markos007 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Jeżeli nie będziesz narzekał na brak wstecznego to wystarczy 7pin, a jak przy platformie masz 13pin to są przejściówki na 7pin. Też teraz mam rozkmine, ale jeśli będę brał wiązke to z gotowymi kostkami. Mniej inwazyjne. Zgadza się ale chcę chyba zrobić kostkę na 13 pin aby kupić platformę w przyszłości na rowery z homologacją i wymaganymi światłamiWysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 24 minuty temu, markos007 napisał: Zgadza się ale chcę chyba zrobić kostkę na 13 pin aby kupić platformę w przyszłości na rowery z homologacją i wymaganymi światłami Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka Jeździłem z platformą, która miała światło wsteczne, a w aucie miałem 7pin - nie było problemu. 13pin niby jest tylko dobre w jednym przypadku, gdy w bliższym lub dalszym planie chcemy ciągnąć przyczepę, do której doprowadzone jest 12v z 13pin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Jeździłem z platformą, która miała światło wsteczne, a w aucie miałem 7pin - nie było problemu. 13pin niby jest tylko dobre w jednym przypadku, gdy w bliższym lub dalszym planie chcemy ciągnąć przyczepę, do której doprowadzone jest 12v z 13pin. Jak wygląda wiązka z gotowymi kostkami o których wspomniałeś?Teraz obowiązkowe jest oprócz światła stop światło przeciwmgielne, muszę wymienić u siebie gniazdo i nie wiem czy nie opłaca się już po prostu go zmienić na 13 pin aby wszystko było zgodnie z przepisami Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 6 godzin temu, markos007 napisał: Jak wygląda wiązka z gotowymi kostkami o których wspomniałeś? Teraz obowiązkowe jest oprócz światła stop światło przeciwmgielne, muszę wymienić u siebie gniazdo i nie wiem czy nie opłaca się już po prostu go zmienić na 13 pin aby wszystko było zgodnie z przepisami Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka Przy 7pin masz 1. Kierunek lewo 2. Kierunek prawo 3. Postojowe 4. Stop 5. Przeciwmgielne 6. Chyba oświetlenie tablicy 7. Masa Tak więc taki zestaw jest legalny, przynajmniej w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 @markos007 pierwsze z brzegu https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-subaru-forester-1997-2008r-gniazdo-7-pin-p-8148.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 (edytowane) Ma ktoś wiedzę na temat zmierzenia kompresji w silniku ? Chodzi dokładnie o Forester 2.5 xt z 2004 r. Chciałbym zmierzyć kompresję silnika i szukam informacji jak się do tego zabrać ? Trzeba podnosić silnik bo wydaje się jakoś mało miejsca by wyciągnąć cewkę ze świecą ? Ktoś coś w temacie ? Jeszcze jak by ktoś mógł mnie poinstruować jak się zabrać do zbadania kompresji. Bo czytałem stare tematy to były różne informacje by odłączyć pompę paliwa, jedni piszą wyciągać świece wszystkie, a drudzy tylko namierzonym cylindrze, a reszta siedzi Edytowane 23 Kwietnia 2020 przez Krzychu91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caleczka Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Jak to w końcu jest z tylną belką do forestera sf? w sieci różnie piszą a propo kompatybilności z imprezy 01-07 badz forka sg...jest ktoś kto montował z wymienionych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Z imprezy GD chyba nie pasuje @Pan Dziedzic temat przerabiał. Natomiast z SG ponoć trzeba wymienić któreś śruby na dłuższe, nie wiem czy nie od mocowanie dyfra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Pasuje jak się dokupi dłuższe śruby i wspornik dyfra. Tego drugiego nie miałem a że auto było na podnośniku to wleciała ori sf belka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 (edytowane) 10 godzin temu, Krzychu91 napisał: Ma ktoś wiedzę na temat zmierzenia kompresji w silniku ? Chodzi dokładnie o Forester 2.5 xt z 2004 r. Chciałbym zmierzyć kompresję silnika i szukam informacji jak się do tego zabrać ? Trzeba podnosić silnik bo wydaje się jakoś mało miejsca by wyciągnąć cewkę ze świecą ? Ktoś coś w temacie ? Jeszcze jak by ktoś mógł mnie poinstruować jak się zabrać do zbadania kompresji. Bo czytałem stare tematy to były różne informacje by odłączyć pompę paliwa, jedni piszą wyciągać świece wszystkie, a drudzy tylko namierzonym cylindrze, a reszta siedzi Silnika nie trzeba unosić, chyba że dla lepszej wygody. Zegar musi być na elastycznym przewodzie. Odpinasz przekaźnik pompy paliwa (okolica słupka A pod deską, w SG chyba z prawej strony), wyjmujesz wszystkie cewki i świece. Silnik ma być możliwie ciepły, aku zdrowy, wkręcasz zegar, pedał dno i kręcisz rozrusznikiem klika razy. Edytowane 24 Kwietnia 2020 przez mirasek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 16 minut temu, Pan Dziedzic napisał: Pasuje jak się dokupi dłuższe śruby i wspornik dyfra. Tego drugiego nie miałem a że auto było na podnośniku to wleciała ori sf belka. Właśnie nie byłem pewien dlaczego nie zamonowałęś, bo nawet była odnowiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Dokładnie, belka z gd w lux stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 2 godziny temu, mirasek napisał: Silnika nie trzeba unosić, chyba że dla lepszej wygody. Zegar musi być na elastycznym przewodzie. Odpinasz przekaźnik pompy paliwa (okolica słupka A pod deską, w SG chyba z prawej strony), wyjmujesz wszystkie cewki i świece. Silnik ma być możliwie ciepły, aku zdrowy, wkręcasz zegar, pedał dno i kręcisz rozrusznikiem klika razy. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 (edytowane) Mam wyciek płynu hamulcowego w okolicy prawego progu, z tyłu wchodzą 2 takie wygięte przewody w podłogę, w takiej jajowatej uszczelce gumowej i z jednego z nich po naciśnięciu hamulca sączy się płyn hamulcowy. Jak się do tego zabrać? Od spodu jest przykręcane na nakrętki bodajże 10mm, a gdzie szukać drugich końców pod tylną kanapą?? Edytowane 25 Kwietnia 2020 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Panowie wiecie gdzie można kupić taniej ten wydech? Bądź używany od kogoś ? Invidia g200 do forka xt 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Ma ktoś na zbyciu hak do forestera sg? Najlepiej wypinany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemik Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Jaki jest koszt na chwile obecną zrobienia panewek w SG5 2,0xt ? Przeglądałem naprawdę dużo postów i rozstrzał cenowy który tam jest opisany jest trochę duży. Jedni pisali 3 tysiące, inni 10tysięcy a czasami zdarzały się kwoty 15 tysięcy.. Komu wierzyć a może wszyscy mają racje? Z mojego punktu widzenia ta decyzja jest strategiczna gdyż po głowie chodzą mi 2 pomysły albo SG9 2,0 158km albo SG5 2,0XT 177. Serce chce jedno a rozum mówi drugie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 21 minut temu, chemik napisał: Jaki jest koszt na chwile obecną zrobienia panewek w SG5 2,0xt ? Przeglądałem naprawdę dużo postów i rozstrzał cenowy który tam jest opisany jest trochę duży. Jedni pisali 3 tysiące, inni 10tysięcy a czasami zdarzały się kwoty 15 tysięcy.. Komu wierzyć a może wszyscy mają racje? Z mojego punktu widzenia ta decyzja jest strategiczna gdyż po głowie chodzą mi 2 pomysły albo SG9 2,0 158km albo SG5 2,0XT 177. Serce chce jedno a rozum mówi drugie Hej, SG9 to silnik 2,5 niezależnie czy wollny ssak czy turbo, SG5 analogicznie 2.0. Dużo zależy co jest do zrobienia i jak chcesz zrobić, niestety wszystko wychodzi w praniu, bo przy okazji rozebrania silnika może się okazać że coś z tłokami do roboty itd. