Jump to content

arecki74s

Nowy
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

About arecki74s

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gorzów wlkp.
  • Auto
    Subaru Forester III 2.0 150KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Poprzedni użytkownik samochodu przy przebiegu 160 tkm po remoncie silnika (ASO DEU) zastosował olej 10W40. Czy powinienem wrócić do syntetyka ? - obecnie ma 200 tkm. Samochód z LPG. Jaki olej rekomendujecie?
  2. Wymieniony silnik pompy paliwa (zamiennik) + obudowa pompy z filtrem. W sitku/ filterku zasysającym było mnóstwo zanieczyszczeń. Samochód odpalił bez problemu. Nowy silnik M&D niestety głośniejszy niż ORI ale wydajnościowo daje radę.
  3. Panowie wyjechałem na urlop drugim autem. Przed wyjazdem podłączyłem na chwile zewnętrzne zasilanie Pb z kanistra na dodatkowej pompie. Samochód pracuje prawidłowo - nie ma ciśnienia paliwa. Po powrocie zaglądam do zbiornika. Pewnie zapchał się smok pompy, wewnętrzny filtr paliwa lub strzelił przewód. Przy okazji myśle o wymianie silnika pompy ale nie mogę takowego namierzyć. Może ktoś przerabiał temat i ma pomysł jaki silnik podpasuje?
  4. Spróbuję sprawdzić ciśnienie paliwa na wyjściu ze zbiornika przy aku. Jakie powinno być ciśnienie podawane przez pompę? Na czym polega przypadłość/wada regulatora. Co się z nim dzieje? jak jest metoda diagnozy, naprawy?
  5. Tak zastanawiałem się od czego zacząć. Okazuje się że w tej wersji filtra paliwa jest w zbiorniku w pompie. Brak dostępności zamienników świadczy o skali problemu. Do tej pory na stałe miałem zapisany błąd czujnika poziomu paliwa w zbiorniku i wskaźnik na desce fiksował ale to chyba bez znaczenia dla sprawy. Czy coś jeszcze w układzie ma wpływ na ciśnienie czy raczej trzeba zajrzeć do zbiornika? Czy ew, są dostępne wkłady pompy?
  6. Ok już sprawdziłem. Pompa za każdym razem startuje. Pozostaje filtr i jego ograniczona przepustowość. Możliwe, że dodatek do paliwa wymieszał wszystko co było w zbiorniku.
  7. Czy gdyby padło zasilanie pompy paliwa silnik dałby się uruchomić z takimi objawami? Może warto sprawdzić bezpiecznik/przekaźnik? Czy raczej nie mozliwe?
  8. Nie wiem czy chcę podłączać teraz cokolwiek na pracującym motorze po ostatnich doświadczeniach. Co mogło się stać, że nie dostaje wachy? pompa, filtr?
  9. Rozrząd chyba raczej nie przeskoczył. Przeprowadziłem przed chwilą próbę która rzuca zupełnie inne światło na dotychczasową diagnozę. Mianowicie rozgrzałem silnik i przełączyłem na zasilanie gazem i co się okazało- na gazie nie szarpie pod obciążeniem, płynnie wchodzi na obroty. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Trochę się muli i pływają obroty bo przepływka odpięta. Czy możliwe, że brakuje mu ciśnienia paliwa? Gdzie i jak szukać przyczyny? Wspominałem, że w tym samym momencie kiedy czyściłem przepustnicę zalałem dodatek do paliwa ok 50 ml/15 l. paliwa. Czy to może mieć związek przyczynowy?
  10. Przepływomierz był odpięty w innym wypadku by nie pracował. Pozostałe wtyczki zapięte. Nie wiem czy parametry z rozłączoną przepływką mozna brać pod uwagę.
  11. Lutek masz rację trzeba szukać dalej. Zastanawia mnie fakt dlaczego z przepływką nie pali a bez niej pracuje na biegu jałowym, wchodzi na obroty ale przydławia się. Poniżej zrzut wartości z LIVE DATA: Zauważyłem dodatkowo że po włączeniu zapłonu zdarza się, że miga kontrolka obiegu wewnętrznego i szybko zmieniają się wartości wskazań zużycia paliwa- czy to normalne? w trakcie pracy przy rozłączonym przepływomierzu zapisał się drugi błąd- P0113. Poniżej zrzut wartości z LIVE DATA: DTC CNT - 2 FUEL SYS1 - CL LOAD PCT % - 3,9 wzrasta pod obciążeniem ETC - 70 stopni SHRTFT1 % - --- 16,4 LONGFT1- 0.0 MAP (KPA) - 35 RPM - 700 SPARKADV- 15 IAT- --- 40 stopni MAF (g/s) - ok. 5.10 TP% - 11,4 02SB1S12-B2S - ? 02B1S2(V) - 0,3 - 0,8 G SHRTFTB1S2 % - 0,0 EQRATB1S1 - 0,99 02B1S1 (V) - 2,13 EGR PTC% - 0,0 EGR ERR % -0,0 EVAP PCT -0,0 FLI %- 17,6 WARM VPS 1? BARO (KPA) -100 VPWR (V)- 14,08 LOAD ABS - 18,2 EQ RAT- 0,99 TP-R % - 1,2 ? AAT - --- 40 stopni G TP-B % - 11,8 APP - P 13,3 APP - E % - 13,3 TAC-PCT-1,6
  12. Czy przepływ powietrza? , wychylenie przepustnicy, pracę potencjometru gazu sprawdzę testerem OBD/EOBDII ? Czy muszę szukać bardziej zaawansowanego sprzętu?
  13. Chodzi ale nie jeździ. zamówiłem przepływkę - nowa z NTY. Nie wiem czy da się na niej jeździć bo jest najtańsza z dostępnych na rynku na rynku. Na wszelki wypadek sprawdzę czy dochodzi do przepływki napięcie ale raczej tak skoro po odpięciu wyrzuca błędy.
  14. Teraz mam założoną swoją przepustnicę, stary odpięty przepływomierz ( po wpięciu silnik nie pracuje) i MAP z Imprezy 1.5.
  15. Dzisiaj nastąpił pewien przełom w sprawie. Dojechała druga przepustnica niestety od silnika 1.5. Jak się okazuje konstrukcyjnie poza średnicą klapy i ustawieniem rurek wodnych raczej niczym się nie różni ( oczywiście chodzi wyłącznie o testy) Po zamontowaniu objawy te same jednak nie do końca silnik zaskakuje jak wcześniej ale pracuje nieco dłużej i gaśnie po ok 5s. W ramach kolejnego testu zdemontowałem wtyczkę z przepustnicy. W tym momencie po rozruchu silnik już nie gaśnie - pracuje dość stabilnie na obrotach biegu jałowego z błędami przepływomierza. Pod obciążeniem dławi się. Przepustnicę z Imprezy zamontowałem z dodatkowym MAP sensorem. Na koniec zamontowałem swój korpus ze ,,sprawnym" MAP. Silnik pracuje na biegu jałowym. Czyżby impuls napięcia który powstał w trakcie rozłączenia wtyczki na zapłonie uwalił MAP i przepływomierz?
×
×
  • Create New...