Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli nie będziesz narzekał na brak wstecznego to wystarczy 7pin, a jak przy platformie masz 13pin to są przejściówki na 7pin. Też teraz mam rozkmine, ale jeśli będę brał wiązke to z gotowymi kostkami. Mniej inwazyjne.
Zgadza się ale chcę chyba zrobić kostkę na 13 pin aby kupić platformę w przyszłości na rowery z homologacją i wymaganymi światłami

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, markos007 napisał:

Zgadza się ale chcę chyba zrobić kostkę na 13 pin aby kupić platformę w przyszłości na rowery z homologacją i wymaganymi światłami

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
 

Jeździłem z platformą, która miała światło wsteczne, a w aucie miałem 7pin - nie było problemu. 13pin niby jest tylko dobre w jednym przypadku, gdy w bliższym lub dalszym planie chcemy ciągnąć przyczepę, do której doprowadzone jest 12v z 13pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem z platformą, która miała światło wsteczne, a w aucie miałem 7pin - nie było problemu. 13pin niby jest tylko dobre w jednym przypadku, gdy w bliższym lub dalszym planie chcemy ciągnąć przyczepę, do której doprowadzone jest 12v z 13pin.

Jak wygląda wiązka z gotowymi kostkami o których wspomniałeś?

Teraz obowiązkowe jest oprócz światła stop światło przeciwmgielne, muszę wymienić u siebie gniazdo i nie wiem czy nie opłaca się już po prostu go zmienić na 13 pin aby wszystko było zgodnie z przepisami

 

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, markos007 napisał:

Jak wygląda wiązka z gotowymi kostkami o których wspomniałeś?

Teraz obowiązkowe jest oprócz światła stop światło przeciwmgielne, muszę wymienić u siebie gniazdo i nie wiem czy nie opłaca się już po prostu go zmienić na 13 pin aby wszystko było zgodnie z przepisami

 

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Przy 7pin masz

1. Kierunek lewo

2. Kierunek prawo

3. Postojowe

4. Stop

5. Przeciwmgielne

6. Chyba oświetlenie tablicy

7. Masa

Tak więc taki zestaw jest legalny, przynajmniej w Polsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś wiedzę na temat zmierzenia kompresji w silniku ? Chodzi dokładnie o Forester 2.5 xt z 2004 r. Chciałbym zmierzyć kompresję silnika i szukam informacji jak się do tego zabrać ? Trzeba podnosić silnik bo wydaje się jakoś mało miejsca by wyciągnąć cewkę ze świecą ? Ktoś coś w temacie ? :) Jeszcze jak by ktoś mógł mnie poinstruować jak się zabrać do zbadania kompresji. Bo czytałem stare tematy to były różne informacje by odłączyć pompę paliwa, jedni piszą wyciągać świece wszystkie, a drudzy tylko namierzonym cylindrze, a reszta siedzi

 

 

 

Edytowane przez Krzychu91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Krzychu91 napisał:

Ma ktoś wiedzę na temat zmierzenia kompresji w silniku ? Chodzi dokładnie o Forester 2.5 xt z 2004 r. Chciałbym zmierzyć kompresję silnika i szukam informacji jak się do tego zabrać ? Trzeba podnosić silnik bo wydaje się jakoś mało miejsca by wyciągnąć cewkę ze świecą ? Ktoś coś w temacie ? :) Jeszcze jak by ktoś mógł mnie poinstruować jak się zabrać do zbadania kompresji. Bo czytałem stare tematy to były różne informacje by odłączyć pompę paliwa, jedni piszą wyciągać świece wszystkie, a drudzy tylko namierzonym cylindrze, a reszta siedzi

 

Silnika nie trzeba unosić, chyba że dla lepszej wygody. Zegar musi być na elastycznym przewodzie. Odpinasz przekaźnik pompy paliwa (okolica słupka A pod deską, w SG chyba z prawej strony), wyjmujesz wszystkie cewki i świece. Silnik ma być możliwie ciepły, aku zdrowy, wkręcasz zegar, pedał dno i kręcisz rozrusznikiem klika razy.

Edytowane przez mirasek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Pasuje jak się dokupi dłuższe śruby i wspornik dyfra. Tego drugiego nie miałem a że auto było  na podnośniku to wleciała ori sf belka.

Właśnie nie byłem pewien dlaczego nie zamonowałęś, bo nawet była odnowiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirasek napisał:

 

Silnika nie trzeba unosić, chyba że dla lepszej wygody. Zegar musi być na elastycznym przewodzie. Odpinasz przekaźnik pompy paliwa (okolica słupka A pod deską, w SG chyba z prawej strony), wyjmujesz wszystkie cewki i świece. Silnik ma być możliwie ciepły, aku zdrowy, wkręcasz zegar, pedał dno i kręcisz rozrusznikiem klika razy.

Dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wyciek płynu hamulcowego w okolicy prawego progu, z tyłu wchodzą 2 takie wygięte przewody w podłogę, w takiej jajowatej uszczelce gumowej i z jednego z nich po naciśnięciu hamulca sączy się płyn hamulcowy. Jak się do tego zabrać? Od spodu jest przykręcane na nakrętki bodajże 10mm, a gdzie szukać drugich końców pod tylną kanapą??

