Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, klev napisał:

hmmm luzu tam nie ma żadnego (bo by mi kazał kupić tuleje) więc jak tam nie ma żadnej regulacji to po kiego grzyba on chce je odkręcać ?? może żeby na prasie wbić tuleje z drugiej strony ? (tam gdzie idzie śruba mimośrodowa)

Masakra z tymi mechanikami :(

 

Jak przy wycinaniu śruby od zbieżności rozleciała się tuleja, a na to wygląda, to musisz wyjąć cały wahacz żeby wprasować nową tuleję. A długa śruba na drugim końcu wahacza niestety też często wymaga wycięcia.

Edytowane przez skwaro
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, skwaro napisał:

Jak przy wycinaniu śruby od zbieżności rozleciała się tuleja, a na to wygląda, to musisz wyjąć cały wahacz żeby wprasować nową tuleję. A długa śruba na drugim końcu wahacza niestety też często wymaga wycięcia.

No wiec te długie śruby tez kupie....

Mimosrodowa taka zardzewiała ze masakra, ledwo klucz się dopasował. Zapewne rozwalą ta tuleje. (Na razie nie próbowali żeby auto nie było "uziemione") A ta długa po drugiej stronie w podobnym stanie.... dlatego zapewne od razu kazal mi jak kupić tak na wszelki....

Jednak dobry mechanik :) zwracam honor.

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Nargond napisał:

A jak to sprawdzić ? nawet nie wiem co to jest :-) 

To jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, wyprowadzone do dolotu. Jest tam sobie zaworek, jak się zaklei fuzlem to ciśnienie ze skrzyni szuka innego ujścia. A to bagnetem wychlupie, a to uszczelką z pod miski olejowej ;) Poszukaj na jutubach albo w serwisówce PCV valve dla twojego silnika. Generalnie znaleźć, wykręcić i sprawdzić w jakim jest stanie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@klev Kup najlepiej cały zestaw tulei na wahacze poprzeczne razem ze śrubami , bo na bank nie da rady wyciągnąć tej długiej śruby i będzie trzeba wycinać. Ja u siebie wymieniłem wszystkie tuleje i śruby te długie i mimośrodowe i spokój na długie lata pod warunkiem ze dobrze nasmarowane wszystko będzie

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Rafaelo napisał:

@klev Kup najlepiej cały zestaw tulei na wahacze poprzeczne razem ze śrubami , bo na bank nie da rady wyciągnąć tej długiej śruby i będzie trzeba wycinać. Ja u siebie wymieniłem wszystkie tuleje i śruby te długie i mimośrodowe i spokój na długie lata pod warunkiem ze dobrze nasmarowane wszystko będzie emoji6.png

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na chwilę obecną mam już śruby mimośrodowe i tuleje do nich (kupiłem bo mieli na miejscu) i czekam na przesyłkę od Carfit'a z długimi śrubami..... w najgorszym wypadku zostanie dokupić tuleje przy długich śrubach.....

 

--edyta--

 

już napisałem do @carfit'a, jak jeszcze nie wysłał to mam nadzieje dorzuci je do paczki :)

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro masz zestaw w tuleje + śruba

https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-sruba-tuleja-zestaw-do-lozyska-tyl-8455817061?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

A samą śrubę idzie kupić za grosze wystarczy wpisać oś koła M14X240

 

https://allegro.pl/oferta/os-kola-tyl-m14x240mm-romet-zk-zk-50-7302685684?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanie, bo mnie to trochę nurtuje. Manual do każdego subaraka podaje ile można zdjąć z głowicy przy planowaniu. Ale na każdej jest powierzchnia która czemuś musi służyć. Są to po prostu bazy do obróbki? Czy do tej powierzchni można zdjąć materiał? W załączniku zaznaczyłem o co mi chodzi.

głowica Subaru.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i naprawione :D Wczoraj po wymianie oleju zauważyłem że nie działa kontrolka ciśnienia oleju. Wyczytałem że nie działa ona na żarówce takiej jak podświetlanie deski tylko na żywotnej diodzie. Przyczyny lepiej więc szukać w innym miejscu. Wypiąłem wtyczkę od czujnika i podpiąłem na krótko do masy - działa! To wyczyściłem konektor, postukałem profilaktycznie w sam czujnik i zaświeciła (tzn. zaświeciła i zgasła po odpaleniu silnika ;) ). Jeździć i obserwować. Najwyżej łatwo dostępny czujnik do wymiany. Takie naprawy lubię :) Dzięki za odpowiedź ewemarkam

Edytowane przez Daniel2.0
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry z rana :D 

Szukam pomysłu, jak zamontować koło zapasowe na dachu Forestera.

