yaroz Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 34 minuty temu, aplam13 napisał: Ja miałem problem z czujnikiem i świecił błąd kiedy mu się zachciało, po wymianie spokój. Sprawdzić dobrym kompem ABS co jest przyczyną, freessm i elm łączy tylko z ecu. Skąd jesteś albo gdzie w tym momencie to może ktoś by pomógł? Czujniki idzie sprawdzić zwykłym multimetrem na oporność, dobre powinny mieć między 0,9-1,2kohm ale ja obstawiam koronkę, tym bardziej że kolega potwierdził że były wymieniane łożyska z tyłu i jak przed wymianą nie było tych objawów to brać za dupę mechaników i niech naprawiają na własny koszt. A koszt nowej, oryginalnej koronki tylnej to coś koło 420zł, zamienników brak, mówię tu o koronce na hamulce bębnowe, tak było w moim przypadku. Używek brak, jak już są to z całą zwrotnicą i trzeba rozbierać delikatnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 6 minut temu, yaroz napisał: brać za dupę mechaników Nie wiemy nawet o jakiej generacji rozmawiamy, uszkodzenie koła fonicznego podczas wymiany łożyska jest trudne według mojej wiedzy, natomiast nie wiemy, czy koło foniczne jest na piaście. Niestety bez rozbiórki tego zweryfikować się nie da. Niejednokrotnie wymiana łożyska nie pomoże, ponieważ piasta i zwrotnica są wytarte, i zwyczajnie mają luz w łożysku. Taki luz też potrafi rozświecić ABS, ponieważ koło foniczne oddala się sporadycznie od czujnika. Odczyt błędów da trochę światła na temat, bo będzie wiadomo czy to przerwa w sygnale (czujnik), czy sygnał nieprawidłowy(koło foniczne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 (edytowane) 5 minut temu, st981777 napisał: Nie wiemy nawet o jakiej generacji rozmawiamy, uszkodzenie koła fonicznego podczas wymiany łożyska jest trudne według mojej wiedzy, natomiast nie wiemy, czy koło foniczne jest na piaście. Niestety bez rozbiórki tego zweryfikować się nie da. Niejednokrotnie wymiana łożyska nie pomoże, ponieważ piasta i zwrotnica są wytarte, i zwyczajnie mają luz w łożysku. Taki luz też potrafi rozświecić ABS, ponieważ koło foniczne oddala się sporadycznie od czujnika. Odczyt błędów da trochę światła na temat, bo będzie wiadomo czy to przerwa w sygnale (czujnik), czy sygnał nieprawidłowy(koło foniczne). Forester SG, SF (ta sama koronka) bębny z tyłu. Edytowane 21 Lutego 2021 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 (edytowane) 5 minut temu, yaroz napisał: uszkodzenie koła fonicznego podczas wymiany łożyska jest trudne według mojej wiedzy, Uwierz mi że wg mojej wiedzy to nie problem uszkodzić koronkę, np. podczas wybijania piasty ze zwrotnicy i nie trzeba wcale w nią uderzyć. Również podczas przykręcania tej koronki do piasty tymi śrubkami imbusowym może ona pęknąć w miejscu łączenia tych nóżek z zębatka koronki. Taki trwały to materiał Edytowane 21 Lutego 2021 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perzon Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 U mnie był robiony tył, łożyska, nowe szpilki, nowe szczęki, cylinderki. Przed wymianą tego nie było, koronkę od piasty odkręcałem sam, nie wyglądała na pękniętą ani krzywą czy uszkodzoną :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Dokładnie. Ja uszkodziłem swoją przy zabijaniu bieżni starego łożyska z tyłu.Pękła od samych wibracji. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 20 minut temu, Perzon napisał: U mnie był robiony tył, łożyska, nowe szpilki, nowe szczęki, cylinderki. Przed wymianą tego nie było, koronkę od piasty odkręcałem sam, nie wyglądała na pękniętą ani krzywą czy uszkodzoną :/ U mnie było mikropęknięcie pod zębatką w miejscu łączenia stopki i podczas większej prędkości te mikropęknięcie się robi większe i wyskakuje błąd ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kejb Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 6 godzin temu, Perzon napisał: Czy ktoś podpowie co może powodować, że przy 130 km/h w aucie odpala się kontrolka ABS ? Znika dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta, niestety jestem na wyjezdzie i nie mam gdzie / jak podpiąć kompa.. Miałem identyczne objawy w imprezie gf. Winna była koronka ABS. