Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

 Ostatnio wymieniłem sobie kilka śrubek na nierdzewki pod maską. Tutaj zamówiłem

https://bejmet.com.pl/sklep/373-din-6921-a2-z-kolnierzem

Poza tym, że trzymają kilka elementów plastikowych + ewentualnie zamek maski to ładnie wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

 Ostatnio wymieniłem sobie kilka śrubek na nierdzewki pod maską. Tutaj zamówiłem

https://bejmet.com.pl/sklep/373-din-6921-a2-z-kolnierzem

Poza tym, że trzymają kilka elementów plastikowych + ewentualnie zamek maski to ładnie wygląda :)

Będzie Ci ładnie gwinty rdzewiały w pasie przednim od tego. Słowo klucz: korozja galwaniczna. Kiedyś w jednym aucie sobie wszystko w komorze takimi śrubkami poprzykręcałem. Po pół roku choinka na zegarach, auto noe odpala, okazało się że masa przestała działać od korozji, oczyściłem, zmieniłem śrubkę na zwykłą (pozostałe też) i wszystko wróciło do normy :)

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

 Ostatnio wymieniłem sobie kilka śrubek na nierdzewki pod maską. Tutaj zamówiłem

https://bejmet.com.pl/sklep/373-din-6921-a2-z-kolnierzem

Poza tym, że trzymają kilka elementów plastikowych + ewentualnie zamek maski to ładnie wygląda :)

Ja wymieniłem na nierdzewki śruby od czujników ABS przy amortyzatorach bo się ukrecily podczas odkręcania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, skwaro napisał:

Będzie Ci ładnie gwinty rdzewiały w pasie przednim od tego. Słowo klucz: korozja galwaniczna. Kiedyś w jednym aucie sobie wszystko w komorze takimi śrubkami poprzykręcałem. Po pół roku choinka na zegarach, auto noe odpala, okazało się że masa przestała działać od korozji, oczyściłem, zmieniłem śrubkę na zwykłą (pozostałe też) i wszystko wróciło do normy :)

No OK. Zobaczyłem o co chodzi, ale napisałeś, że wymieniłeś wszystkie, a ja tylko kilka takich, co się w oczy rzucały :biglol:. Kurde... Jak będę przy aucie i nie zapomnę to zrobię zdjęcia co i gdzie przykręciłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kiwi 4ester napisał:

No OK. Zobaczyłem o co chodzi, ale napisałeś, że wymieniłeś wszystkie, a ja tylko kilka takich, co się w oczy rzucały :biglol:. Kurde... Jak będę przy aucie i nie zapomnę to zrobię zdjęcia co i gdzie przykręciłem :)

Żeby doprecyzować, wszystkie M6. Ale i tak wszystkie wkręcasz w blachy nadwozia, nia ma znaczenia co przykręcasz, na styku nierdzewki i zwykłej blachy pojawi się rdza. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ewemarkam napisał:

Z drugiej strony na to patrząc, to większość z nas i tak nie umie prawidłowo dobrać śrub. Zrobić obliczenia ird. Często są nadwymiar i do parukrotnie.

mi między uszami w takiej sytuacji zawsze dzwoni maksyma pewnego prof. z materiałówki ''jak wygląda, że wytrzyma to wytrzyma''

Przewymiarowanie wytrzymałości połączenia jeszcze nikomu nie zaszkodziło, niedoszacowanie obciążeń zaszkodziło wielu.

Mi się tego nie chce liczyć, wolę przewymiarować i mieć święty spokój.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w cenie między 8.8 a 12.9 jest tak mała że jak mam wybór to zawsze biorę te mocniejsze. Chyba że jest to połączenie śrubowe, które w określonych warunkach powinno pęknąć to wtedy zawsze zgodnie ze specyfikacją. Np. w motocyklowych crashpadach tak jest, stosowanie zbyt twardych śrub skutkuje uszkodzeniem ramy przy glebie, śruba crashpada ma się zgiąć lub złamać na siebie przyjmując energię uderzenia o asfalt. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał:

Żeby doprecyzować, wszystkie M6. Ale i tak wszystkie wkręcasz w blachy nadwozia, nia ma znaczenia co przykręcasz, na styku nierdzewki i zwykłej blachy pojawi się rdza. 

