Skocz do zawartości

Łukasz Liwoch

Użytkownik
  • Postów

    163
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Łukasz Liwoch

  • Urodziny 03.12.1978

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    myszków
  • Auto
    subaru forester 2.0D 2009r

Ostatnie wizyty

1103 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Łukasz Liwoch

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

7

Reputacja

  1. To raczej, nie pech, tylko urok tego silnika. Mam forka i jak bym o nim czytał. Zaczęło się od short-bloku, po czasie turbina nieszczelna, EGR do wymiany, sprzęgło+ dwumasa, ostatnio DPF wymiana, nawet mi się już pisać nie chce, nie wspominając o cenach części i serwisu z kosmosu. Dodam, że żaden serwis innej marki nie chce przyjąć w rozliczeniu SBD, bo albo mieliśmy i padło, albo to tykającą bomba i nie weźmiemy. Jeśli wszystko pójdzie z planem już nie długo będę szczęśliwym nieposiadaczem tej marki. I nigdy więcej żadnego Subaru
  2. Witam Była potrzeba demontażu zderzaka przód, przy demontażu wypadł jeden element że zdjęcia, drugi leżał uszkodzony w okolicy reflektora. Teraz pytanie gdzie ma być? W obu reflektorach w rogu jest taki otwór- teraz pytanie gdzie ma być ta pianka. Bez przyczyny zaczął mi parować prawy reflektor, czy ta pianka ma zakrywać ten otwór, czy właśnie nie. Czy to ma inne zastosowanie? Pomóżcie.
  3. Pan Edwin miał rację winna była tuleja uniballowa. Przenosiła skrzypienie na całe tylne zawieszenie. Wyczyszczona i przesmarowana ucichła, ale i tak będzie do wymiany
  4. Szukamy dalej. Tuleja wymieniona. Okazało się, że jest to skrzypienie z dwóch stron, występuje przy minimalnym max, 1 cm naciśnięciu zderzaka i ugięcia sprezyny, jeśli bujamy na ostro jest cisza. Z dwóch stron ten sam dzwięk. Pomysł taki, zaczęło się to po regulacji zbieżności, więc prawdopodobnie sprężyny ułożyły się po regulacji w innym miejscu, nie tam gdzie były wyrobione, do tego jakiś brud. Na peddersie zrobione ponad 40 tyś km, więc kielichy mogły się trochę wyrobić. Teraz trzeba jakimś smarowidłem potraktować miejsce spoczynku sprężyny na amorku góra, dół i obserwować.
  5. Kolego AlexClyde na 99% trafiłeś. Właśnie wróciłem z pracy i prosto do Subaru. Odpalilem, obsluchalem, i nie tylko zluzowanie napinacza daje ciszę,ale i także przytrzymanie go, bądź mocne dociśnięcie. Także obstawiam napinacz. Teraz kwestia używki z allegro, bądź nóweczki, jest dylemat. Dzięki za pomoc i sugestie. Dam znać co i jak, po rozwiązaniu problemu Witam Więc winowajcą ćwierkania okazuje się sam napinacz, a dokładniej amortyzator, po dociśnięciu samego napinacza, jak i przytrzymaniu amortyzatora świergot cichnie VID_20190522_090317(0).mp4
  6. Witam Wymieniony pasek, wymienione łożyska w alternatorze, sprzęgiełko ok, alternator po przebiegu 270 tyś/km i elektryk mówił,że szczotki prawie jak nowe, więc nie wymieniał. Ładowanie w spoczynku i pod obciążeniem 14,46V. Jednak ćwierkanie dalej słyszalne, minimalnie na wolnych,a pod obciążeniem np włączona tylna szyba głośniej. Przy dosłownie minimalnym zluzowaniu, dotknięciu napinacza wszystko cichnie. Szukamy dalej. Więc albo to rolka prowadząca, albo rolka napinacza, nie wiem jak to zdiagnozować by nie robić kosztów. Rolka to ponad 100zł, a cały napinacz to koszt ok 400zł
  7. No właśnie patrzyłem, tylko nie umiałem wyżej tej tulei dopasować. Tą co Pan mi pokazywał, pasowała do zwrotnicy, a tu skrzypi z drugiej strony, tej od budy. Jeśli to tylko ta tuleja tam występuje, to super. Naprawdę skrzypi jak w starym polonezie. Panie Edwinie Chodzi mi o ten wahacz dolny poprzeczny. Tuleja uniball, ktora mi Pan pokazał jest na dole przy zwrotnicy. U mnie skrzypi górna tuleja tego wahacza, czy ona jest wymienialna,czy razem z wahaczem występuje? Bo wg schematu góra,a dół to co innego?
  8. Witam Po dłuższej przerwie, położyłem się pod forka z wd40, i wychodzi mi,że na 90% skrzypi element idący od zwrotnicy, a opisany jako 8820rh(na foto), a na 10% ta gruba gumowa tuleja obok. Jak się te elementy zwią, by je zakupić
  9. Wie ktoś jak się nastawić kosztowo, na regenerowaną wiskozę? oczywiście wymieniamy też dwa łożyska, oraz olej w skrzyni i tylnym dyferku- forek SH
  10. Zawieszenie dzisiaj dokładnie do bólu sprawdzone na trzepakach, wszystko ok. Pomogło spryskanie wszystkich tulei, gum staba itp itd-od razu cisza, po kilku km delikatne już popiskiwanie,więc spryskam ponownie. Prawdopodobnie zima ( sól, piasek) itp itd dały o sobie znać. P.S. Dzięki za pomoc i sugestie. Pozdrawiam
  11. Tak się zastanawiam. Na pewno mam do wymiany z tyłu piastę, bo huczy łożysko, ale czy miałoby to coś wspólnego? Jakoś mi to nie pasuje
  12. U mnie tak właśnie skrzypi, typowo z tyłu auta- w środku też słychać.
  13. Tuleje mam OEM. Będę szukał, chodź leżałem pod autem, szwagier naciskał na tył i wydawało mi się,że to amory jednak. Może jednak przesmarować wszystkie gumy i tuleje i wtedy zobaczyć
  14. Witam Piszę w ogólnym, ponieważ występuje do kilku modeli. Zauważyłem ostatnio, że w/w amory podczas uginania zawieszenia, bądź na nierówności skrzypią. Sprężyny całe, sprawdzałem. Czy Pan Edwin, lub ktoś mający kontakt z tym zawieszeniem, mógłby się wypowiedzieć na temat ewentualnych problemów, reklamacji, czy raczej jest mało awaryjny zamiennik? P.s. Zawias ma trzy lata, przebieg na nim to 40 tyś km. Auto stoi prosto, nic nie puka, nie stuka, tylko skrzypi. Pozdrawiam Łukasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...