pininfarin01 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 Przerabiał ktoś montaż podłokietnik SG (polift) do SFa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 W dniu 13.06.2022 o 09:40, dr.elich napisał: Czy ktoś może potwierdzić, że dobrze pamiętam i kontrolki zapalają się przy uruchamianiu auta? Lampka CRUISE załącza się na 1-2 sekundy po przekręceniu zapłonu, po czym gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 Prośba o pomoc do kolegów. Z tego co się orientuje to zaciski z subaru wrx sti 4 tłoczki (czarne ze zdjęcia) pasują plug&play do forka xt 18my. Tak samo jest ze starszymi 4 tłoczkami ( czerwone ze zdjęcia ) też pasują plug&play. Chyba że się mylę to proszę o uświadomienie. Czy może mi ktoś powiedzieć, czy jest jakaś różnica na plus w jednych lub drugich ? czym się różnią ?Brembo z STI są o klasę wyżej od tych czterotłoczkowych, jest też mniej problematyczny. Ten czerwony czterotloczek pracuje z tarczą 294 a sam zacisk jest żeliwny, Brembo z to tarcza 325 czy 326 mm a zacisk aluminiowy. Nie wiem co seryjnie siedzi w Twoim aucie ale może się okazać że jest to hamulec lepszy od czterotloczka z WRX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukikosa Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 4 minuty temu, dr.elich napisał: Brembo z STI są o klasę wyżej od tych czterotłoczkowych, jest też mniej problematyczny. Ten czerwony czterotloczek pracuje z tarczą 294 a sam zacisk jest żeliwny, Brembo z to tarcza 325 czy 326 mm a zacisk aluminiowy. Nie wiem co seryjnie siedzi w Twoim aucie ale może się okazać że jest to hamulec lepszy od czterotloczka z WRX. W foresterze xt my18 to hamulce 2 tłoczkowe porażka. Forek na tą masę to słabo hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 Pytanie, czy można gdzieś kupić nowy OEM aktuator wastegate (tak to się chyba nazywa) tzn. tą "gruszkę" do turbiny forka 2,5 xt? Nie znalazłem dedykowanego numeru dla tej części. Numer OEM ma kompletna turbina. Podejrzewam, że sprężyna w mojej gruszce straciła swoje właściwości i poddaje się przy za niskich ciśnieniach. Skręciłem już na maksa oczko na ramieniu sprężyny ale zadziałało na krótko i ponownie uruchamia mi się selenoid doładowania przy każdym (nawet niewielkim) otwarciu przepustnicy. Słyszę terkotanie selenoidu przy niewielkich prędkościach i obciążeniach. Czy ta sprężyna w gruszce z czasem się zużywa (traci sprężystość) i może dawać takie efekty albo może sama klapka zaworu wastegate jakoś się rozszczelnia i nie w pełni zamyka obejście turbiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 wróciłem do gumowych ochraniaczy nadkoli po przygodzie z masami ochronnymi. kupiłem nowe oem ochraniacze, ale brakuje im ze 2cm długości. Ma ktoś to jeszcze w wersji fabrycznej? bo jak dociągam na dole to do zderzaka nie dochodzi. a jak od zderzaka to zostaje luka na dole, a dokładka progu ewidentnie ma przewidziane miejsce na ten protektor... A logicznie okolice zderzaka dostają bardziej niż część przednia. Sekundo- czy ktoś stosuje smar do środka tych gumek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Zdjąć z auta, zaczepić jedną stronę a drugą wiszącą obciążyć kilkoma kilogramami podgrzewać suszarką najlepiej na słońcu (itp ciepłym miejscu) i zobaczyć po godzinie/kilku godzinach czy się wydłużyło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Ta guma ma w środku płaskownik metalowy (zatopiony w gumie) aby ją usztywnić. Takie rozciąganie nie da rady przez tą blaszkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 @ipsx82 na przekór wszystkiemu i wszystkim założył gumy na ranty. Approve do odważnych świat należy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 A musze sprawdzić czy w Forsterze są zamontowane bo nawet