Bartosz Wiśniewski Opublikowano 1 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 Witam. Czy znają państwo i polecają jakąś firmę lub personę ktora zajmuję sie regeneracją zacisków hamulcowych wraz z malowaniem proszkowym. Pełna regeneracja W przyzwoitych pieniądzach ? najlpiej z Gdańska i okolic. 4 tłoczek i 2 tłoczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 1 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 Witam. Czy znają państwo i polecają jakąś firmę lub personę ktora zajmuję sie regeneracją zacisków hamulcowych wraz z malowaniem proszkowym. Pełna regeneracja W przyzwoitych pieniądzach ? najlpiej z Gdańska i okolic. 4 tłoczek i 2 tłoczek. Ja woziłem do Malmetu a do malowania przygotowywali, następnie montowali mechanicy w zakładzie na Kartuskiej. Problem jest taki, że czasami malarz który tylko maluje da za grubo farby i potem jest problem np w okolicy gwintów. Unikalnym wysyłkowego załatwiania tematu bo w razie gdy coś nie zagra będzie duży kłopot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Edycja: Ok udało się Klips pod spotem tam gdzie kable wchodzą. Jak się ściąga tę wtyczkę z listwy? (Ta odpięta)? Jak już się tu dostałem to bym skończył tylko nie mogą wtyczki zdjąć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Edycja: Ok udało się Klips pod spotem tam gdzie kable wchodzą. Jak się ściąga tę wtyczkę z listwy? (Ta odpięta)? Jak już się tu dostałem to bym skończył tylko nie mogą wtyczki zdjąć... Patrząc na listwę, obok jest otwór, czyli od spodu trzeba szczypcami ścisnąć.Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Teraz, koziolek napisał: Patrząc na listwę, obok jest otwór, czyli od spodu trzeba szczypcami ścisnąć. Właśnie nie. Otwór jest na taką małą plastikową szynę i jej się nie wyciąga. Trzeba podważyć wtyczkę od strony kabli i wtedy wysunąć ją z szyny w drugą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Co to za wtryski? Wyglądają na jakiś archaik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Co to za wtryski? Wyglądają na jakiś archaik. Jakie wtryski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Te wtyczki. Coś mi się uroiło że to wtryskiwacze LPG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Przy okazji wymiany poszycia foteli wymieniłem maty grzewcze na zamienniki i o ile z matą oparcia nie było problemu- przełożyłem wtyczkę że starej do nowej(2kabelki-czerwony,czarny) to przy macie siedziska mam kłopot. W starej są trzy przewody- czerwony, biały, żółty a w nowej mam dwa czerwony i czarny. Jak to połączyć żeby grzało? Do czerwonego z maty oparcia dochodzi poprzez wtyczkę czerwony z maty siedziska, czarny z maty oparcia połączony jest poprzez tą samą wtyczkę z czarnym który idzie bezpośrednio do wtyczki pod fotelem. We wtyczce pod fotelem idą 3 przewody z maty siedziska czarny od wtyczki gdzie połączona jest mata oparcia, biały i żółty. Jak podłączyć 2 przewody czarny i czerwony nowej maty siedziska do tej wtyczki 3pinowej pod fotelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 22 minuty temu, yaroz napisał: Jak podłączyć 2 przewody czarny i czerwony nowej maty siedziska do tej wtyczki 3pinowej pod fotelem. taki strzał na logikę - grzanie jest dwupozycyjne na macie siedziska, a więc mata ma dwa obwody i stad dwa przewody zasilające. Wypadałoby sprawdzić, który jest od której pozycji i podłączyć matę jednoobwodową pod pozycję HI. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norweski_Pacjent Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 Była walka z instalacją nowej stacji multimedialnej na Androidzie. Stacja ma opcję programowania przycisków z kierownicy, tak, by można ich było używać tak samo jak w OEM jednostce. Pozostaje jeszcze kwestia jak to podłączyć, żeby działało. W OEM za sterowanie z kierownicy odpowiada złączka 8- pin w lewym dolnym rogu jednostki. Mamy tu taki układ (piszę z pamięci, więc mogę się mylić): 1 BIAŁY/CZERWONY 2 RÓŻOWY 3 N/U 4 N/U = 5 BIAŁY/XXX 6 NIEBIESKI 7 N/U 8 N/U W necie znalazłem rozpiskę pinów, z której wynika, że niebieski/różowy powinny iść pod +/-, a jeden z pozostałych kabli odpowiada za podświetlenie przycisków na kierownicy. Do czego jest w takim razie drugi? Każda grupa przycisków na swoje podświetlanie (prawa/lewa)? Po stronie jednostki mamy takie okablowanie: Czy w tym przypadku łączymy: pin2 z SWC1 pin6 z GND pin1+pin5 z ILLUMI Dobrze to rozumiem? Nie chcę nic usmażyć ⊙﹏⊙ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmot Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 21 minut temu, Norweski_Pacjent napisał: