Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Klemy wyczyszczone, kable dokręcone - działa :thumbup:. Dzięki za szybkie podpowiedzi. 

Teraz już bardziej na spokojnie będę podchodził, bo najgorsze jest, że wszystko było cacy, a tu nagle nie bangla... I popłoch i panika:upside-down-face_1f643-small:

Posmaruj styki z aku wazeliną techniczną, utlenianie często powoduje takie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Dr Zyber napisał:

@Kiwi 4ester prawie na pewno klemy :) dokładnie to samo ostatnio przerabiałem. Modów nie było żadnych, a Forek "stracił" nagle prąd. Okazało się, że poluzowana była jedna klema. 

U mnie to nawet nie tyle klema co śrubka na klemie trzymająca kabelki się poluzowała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Panzerpferd napisał:

@ewemarkam i @Jurando - dzięki za instrukcje, zabawa prosta jak moderator, który czuwa :biglol:

 

ps. Czy to normalne, że po całej operacji świeci mi się kontrolka hamulca ręcznego?

Wklejam manual. Systemy są ze sobą powiązane. 

20210309_164031.jpg

20210309_164046.jpg

Screenshot_20210309-163244_Adobe Acrobat.jpg

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pininfarin01 napisał:

SG, belka/trawers jak zdjąć? Odkręciłem wszystkie śruby i trzyma się na tulejce koło wahacza, tam jest śruba ?(skorodowane i nie widać)

Tylna? Są cztery śruby do podwozia i dwie z dyfra i powinna odejść. Chyba że ktoś wkręcił śruby centrujące belkę pomiędzy te dwie co są przykręcone do podwozia z jednej i drugiej  strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yaroz napisał:

Tylna? Są cztery śruby do podwozia i dwie z dyfra i powinna odejść. Chyba że ktoś wkręcił śruby centrujące belkę pomiędzy te dwie co są przykręcone do podwozia z jednej i drugiej  strony.

Chodzi o przód, te co są montowane pod podłużnicami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nosssfers napisał:

Panowie i panie szybkie pytanie. Subaru Forester SH benzyna czy pasuje do niego maska z diesla? Podoba mi się kurnik i się tak zastanawiam nad zmianą :-D

Na 100% nie jestem pewien, ale chyba by nie zmieniali zawiasów i kształtów oraz wymiarów maski specjalnie dla diesel'a. Zresztą w innych generacjach były takie możliwości więc w SH chyba też nie powinno być problemu.

Edytowane przez yaroz
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, yaroz napisał:

Na 100% nie jestem pewien, ale chyba by nie zmieniali zawiasów i kształtów oraz wymiarów maski specjalnie dla diesel'a. Zresztą w innych generacjach były takie możliwości więc w SG chyba też nie powinno być problemu.

SH od 2008 do 2013 jeżeli chodzi o forestery

Edytowane przez Nosssfers
Literowka
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie szybkie pytanie ... :P

forek SG - czy lepiej założyć 4szt sprężyn :Ironman" czy lepiej takie coś (np 3 czy 4 cm):

https://www.olx.pl/oferta/full-zestaw-lift-kit-subaru-forester-sg-sf-dystans-podkladka-zaw-5c-CID5-IDC7mM3.html#db0dfadacd

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, lolo.lolo napisał:

Panowie i Panie szybkie pytanie ... :P

forek SG - czy lepiej założyć 4szt sprężyn :Ironman" czy lepiej takie coś (np 3 czy 4 cm):

https://www.olx.pl/oferta/full-zestaw-lift-kit-subaru-forester-sg-sf-dystans-podkladka-zaw-5c-CID5-IDC7mM3.html#db0dfadacd

 

 

 

Na pewno wyjdzie taniej, ;)a czy lepiej to niech ktoś inny się wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, lolo.lolo napisał:

to na pewno......ale czy lepiej ....

To zależy jak i do czego używasz auto.

Podkładki lift - możesz se wybrać wysokość, np z tyłu o 1 cm więcej jak masz LPG.

