Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

@ewemarkam@LosioDriver jak już powiedziałem A, to i rozkręcę dziada i popatrzę co tam w trawie piszczy. Ofc przetestuje każdy port USB za wczasu- może się potwierdzi.
Gdybyś otworzył to porób zdjęcia i wrzuć. Ale może zanim to bezinwazyjne sprawdź pamięcią USB :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jestem ciekaw jak wygląda w środku radio:) Porównam ze swoim, bo też ostatnio rozbierałem co by móc je flashować. Nie mam pełnych zdjęć, ale tylko to co potrzebowałem. 

 

@LosioDriver Czyli odciąłeś masę głośników przy wzmacniaczu (zakładam że jakiś wzmacniacz TDA) od reszty ścieżek? Jeśli dobrze rozumiem to może wystarczy odlutować od płytki wyjścia masowe wyjścia mocy w TDA i podłączyć je od razu do przewodów głośnikowych. Jeśli by nie było innego wyjścia, czyli takiego cięcia które zrobiłeś. Ciężko mi to sobie wyobrazić inaczej ale skoro działa. Bo przecież wejście sygnału do wzmacniacza ma też masę która jakby nie było jest wspólna na całej płytce radia. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Czyli odciąłeś masę głośników przy wzmacniaczu (zakładam że jakiś wzmacniacz TDA) od reszty ścieżek? Jeśli dobrze rozumiem to może wystarczy odlutować od płytki wyjścia masowe wyjścia mocy w TDA i podłączyć je od razu do przewodów głośnikowych. Jeśli by nie było innego wyjścia, czyli takiego cięcia które zrobiłeś. Ciężko mi to sobie wyobrazić inaczej ale skoro działa. Bo przecież wejście sygnału do wzmacniacza ma też masę która jakby nie było jest wspólna na całej płytce radia. 


W tym przypadku to był front panel w komputerze. Wejście mikrofonu, wyjście na słuchawki, usb i sata miały połączony ground przez co były zakłócenia na audio. Rozdzieliłem wszystko od siebie (w każdym urządzeniu złącza mają swojego grounda więc ich łączenie jest zbędne).

Możliwe że w radiu jest tak samo - mimo że wszystko ma swojego grounda to na tylnej płytce jest połączone.

b62e861b63cbca62ced1b72f020cc574.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe to czy jeżeli występuje piszczenie to z czym jest powiązane. Bo nie zawsze wspólny ground jest problemem. Ale jeżeli wyraźnie słuchać operacje USB lub innego złącza w głośnikach to jest problem. Np. w tej płytce problem nie występuje mimo wspólnego grounda (a jego odcięcie byłoby już kłopotliwe).

b3977a8d7d62af1cceeb1fef52d83fbb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

czy ktoś z was może doradzić jak założyć felgi audi? demontować orginalne szpilki i dawać a'la audi szpilkośruby czy może gdzieś znaleźć te półkoliste nakrętki audi?

@Oktan @Pan Dziedzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup po prostu m12 x 1,25 nakrętki sferyczne. Wiem będzie ciężko bo jak są to M12 x 1,5.

Szpilek nie zdemontujesz, bo w co wkręcisz śruby? W piastach Subaru nie ma gwintu, jest gniazdo na szpilkę. 

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vercy napisał:

Te mam, nie pasują; bo to stożek, trzyma tylko w dwóch miejscach

Oryginalnie grupa Vag ma półkuliste, jak masz stożek to felga nieoryginalna.

 

Tu masz oryginalną śrubę do felg stalowych i aluminiowych grupy Vag

 

 

Sruby-kol-felg-14x1-5x32-kula-AUDI-VAG-MERCEDES.jpeg

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ewemarkam napisał:

Tak tylko tym nie przykręci felg z ałdi do Forka.

To wiem, dałem mu przykład że takie są w oryginale, półkuliste :thumbup: i ma takich nakrętek szukać pod te felgi, jak oczywiście ma je oryginalne z audi, bo może z audi jest tylko dekielek. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, yaroz napisał:

To wiem, dałem mu przykład że takie są w oryginale, półkuliste :thumbup: i ma takich nakrętek szukać pod te felgi, jak oczywiście ma je oryginalne z audi, bo może z audi jest tylko dekielek. 

Czyli trzeba mi to:

https://allegro.pl/oferta/nakretki-kryte-do-felg-aluminiowych-m12x1-25-kula-7292276924

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długiej śruby nie trzeba ruszać jak stoi na beton. Odkręcisz sobie wahaczy przy dyfrze tylko że trzeba na mimośrodzie namalować znaczki, a od wahacza odkręcić amortyzator aby podnieść półoś do góry (przeszkadza przy wyjęciu jednej ze śrub).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, wezmę to pod uwagę, lecz wolę się zabiezpieczyc niz później pluc sobie że jednak nie kupiłem czegos. Wszystko wygląda na dawni nie ruszane jedynie amory całe były wymieniane rok temu.

Jeszcze tak zapytam. Łożysko różni się przód, tył? Bo widzę że snr ma te samo łożysko na przód i tył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, olej napisał:

Długiej śruby nie trzeba ruszać jak stoi na beton. Odkręcisz sobie wahaczy przy dyfrze tylko że trzeba na mimośrodzie namalować znaczki, a od wahacza odkręcić amortyzator aby podnieść półoś do góry (przeszkadza przy wyjęciu jednej ze śrub).

Tylko śruba na mimośrodzie stoi częściej niż ta długa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, daymanek napisał:
1 godzinę temu, skwaro napisał:
Tylko śruba na mimośrodzie stoi częściej niż ta długa...

Mógłbyś powiedzieć która to śruba?

6 na schemacie z linka:

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/suspension_and_axle/rear_suspension/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...