Skocz do zawartości

arecki74s

Nowy
  • Zawartość

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O arecki74s

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Gorzów wlkp.
  • Auto
    Subaru Forester III 2.0 150KM

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. arecki74s

    Stuki w przednim zawieszeniu FORESTER SH

    Tak jak sadziłem wymiana łączników nic nie wniosła. Wymieniłem dobre na dobre. Zabieg po 30 minut na stronę przy zastosowaniu lewarka. Dodatkowo sprawdziłem amortyzatory ( oba po 89% sprawności). Nie mam pomysłu jak sprawdzić górne poduszki amortyzatorów. Wszystko niby ok ale coś nadal się tłucze i rezonans na bruku. Czy możliwe aby wałki półosi hałasowały w oprawach przegubów wewnętrznych? Nie sądzę aby stuki pochodziły z przekładni kierowniczej. Nie wyczuwam w układzie kierowniczym żadnego luzu. I jak tym autem wjechać w teren czy na szutrową drogę, skoro nawet na kiepskiej asfaltowej nawierzchni nie ma komfortu jazdy? Przy okazji w rezonans wpada również konsola/kokpit przy szybie na nierównościach. Ktoś ma pomysł jak ją wyciszyć?
  2. arecki74s

    Stuki w przednim zawieszeniu FORESTER SH

    Na ogół wkręcając śrubę regulacyjną przekładni kierowniczej wywieramy nacisk na listwę poprzez tulejkę teflonową kasując luz. Zbyt mocne dokręcenie prowadzi do oporów w układzie kierowniczym a kierownica nie powraca po skręcie. W takiej sytuacji należy popuścić aby wyeliminować opory. Przed podjęciem próby regulacji należy markerem zaznaczyć położenie śruby względem obudowy przekładni. Kilkakrotnie przeprowadzałem taką regulację w innych autach. Faktycznie jak ktoś nie ma doświadczenia lepiej tego nie ruszać.
  3. arecki74s

    Stuki w przednim zawieszeniu FORESTER SH

    Czy w przypadku maglownicy nie byłby wyczuwalny jakikolwiek luz w układzie kierowniczym? Mam wrażenie, że układ pracuje bez zarzutu. Niemniej przy energicznych ruchach kierą wyczuwalne są drgania. Ale to chyba normalny stan. Czy stuki pojawiają się na listwie/ślimaku przekładni? Podobne tylko bardziej nasilone stuki w kładzie kierowniczym na bruku miałem w A4 B7. Na samochodzie drążki były sztywne. Po wymontowaniu dzwoniły jak kołatki.
  4. arecki74s

    Stuki w przednim zawieszeniu FORESTER SH

    Dzisiaj zamówiłem Lemfordery po 55 zł za sztukę. Jutro na lewarku spróbuję podmienić. Może uda się wyciszyć zawieszenie. Wracając do poduszek amortyzatorów czy ma ktoś doświadczenia w tej materii jeżeli chodzi o subaru?
  5. arecki74s

    Stuki w przednim zawieszeniu FORESTER SH

    Moje auto jest z 2008 roku z przebiegiem 190 tys. km. Nie bardzo daję wiarę, że górne poduchy w takich autach siadają tak szybko. Natomiast faktycznie może to być kwestia łączników tylko czy na bruku również będą się odzywały? Myślę, że jeżeli stabilizator przesuwał się na gumach to łączniki również oberwały mimo, że są sztywne.
  6. Proszę o podpowiedź. W trakcie lewoskrętu np. w zatoczkę parkingową pojawia się stuk w zawieszeniu z prawej strony (gumowo/metalowy). Poza tym na bruku i na kiepskiej kostce coś się tłucze gumowo. Niedawno wymieniłem gumy stabilizatora ponieważ na starych stabilizator już zaczął się przesuwać. Łączniki wydawały się być OK więc zostawiłem. Dzisiaj w trakcie kontroli zawieszenia na SKP nie stwierdzono żadnych luzów. Zasugerowano natomiast, że może warto wymienić górne poduchy przednich amortyzatorów. Poduszki nie wyglądają na popękane ani rozwarstwione. Czy to słaby punkt Forestera? Czy jednak warto zacząć od łączników?
  7. arecki74s

    Regulacja sprzęgła po wymianie Forester 2.0

    Tylko jak teraz dokładnie sprawdzić czy na pewno mam wymagany ruch jałowy i odpowiedni luz? i czy tłok otwiera dojście płynu? W necie trafiłem na ciekawy filmik Exedy wg którego skok pedału a w zasadzie przemieszczenie siłownika przy skrzyni nie powinno przekroczyć 15mm. Czy taki pomiar można przyjąć za punkt odniesienia?
  8. arecki74s