Była walka z instalacją nowej stacji multimedialnej na Androidzie. Stacja ma opcję programowania przycisków z kierownicy, tak, by można ich było używać tak samo jak w OEM jednostce. Pozostaje jeszcze kwestia jak to podłączyć, żeby działało. W OEM za sterowanie z kierownicy odpowiada złączka 8- pin w lewym dolnym rogu jednostki. Mamy tu taki układ (piszę z pamięci, więc mogę się mylić): 1 BIAŁY/CZERWONY 2 RÓŻOWY 3 N/U 4 N/U = 5 BIAŁY/XXX 6 NIEBIESKI 7 N/U 8 N/U W necie znalazłem rozpiskę pinów, z której wynika, że niebieski/różowy powinny iść pod +/-, a jeden z pozostałych kabli odpowiada za podświetlenie przycisków na kierownicy. Do czego jest w takim razie drugi? Każda grupa przycisków na swoje podświetlanie (prawa/lewa)? Po stronie jednostki mamy takie okablowanie: Czy w tym przypadku łączymy: pin2 z SWC1 pin6 z GND pin1+pin5 z ILLUMI Dobrze to rozumiem? Nie chcę nic usmażyć ⊙﹏⊙ Moim zdaniem, bez dodatkowego adapteru/modułu się nie obejdzie. Coś w ten deseń ( https://allegro.pl/oferta/sterowanie-z-kierownicy-subaru-forester-sg-04-07-6455059284) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norweski_Pacjent Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 3 minuty temu, elmot napisał: Moim zdaniem, bez dodatkowego adapteru/modułu się nie obejdzie. Coś w ten deseń ( https://allegro.pl/oferta/sterowanie-z-kierownicy-subaru-forester-sg-04-07-6455059284) Gdzieś czytałem wątek z USA jak zrobili to w Legasiu, więc i w Dziadku da się. Potrzebuję wiedzieć jedynie czy mój opis pinów zgadza się ze stanem faktycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 @Norweski_Pacjent nie jestem przekonany, ale ja bym chyba celował tak: ILLUMI do BRIGHT (5) SWC1 do SW+ (2) GND do SW- (6) Ale nie jestem przekonany. Zmierzyłbym to wcześniej (gdzie jest + i -), powypinał piny i sprawdził co się stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norweski_Pacjent Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 @Norweski_Pacjent nie jestem przekonany, ale ja bym chyba celował tak: ILLUMI do BRIGHT (5) SWC1 do SW+ (2) GND do SW- (6) Ale nie jestem przekonany. Zmierzyłbym to wcześniej (gdzie jest + i -), powypinał piny i sprawdził co się stanie. Też mi się tak wydaje. A tu znalazłem ten wątek z forum US (cytat):You'll take one of the two SWC wires from the B68 harness and ground it (I used the white pin 6 wire) and the other (green/brown pin 7 wire) goes to the KEY1-5V wire on the head unit. Based on my research, I don't think it matters which wire is grounded and which is sent to the unit.How it works:The unit sends a reference signal (5V) through KEY1 to the SWC's to create a circuit. The SWC buttons, when pressed, add resistance to the circuit. Each button has a different resistance and that's how the unit knows which button you pressed and thus, this is how they can be programmed. So there is no SWC interface required. It's built in.btw:KEY2-5V is used if the SWC's have 2 circuits. i.e. the left control is a circuit and the right is a circuit. In this case, there are the left SWC +, the right SWC +, and the ground(s) for both. the SWC +'s each would connect respectively to KEY1 and 2. The legacy SWC's just have 1 circuit (2 wires). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 25 minut temu, Norweski_Pacjent napisał: Też mi się tak wydaje. A tu znalazłem ten wątek z forum US (cytat):You'll take one of the two SWC wires from the B68 harness and ground it (I used the white pin 6 wire) and the other (green/brown pin 7 wire) goes to the KEY1-5V wire on the head unit. Based on my research, I don't think it matters which wire is grounded and which is sent to the unit.How it works:The unit sends a reference signal (5V) through KEY1 to the SWC's to create a circuit. The SWC buttons, when pressed, add resistance to the circuit. Each button has a different resistance and that's how the unit knows which button you pressed and thus, this is how they can be programmed. So there is no SWC interface required. It's built in.btw:KEY2-5V is used if the SWC's have 2 circuits. i.e. the left control is a circuit and the right is a circuit. In this case, there are the left SWC +, the right SWC +, and the ground(s) for both. the SWC +'s each would connect respectively to KEY1 and 2. The legacy SWC's just have 1 circuit (2 wires). To opis do Legacy? Tam chyba wtyczka jest odbrobinę inaczej zbudowana (ale nie dam sobie głowy uciąć). Wydaje mi się, że nic się nie powinno stać jak podepniesz tak jak napisałem. Możesz najpierw sprawdzić multimetrem czy w BRIGHT jest napięcie - tak na wszelki wypadek gdyby oświetlenie było sterowane przez (-) a nie (+). Jak nie będzie napięcia to daj ILLUMI do BRIGHT i zobacz czy się zapali. Według mnie powinno bo GND jest w kierownicy. Wpięcie SWC i GROUND raczej nie powinno spowodować żadnych niespodzianekk - najwyżej nie zadziała. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norweski_Pacjent Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 To opis do Legacy? Tam chyba wtyczka jest odbrobinę inaczej zbudowana (ale nie dam sobie głowy uciąć). Wydaje mi się, że nic się nie powinno stać jak podepniesz tak jak napisałem. Możesz najpierw sprawdzić multimetrem czy w BRIGHT jest napięcie - tak na wszelki wypadek gdyby oświetlenie było sterowane przez (-) a nie (+). Jak nie będzie napięcia to daj ILLUMI do BRIGHT i zobacz czy się zapali. Według mnie powinno bo GND jest w kierownicy. Wpięcie SWC i GROUND raczej nie powinno spowodować żadnych niespodzianekk - najwyżej nie zadziała. No najgorsze jest, że nie mam dostępu do schematów i wszystko jest na czuja robione. Te dostępne w sieci dotyczą wersji 2.5, a tam nie było chyba kierownicy z przyciskami Ale będę próbował z miernikiem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 2 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2020 3 minuty temu, Norweski_Pacjent napisał: No najgorsze jest, że nie mam dostępu do schematów i wszystko jest na czuja robione. Te dostępne w sieci dotyczą wersji 2.5, a tam nie było chyba kierownicy z przyciskami Ale będę próbował z miernikiem! Masz na myśli silnik 2.5? We wszystkich poliftowych Forkach SG sterowanie z kierownicy jest takie samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 13 godzin temu, ozarek napisał: taki strzał na logikę - grzanie jest dwupozycyjne na macie siedziska, a więc mata ma dwa obwody i stad dwa przewody zasilające. Wypadałoby sprawdzić, który jest od której pozycji i podłączyć matę jednoobwodową pod pozycję HI. Sprawdzałem w przycisku podgrzewania foteli i nie może być łatwo, tu są 4 przewody i każdy kolor inny niż te 3 od maty siedziska co idą do wtyczki pod fotelem. No nic, będę sprawdzał metodą prób i zobaczę czy grzeje, podłącze czerwony z maty siedziska z czerwonym maty oparcia tak jak to było w oryginale i pozostanie mi połączenie czarnego z maty siedziska z którymś z 2 pozostałych po starej macie co idą do wtyczki pod fotelem (żółty i biały). Może dupy mi nie przyjara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młodybb Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Witam. Może ktoś wie czy maglownica z Legacy II będzie pasowała do Forka SF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norweski_Pacjent Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Sprawdzałem w przycisku podgrzewania foteli i nie może być łatwo, tu są 4 przewody i każdy kolor inny niż te 3 od maty siedziska co idą do wtyczki pod fotelem. No nic, będę sprawdzał metodą prób i zobaczę czy grzeje, podłącze czerwony z maty siedziska z czerwonym maty oparcia tak jak to było w oryginale i pozostanie mi połączenie czarnego z maty siedziska z którymś z 2 pozostałych po starej macie co idą do wtyczki pod fotelem (żółty i biały). Może dupy mi nie przyjara A jaki yo model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 4 godziny temu, Młodybb napisał: Witam. Może ktoś wie czy maglownica z Legacy II będzie pasowała do Forka SF? Ja wsadzałem z outbacka II do sf i byla identyczna. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 30 minut temu, Norweski_Pacjent napisał: 5 godzin temu, yaroz napisał: Sprawdzałem w przycisku podgrzewania foteli i nie może być łatwo, tu są 4 przewody i każdy kolor inny niż te 3 od maty siedziska co idą do wtyczki pod fotelem. No nic, będę sprawdzał metodą prób i zobaczę czy grzeje, podłącze czerwony z maty siedziska z czerwonym maty oparcia tak jak to było w oryginale i pozostanie mi połączenie czarnego z maty siedziska z którymś z 2 pozostałych po starej macie co idą do wtyczki pod fotelem (żółty i biały). Może dupy mi nie przyjara A jaki yo model? SG przedlift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norweski_Pacjent Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 SG przedlift Tu masz schemat. Z tego co widać do mat powinny iść trzy przewody od przełącznika. Nie wiem czy kolory przewodów się zgadzają, ale piny powinny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Potrzebuje jakiegoś ładnego schematu, rysunku, jak wygląda wydech od turbo do końcowego w foresterze SG, ktoś coś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się