Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, panther_epa napisał:


Na tym nie będzie problemu???
Jak mam sprawdzić czy jest to LSD???

Olej musi ieć dodatkowe oznaczenie LS

Podnosisz tyłek do góry  i sprawdzasz czy koła kręcą się w tym samym kerunku jak tak to masz lsd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zygi82 napisał:

ech, czyli oryginał powinien mieć alu? nie zależało to od wersji wyposażenia? samochód z Polskiej sieci

Łba se nie dam uciąć ale chyba ori była alu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy, 

takie dość dziwne pytanie ,póki co jeszcze nie kupiłem mojego forka, ale mam parę na oku, i pytanie jest czy bać się dużych mil czy może jednak nie, chodzi o to że np. 3latka można kupić z mniejszym milażem za te same pieniądze co o rok młodzszego ale ze sporo większym, a  konkretnie z 15tego z 40 tys mil  cenowo będzie podobnie do forka z 16tego z 60tys mil. co byście doradzili? oba są w najwyższej konfiguracji ,czyli tu w hameryce touring.dzięki za odp

ps . może ktoś sam tak rozważał??? no i nie odpowiadajcie ,żebym brał nowego bo to nie ten budżet

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dla siebie na kilka lat, a nie na handel, to brałbym starszy rocznik, z mniejszym przebiegiem, bo czas nie zużywa samochodu tak, jak jego eksploatacja (zwłaszcza w "ciepłych stanach", gdzie nie solą w zimie).

Na handel w Polsce oczywiście im młodszy, tym lepszy, a co handlarze robią z przebiegiem, to wiadomo...

Zwróć też uwagę, że w US rocznik samochodu, to data 1-rejestracji lub rok modelowy, a nie data produkcji, więc zwykle w jak masz w tytule aukcji np. "2016 Subaru Forester", to na zdjęciu tabliczki znamionowej będzie "MFD IN 07/15".

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, zygi82 napisał:

Czy w foresterze SH diesel była maska aluminiowa? tak mnie poinformował sprzedający jak kupowałem, a teraz po jakimś czasie znalazłem odprysk i on rdzewieje, przyłożyłem magnes i przyciąga maskę.

Panie zygi, wlasnie sprawdziłem i moja maska jest stalowa. Na 100% oryginalna. Forek 2011d. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, panther_epa napisał:

Wymieniłem olej na gear 300 LS. Wczoraj nie jeździłem zbyt dużo ale chyba nie ma poprawy.

Po co olej LS jak fabrycznie masz w dyfrze co najwyżej szperę wiskotyczną która nie ma kontaktu z olejem przekładniowym? Olejem nie naprawisz dziwnych dźwięków, jeśli na to liczyłeś. Z czystej ciekawości, z tyłu za co było podnoszone auto? Progi czy coś głębiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mirasek napisał:

Po co olej LS jak fabrycznie masz w dyfrze co najwyżej szperę wiskotyczną która nie ma kontaktu z olejem przekładniowym? Olejem nie naprawisz dziwnych dźwięków, jeśli na to liczyłeś. Z czystej ciekawości, z tyłu za co było podnoszone auto? Progi czy coś głębiej?

 

Nie podnosiłem, bo na tą chwilę nie mam takiej możliwości. Próbuję z olejami, ponieważ przed wymianą była cisza. Dlatego uważam, że to wina oleju. Chyba, że był wlany jakiś gęstszy olej 75w140. Już sam nie wiem co mam robić. Kupiłem z oznaczeniem LS na wyrost licząc, że się poprawi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mirasek napisał:

Po co olej LS jak fabrycznie masz w dyfrze co najwyżej szperę wiskotyczną która nie ma kontaktu z olejem przekładniowym? Olejem nie naprawisz dziwnych dźwięków, jeśli na to liczyłeś. Z czystej ciekawości, z tyłu za co było podnoszone auto? Progi czy coś głębiej?

 

Jesteś pewien, że jest wisko w tylnym dyfrze a nie LSD? 