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Zależy co jest jeszcze do roboty, rozstrzał pewnie taki bo remont może obejmować wiele rzeczy. Czasem wał jest ok, czasem do polerowania a czasem na śmietnik. Takie są ceny nie tylko takiego silnika. Dobrze zrobiony remont swoje kosztuje. Niestety nie jest to silnik rzędowy aby stan wału sprawdzić można by sprawdzić nie targając silnika. Sama obróbka głowic to 800-1200 pln. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemik Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Dzięki za odpowiedzi Czytałem na tym forum też wątek o tym czy warto robić to nim zastukają. Wnioski jakie mi się nasuwają na chwile obecną to, że lepiej odrazu po kupnie wsadzić powiedzmy 5 tysi w auto dopóki nie stuka niż liczyć, że nie zastuka a później zdziwić się i włożyć powyżej 10. No bo im większe zużycie tym większe koszta naprawy ? A zawsze po zastukaniu będzie większy bałagan niż przed ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 (edytowane) Witam, szukam jakiegoś fajnego pokrowca na auto Forester SG, nie za miliony i żeby nie rysowało lakieru od spodu, dobrej jakości i żeby nie zerwało przy pierwszym lepszym pierdzie. myślałem nad "Pokrowiec Silver Garage, L Off Road/ SUV" jak ktoś wie gdzie kupie tanio to dajcie znać. Plus jeszcze szukam takiego IC, ktoś miał gdzieś w jakimś temacie, ale nie pamiętam gdzie. Edytowane 26 Kwietnia 2020 przez Bartosz Wiśniewski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 4 godziny temu, chemik napisał: Dzięki za odpowiedzi Czytałem na tym forum też wątek o tym czy warto robić to nim zastukają. Wnioski jakie mi się nasuwają na chwile obecną to, że lepiej odrazu po kupnie wsadzić powiedzmy 5 tysi w auto dopóki nie stuka niż liczyć, że nie zastuka a później zdziwić się i włożyć powyżej 10. No bo im większe zużycie tym większe koszta naprawy ? A zawsze po zastukaniu będzie większy bałagan niż przed ? W historii forum nie pamiętam aby ktoś profilaktycznie robił panewki w zdrowym silniku. Nie szukaj kosztów tam gdzie ich nie ma. Było kilka osób, które robiły profilaktycznie tłoki, bo wkurzał je stukot tłoków na zimnym silniku. Lać dobry olej i wymieniać co 10 tyś km, dobrze rozgrzewać a panewki nie powinny zastukać. 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Panowie i Panewki, w moim SF bezpiecznik airbagu wydaje się być zaślepiony plastikową niedemontowaną obejmą. Pali mi się airbag na desce, jak to rozkminić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Odszukaj pod kierownicą kostkę czarną. Chyba 6 pin w kształcie litery U. - - ---- Do przewodów od niej będą dowiązane dwa piny, takie luźne. Wpinasz jeden u szczytu litery U, tylko nie wiem który pin i do którego szczytu. Powinna Ci mrugać kontrolka. Odczytujesz błędy tak jak przy silniku. Długie to dziesiątki krótkie do jedności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemik Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, Herostrates napisał: W historii forum nie pamiętam aby ktoś profilaktycznie robił panewki w zdrowym silniku. Nie szukaj kosztów tam gdzie ich nie ma. Było kilka osób, które robiły profilaktycznie tłoki, bo wkurzał je stukot tłoków na zimnym silniku. Lać dobry olej i wymieniać co 10 tyś km, dobrze rozgrzewać a panewki nie powinny zastukać. Właśnie myślę jak ograniczyć koszty - być może nad wyraz się martwie. Zakładam poprsotu, że kupując 16-letnie auto nie ma żadnej pewności co jest w środku nawet jak na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się