Terenówka nie mieści mi się w miejscu do tego przeznaczonym, a miejsca zabiera jak czort.

 

Chciałbym zaklinować koło pomiędzy dwoma belkami bagażnika dachowego systemu Mont Blanc, który posiadam, ale przydało by się je również przyczepić.

Jak polecacie to zrobić? Nie bawić się i połapać długimi trytytytkami?

https://zaciskowe.pl/pl/c/Opaski-ponad-60cm/164

A może krótkim pasem z napinaczem?
https://pasytransportowe.com.pl/pasy-transportowe-jaki-pas-kupic/

 

Założenie mam takie, by zrobić to budżetowo.

Nie chcę montować żadnych bagażników wyprawowych, by maksymalnie obniżyć środek ciężkości i dodatkowo zmniejszyć opory. Z przodu belki zamontuję po prostu owiewkę z jakimś głupim napisem :P

Edytowane przez Panzerpferd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to naprawdę fajne i nie wydaje się trudne, ale nie mam jeszcze skompletowanych narzędzi do takiej zabawy.

To co chcę zrobić to tymczasówka do momentu, gdy samemu się doszkolę w robótkach ręcznych i wykrystalizuję czego naprawdę potrzebuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Panzerpferd jeśli chcesz mogę oddać Ci mój patent, mocowany na nito nakrętki do relingów.
Montujesz koło oryginalną śrubą, albo centralnie albo z boku i masz wtedy miejsce na zbiornik z wodą.
Dach jest mięciutki, jeżeli położysz koło na dachu pomiędzy relingami to go zniszczysz.fbc5b19019f33776db029bf5748e1998.jpg

Taptane Tapatalkiem

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem z tym kołem. Nawet@Pan Dziedzic wysyłał mi zdjęcia swojego bagażnika. Profile na takowy to koszt ok 50-60 PLN. Jeśli masz spawarkę to z farbą aby to pomalować to koszt ok 100 PLN. Czasem zostaje komuś ten profil z mocowania koła w bagażniku po montażu LPG. Ale ten pomysł z dwoma profilami jest jak najbardziej Ok nie sądziłem że można to tak prosto zrobić.

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry z rana  
Szukam pomysłu, jak zamontować koło zapasowe na dachu Forestera.
Terenówka nie mieści mi się w miejscu do tego przeznaczonym, a miejsca zabiera jak czort.
 
Chciałbym zaklinować koło pomiędzy dwoma belkami bagażnika dachowego systemu Mont Blanc, który posiadam, ale przydało by się je również przyczepić.
Jak polecacie to zrobić? Nie bawić się i połapać długimi trytytytkami?
https://zaciskowe.pl/pl/c/Opaski-ponad-60cm/164
A może krótkim pasem z napinaczem?
https://pasytransportowe.com.pl/pasy-transportowe-jaki-pas-kupic/
 
Założenie mam takie, by zrobić to budżetowo.
Nie chcę montować żadnych bagażników wyprawowych, by maksymalnie obniżyć środek ciężkości i dodatkowo zmniejszyć opory. Z przodu belki zamontuję po prostu owiewkę z jakimś głupim napisem 
To chyba nie rozwiązanie dla Ciebie, ale podzielę się moim: po prostu zamontowałem duży box dachowy. Wożę w nim koło, skrzynkę z narzędziami i jakieś bagaże przy weekendowych wyjazdach.

Sprawuje się bardzo dobrze, wygodne to, tylko huczy powyżej 100 km/h.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...