze wyciszony Q7 2 generacji oferuje możliwość spokojnej rozmowy w kabinie przy prędkościach 150-180, przy zachowaniu fantastycznej stabilności. Statek na trasy nie samochód. Właśnie dlatego bardzo bym chciał, żeby w tej dziedzinie Forek 5 pokazał więcej niż Forek 4, czyli trochę więcej "kuktury" przy 140. To dotyczy również materiałów w środku i ich spasowania. Nie oczekuję poziomu Q7 oczywiście, ale żeby było lepiej.

 

Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka

 

No właśnie ta dwójka

Można zrobić pod dwójkę co nadal mało nie jest, ale z drugiej strony to poziom doposazonej Skody Kodiaq

 

Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

 

Tak jest - podniesione kombi to jest mój ulubiony typ auta.

 

Ale z tą dostępnością to trochę przesadzasz

Octavia Scout

A4 Allroad

A6 allroad 

V90 crosscountry 

E - klasa all terain 

Pasek alltrack 

Insignia country tourer 

 

Na pewno jakieś pominąłem. 

 

Uważam, że to najbardziej uniwersalne auta na rynku. 

 

Tak z połowa z nich jest podniesiona o 2-3 cm w stosunku do "normalnych" więc tyle co nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Nowicjusz napisał:

Można zrobić pod dwójkę emoji6.png co nadal mało nie jest, ale z drugiej strony to poziom doposazonej Skody Kodiaq emoji3.png

 

Mnie sie nie udalo... :) Jak zaczalem szalec to mi wyszlo przed rabatami pod trojke... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ta Mazda 6 miała normalne, 17" koła to podejrzewam, że i komfort byłby znacznie lepszy. 

 W zimie Mazda jest wyposażona w 17", które ojciec dostał za serdeczny uścisk dłoni kupując auto. Jest nieco lepiej, choć i tak OBK ze swoim 225/65 jest dalej nie do pobicia. 

 

Nie popadajmy w skrajność, z tym Matizem to trochę przesada...

 Wcale nie. do codziennej jazdy - praca - dom, zakupy, itp 4x4 jest potrzebny jak umarłemu kadzidło - skoro już mówimy o rozsądku i pragmatyzmie. Da się wszystkie rodzinne zadania transportowe, łącznie z wyjazdami na narty czy wakacje ogarnąć autem z napędzaną jedną osią.

 

Jeździłem kilka razy FXT na jazdach próbnych, jeździłem też innymi SUVami i... nic. Nie przekonują mnie. Nie prowadzi się to tak dobrze jak dobre kombi, nie jest przestronne jak minivan czy van. Nie jeździ w terenie jak np. Land Cruiser. Nie mówię, że to są złe auta, po prostu oferują coś czego zupełnie nie potrzebuję i nie chcę za to płacić

 

Uważam, że mój OBK prowadzi się lepiej od 'zwyczajnego kombi' forester może nieco gorzej, bo jest trochę wyższy ale wciąż lepiej niż przeciętny Avensis. Poza tym wysoka pozycja za kierownica = lepsza widoczność bardzo poprawia warunki pracy kierowcy. Zauważam to ja i mój ojciec właśnie wsiadając do Mazdy.  

 

Nowy OBK to auto idealne jeżeli chodzi o wymiary, zawieszenie itp. ale ma jedną poważną wadę - słabą dynamikę. Gdyby nie to, to z przyjemnością złożyłbym zamówienie...

 Zgadzam się. Słaba dynamika w OBK jest czymś z czym można żyć, ale nie powoduje uśmiechy podczas przyspieszania. A nie po to kupuje się nowe auto, żeby z czymś żyć. Gdyby OBK miał osiągi Forka - byłby świetny. Czy idealny?  Dalej będzie mu brakować kilku fajnych rozwiązań np. regulowanego zawieszenia, ale na pewno byłby autem świetnym. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mnie sie nie udalo...  Jak zaczalem szalec to mi wyszlo przed rabatami pod trojke...  
To poszalales z dodatkami a nie warto. 2.0d z Polestarem, automat i 4x4 do tego kilka dodatków kolorek felga i jest piekne auto. Za resztę jeszcze zostanie na fun car jak Polo GTI :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dpassent napisał:

W zyciu! T5 z Polestarem. A co do dodatkow... Fakt - zaszalalem... :) Pierwszy i pewnie ostatni raz w zyciu :) 

bardzo dobrze raz się żyje. W dadatku życie  jest za krótkie żeby smigac cały  czas tymi samymi autami. A nowy XC6O jest mega

my się zastanawiamy co po XV xc4O czy nowy lex ux chodzi  mi po glowie ale jeszcze rok musimy poczekac...

