Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Ekipo. Czy może mi ktoś podesłać skrocóna instrukcje obsługi dla forestera 2015 ? Pobralem już dwie z neta i nie ma tam tej kontrolki :( chodzi o żółtą kontrolke obok przycisku select.  ... Jestem na wyspie na wczasach i mam lekkiego stresa. Help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Masteritos napisał:

Ekipo. Czy może mi ktoś podesłać skrocóna instrukcje obsługi dla forestera 2015 ? Pobralem już dwie z neta i nie ma tam tej kontrolki :( chodzi o żółtą kontrolke obok przycisku select.  ... Jestem na wyspie na wczasach i mam lekkiego stresa. Help

 

Koło select jest chyba tylko kontrolka asystenta startu pod górę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, yaroz napisał:

Zna ktoś nr spinki blendy pod reflektorem? Mocowana jest na takie 4 małe spineczki za Chiny nie mogę tego znaleźć w oryginale, bo w zamienniki to już na pewno nie ma.

 

IMG_20200709_112138_HDR.jpg

IMG_20200709_112124_HDR.jpg

https://auto-spinka.pl/pl/p/C70315-Spinka-obudowy-panel-pod-lampa-reflektorem-przod-SUBARU-Forester-57160FC010/2072

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mattipk napisał:

A to się zdziwiłem:biglol: jednak jest w zamienniku. Znalazłem oryginał (57160FC010) jedyne 8zł szt. :facepalm::biglol: Chyba pójdę w zamiennik bo potrzebuje 8szt:thumbup:

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć na Forum. Ale generalnie są jakieś różnice między przepustnicą u mnie EJ20J a np z ej251? Jest może większa? Generalnie chce aby silnik dostał więcej powietrza. Może kolektor wymienić o ile będzie pasował. Różnice się choćby w uszczelce kolektora.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to daj oryginalną do roztoczenia na 60 mm i zmień motylek. 251 ma inny IACV, nie podepniesz go. Kwestia czy to coś da poza bardziej nerwową reakcją na gaz. Sprawdzałeś czy seryjna rzeczywiście jest za mała do tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to daj oryginalną do roztoczenia na 60 mm i zmień motylek. 251 ma inny IACV, nie podepniesz go. Kwestia czy to coś da poza bardziej nerwową reakcją na gaz. Sprawdzałeś czy seryjna rzeczywiście jest za mała do tego silnika?
Nie sprawdzałem czy jest, nie wiem jak :).

Generalnie pewnie inżynierowie to dobrze zaprojektowali. Ale czasem w wolnossaku wystarczyło zmienić właśnie na większą i parę kunia dostawało. Nie piszę tu o Subaru, ale innych markach. Tylko czy ma to tutaj sens?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ewemarkam napisał:

Generalnie pewnie inżynierowie to dobrze zaprojektowali. Ale czasem w wolnossaku wystarczyło zmienić właśnie na większą i parę kunia dostawało. Nie piszę tu o Subaru, ale innych markach. Tylko czy ma to tutaj sens?

tak luźno myśląc to warto by się dokopać co innego było w JDMach, bo tam z 2.0 SOHC jest 138-140PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie jak grzebie teraz o tym, to są informacje tylko o silnikach turbo. Nie ma nic o wolnossakach. Głównie tematy przewijają się na NASIOC. Po powrocie z wakacji zobacze czy przypadkiem nie jest tak, że jeśli dam większą to czy kolektor nie dławi wtedy (bo by trzeba było go rzeźbić chociaż wejście od strony przepustnicy), i wysiłek z wymiany przepustnicy nie da nic. Więcej kunia pewnie byś zrobił gdyby się zapłon trochę przyśpieszyło.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Nie sprawdzałem czy jest, nie wiem jak :).

Generalnie pewnie inżynierowie to dobrze zaprojektowali. Ale czasem w wolnossaku wystarczyło zmienić właśnie na większą i parę kunia dostawało. Nie piszę tu o Subaru, ale innych markach. Tylko czy ma to tutaj sens?

Jeśli przy pełnym otwarciu podciśnienie w kolektorze jest bliskie 0 w całym zakresie obrotów to dolot z przepustnicą nie stanowi restrykcji.

 

Kolektor plastikowy w EJ20J daję możliwość zamontowania większej przepustnicy, jednak ja z 60 wróciłem do seryjnych 55 mm, lepiej dozuje się gaz, szczególnie przy małych otwarciach.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirasek napisał:

Jeśli przy pełnym otwarciu podciśnienie w kolektorze jest bliskie 0 w całym zakresie obrotów to dolot z przepustnicą nie stanowi restrykcji.

Sprawdzę to :) Dzięki. Mam interfejs oraz jakiś tam program do tego więc zobaczę co widzi ECU.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.08.2020 o 10:06, ewemarkam napisał:

Wszędzie jak grzebie teraz o tym, to są informacje tylko o silnikach turbo. Nie ma nic o wolnossakach. Głównie tematy przewijają się na NASIOC. Po powrocie z wakacji zobacze czy przypadkiem nie jest tak, że jeśli dam większą to czy kolektor nie dławi wtedy (bo by trzeba było go rzeźbić chociaż wejście od strony przepustnicy), i wysiłek z wymiany przepustnicy nie da nic. Więcej kunia pewnie byś zrobił gdyby się zapłon trochę przyśpieszyło.

Przepływy płynów są dość skomplikowane. I większa szansa, że jak zmienisz dolot w NA to pogorszysz. Przez zwężenia i poszerzenia uzyskuje się miejscowe zmiany prędkości przepływu , w rezultacie zmiany temperatury i objętości powietrza . To ma związek z doładowaniem dynamicznym. Jeśli  coś zyskasz to najpewniej  coś stracisz np. górę względem dołu. Podobnie z wydechem  uwolnisz to przeważnie jest gorzej. W NA lepiej zostać przy fabryce.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, ale w sumie @ozarek ma racje, jakoś robią 130-140 kunia w JDM. Pewnie dolane paliwem i zapłonem, ale też coś jeszcze musi być na rzeczy. Zwłaszcza że co prawda nie na własne oczy ale widziałem co potrafi zrobić przeprojekowanie dolotu, po przez w zasadzie zwiększenie samych przekrojów. Co prawda w V8 wolnossącym ale jednak:)

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste pytanie, SF turbo, do czego jest przewód idący od gruchy po prawej stronie i gdzie go kupić? Mam wstawiony przewód bez tego zgrubienia i dziwnie buczy przy dużym ciśnieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Vercy napisał:

Proste pytanie, SF turbo, do czego jest przewód idący od gruchy po prawej stronie i gdzie go kupić? Mam wstawiony przewód bez tego zgrubienia i dziwnie buczy przy dużym ciśnieniu

Pokaż fotke bo nie wiadomo o co Ci chodzi... restryktor w sterowaniu turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ewemarkam napisał:

Bo jeśli dobrze widzę. To przewód leci od kolektora ssącego do serwo?

 

Znam się na mechanice praktycznej trochę gorzej niż na fizyce kwantowej. Być może masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...