Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy znają państwo i polecają jakąś firmę lub personę ktora zajmuję sie regeneracją zacisków hamulcowych wraz z malowaniem proszkowym. Pełna regeneracja W przyzwoitych pieniądzach ? najlpiej z Gdańska i okolic. 4 tłoczek i 2 tłoczek.

received_620842435313922.jpeg

received_235274134452039.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy znają państwo i polecają jakąś firmę lub personę ktora zajmuję sie regeneracją zacisków hamulcowych wraz z malowaniem proszkowym. Pełna regeneracja W przyzwoitych pieniądzach ? najlpiej z Gdańska i okolic. 4 tłoczek i 2 tłoczek.
received_620842435313922.thumb.jpeg.61cab9796ecab5bf88f0463aba44231d.jpeg
received_235274134452039.thumb.jpeg.84b67bfc7b893c1a98e124ac4d1a8b98.jpeg
Ja woziłem do Malmetu a do malowania przygotowywali, następnie montowali mechanicy w zakładzie na Kartuskiej. Problem jest taki, że czasami malarz który tylko maluje da za grubo farby i potem jest problem np w okolicy gwintów.

Unikalnym wysyłkowego załatwiania tematu bo w razie gdy coś nie zagra będzie duży kłopot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edycja: Ok udało się default_smile.png Klips pod spotem tam gdzie kable wchodzą.
 
Jak się ściąga tę wtyczkę z listwy? (Ta odpięta)?
 
2d65587a9742c34fec898522e58cd15b.jpg&key=9e58dcbc0a3670442e25f13238e4b1d4e41541e5f399f99a5f959fcb324a4abf
 
Jak już się tu dostałem to bym skończył tylko nie mogą wtyczki zdjąć...
 
 
Patrząc na listwę, obok jest otwór, czyli od spodu trzeba szczypcami ścisnąć.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koziolek napisał:

Patrząc na listwę, obok jest otwór, czyli od spodu trzeba szczypcami ścisnąć.

 

Właśnie nie. Otwór jest na taką małą plastikową szynę i jej się nie wyciąga. Trzeba podważyć wtyczkę od strony kabli i wtedy wysunąć ją z szyny w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany poszycia foteli wymieniłem maty grzewcze na zamienniki i o ile z matą oparcia nie było problemu- przełożyłem wtyczkę że starej do nowej(2kabelki-czerwony,czarny) to przy macie siedziska mam kłopot. 

W starej są trzy przewody- czerwony, biały, żółty a w nowej mam dwa czerwony i czarny. Jak to połączyć żeby grzało? Do czerwonego z maty oparcia dochodzi poprzez wtyczkę czerwony z maty siedziska, czarny z maty oparcia połączony jest poprzez tą samą wtyczkę z czarnym który idzie bezpośrednio do wtyczki pod fotelem. We wtyczce pod fotelem idą 3 przewody z maty siedziska czarny od wtyczki gdzie połączona jest mata oparcia, biały i żółty. Jak podłączyć 2 przewody czarny i czerwony nowej maty siedziska do tej wtyczki 3pinowej pod fotelem.

IMG_20200502_201357.jpg

IMG_20200502_174139_HDR.jpg

IMG_20200502_174235.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, yaroz napisał:

Jak podłączyć 2 przewody czarny i czerwony nowej maty siedziska do tej wtyczki 3pinowej pod fotelem.

taki strzał na logikę - grzanie jest dwupozycyjne na macie siedziska, a więc mata ma dwa obwody i stad dwa przewody zasilające.

Wypadałoby sprawdzić, który jest od której pozycji i podłączyć matę jednoobwodową pod pozycję HI.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była walka z instalacją nowej stacji multimedialnej na Androidzie. Stacja ma opcję programowania przycisków z kierownicy, tak, by można ich było używać tak samo jak w OEM jednostce. Pozostaje jeszcze kwestia jak to podłączyć, żeby działało.

 

W OEM za sterowanie z kierownicy odpowiada złączka 8- pin w lewym dolnym rogu jednostki.

 

IMG_20200502_123420.thumb.jpg.bc88715d8525b551c123ee03b4ba4a41.jpg

 

Mamy tu taki układ (piszę z pamięci, więc mogę się mylić):

 

1 BIAŁY/CZERWONY

2 RÓŻOWY

3 N/U

4 N/U

=

5 BIAŁY/XXX

6 NIEBIESKI

7 N/U

8 N/U

 

W necie znalazłem rozpiskę pinów, z której wynika, że niebieski/różowy powinny iść pod +/-, a jeden z pozostałych kabli odpowiada za podświetlenie przycisków na kierownicy. Do czego jest w takim razie drugi? Każda grupa przycisków na swoje podświetlanie (prawa/lewa)?

