Jump to content

arecki74s

Nowy
  • Content Count

    81
  • Joined

  • Last visited

About arecki74s

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gorzów wlkp.
  • Auto
    Subaru Forester III 2.0 150KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ok już sprawdziłem. Pompa za każdym razem startuje. Pozostaje filtr i jego ograniczona przepustowość. Możliwe, że dodatek do paliwa wymieszał wszystko co było w zbiorniku.
  2. Czy gdyby padło zasilanie pompy paliwa silnik dałby się uruchomić z takimi objawami? Może warto sprawdzić bezpiecznik/przekaźnik? Czy raczej nie mozliwe?
  3. Nie wiem czy chcę podłączać teraz cokolwiek na pracującym motorze po ostatnich doświadczeniach. Co mogło się stać, że nie dostaje wachy? pompa, filtr?
  4. Rozrząd chyba raczej nie przeskoczył. Przeprowadziłem przed chwilą próbę która rzuca zupełnie inne światło na dotychczasową diagnozę. Mianowicie rozgrzałem silnik i przełączyłem na zasilanie gazem i co się okazało- na gazie nie szarpie pod obciążeniem, płynnie wchodzi na obroty. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Trochę się muli i pływają obroty bo przepływka odpięta. Czy możliwe, że brakuje mu ciśnienia paliwa? Gdzie i jak szukać przyczyny? Wspominałem, że w tym samym momencie kiedy czyściłem przepustnicę zalałem dodatek do paliwa ok 50 ml/15 l. paliwa. Czy to może mieć związek przyczynowy?
  5. Przepływomierz był odpięty w innym wypadku by nie pracował. Pozostałe wtyczki zapięte. Nie wiem czy parametry z rozłączoną przepływką mozna brać pod uwagę.
  6. Lutek masz rację trzeba szukać dalej. Zastanawia mnie fakt dlaczego z przepływką nie pali a bez niej pracuje na biegu jałowym, wchodzi na obroty ale przydławia się. Poniżej zrzut wartości z LIVE DATA: Zauważyłem dodatkowo że po włączeniu zapłonu zdarza się, że miga kontrolka obiegu wewnętrznego i szybko zmieniają się wartości wskazań zużycia paliwa- czy to normalne? w trakcie pracy przy rozłączonym przepływomierzu zapisał się drugi błąd- P0113. Poniżej zrzut wartości z LIVE DATA: DTC CNT - 2 FUEL SYS1 - CL LOAD PCT % - 3,9 wzrasta pod obciążeniem ETC - 70 stopni SHRTFT1 % - --- 16,4 LONGFT1- 0.0 MAP (KPA) - 35 RPM - 700 SPARKADV- 15 IAT- --- 40 stopni MAF (g/s) - ok. 5.10 TP% - 11,4 02SB1S12-B2S - ? 02B1S2(V) - 0,3 - 0,8 G SHRTFTB1S2 % - 0,0 EQRATB1S1 - 0,99 02B1S1 (V) - 2,13 EGR PTC% - 0,0 EGR ERR % -0,0 EVAP PCT -0,0 FLI %- 17,6 WARM VPS 1? BARO (KPA) -100 VPWR (V)- 14,08 LOAD ABS - 18,2 EQ RAT- 0,99 TP-R % - 1,2 ? AAT - --- 40 stopni G TP-B % - 11,8 APP - P 13,3 APP - E % - 13,3 TAC-PCT-1,6
  7. Czy przepływ powietrza? , wychylenie przepustnicy, pracę potencjometru gazu sprawdzę testerem OBD/EOBDII ? Czy muszę szukać bardziej zaawansowanego sprzętu?
  8. Chodzi ale nie jeździ. zamówiłem przepływkę - nowa z NTY. Nie wiem czy da się na niej jeździć bo jest najtańsza z dostępnych na rynku na rynku. Na wszelki wypadek sprawdzę czy dochodzi do przepływki napięcie ale raczej tak skoro po odpięciu wyrzuca błędy.
  9. Teraz mam założoną swoją przepustnicę, stary odpięty przepływomierz ( po wpięciu silnik nie pracuje) i MAP z Imprezy 1.5.
  10. Dzisiaj nastąpił pewien przełom w sprawie. Dojechała druga przepustnica niestety od silnika 1.5. Jak się okazuje konstrukcyjnie poza średnicą klapy i ustawieniem rurek wodnych raczej niczym się nie różni ( oczywiście chodzi wyłącznie o testy) Po zamontowaniu objawy te same jednak nie do końca silnik zaskakuje jak wcześniej ale pracuje nieco dłużej i gaśnie po ok 5s. W ramach kolejnego testu zdemontowałem wtyczkę z przepustnicy. W tym momencie po rozruchu silnik już nie gaśnie - pracuje dość stabilnie na obrotach biegu jałowego z błędami przepływomierza. Pod obciążeniem dławi się. Przepustnicę z Imprezy zamontowałem z dodatkowym MAP sensorem. Na koniec zamontowałem swój korpus ze ,,sprawnym" MAP. Silnik pracuje na biegu jałowym. Czyżby impuls napięcia który powstał w trakcie rozłączenia wtyczki na zapłonie uwalił MAP i przepływomierz?
  11. Próbowałem już rozruchu z odłączonym przepływomierzem, z odłączonym czujnikiem przepustnicy i bez czujnika przepustnicy. Nic to nie wnosi. Lutek uważa, że problem jest zupełnie inny ( zawór powietrza wtórnego). Nie mam już pojęcia gdzie szukać. Jutro będę miał kpl przepustnicę na podmianę. Może nastąpi jakiś przełom.
  12. Ok sprawdzę. Czyli mam rozumieć, że ciąg zdarzeń który nastąpił nie ma nic wspólnego z faktyczną usterką która unieruchomiła auto?
  13. Raczej nie. Czy zawór powietrza wtórnego dogorywa w taki sposób i daje takie objawy? czy raczej to problem braku komunikacji?
  14. Odpala po dłuższym postoju na ok 1-2 sek i od razu gaśnie, przy kolejnych rozruchach zaskakuje ale mocno telepie i też gaśnie. Tak jak wcześniej wspominałem -Po rozłączeniu przepustnicy na zapłonie i skasowaniu błędów przejechałem ok 1 km ( pracował dobrze), po kilometrze lekko szarpnął i słabo wchodził na wysokie obroty, ale bez większego problemu zjechałem ze skrzyżowania i po ok 400 m zjechałem na parking. Tam odpalał na biegu jałowym ale na wysokie obroty już nie wchodził ( dławił się). Potem już przestał normalnie odpalać. Wygląda to tak jakby coś w krótkim czasie, etapami odmówiło posłuszeństwa.
  15. Silnik sprawdzony. Niestety po podaniu napięcia przepustnica wychyla się. Przypomniała mi się jeszcze jedna być może istotna kwestia. W tym samym dniu kiedy czyściłem przepustnicę zalałam do zbiornika na ok. 15-20 litrów paliwa do zbiornika ok. 50 ml dodatku Valvoline do czyszczenia układów zasilania/wtryskiwaczy. Czy możliwe, że preparat w takiej ilości zrobił czystkę w zbiorniku i ograniczył przepływ paliwa?
×
×
  • Create New...