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szin Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Nie jestem do końca pewien czy ELM zadziała. To jest trudny rocznik. Prędzej kabel VAG-kkl plus freeSSM. Ale trzeba by najpierw zobaczyć czy pin 7 w gnieździe OBD jest zajęty przez jakiś przewód. Pin 7 jest zajęty. Wystarczy przewód VAG-kkl?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 4 godziny temu, yaroz napisał: Uwierz mi że wg mojej wiedzy to nie problem uszkodzić koronkę Nawymieniałem się tych łożysk sporo i nigdy nie uszkodziłem, dla mnie to taka sama abstrakcja jak zagięcie uppipe podczas wkładania silnika... 4 godziny temu, st981777 napisał: natomiast nie wiemy, czy koło foniczne jest na piaście Z postu nie wynikało jaka to generacja forestera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 28 minut temu, Szin napisał: Pin 7 jest zajęty. Wystarczy przewód VAG-kkl? Tak, kabel KKL i freeSSM lub jak chcesz robić logi to ecuExplorer 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perzon Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Z tego co udało mi się zrobić i sprawdzić : dodmuchałem wszystkie koła na równo, ABS normalnie działa na lodzie, ale ponowna próba po rozpędzeniu auta i ABS-u nie mam. Jutro podjadę na komputer, bo sam tu za wiele nie wymyślę chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Z tego co udało mi się zrobić i sprawdzić : dodmuchałem wszystkie koła na równo, ABS normalnie działa na lodzie, ale ponowna próba po rozpędzeniu auta i ABS-u nie mam. Jutro podjadę na komputer, bo sam tu za wiele nie wymyślę chybaKod ABS, powinno się dać wymrugać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 57 minut temu, st981777 napisał: Nawymieniałem się tych łożysk sporo i nigdy nie uszkodziłem, dla mnie to taka sama abstrakcja jak zagięcie uppipe podczas wkładania silnika... 5 godzin temu, Max 84 napisał: Dokładnie. Ja uszkodziłem swoją przy zabijaniu bieżni starego łożyska z tyłu. Pękła od samych wibracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 (edytowane) 37 minut temu, Perzon napisał: Z tego co udało mi się zrobić i sprawdzić : dodmuchałem wszystkie koła na równo, ABS normalnie działa na lodzie, ale ponowna próba po rozpędzeniu auta i ABS-u nie mam. Jutro podjadę na komputer, bo sam tu za wiele nie wymyślę chyba Byłem też na komputerze, auto na podnośnik kręcenie kołami, diagnoza czujnik ABS przedniego koła, wymieniłem czujnik a ABS dalej się pojawiał, straciłem 70zl za komputer 120zl za czujnik. Winna była koronka. Możesz mieć mikropęknięcie tak jak u mnie i podczas prędkości się ono rozszerza i ABS się będzie zapalał. Zgasisz silnik, odpalisz na nowo ruszysz ABS gaśnie i potem znowu się zapala po przekroczeniu tej prędkości. Możesz ściągnąć bęben, odkręcić te śruby imbusowe, przeczescić koronkę np płynem do czynienia tarcz hamulcowych i sprawdzić czy nie masz pęknięć. Zwróć uwagę szczególnie na łączeniu tych stopek (gdzie wkrecasz śrubki) z zębatka, tam lubi pękać np przy nierównomiernym, za mocnym dokręceniu koronki. Edytowane 21 Lutego 2021 przez yaroz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Ale jak wymruga błędy przecież będzie wiadomo które to koło powoduje problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Mam problem z szyberdachem w Foresterze