    Regulacja sprzęgła po wymianie Forester 2.0

    Dzisiaj rano przeprowadziłem pomiary i próbę zgodnie z sugestią kolegi Ewemarkam. Faktycznie w trakcie wstępnego wciskania pedału sprzęgła palcem wskazującym wyczuwalny jest pewien niewielki opór. Po kilku centymetrach skoku pojawia się większy opór wymagający użycia większej siły. Wstępny skok mierzony wynosi około 2.7 cm. Natomiast zauważyłem, że każde przyłożenie (nawet delikatne) nogi do pedału sprzęgła zarówno w górnym jak i dolnym położeniu w trakcie puszczania od podłogi pociąga za sobą ruch popychacza posuwającego się w kierunku pompy a tym samym siłownika względem dźwigni sprzęgła. Nie następuje tu żadne opóźnienie, żadna bezwładność ani żaden zauważalny luz do skorygowania w trakcie nawet lekkiego naciskania pedału sprzęgła. Wydaje mi się, że w układzie hydraulicznym ciśnieniowym niemożliwy jest jakikolwiek skok jałowy popychacza w kierunku pompki. Jeżeli ktoś uważa inaczej lub podobnie proszę o wypowiedź.
  9. Proszę o podpowiedź techniczną. W Foresterze tydzień temu wymieniłem sprzęgło kpl. ( zestaw OEM). W zasadzie wszystko działa jak należy ale nurtuje mnie jedna kwestia. Na starym sprzęgle mechanik korygował ustawienie skoku pedału sprzęgła na cięgnie/popychaczu który wchodzi do pompy sprzęgła. Teraz na nowym sprzęgle zauważyłem, że pedał bierze mniej więcej na 1/3 skoku pedału od podłogi. Łatwo to można stwierdzić w trakcie ruszania z miejsca. Natomiast nie mam pewności czy nie występuje u mnie tzw zjawisko ,, podparcia łożyska oporowego" w trakcie całkowitego zwolnienia pedału. Czy możliwe, że skok roboczy pedału sprzęgła kończy się w skrajnym górnym położeniu? Przy dynamicznym zdejmowaniu nogi z pedału sprzęgła w trakcie zmiany biegów często odczuwam lekkie szarpnięcie. Proszę o informację jak prawidłowo wyregulować skok pedału na śrubie popychacza aby w przyspieszonym tempie nie uszkodzić sprzęgła. Od momentu wymiany przejechałem około 800 km. Poślizgu nie zaobserwowałem. Na zdjęciu widoczne aktualne ustawienie śruby popychacza względem pompy. Czy powinien występować wyczuwalny luz pomiędzy tymi elementami?
  10. arecki74s

    Sprzęgło EXEDY

    Witam ponownie. Chcę podziękować wszystkim za aktywny udział, wymianę poglądów i cenne rady dotyczące problemów ze sprzęgłami w samochodach Subaru. Informacje które zebrałem pozwoliły mi na rzeczową ocenę elementów sprzęgła po demontażu skrzyni biegów. Co prawda dopiero jeden dzień testuję Forka po wymianie sprzęgła ale mogę powiedzieć, że problem mega szarpania przy ruszaniu ustąpił. Co się okazało- serwis z za Odry zamontował 3 lata temu zestaw Blue-Print z pojedynczymi sprężynami w tarczy sprzęgła. Prawdopodobnie niedostateczne tłumienie po rozgrzaniu. Przy okazji stwierdziłem kiepski stan łożyska koła zamachowego. Koło zamachowe i docisk bez oznak nieprawidłowego zużycia eksploatacyjnego. Do wymiany zaopatrzyłem się w zestaw OEM i taki został zamontowany. Jeżeli ktoś ma czas, pieniądze na ponowne naprawy i wiarę może montować zamienniki. W stwierdzeniu, że ,, do Subaru należy zamontować minimum sprzęgło OEM" jest wiele prawdy. Natomiast w odniesieniu do wcześniejszych samochodów którymi jeździłem a były to tylko osobówki z napędem na jedną oś zauważyłem istotną dysfunkcję. Mianowicie- tak jak kolega Metal napisał w poście powyżej praca sprzęgła jest trochę zero/jedynkowa, twarda i gwałtowna a zmiana biegów pozbawiona regularnej płynności. Być może zestaw LUK z sześcioma małymi sprężynami w tarczy pracuje łagodniej. Zauważyłem, że trzeba się trochę przykładać aby płynnie operować biegami. W tym momencie mam zapytanie do doświadczonych kolegów- Czy regulacja skoku sprzęgła z lokalizowana nad pedałem gazu może poprawić komfort wysprzęglania czy też taka już uroda rozwiązania konstrukcyjnego ze sztywnym kołem zamachowym? Tak czy inaczej jak prawidłowo wyregulować skok pedału szczególnie po wymianie sprzęgła? czy powinno brać krótko przy podłodze, czy należy nieco wydłużyć skok?
  11. arecki74s

    Moment dokręcenia przegubu -Forester SH

    Dziękuję Panowie- wyczerpująca wiadomość
  12. arecki74s

    Moment dokręcenia przegubu -Forester SH

    To chyba słaby pomysł. Czy ktoś zna konkretne wartości?
  13. Proszę o informację jakim momentem należy dokręcić półoś a w zasadzie nakrętkę przegubu zewnętrznego od strony koła? - Forester SH 2008 2.0 B
  14. arecki74s

    Sprzęgło EXEDY

    Czyli trzeba zaopatrzyć się w uszczelki pod kolektor wydechowy i pomiędzy kolektor a wydech? Co jeszcze przygotować z materiałów, żeby uniknąć niespodzianek i przestoju w trakcie naprawy?
  15. arecki74s

    Forester SH doposażenie

    Czy taka kierownica jak poniżej z Imprezy podpasuje do Forka SH? https://allegro.pl/impreza-iii-gh-08r-kierownica-multifunkcyjna-i7350812133.html
×