 

201-pinout.jpg.2c0d546ba9191d1f33394cd9f3dffac6.jpg

 

Po stronie jednostki mamy takie okablowanie:

 

IMG_20200502_135445.thumb.jpg.77f0011ed9bf9dec1dbd26fb0369b93c.jpg

 

Czy w tym przypadku łączymy:

pin2 z SWC1

pin6 z GND

pin1+pin5 z ILLUMI

 

Dobrze to rozumiem? Nie chcę nic usmażyć ⊙﹏⊙

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Norweski_Pacjent napisał:

Była walka z instalacją nowej stacji multimedialnej na Androidzie. Stacja ma opcję programowania przycisków z kierownicy, tak, by można ich było używać tak samo jak w OEM jednostce. Pozostaje jeszcze kwestia jak to podłączyć, żeby działało.

 

W OEM za sterowanie z kierownicy odpowiada złączka 8- pin w lewym dolnym rogu jednostki.

 

IMG_20200502_123420.thumb.jpg.bc88715d8525b551c123ee03b4ba4a41.jpg

 

Mamy tu taki układ (piszę z pamięci, więc mogę się mylić):

 

1 BIAŁY/CZERWONY

2 RÓŻOWY

3 N/U

4 N/U

=

5 BIAŁY/XXX

6 NIEBIESKI

7 N/U

8 N/U

 

W necie znalazłem rozpiskę pinów, z której wynika, że niebieski/różowy powinny iść pod +/-, a jeden z pozostałych kabli odpowiada za podświetlenie przycisków na kierownicy. Do czego jest w takim razie drugi? Każda grupa przycisków na swoje podświetlanie (prawa/lewa)?

 

201-pinout.jpg.2c0d546ba9191d1f33394cd9f3dffac6.jpg

 

Po stronie jednostki mamy takie okablowanie:

 

IMG_20200502_135445.thumb.jpg.77f0011ed9bf9dec1dbd26fb0369b93c.jpg

 

Czy w tym przypadku łączymy:

pin2 z SWC1

pin6 z GND

pin1+pin5 z ILLUMI

 

Dobrze to rozumiem? Nie chcę nic usmażyć ⊙﹏⊙

 

Moim zdaniem, bez dodatkowego adapteru/modułu się nie obejdzie.  Coś w ten deseń ( https://allegro.pl/oferta/sterowanie-z-kierownicy-subaru-forester-sg-04-07-6455059284)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, elmot napisał:

Moim zdaniem, bez dodatkowego adapteru/modułu się nie obejdzie.  Coś w ten deseń ( https://allegro.pl/oferta/sterowanie-z-kierownicy-subaru-forester-sg-04-07-6455059284)

 

Gdzieś czytałem wątek z USA jak zrobili to w Legasiu, więc i w Dziadku da się. Potrzebuję wiedzieć jedynie czy mój opis pinów zgadza się ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



@Norweski_Pacjent nie jestem przekonany, ale ja bym chyba celował tak:
 
ILLUMI do BRIGHT (5)
SWC1 do SW+ (2)
GND do SW- (6)
 
Ale nie jestem przekonany. Zmierzyłbym to wcześniej (gdzie jest + i -), powypinał piny i sprawdził co się stanie.
 
 


Też mi się tak wydaje. A tu znalazłem ten wątek z forum US (cytat):

You'll take one of the two SWC wires from the B68 harness and ground it (I used the white pin 6 wire) and the other (green/brown pin 7 wire) goes to the KEY1-5V wire on the head unit. Based on my research, I don't think it matters which wire is grounded and which is sent to the unit.

How it works:

The unit sends a reference signal (5V) through KEY1 to the SWC's to create a circuit. The SWC buttons, when pressed, add resistance to the circuit. Each button has a different resistance and that's how the unit knows which button you pressed and thus, this is how they can be programmed. So there is no SWC interface required. It's built in.

btw:

KEY2-5V is used if the SWC's have 2 circuits. i.e. the left control is a circuit and the right is a circuit. In this case, there are the left SWC +, the right SWC +, and the ground(s) for both. the SWC +'s each would connect respectively to KEY1 and 2. The legacy SWC's just have 1 circuit (2 wires).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Norweski_Pacjent napisał:

Też mi się tak wydaje. A tu znalazłem ten wątek z forum US (cytat):

You'll take one of the two SWC wires from the B68 harness and ground it (I used the white pin 6 wire) and the other (green/brown pin 7 wire) goes to the KEY1-5V wire on the head unit. Based on my research, I don't think it matters which wire is grounded and which is sent to the unit.