Dopóki fura nie będzie z materiałów nierdzewnych to ruda zawsze gdzieś się ujawni. Co poradzić, taki klimat :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w cenie między 8.8 a 12.9 jest tak mała że jak mam wybór to zawsze biorę te mocniejsze. Chyba że jest to połączenie śrubowe, które w określonych warunkach powinno pęknąć to wtedy zawsze zgodnie ze specyfikacją. Np. w motocyklowych crashpadach tak jest, stosowanie zbyt twardych śrub skutkuje uszkodzeniem ramy przy glebie, śruba crashpada ma się zgiąć lub złamać na siebie przyjmując energię uderzenia o asfalt. 
Tu nie chodzi o cenę tylko o dostępność
Takie miałem pasujące pod ręką to takie założyłem.
15 lat konserwowałem i remontowałem dźwigi, żurawie ,suwnice stoczniowe oraz wszelakie urządzenia służące do transportu wodnego oraz lądowego tak że jakieś tam pojęcie mam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mirasek napisał:

Przedlifty zazwyczaj nie mają filtra, były zestawy że można było sobie wyciąć dziurę i dołożyć filtr, posiadały metalową zaślepkę przykręcaną od dołu na dwie śrubki. Jak masz lity plastik to niestety filtra brak.

To jest lity plastik?

IMG_20200920_131928.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ewemarkam napisał:

Z drugiej strony na to patrząc, to większość z nas i tak nie umie prawidłowo dobrać śrub. Zrobić obliczenia ird. Często są nadwymiar i do parukrotnie. Rozpórkę mam skęconą między kielichami śrubami m10 12.9. Pewnie to i tak za dużo. Ale takie miałem pod ręką. 

Pytanko co do rozpórki w forku to opłaca się? Czuć różnice w zakrętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, scoobie24 napisał:

Pytanko co do rozpórki w forku to opłaca się? Czuć różnice w zakrętach?

Tak. O ile założenie rozpórki na sam przód jeszcze niewiele wnosi, tak założenie tej z tyłu zdecydowanie poprawi odczucia zwartości budy. Na ten przykład. Bez rozpórek jak przejeżdżałem przez dołek prawym przednim kołem, to tylko to koło wybierało. Z rozpórkami - ten sam dołek, to samo koło, a czuć na całej budzie, a więc rozpórki robią swoje, bo usztywniają budę :) Na tył polecam taką, żeby można było ją zdemontować bez rozkręcania z kielichów, jakbyś chciał coś większego przewieźć.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Max 84 napisał:

Tu nie chodzi o cenę tylko o dostępność emoji6.png
Takie miałem pasujące pod ręką to takie założyłem.
15 lat konserwowałem i remontowałem dźwigi, żurawie ,suwnice stoczniowe oraz wszelakie urządzenia służące do transportu wodnego oraz lądowego tak że jakieś tam pojęcie mam emoji6.png

Dlatego napisałem jak mam wybór :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem jak mam wybór
Cieszę się że jako jeden z niewielu tu rozumiesz że Subaru to bardzo ciekawa a zarazem wyjątkowa marka samochodów.

Jednak jako auto jest to po prostu samochód i nie wymaga użycia kosmicznej technologii, nie trzeba używać kompozytów z tytanu, nie trzeba jeździć na dolanie płynu do spryskiwaczy do ASO.

Moim skromnym zdaniem po kilku latach
" bycia tu na Forum Subaru " ( aktualnie mam dwa ) to Forum jest poto aby się wspierać, pomagać, tłumaczyć, podpowiadać, podpatrzeć a nie negować i hejtowac czyjeś poczynania przy aucie, oraz za wszelką cenę uskuteczniać swoją racje dlatego że " moja racja jest najmojsza "
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Max 84 napisał:

Jednak jako auto jest to po prostu samochód i nie wymaga użycia kosmicznej technologii, nie trzeba używać kompozytów z tytanu, nie trzeba jeździć na dolanie płynu do spryskiwaczy do ASO.

ale weź nie porównuj stosowania twardszych śrub do kosmicznych technologii. To jest tylko kwestia bezpieczeństwa i niczego więcej.

Chcesz stosować 8.8 to sobie stosuj ale nie twierdź, proszę, że jest to idealne rozwiązanie.

 

Co do wyjątkowości, to powiem Ci, że 20lat temu jak wymieniałem zawieszenie w Fiacie Punto to też ładowałem 10.9, bo to jest lepsze i bezpieczniejsze rozwiązanie ot co.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...