na to nie zwróciłem uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 5 godzin temu, Kiwi 4ester napisał: @ipsx82 na przekór wszystkiemu i wszystkim założył gumy na ranty. Approve do odważnych świat należy jeździłem bez gum na rantach, za to z barankiem/bitumem jakimś... długo nie trzeba było czekać ranty profi odnowione, nowe gumki i zobaczymy co zobaczymy @Herostrates tak robi więc to musi być najlepsze rozwiązanie 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Godzinę temu, VEC napisał: jeździłem bez gum na rantach, za to z barankiem/bitumem jakimś... długo nie trzeba było czekać ranty profi odnowione, nowe gumki i zobaczymy co zobaczymy @Herostrates tak robi więc to musi być najlepsze rozwiązanie Daj spokój, myślę, że nie ma idealnego rozwiązania i tutaj i tutaj jest pewność że wcześniej czy póżniej nadkola w Subaru trzeba zrobić, kwestia jest czy można ten proces opóźnić. Mnie też to czeka wcześniej czy później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gabin Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Szybkie pytanie, a właściwie trzy... Forester SG 2.0 125KM 2005 r. 1. Czy moduł poduszek powietrznych jest samooadaptacyjny? Czy za każdym razem trzeba usuwać błąd? 2. Może ktoś przerabiał.... Gdzie najlepiej wpiąć się w przełącznikiem żeby zrobić wyłączane poduszki? (Czy przy bezpieczniku nie będzie wywalał błędu? Oczywiście zdaje sobie sprawę że podczas wyłączenia będzie świecić kontrolka, ale chciałabym żeby gasła po włączeniu) 3. Czy te Forki miały tylko w kierownicy i desce (poduszka pasażera)? Czy są jakieś jeszcze których nie zlokalizowałam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 23 godziny temu, ura_bus napisał: Pytanie, czy można gdzieś kupić nowy OEM aktuator wastegate (tak to się chyba nazywa) tzn. tą "gruszkę" do turbiny forka 2,5 xt? Nie znalazłem dedykowanego numeru dla tej części. Numer OEM ma kompletna turbina. Podejrzewam, że sprężyna w mojej gruszce straciła swoje właściwości i poddaje się przy za niskich ciśnieniach. Skręciłem już na maksa oczko na ramieniu sprężyny ale zadziałało na krótko i ponownie uruchamia mi się selenoid doładowania przy każdym (nawet niewielkim) otwarciu przepustnicy. Słyszę terkotanie selenoidu przy niewielkich prędkościach i obciążeniach. Czy ta sprężyna w gruszce z czasem się zużywa (traci sprężystość) i może dawać takie efekty albo może sama klapka zaworu wastegate jakoś się rozszczelnia i nie w pełni zamyka obejście turbiny? Z tego co się orientuję turbo jest jako całość. Ale jakie masz objawy? Słabe ładowanie czy za szybkie? 24 minuty temu, Gabin napisał: 3. Czy te Forki miały tylko w kierownicy i desce (poduszka pasażera)? Czy są jakieś jeszcze których nie zlokalizowałam... Jeszcze w fotelach - idą do nich kable z podłogi pod fotelem. Jeśli nie gaśnie Ci lampka to najczęściej problem tych kabli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 11 godzin temu, rutra80 napisał: Z tego co się orientuję turbo jest jako całość. Ale jakie masz objawy? Słabe ładowanie czy za szybkie? Przeładowywać mi nie przeładowuje. Objawy, poza wymienionymi wyżej (związanymi z sterowaniem doładowaniem) są jak zwykle rozmaite. Najogólniej biorąc nieodpowiedni do obciążenia i obrotów skład mieszanki. Ma to oczywiście dalej idące konsekwencje, stukanie, cofanie zapłonu i w najgorszym przypadku uwalenie IAM do 0. Korekty długie prawie stale na (-) i z reguły rosnące. Wszystko już sprawdzałem i powymieniałem na nowe (90% OEM, reszta markowe zamienniki). Z rzeczy odpowiedzialnych za skład mieszanki nie wymieniłem jedynie MAP sensora, tzw. tłumików pulsacji ciśnienia paliwa, blow-off. Pompa paliwa OEM ale używka. Żadnych błędów a zachowanie auta niestabilne. Czasem wszystko gra i efekt "wow" ale