Skocz do zawartości

pavca

Użytkownik
  • Postów

    172
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Jelenia Góra
  • Auto
    Forester 2.0 X

Ostatnie wizyty

1339 wyświetleń profilu

Osiągnięcia pavca

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

29

Reputacja

  1. Z tego co wiem to każdy alarm jest też iimmobilizer-em. Pewno gdzieś nie styka mechanicznie lub jakiś błąd elektroniczny. Może wymiana centralki pomoże.
  2. pavca

    Filmy

    Oglądaliśmy, pamiętamy - stary dobry SG przed liftem
  3. Też uważam że zmiana gum na poliuretany w takich samochodach to przerost formy nad treścią Za chwilkę będziesz narzekał czemu co chwilkę padają ci łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, itp. Pomijam to że oczywiście padnie komfort jazdy. Poliuretan to fajny materiał ale do "prawdziwych" terenówek, których właściciele praktycznie nie wychodzą z garażu i z pod samochodu
  4. Całkiem sprawny SLS to taki który na postoju trzyma 44 cm (od osi do rantu) na postoju przy pustym aucie i po obciążeniu podnosi się po kilkuset metrach. I tu ciekawostka, im bardziej nierówna droga robi to szybciej, może to zrobić już po kilkunastu metrach. Jeśli "dupa" siedzi na postoju i podnosi się dopiero po kilku kilometrach to najwyższy czas na wymianę
  5. Mi też tak mówili i już mało nie wymieniłem wtrysków, ale trafił się ogarnięty gazownik i okazało się że padnięta (nieszczelna) membrana w parowniku. Parownik jest regulowany podciśnieniem z kolektora dolotowego i jak przecieka to w kolektorze odkłada się gaz i autko nie odpala do czasu aż go przepompuje i mieszanka nie ma odpowiednich proporcji
  6. Przebieg 200 tys + nie dyskryminuje absolutnie żadnego auta z tych lat. Przebiegi naprawcze tych silników to 500 tys. km, a zadbany egzemplarz dociągnie do miliona To że po zakupie autka używanego trzeba się liczyć z "pakietem startowym" to też chyba norma, pytanie tylko czy będzie większy czy mniejszy. Pamiętaj że kupujesz auto używane i niezależnie od jego stanu wcześniej czy później będziesz musiał w nie zainwestować.
  7. 46 stron tego wątku gdzie już wielokrotnie podawano zestawy jakie dać żeby podnieść i o ile Na pewno nie ma takich gotowych zamienników, to by musiała być jakaś kosmiczna kombinacja amor + sprężyna Utwardzanie poprawia bezpieczeństwo, ale pogarsza komfort. "Zmiękczanie" odwrotnie, więc myślę że dlatego nikt nie robi takich zawieszeń. Wiesz, Forester to taka nietypowa kombinacja szosowo-terenowa. Nie jest to miękki "dupowóz" ale też nie jest to prawdziwa terenówka. Myślę że Twoim oczekiwaniom raczej nie da się sprostać
  8. Niestety widać że jesteś nie techniczny, ale nie każdy musi być Opis twoich wymagań najlepiej pasuje do Forestera który ma całkowicie "rozklekotane" zawieszenie i pęknięty stabilizator wtedy tak się zachowuje Jeśli masz butlę LPG i hak to przy sprężynie Kayab-y musisz dać podkładkę 1 cm żeby prześwit był fabryczny (440 mm od osi do błotnika). Pamiętaj też że forester najmniejszy prześwit (20 cm ) ma z przodu a nie z tyłu. Nie to auto, nie to rozwiązanie techniczne. Forester ma zawieszenie niezależne, dodatkowo oparte na McPerson-ach. Skok koła jest ograniczony skokiem amortyzatora, a jego się nie pozbędziesz bo ci wypadnie sprężyna Usunięcie/odpięcie stabilizatora da praktycznie tyle co nic, a zagrożenie przy jeździe z większymi prędkościami jest duże. Zwieszenie będzie dobrze wybierało jeśli będzie sprawne - gumy, łączniki, odpowiednie ciśnienie w oponach itp. Zainwestuj w podniesienie autka o kilka centymetrów, osłony silnika i skrzyni a autko poradzi sobie bez problemu z niewielkim terenem. Jednoczesne podnoszenie i "zmiękczanie" zawieszenia według mnie nie ma sensu. Podczas przejazdu przez takie przeszkody podskakiwanie bardziej powoduje amortyzator niż sprężyna. Podsumowując twoim wymaganiom bez problemu sprosta "prawdziwe" auto terenowe, najlepiej na sztywnych mostach gdzie skok koła jest ogromny w porównaniu z Forester-em, na wysokich oponach itp.
  9. pavca

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Ma chłop rację, nie zawsze się będą kręcić w tę samą stronę. Np. jak LSD jest popsute to nie będzie
  10. Wyprodukowanie dzisiaj samochodu o poziomie bezawaryjności Mercedesa W123, W124 czy Volvo 240 których blachy wytrzymywały 3 silniki po 1 mln przebiegu nie jest problemem. Niestety dzisiaj się to nie opłaci żadnemu producentowi Dzisiaj nie zarabia się na solidnej marce, dzisiaj zarabia się na serwisie. Swoją drogą to sztuka, żeby w czasie trwania gwarancji nie zepsuło się nic, a po wszystko.
  11. Na początek sprawdź kostki pod siedzeniami. Jest to częsta przypadłość i powód świecenia kontrolki nie tylko w Foresterze
  12. A takich cudów to nie ma, jedno zaprzecza drugiemu Albo asfalt albo błoto W 100% racja. Świetna opona w teren albo na wyprawy. Też nie znałem, ale skusiłem się na to że jest cicha i jednak wzmocniona w porównaniu do szosówek. Nie żałuję
  13. Pytanko ile kilometrów to jest te 70% i jaki to jest ten teren 30% ? Jeśli robisz dużo kilometrów po czarnym to pamiętaj że BFG są głośne, śliskie na mokrym, ciężkie i masz przynajmniej spalanie o 1 litr do góry. Z drugiej strony są to chyba najlepsze opony AT na rynku. Jeśli teren w który jeździsz to nie są błota, kamienie, koleiny a szutrowa droga to czy tak wytrzymała opona jest Ci potrzebna ? Każda z opon klasy AT czy HT będzie mocniejsza i bardziej wytrzymała od zwykłej szosówki Ja postawiłem na Toyo Open Country A/T Plus bo są najcichsze z AT-eków i jeździ się na nich po czarnym prawie jak na szosowych (też na mokrym się bardziej ślizgają) a codziennie przejeżdżam przynajmniej dwukrotnie odcinek 150 mm do budowy, który jak pada jest nie do przejechania dla osobówki i wyboisty z kamolami jak jest sucho i jak na razie jest OK
  14. Parę tematów niżej Sam bym się podłączył pod taki zakup grupowy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...