SG. Wcześniej chodził opornie, teraz stoi. Zaglądał dziś do niego mój serwis specjalizujący się w Subaru - stwierdzili uszkodzenie ślizgów. Z tego co kiedyś ustalałem - dostępny jest tylko cały mechanizm. Czy ktoś z Was przerobił to z sukcesem - mam na myśli dorobienie ślizgów/regeneracja? Wolałbym uniknąć kosztu wymiany całego mechanizmu i prucia całej podsufitki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 U mnie się też zablokował, odsuwał się częściowo i blokował. Warto tam samemu zerknąć, bo może tylko coś leży w prowadnicy i blokuje. Trzyma się na 4 jakby ślizgach, z tym że gdy odkręcisz szkło od nich to jeżdżą tylko te tylne. Ale same prowadnice dostępne nie są. Można coś rzeźbić, kleić, wzmacniać drutować. Ale nowych nie ma, możesz się pokusić po zdemontowaniu ich aby oddać do firmy która robi wydruki 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Zaglądałem tam ja latem, teraz mój mechanik przy okazji udrażniania odpływu bo woda pojawiła się na podsufitce. Jego zdaniem ślizgi są połamane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 38 minut temu, dr.elich napisał: Wcześniej chodził opornie, teraz stoi Ale silniczek brzęczy czy nie? Ręcznie się odsuwa i zasuwa? Sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 To jest trudny temat. U mnie jak wspomniałem blokował się, ale dlatego że kawałek się ułamał i kantował się. Usunąłem dziada, ten kawałek znaczy się i jeździ szyber. Ale jeśli chodzi o części to zostaje Ci kupno całego, albo jak wspomniałem udać się ze ślizgiem do speców od drukarek 3D, niech zrobią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 (edytowane) 32 minuty temu, ewemarkam napisał: To jest trudny temat. U mnie jak wspomniałem blokował się, ale dlatego że kawałek się ułamał i kantował się. Usunąłem dziada, ten kawałek znaczy się i jeździ szyber. Ale jeśli chodzi o części to zostaje Ci kupno całego, albo jak wspomniałem udać się ze ślizgiem do speców od drukarek 3D, niech zrobią. Mnie też się wydawało, że będę wyciągał szyber, bo ciężko się zamykał, nie chciał się zamknąć i się sam otwierał podczas zamykania( odbijał w drugą stronę) aż zdechł i musiałem ręcznie zasuwać. Silniczek już potem nie dawał znaku życia. Rozebrałem dziada ( silniczek) wyczyściłem rdzeń wirnika papierem ściernym bo był cały czarny i odżył. Potem wyczyściłem prowadnice, benzyna ekstrakcyjną cokolwiek do odtłuszczania, usunąłem resztki igieł z drzew i starego smaru, nasmarowslem nowym i działa. Edytowane 22 Lutego 2021 przez yaroz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Jak jest na ten moment nie powiem - wóz jest w serwisie. Mechanicy mówią, że prowadnice są "połamane" i dach ani drgnie. Latem chodził opornie - zamykał się tylko do pewnego momentu, później trzeba mu było pomagać. Wyczyściłem prowadnice z grubsza i nasmarowałem, dachu nie otwierałem. Plan był kupić cały mechanizm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Jak jest na ten moment nie powiem - wóz jest w serwisie. Mechanicy mówią, że prowadnice są "połamane" i dach ani drgnie. Latem chodził opornie - zamykał się tylko do pewnego momentu, później trzeba mu było pomagać. Wyczyściłem prowadnice z grubsza i nasmarowałem, dachu nie otwierałem. Plan był kupić cały mechanizm. Wolę zapytać, ale inaczej się chyba nie da. Demontowali szkło szyberdachu aby zerknąć na prowadnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Tak, demontowali bo celem operacji było udrożnienie przewodu odpływowego. Oni znają te auta, robią tylko Subaru. Myślę więc, że diagnoza jest poprawna. Nie mają doświadczenia z regeneracją tego mechanizmu - ustaliłem więc czyszczenie prowadnic, bez demontażu podsufitki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się