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Nowicjusz napisał:

Zależy jaki Suv. Bardzo dobrze wyciszony Q7 2 generacji oferuje możliwość spokojnej rozmowy w kabinie przy prędkościach 150-180, przy zachowaniu fantastycznej stabilności. Statek na trasy nie samochód. Właśnie dlatego bardzo bym chciał, żeby w tej dziedzinie Forek 5 pokazał więcej niż Forek 4, czyli trochę więcej "kuktury" przy 140. To dotyczy również materiałów w środku i ich spasowania. Nie oczekuję poziomu Q7 oczywiście, ale żeby było lepiej.

 

pewnie, ze zalezy... Bentley oferuje jeszcze lepszy komfort, ale chyba nie o tym mowa

 

w dziedzinie wyciszenia, spasowania i ogolnej jakosci wnetrza, podejrzewam, nowy Forek zrobi jeszcze wiekszy postep (namiastka jest nowa XV)

marzy mi sie 2.5 jako podstawowy silnik, 1.8/2.0DiT jako opcja, no i hybryda za kilka lat... zobaczymy, co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

 

Tak jest - podniesione kombi to jest mój ulubiony typ auta.

 

Ale z tą dostępnością to trochę przesadzasz

Octavia Scout

A4 Allroad

A6 allroad 

V90 crosscountry 

E - klasa all terain 

Pasek alltrack 

Insignia country tourer 

 

Na pewno jakieś pominąłem. 

 

Uważam, że to najbardziej uniwersalne auta na rynku. 

 

Owszem, jest tych modeli już trochę, ale przyjrzyjmy się prześwitowi:

Octavia Scout - 17cm

A4 Allroad - 18cm

A6 Allroad - 18cm

V90 Cross Country - 21cm

E klasa All Terrain - 17cm

Passat Alltrack - 17cm

Insignia Country Tourer - 15cm

 

Tak naprawdę to wcześniej chyba tylko Volvo XC70 dorównywało Subaru pod tym względem (Outback 20cm, Forester teraz już nawet 22cm), zresztą obecnie również nie ma się czego przyczepić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
pewnie, ze zalezy... Bentley oferuje jeszcze lepszy komfort, ale chyba nie o tym mowa
 
w dziedzinie wyciszenia, spasowania i ogolnej jakosci wnetrza, podejrzewam, nowy Forek zrobi jeszcze wiekszy postep (namiastka jest nowa XV)
marzy mi sie 2.5 jako podstawowy silnik, 1.8/2.0DiT jako opcja, no i hybryda za kilka lat... zobaczymy, co z tego wyjdzie
Eddie ale Q7 można mieć za ćwierć ceny Bentleya, więc nie tędy droga. Ja nawiązałem do mylnego stwierdzenia, że Suvy nie nadają się na trasę - nadają się, zależy który. W FXT od 130 było mi już źle akustycznie, w Q7 jest przy prędkościach legalnych bajecznie. Marzy mi się, by w nowym przy 140 było po prostu ok, by jazda parogodzinna z taką prędkością nie kończyła się bólem głowy :) Nie od dziś wiemy, że Subaru nie zna pojęcia wyciszenia - fajnie, jakby zmienili podejście w tym względzie. Również pod względem oświetlenie w środku i na zewnątrz ale to już inny temat.
bardzo dobrze raz się żyje. W dadatku życie  jest za krótkie żeby smigac cały  czas tymi samymi autami. A nowy XC6O jest mega
my się zastanawiamy co po XV xc4O czy nowy lex ux chodzi  mi po glowie ale jeszcze rok musimy poczekac...
Mam inne zdanie na ten temat jak miałem okazję użytkować to samo auto w podstawie plus dodatki za 35 tysięcy (i miało wszytko co tak naprawdę potrzebowałem) i auto doposazone za 200 tysięcy. Moim zdaniem te drugie w dużej części zmarnowane pieniądze, ale kto bogatemu zabroni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...