W manual guide jest co innego napisane .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, miki_mi2 napisał:

Jesteś pewien, że jest wisko w tylnym dyfrze a nie LSD? 

W manual guide jest co innego napisane .

 

Oczywiście, jeśli mówimy o fabrycznych rozwiązaniach. Wisko to także "limited slip" z tym że to układ zamknięty i nie wymaga specjalnego oleju, w każdym manualu jest zalecane zwykłe GL5

 

Co do podnoszenia, to mi chodziło o potencjalne przygięcie blach trzymających tuleje "samolotu" tylnego dyfra, często mechanicy właśnie za nie podnoszą auto żeby nie uszkodzić progów. Jeśli ta blacha się przegnie i będzie mieć kontakt z belką to może przenosić rezonans na budę i pojawi się dziwne jęczenie podczas rozpędzania, dokładnie jakby z dyfrem było coś nie tak ;)

 

5 minut temu, maniek21 napisał:

Cześć, mam pytanie, ma ktoś sposób lub wie jakiem preparatem można usunąć resztki kleju z auta? Chodzi o to, że miałem kilka naklejek na karoserii z tyłu i po podgrzaniu suszarką wszystkie zeszły, ale niektóre zostawiły ślad w postaci kleju.

 

Może benzyną ekstrakcyjną? Poszukaj też preparatów pod hasłem "sticker remover", do kupienia np. w sklepach detailingowych.

Edytowane przez mirasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maniek21 napisał:

Cześć, mam pytanie, ma ktoś sposób lub wie jakiem preparatem można usunąć resztki kleju z auta? Chodzi o to, że miałem kilka naklejek na karoserii z tyłu i po podgrzaniu suszarką wszystkie zeszły, ale niektóre zostawiły ślad w postaci kleju.

Benzyna ekstrakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.08.2018 o 15:39, miki_mi2 napisał:

Podnosisz tyłek do góry  i sprawdzasz czy koła kręcą się w tym samym kerunku jak tak to masz lsd

Czy jest lsd czy nie to koła w tych warunkach będą się kręcić w  przeciwnych kierunkach tylko przy lsd  z większym oporem.

 

6 godzin temu, mirasek napisał:

Wisko to także "limited slip" z tym że to układ zamknięty i nie wymaga specjalnego oleju, w każdym manualu jest zalecane zwykłe GL5

mirasku , wszystko OK, tylko wisko wymaga specjalnego oleju ,silikonowego i dlatego jest to układ zamknięty, (GL5 jest dookoła w dyfrze.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maniek21 napisał:

Cześć, mam pytanie, ma ktoś sposób lub wie jakiem preparatem można usunąć resztki kleju z auta? Chodzi o to, że miałem kilka naklejek na karoserii z tyłu i po podgrzaniu suszarką wszystkie zeszły, ale niektóre zostawiły ślad w postaci kleju.

 

najlepszy preparat do usuwania kleju z jakim do tej pory się spotkałem:

http://shiningcar.pl/pl/p/Autosmart-Jelsol-400ml/471

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, respect napisał:

mirasku , wszystko OK, tylko wisko wymaga specjalnego oleju ,silikonowego i dlatego jest to układ zamknięty, (GL5 jest dookoła w dyfrze.)

Właśnie ciągle o tym piszę, bo padło stwierdzenie że do tylnego fabrycznego dyfra trzeba lać olej z dodatkiem, a nie trzeba, koledze się pomyliło ze szperą cierną. Co jest w samej wiskozie to oddzielna sprawa, dobrze o tym wiem i nawet jakiej lepkości tam użyć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, respect napisał:

Czy jest lsd czy nie to koła w tych warunkach będą się kręcić w  przeciwnych kierunkach tylko przy lsd  z większym oporem.

 

 

Głupot nie pisz ;) 

Jak koła kręcą się w przeciwnym kierunku to nie masz blokady. Z blokadą ZAWSZE będą się kręciły w tym samym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...