How it works:

The unit sends a reference signal (5V) through KEY1 to the SWC's to create a circuit. The SWC buttons, when pressed, add resistance to the circuit. Each button has a different resistance and that's how the unit knows which button you pressed and thus, this is how they can be programmed. So there is no SWC interface required. It's built in.

btw:

KEY2-5V is used if the SWC's have 2 circuits. i.e. the left control is a circuit and the right is a circuit. In this case, there are the left SWC +, the right SWC +, and the ground(s) for both. the SWC +'s each would connect respectively to KEY1 and 2. The legacy SWC's just have 1 circuit (2 wires).

 

 

To opis do Legacy? Tam chyba wtyczka jest odbrobinę inaczej zbudowana (ale nie dam sobie głowy uciąć).

 

Wydaje mi się, że nic się nie powinno stać jak podepniesz tak jak napisałem.

Możesz najpierw sprawdzić multimetrem czy w BRIGHT jest napięcie - tak na wszelki wypadek gdyby oświetlenie było sterowane przez (-) a nie (+).

 

Jak nie będzie napięcia to daj ILLUMI do BRIGHT i zobacz czy się zapali. Według mnie powinno bo GND jest w kierownicy.

 

Wpięcie SWC i GROUND raczej nie powinno spowodować żadnych niespodzianekk - najwyżej nie zadziała.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To opis do Legacy? Tam chyba wtyczka jest odbrobinę inaczej zbudowana (ale nie dam sobie głowy uciąć).
 
Wydaje mi się, że nic się nie powinno stać jak podepniesz tak jak napisałem.
Możesz najpierw sprawdzić multimetrem czy w BRIGHT jest napięcie - tak na wszelki wypadek gdyby oświetlenie było sterowane przez (-) a nie (+).
 
Jak nie będzie napięcia to daj ILLUMI do BRIGHT i zobacz czy się zapali. Według mnie powinno bo GND jest w kierownicy.
 
Wpięcie SWC i GROUND raczej nie powinno spowodować żadnych niespodzianekk - najwyżej nie zadziała.
 
No najgorsze jest, że nie mam dostępu do schematów i wszystko jest na czuja robione. Te dostępne w sieci dotyczą wersji 2.5, a tam nie było chyba kierownicy z przyciskami

Ale będę próbował z miernikiem!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Norweski_Pacjent napisał:

No najgorsze jest, że nie mam dostępu do schematów i wszystko jest na czuja robione. Te dostępne w sieci dotyczą wersji 2.5, a tam nie było chyba kierownicy z przyciskami emoji848.png

Ale będę próbował z miernikiem!

 

Masz na myśli silnik 2.5? We wszystkich poliftowych Forkach SG sterowanie z kierownicy jest takie samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ozarek napisał:

taki strzał na logikę - grzanie jest dwupozycyjne na macie siedziska, a więc mata ma dwa obwody i stad dwa przewody zasilające.

Wypadałoby sprawdzić, który jest od której pozycji i podłączyć matę jednoobwodową pod pozycję HI.

Sprawdzałem w przycisku podgrzewania foteli i nie może być łatwo, tu są 4 przewody i każdy kolor inny niż te 3 od maty siedziska co idą do wtyczki pod fotelem.

No nic, będę sprawdzał metodą prób i zobaczę czy grzeje, podłącze czerwony z maty siedziska z czerwonym maty oparcia tak jak to było w oryginale i pozostanie mi połączenie czarnego z maty siedziska z którymś z 2 pozostałych po starej macie co idą do wtyczki pod fotelem (żółty i biały). Może dupy mi nie przyjara :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w przycisku podgrzewania foteli i nie może być łatwo, tu są 4 przewody i każdy kolor inny niż te 3 od maty siedziska co idą do wtyczki pod fotelem.
No nic, będę sprawdzał metodą prób i zobaczę czy grzeje, podłącze czerwony z maty siedziska z czerwonym maty oparcia tak jak to było w oryginale i pozostanie mi połączenie czarnego z maty siedziska z którymś z 2 pozostałych po starej macie co idą do wtyczki pod fotelem (żółty i biały). Może dupy mi nie przyjara :biglol:
A jaki yo model?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Norweski_Pacjent napisał:
5 godzin temu, yaroz napisał:
Sprawdzałem w przycisku podgrzewania foteli i nie może być łatwo, tu są 4 przewody i każdy kolor inny niż te 3 od maty siedziska co idą do wtyczki pod fotelem.
No nic, będę sprawdzał metodą prób i zobaczę czy grzeje, podłącze czerwony z maty siedziska z czerwonym maty oparcia tak jak to było w oryginale i pozostanie mi połączenie czarnego z maty siedziska z którymś z 2 pozostałych po starej macie co idą do wtyczki pod fotelem (żółty i biały). Może dupy mi nie przyjara :biglol:

A jaki yo model?

SG przedlift

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...