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest koszt na chwile obecną zrobienia panewek w SG5 2,0xt ? Przeglądałem naprawdę dużo postów i rozstrzał cenowy który tam jest opisany jest trochę duży. Jedni pisali 3 tysiące, inni 10tysięcy a czasami zdarzały się kwoty 15 tysięcy.. Komu wierzyć a może wszyscy mają racje? :) Z mojego punktu widzenia ta decyzja jest strategiczna gdyż po głowie chodzą mi 2 pomysły albo SG9 2,0 158km albo SG5 2,0XT 177. Serce chce jedno a rozum mówi drugie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, chemik napisał:

Jaki jest koszt na chwile obecną zrobienia panewek w SG5 2,0xt ? Przeglądałem naprawdę dużo postów i rozstrzał cenowy który tam jest opisany jest trochę duży. Jedni pisali 3 tysiące, inni 10tysięcy a czasami zdarzały się kwoty 15 tysięcy.. Komu wierzyć a może wszyscy mają racje? :) Z mojego punktu widzenia ta decyzja jest strategiczna gdyż po głowie chodzą mi 2 pomysły albo SG9 2,0 158km albo SG5 2,0XT 177. Serce chce jedno a rozum mówi drugie :)

Hej, SG9 to silnik 2,5 niezależnie czy wollny ssak czy turbo, SG5 analogicznie 2.0. Dużo zależy co jest do zrobienia i jak chcesz zrobić, niestety wszystko wychodzi w praniu, bo przy okazji rozebrania silnika może się okazać że coś z tłokami do roboty itd.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co jest jeszcze do roboty, rozstrzał pewnie taki bo remont może obejmować wiele rzeczy. Czasem wał jest ok, czasem do polerowania a czasem na śmietnik. Takie są ceny nie tylko takiego silnika. Dobrze zrobiony remont swoje kosztuje. Niestety nie jest to silnik rzędowy aby stan wału sprawdzić można by sprawdzić nie targając silnika. Sama obróbka głowic to 800-1200 pln.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) Czytałem na tym forum też wątek o tym czy warto robić to nim zastukają. Wnioski jakie mi się nasuwają na chwile obecną to, że lepiej odrazu po kupnie wsadzić powiedzmy 5 tysi w auto dopóki nie stuka niż liczyć, że nie zastuka a później zdziwić się i włożyć powyżej 10. No bo im większe zużycie tym większe koszta naprawy ? A zawsze po zastukaniu będzie większy bałagan niż przed ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, szukam jakiegoś fajnego pokrowca na auto Forester SG, nie za miliony i żeby nie rysowało lakieru od spodu, dobrej jakości i żeby nie zerwało przy pierwszym lepszym pierdzie.

 

myślałem nad "Pokrowiec Silver Garage, L Off Road/ SUV" jak ktoś wie gdzie kupie tanio to dajcie znać.

 

Plus jeszcze szukam takiego IC, ktoś miał gdzieś w jakimś temacie, ale nie pamiętam gdzie. 

 

received_2517824481868605.jpeg.8d2d10c23430bfe36c0f0cbc9408e745.jpeg

received_2968761403187271.thumb.jpeg.7de81eaac1b69a38d13516d5d7d94480.jpeg

Edytowane przez Bartosz Wiśniewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chemik napisał:

Dzięki za odpowiedzi :) Czytałem na tym forum też wątek o tym czy warto robić to nim zastukają. Wnioski jakie mi się nasuwają na chwile obecną to, że lepiej odrazu po kupnie wsadzić powiedzmy 5 tysi w auto dopóki nie stuka niż liczyć, że nie zastuka a później zdziwić się i włożyć powyżej 10. No bo im większe zużycie tym większe koszta naprawy ? A zawsze po zastukaniu będzie większy bałagan niż przed ?

W historii forum nie pamiętam aby ktoś profilaktycznie robił panewki w zdrowym silniku. Nie szukaj kosztów tam gdzie ich nie ma. Było kilka osób, które robiły profilaktycznie tłoki, bo wkurzał je stukot tłoków na zimnym silniku. Lać dobry olej i wymieniać co 10 tyś km, dobrze rozgrzewać a panewki nie powinny zastukać. 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odszukaj pod kierownicą kostkę czarną. Chyba 6 pin w kształcie litery U.

- -

----

 

Do przewodów od niej będą dowiązane dwa piny, takie luźne. Wpinasz jeden u szczytu litery U, tylko nie wiem który pin i do którego szczytu. Powinna Ci mrugać kontrolka. Odczytujesz błędy tak jak przy silniku. Długie to dziesiątki krótkie do jedności.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Herostrates napisał:

W historii forum nie pamiętam aby ktoś profilaktycznie robił panewki w zdrowym silniku. Nie szukaj kosztów tam gdzie ich nie ma. Było kilka osób, które robiły profilaktycznie tłoki, bo wkurzał je stukot tłoków na zimnym silniku. Lać dobry olej i wymieniać co 10 tyś km, dobrze rozgrzewać a panewki nie powinny zastukać. 

Właśnie myślę jak ograniczyć koszty - być może nad wyraz się martwie. Zakładam poprsotu, że kupując 16-letnie auto nie ma żadnej pewności co jest w środku nawet jak na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...