Zawieszenie nadal miękkie i komfortowe, po załadowaniu na dwu tygodniowy wyjazd auto siada bo sprężyny słabe.

 

IRONMAN - podnosi auto tylko o 3,5 cm, przy lpg potrzebna 1 cm podkładka na tył.

Nadal potrzebna podkładka pod tylny wzdłużny wahacz, żeby koło stało centralnie w nadkolu.

Zawieszenie twarde i zwarte, trochę na pusto drewniane, po załadowaniu auta na wyjazd auto komfortowe, nie siada.

 

Mam Ironmany, czy bym wybrał Lift kit czy Ironman?

Wybrałbym ponownie Ironmany i max opony jakie wejdą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koziolek napisał:

To zależy jak i do czego używasz auto.

Podkładki lift - możesz se wybrać wysokość, np z tyłu o 1 cm więcej jak masz LPG.

Zawieszenie nadal miękkie i komfortowe, po załadowaniu na dwu tygodniowy wyjazd auto siada bo sprężyny słabe.

 

IRONMAN - podnosi auto tylko o 3,5 cm, przy lpg potrzebna 1 cm podkładka na tył.

Nadal potrzebna podkładka pod tylny wzdłużny wahacz, żeby koło stało centralnie w nadkolu.

Zawieszenie twarde i zwarte, trochę na pusto drewniane, po załadowaniu auta na wyjazd auto komfortowe, nie siada.

 

Mam Ironmany, czy bym wybrał Lift kit czy Ironman?

Wybrałbym ponownie Ironmany i max opony jakie wejdą.

 

Tak jak piszesz, zależy od zastosowania auta. U mnie na chwilę obecną liczy się komfort, bo póki dzieci małe i przesypiają trasę to lepiej, żeby nierówności były miękko wybierane. W przyszłości natomiast jak dorobimy się drugiego wozu rodzinnego to wtedy się w pakuję w Irony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lolo.lolo napisał:

Panowie i Panie szybkie pytanie ... :P

forek SG - czy lepiej założyć 4szt sprężyn :Ironman" czy lepiej takie coś (np 3 czy 4 cm):

https://www.olx.pl/oferta/full-zestaw-lift-kit-subaru-forester-sg-sf-dystans-podkladka-zaw-5c-CID5-IDC7mM3.html#db0dfadacd

 

 

 

Ja na przykład chciałem zostawić sobie trochę komfortu, i zamontowałem podkładki bo jeżdżę forkiem codziennie 80 km i zazwyczaj na pusto. Ale gdybym go ładował sprzętem wyprawowym i jeździł więcej w terenie to bym się chyba zdecydował na sprężyny plus podkładka 1cm. 

 

Co do samego zestawu, który wysłałeś to mam od tego faceta, jeżdżę już kilka miesięcy i nic się nie dzieje, ale projekt podkładki pod wahacz bym trochę zmienił bo się wygina i nie jesteś w stanie uzyskać pożądanego momentu dokręcania (klucz nie chce kliknąć). A tak to wszystko pasuje i jest ok ale nie spodziewaj się artystycznych spawów i pięknego malowania.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, koziolek napisał:

przy lpg potrzebna 1 cm podkładka na tył.

Nadal potrzebna podkładka pod tylny wzdłużny wahacz, żeby koło stało centralnie w nadkolu.

pod tylny wzdłużny też 1 cm ?

z czego te podkładki masz ? .... poliuretan ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, koziolek napisał:

Metalowy, spawany.

to ten wezmę chyba u tego gościa ....

i pójdę chyba jednak w ironmany ;)

 

a wie może ktoś który bezpiecznik odpowiada za szyberdach w forku SG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, lolo.lolo napisał:

to ten wezmę chyba u tego gościa ....

i pójdę chyba jednak w ironmany ;)

 

a wie może ktoś który bezpiecznik odpowiada za szyberdach w forku SG ?

Nie wiem czy taki w ogóle istnieje, tak jak z szybami drzwi. A co się dzieje z szyberdachem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...