Skocz do zawartości

striker994

Nowy
  • Postów

    65
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Gniezno
  • Auto
    '11 Forester SH SBD

Ostatnie wizyty

599 wyświetleń profilu

Osiągnięcia striker994

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

1

Reputacja

  1. Cześć, Jakiś czas temu wymieniałem w Foresterze Diesel 6MT 2011 (polift): - Sprzęgło na nowe Sachs, - Dwumasę na nową Sachs, - Olej w skrzyni MOTUL Gear 300 75W90, - Półoś prawą na nową, jakieś BRV (jakiś nowy twór, nic sensownego w necie nie było) - mechanik nie miał zastrzeżeń, pasowała niby 1:1. Po wymianie owych części auto przy zmianie biegu wydawało zgrzyt i przede wszystkim na ciepłym silniku. Pojechałem do mechanika, znaleziono winowajcę pośrednio - stwierdzono, że wpada w bardzo silne wibracje "łapka sprzęgła" (tak to nazywa mechanik) - wajcha pomiędzy komorą grodziową a silnikiem. Faktycznie, ostro drżała przy wduszeniu sprzęgła. Mechanik orzekł, że winna dwumasa. Chwilę później, zaczęło auto szarpać przy cofaniu na półsprzęgle. Obecnie auto zgrzyta przy zmianie i na ciepłym i na zimnym. Co więcej, przy ruszaniu słychać też zgrzyty (inne niż przy zmianie biegu) / strzały / dźwięk naciąganego metalu. Jak jadę z jednostajną prędkością i zacznę przyspieszać na tym samym biegu / odejmę gazu - słyszę skrzypienie. Przychodzi komuś coś do głowy? Dzięki !
  2. Czołgiem! Dziś robiłem sobie serwis w aucie i przy wymianie filtra powietrza stwierdziłem olej w rurze, która się łączy z air box'em - tuż za opaską zaciskową. Myślałem, że olej pomiędzy turbo a IC'kiem jest jeszcze do zniesienia ale tuż za filtrem powietrza? Sprawa jest o tyle dziwna, że rura idzie w dół, więc chyba ciśnienie tego oleju musiało być wysokie, żeby iść pod górę. Stary filtr powietrza był suchy, do puchy nic nie naleciało. Olej był czarny, identyczny, jak ten z misy olejowej. Normalna sprawa, czy może pada turbo lub przytkana jest odma? Dzięki z góry!
  3. Cześć, Napędy + skrzynia manual: Czy zarówno na przód, jak i tył lać Motul Gear 300 75W90 ? Jakie ilości? I tu i tam po butelce 1 litr? Płyn chłodniczy: Ile wchodzi ? Auto Forek III Diesel. Dzięki z góry !
  4. Pedders likwidujący SLS za 1800?
  5. Dzięki ! Ponawiam pytanie - co musiałeś zmienić na tylnej ośce? Ponowię pytania: 1. Jakie hamulce siedzą w Lanosie WRX? Też dwutłoczek i tarcze 293mm? 2. Czy były różnice w zaciskach pomiędzy rocznikami i wersjami silnikowymi w SH? Dodam jeszcze jedno pytanie: 3. Zna ktoś kod koloru zacisków w WRX STI MY18, tzw. "Subaru Yellow Green" ?
  6. No to do kosztu hamulców dochodzą jeszcze felgi, to kupno 4tłoczków w tym momencie mija się z celem, bo będą leżeć na półce....Z ciekaowści zapytam - jakie ET do takich zacisków przy zachowaniu średnicy 17""? Po zmianie na 4tłoczek? Eksploatuję auto 7 dni w tygodniu, w związku z tym kupię na allegro używane zaciski i dam w międzyczasie do regeneracji w Poznaniu. Dołożę do tego stalowy oplot i dam mechanikowi wraz z nowym płynem. 1. Czy były różnice w zaciskach pomiędzy rocznikami i wersjami silnikowymi w SH? 2. Dobrze rozumiem, że w GH WRX był taki sam set hamulców? 293mm i dwutłoczek jak w SH? Z ciekawości - co musiałeś wymieniać z tyłu aby pasowało? 3. Jakie klocki polecacie do moich tarcz Brembo? Może jest coś lepszego, niż klocki Brembo do everyday use?
  7. Pomyłka: Klocki Brembo P78 020 oraz tarcze Brembo 09.A921.11. Piszczą niemiłosiernie Nie upalam na torze ale w porównaniu do VAGów ma beznadziejne hamulce...IMO (!) Codziennie dojeżdżam do pracy 70 km po eSce i DK, miasto to max 30% moich przebiegów. Tak samo, jak hamulce, denerwuje mnie zawieszenie. Problem polega na tym, że auto jest strasznie niestabilne przy wyższych prędkościach i podmuchach bocznych. A mi przy przebiegu ciut ponad 162 - 164 tkm tak. Przebieg autentyczny. Objawiło się to w szarpaniu przy hamowaniu, słabym hamowaniu, smrodzie i fioletowych tarczach. Tłoczki po demontażu były całe zardzewiałe. Nie minęło nawet 15 tkm i problem powrócił ale tylko na jednym kole. Cały czas czuję delikatne szarpanie na kole przy hamowaniu, czasem po szybszej jeździe idzie się zdziwić - jedziesz S5, dajesz hebel, a auto szarpie jak L'ka przy ruszaniu i tylko zwalnia EDIT: Myślałem i myślałem - może zaryzykuję z innymi klockami zanim wywalę ponad kafla na nowe zaciski... Co polecacie do tych tarcz? P.S: Dobrze widzę, że w Lanosie WRX i WRX 2018 też są te hamulce dwutłoczkowe?
  8. Cześć, Do szału doprowadzają mnie OEM hamulce w SH - są słabe (tarcze Brembo i klocki Ferrodo) i w dodatku ciągle zapiekają mi się tłoczki, co skutkuje słabym hamowaniem i szarpaniem...Już raz regenerowałem zaciski i problem powrócił. Chcę zainwestować i kupić 4tłoczki z WRX, do tego od razu stalowy oplot na 4 koła. Wydam na to sporo kasy, bo na same części pójdzie 1600 ( nie licząc kosztu nowych tarcz, jeśli obecnych nie da się przetoczyć - mają nakulane jakieś 5-7 tkm...) i szukam oszczędności. Pytanie - czy pod moje felgi (foto poniżej) zmieszczą się te 4 tłoczki z WRX GD? Źródło: Archiwum Allegro. Dzięki z góry za odpowiedzi!
  9. Witam, Coraz częściej na zdjęciach i filmach widać "long shift knobs", szczególnie w autach robionych na JDM. Tak się składa, że moja gałka w SH kwalifikuje się do wymiany, a w OEM nie chce się pchać, bo moim zdaniem jest do kitu... Jak w temacie - korzystał / korzysta z Was ktoś z długiej gałki, tzw. "Dildo" ? Przykłady: a) W miarę krótkie: b) Średnie... c) Długie Wiem, ta ostatnia to totalna wiocha ale nie w tym rzecz. Korzystał ktoś? Jakieś doświadczenia? Jak się zmienia biegi? Teoretycznie powinno być lepiej, bo blisko kiery ale pytanie, czy bardzo wydłuża się skok dźwigni? Możecie coś polecić? P.S: Popularne są też gałki tzw. "weighted" - zdecydowanie cięższe od serii (no 450 g, a seria 192 g) - ma ktoś doświadczenia? Jest w stanie coś polecić?
  10. striker994