najczęściej z mniejszą lub większa intensywnością mankamenty jak wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 49 minut temu, ura_bus napisał: . tłumików pulsacji ciśnienia paliwa, blow-off. Pompa paliwa OEM ale używka. Najpierw podepnij seryjny dv. Bo inaczej diagnostyka ciężka. Posprawdza stanj zaciśnięcie przewodów na tych tłumikach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 (edytowane) 13 godzin temu, Gabin napisał: Czy przy bezpieczniku nie będzie wywalał błędu? Oczywiście zdaje sobie sprawę że podczas wyłączenia będzie świecić kontrolka, ale chciałabym żeby gasła po włączeniu) Będą błędy przy rozwarciu obwodu. Poduszkę możesz odłączyć, po jej załączeniu kontrolka zgaśnie ,ale dopiero po wyłączeniu zapłonu, i po powtórnym włączeniu nie powinno jej być. Pozdr Edytowane 16 Czerwca 2022 przez respect 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 W dniu 15.06.2022 o 11:09, VEC napisał: Sekundo- czy ktoś stosuje smar do środka tych gumek? Raz na rok, dwa czyszczenie ranty szczoteczką od zębów.:). Smaruję fluidolem lub podobnym ,te gumy od środka też, zakładam i korozji zero . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 22 godziny temu, Kiwi 4ester napisał: założył gumy na ranty. Approve do odważnych świat należy Wiesz , diagnosta i policja pierwsze co to tych gumek szuka, dowód zatrzymują itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 2 godziny temu, respect napisał: Najpierw podepnij seryjny dv. Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Mam seryjny dv. Nic nie tuning`owane, pełna seria poza "wycięciem" pompy i zaworów tzw. powietrza wtórnego. @respect dzięki za info, sprawdzę zaciski na tych "damper`ach" paliwowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 Oczywiście inne wężyki też, te steryjace turbo przy trójniku i solenoidzie .Może sama gruszka nieszczelna. To sprawdzisz strzykawką podpiętą do gruszki, ale taką min. 20 ml. Solenoid też może dawać czadu. Zobacz zasilanie , wtyczkę i kabel od niego . Dalej to szczelność dolotu, ale na końcu. Przejedź się też bez korka paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2022 Zmieniłem krzyżak/łącznik drążka zmiany biegów, równoległy luz został skasowany, ale pozostał luz poprzeczny. Więc problem jest w skrzyni biegów, przerabiał ktoś ten temat ? Trzeba skrzynie rozpołowić czy wystarczy tylko tylną część rozebrać by wymienić uszkodzone elementy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2022 2 godziny temu, pininfarin01 napisał: Zmieniłem krzyżak/łącznik drążka zmiany biegów, równoległy luz został skasowany, ale pozostał luz poprzeczny. Więc problem jest w skrzyni biegów, przerabiał ktoś ten temat ? Trzeba skrzynie rozpołowić czy wystarczy tylko tylną część rozebrać by wymienić uszkodzone elementy? a ten element który wychodzi ze skrzyni nie ma otworu jajowatego? (tam gdzie wbijamy bolec od krzyżaka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 18 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2022 22 godziny temu, SubaruLPG napisał: a ten element który wychodzi ze skrzyni nie ma otworu jajowatego? (tam gdzie wbijamy bolec od krzyżaka) Doczytałem że problem to sprężynka w wybieraku. Więc nie trzeba skrzyni rozpołowić tylko tylną część rozebrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morosek Opublikowano 20 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2022 Panowie, Na szybko [Forester SG 2.0X 158KM] pytanie czy też macie duże spadki mocy jak jedziecie po trasie np 120km/h z załączoną klimatyzacją? Wyłączę klime to na 5" biegu idzie normalnie(120-140), na klimie to czasem musze redukować żeby podgonić. Słyszałem ze to kończący się kompresor klimatyzacji? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się