Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko,

w moim nowo kupionym SG wszędzie przy drzwiach wiszą uszczelki i jak zamykam drzwi to nie raz wystają... te zasrane haczyki nie łapią. Jak się z tym uporać? + czy jakoś da się chociaż trochę wytłumić auto? nie spodziewałam się, że jak się jedzie 100 na godzinę to w środku dudni jak w przeciągu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka jeśli dobrze rozumiem to ma wystawać. A szyba ma się schować jakby pod nią. No chyba że masz na myśli cóż innego. Zdjęcie by dużo ułatwiło.
A odnośnie szumu to pewnie wina trójkątów szyb.
Kolejna sprawa, szyby można wyregulować tak aby lepiej były doszczelniane przez uszczelki.

A i jeszcze jedno TTTM, niestety urok takich szyb w subarakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dolne ulegają uszkodzeniu, wyrywają się z zaczepów. A powodem tego jest to że przymarzły do karoserii bo nie były nasmarowane wazeliną lub smarem silikonowym i podczas otwierania zmarzniętych drzwi odrywają się z zaczepów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś mi podać czy dane z programu diagnostycznego dla Absolute Throttle Position są prawidłowe? Miałem auto u mechanika ale stwierdził ,że wszystko jest ok. Tylko maksymalna wartość u mnie przy 150 km/h i pedale gazu wciśniętym do podłogi to 64%. I w sumie nie wiem czy to normalne czy jednak coś jest nie tak.

sub logg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pjkr napisał:

czy jakoś da się chociaż trochę wytłumić auto?

Da się stosunkowo małym kosztem (nie pamiętam dokładnie, ile ale kwota nie przekroczyła 500zł za wytłumienie matami i pianką bagażnika, wnęk nadkoli tylnych w bagażniku, podłogi pod tylną kanapą i drzwi przednich matami w środku i na zewnatrz oraz wytłumienie boczka tapicerki drzwi pianką) ale własną pracą ok 3 dni na spokojnie. Różnice na pewno usłyszysz a raczej trochę mniej usłyszysz ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, dawidz napisał:

Jeszcze jedno pytanie, tym razem to bardziej kwestia prawna.

Oddałem samochód do aso ze szkodą drogową, miałem poobcierane te listry na nadkolach i felgę, wg. serwisu była konieczna wymiana całego błotnika i zderzaków, ponieważ czarne listwy podobno są nie demontowalene.

W trakcie naprawy szkody, dostałem od ubezpieczyciela pozwolenie na zabranie starych elementów, które lakierniczo są w zasadzie w dobrym stanie. 
Jednak ze strony ASO usłyszałem , że nie mogą mi tego wydać ze względu na ustawę o odpadach, nie dostane elementów blacharskich które były w dobrym stanie bo muszą być zutylizowane, jednak mogę dostać wygiętą felgę, która nie nadaje się do jazdy.

 

Czegoś tutaj nie rozumiem, jeżeli muszą utylizować to dlaczego mogę dostać felgę? Czy chodzi tutaj bardziej o to, że zderzak czy błotnik komuś się do czegoś przydzadzą?


Bzdura wyślij do nich pismo polecone za potwierdzeniem odbioru z żądaniem wydania części do dnia X. Pierwsze słyszę, że nie można wydać zderzaków po naprawie :D 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Bzdura wyślij do nich pismo polecone za potwierdzeniem odbioru z żądaniem wydania części do dnia X. Pierwsze słyszę, że nie można wydać zderzaków po naprawie  
Po prostu nie mają czego wydać, ponieważ " nowe " zderzaki są starymi na aucie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Max 84 napisał:

Po prostu nie mają czego wydać, ponieważ " nowe " zderzaki są starymi na aucie emoji6.png


Albo co moim zdaniem bardziej prawdopodobne jakiś pracownik serwisu sobie je przytulił :D 

Jakby to była stara pompa oleju to tu rzeczywiście mogliby starać się odmówić wydania przy zderzaku no cóż. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ObywatelX napisał:

Czy może ktoś mi podać czy dane z programu diagnostycznego dla Absolute Throttle Position są prawidłowe? Miałem auto u mechanika ale stwierdził ,że wszystko jest ok. Tylko maksymalna wartość u mnie przy 150 km/h i pedale gazu wciśniętym do podłogi to 64%. I w sumie nie wiem czy to normalne czy jednak coś jest nie tak.

sub logg.jpg

Masz inne auto niż ja ale wg mnie nie jest ok - korekty paliwa od -13 do 13%, powinny być +/- 5% max, u mnie full przepustnica to full przepustnica a nie 64%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dawidz napisał:

Tym bardziej, że przedni zderzak był w stnaie jak na zdjęciu, lakier raczej nietknięty bo był oklejony folią xpel 
 

błotnik jak widać też głównie plastik

 

 

napisz pismo tej treści że żądasz zwrotu części, które zostały wymienione na nowe a w przypadku odmowy niech podadzą paragraf ustawy który im zabrania. Podaj im termin 7 dni od otrzymania pisma oraz adnotację taką,  że w przypadku nie oddania i nie powołania sie na żadną ustawę sprawę kierujesz na policję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Szin napisał:

Dzień dobry,

 

Proszę o wsparcie jaki interfejs diagnostyczny zastosować do Subaru Forester 2.0 turbo z 1999 roku?

Zarówno do odczytu defektów jak i monitorowania parametrów.

 

Pozdrawiam

 

Myślę, że sprawdzi się coś pokroju ELM327 lub VGate + Torque :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Perzon napisał:

Czy ktoś podpowie co może powodować, że przy 130 km/h w aucie odpala się kontrolka ABS ? Znika dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta, niestety jestem na wyjezdzie i nie mam gdzie / jak podpiąć kompa..

Uszkodzone koło foniczne prędkości koła / nadmierny luz na łożysku.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś podpowie co może powodować, że przy 130 km/h w aucie odpala się kontrolka ABS ? Znika dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta, niestety jestem na wyjezdzie i nie mam gdzie / jak podpiąć kompa..
Narazie nie jeździj szybciej:), ale jak wyżej, wygląda mi to na uszkdzoną koronkę czy jak to wyżej napisane koło foniczne.
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Perzon napisał:

Czy ktoś podpowie co może powodować, że przy 130 km/h w aucie odpala się kontrolka ABS ? Znika dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta, niestety jestem na wyjezdzie i nie mam gdzie / jak podpiąć kompa..

Miałem to samo, tyle że przy prędkości 60km/h. Pęknięta koronka z tyłu, na bębnach. Przykręcona jest do piasty od wewnętrznej strony, można ją łatwo uszkodzić wymieniając łożysko, podczas nieumiejętnego ściągania piasty ze zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Perzon napisał:

Może to się składać do kupy, bo ostatnio robione były łożyska z tyłu :/ a to koło foniczne to coz to za ustrojstwo ? Czujnik by raczej swiecił cały czas ?

Ja miałem problem z czujnikiem i świecił błąd kiedy mu się zachciało, po wymianie spokój. Sprawdzić dobrym kompem ABS co jest przyczyną, freessm i elm łączy tylko z ecu. Skąd jesteś albo gdzie w tym momencie to może ktoś by pomógł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...