    SBD i Torque

    Chłopaki, mały update. Wyjeździłem płukankę LM i bez rezultatu. POKONAŁEM DZIADA! Zmieniłem pracę i problem ustał. Obecnie mam 37 km do pracy ( w jedną stronę), głównie S5 + krajówka (90km/h) i jest super - zero problemu, zero zamulania, spalanie deklarowane przez komputer wynosi 6.2-6.4. Jest bajka. Na wiosnę robię gruntowny serwis (stuknie pewnie ponad 170 tkm) i między innymi oddaję do Przeźmierowa auto na profilaktyczne czyszczenie i kalibrację wtrysków oraz do czyszczenia DPF. Mam nadzieję, że problem nie powróci Do Torque już praktycznie nie zaglądam. SBD śmiga jak żyleta. Pytanie - bo nikt w dedykowanym temacie mi nie odpowiedział- czy w SBD reguluje się luz zaworowy? Dwa, czy wymienia się napinacz łańcuszka, ślizgi oraz pompę wody? Nikt nie potrafi mi jednoznacznie odpowiedzieć.
  11. Witam, Na wiosnę w moim SH SBD stuknie 170 tkm i przymierzam się do gruntowniejszego serwisu (wtryski - sprawdzenie/czyszczenie/kalibracja; czyszczenie DPF'u; wszystkie płyny) i zastanawiam się nad luzem zaworowym. Pytanie - czy w SBD reguluje się luz zaworowy czy sam się kasuje? Jeśli tak, to co jaki przebieg? Ile wynosi przykładowy koszt w nie-ASO? Czy regulacja luzu zaworowego wchodzi w skład przeglądów w ASO? Kupiłem auto jakieś 30 - 50 tkm i możliwe, że Kocar to robił w ramach serwisu u poprzedniego właściciela.
  12. Dzięki za odpowiedź. Pytanie, czy taki setup Waszym zdaniem będzie dobry (taki mi polecali ludzie, którzy mają go w Forkach i daje radę zarówno na drodze, jak i w lesie. To drugie w moim przypadku odpada): - Tuleje przednie i tylne przedniego wahacza czerwone, - Tuleje stabilizatora żółte. P.S: Co do smaru, to naczytałem się, że jest wiele szkół. Jaki Ty polecasz?
  13. Sorry, że podpinam się ale mam problem zbliżony, mianowicie: Gdy skręcam w lewo na łukach, przy wyższych prędkościach, przód Forka SH wydaje dźwięki mega podobne do tych, gdy najedziemy kołami na pasy pobocza na drogach ekspresowych. Występuje to tylko przy łukach w lewo. Co to może być? @carfit może podpowiesz?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...