Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Forester SG 2.0x 2006
 
Pytanie - do którego bezpiecznika w środku można podłączyć kamerę, aby startowała od przekręcenia kluczyka. Czy na którymkolwiek z nich jest prąd cały czas (tryb parkingowy w kamerze)?
Na chwilę obecną podłączyłem do świateł i efekt jest taki, że startuje po ich włączeniu :rolleyes: ale to trochę bez sensu. Podpinałem pod światła Stop, ale kamera nie działa. M
 
Mam jakieś takie dziwne wrażenie, że prąd przez dany bezpiecznik w kabinie płynie tylko kiedy używany przyporządkowanego do niego elementu (czyli światła mają prąd tylko jak włączymy światła, stop na prąd tylko jak naciskam stop, etc.).
Łoj kolego! Daj to komuś kto ma pojęcie o elektryce bo tu widzę pole do popisu ale dla OSP albo PSP.
Jak bardzo chcesz ryzykowac- szukaj plusa w oświetleniu wnętrza. Ale żeby nie było że nie ostrzegalem!

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody są już pociągnięte, pochowane i wszystko działa. Zestaw VIOFO-Hardwire-Cable.

Minus jest przy akumulatorze (nigdzie indziej nie znalazłem), plus przy bezpiecznikach podłączony przejściówką widoczną w ogłoszeniu z linka wyżej.

Jedyne co mnie dziwi, to kwestia zasilania które nie jest stałe w miejscach w którym stałe być powinno.

 

Myślałem o lampce, ale raz, że kamera ma dedykowane zasilanie stałe; dwa, że w którymś z wątków na tym forum ktoś się chwalił usmażoną elektryką własnie dzięki podłączeniu kamery pod oświetlenie (albo szyberdach) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, camel00 napisał:

Przewody są już pociągnięte, pochowane i wszystko działa. Zestaw VIOFO-Hardwire-Cable.

Minus jest przy akumulatorze (nigdzie indziej nie znalazłem), plus przy bezpiecznikach podłączony przejściówką widoczną w ogłoszeniu z linka wyżej.

Jedyne co mnie dziwi, to kwestia zasilania które nie jest stałe w miejscach w którym stałe być powinno.

 

Myślałem o lampce, ale raz, że kamera ma dedykowane zasilanie stałe; dwa, że w którymś z wątków na tym forum ktoś się chwalił usmażoną elektryką własnie dzięki podłączeniu kamery pod oświetlenie (albo szyberdach) ;)

 

Minusem jest dowolny element metalowy pojazdu, nie musisz ciągnąć do akumulatora.

Ja mam niecały rok wpięte do lampki i wszystko działa. Używam ten sam zestaw VIOFO do podpięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, szybkie pytania: jak zdemontować bez strat osłonę/obicie (plastikową) tylnej klapy od wewnątrz? I drugie pytanie: Co mogło się skończyć w czasie, że przenosi ona drgania w trakcie jazdy?

Najpierw myślałem, że tablica - więc tablica zrobiona. Potem, że roleta bagażnika - też nie. W środku przy kole też się nic nie telepie. Został mi plastik z klapy - faktycznie ma trochę luzu. I, jak gdyby ktoś pytał, klapa nie ma luzu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, thewisnia napisał:

Cześć, szybkie pytania: jak zdemontować bez strat osłonę/obicie (plastikową) tylnej klapy od wewnątrz?

 

Odkręcasz uchwyt, którym się ją zamyka - dwie śrubki. Nie pamiętam czy są tam jeszcze jakieś inne śrubki, ale jeżeli są, to trzeba je odkręcić ;) Potem wyciągasz spinki, bo chyba też tam jakieś są. Reszta jest na zatrzaskach, po prostu trzeba mocnej szarpnąć. Bez obaw, nie powinieneś nic uszkodzić, osłona jest dosyć solidna. Dwa zatrzaski są mniej więcej na jej środku, mnie sprawiły najwięcej problemu przez obawę, że połamię osłonę. Ale po jej odgięciu ręka wchodzi pod spód i jest do nich dostęp bez obawy o połamanie osłony.

Nie demontowałem tej osłony wokół szyby, więc "wyżej" nie doradzę.

 

Gdy już zdemontujesz osłonę, to warto przeczyścić trzpień wycieraczki. Mechanizm jest na 3 śrubach, 1 nakrętce ramienia wycieraczki i 1 nakrętce tulei trzpienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam przypadki, że po zalaniu 95 wywalało check engine. Znajomy w Forku 2.5X walczył z błędem silnika, coś tam wymieniał, a błąd nie gasł. Raz zalał 98 i zgasło... od tego czasu leje 98 i błąd nie wrócił. Oczywiście tutaj mogło coś jeszcze mieć wpływ ale wydaje mi się, że te silniki lubią lepsze paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, LosioDriver napisał:

Znam przypadki, że po zalaniu 95 wywalało check engine. Znajomy w Forku 2.5X walczył z błędem silnika, coś tam wymieniał, a błąd nie gasł. Raz zalał 98 i zgasło... od tego czasu leje 98 i błąd nie wrócił. Oczywiście tutaj mogło coś jeszcze mieć wpływ ale wydaje mi się, że te silniki lubią lepsze paliwo.

Coś było zepsute lub rzeźbione (remap, głowice) albo to czysty przypadek. Ten silnik seryjnie jest przystosowany do 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia czystości paliwa, ja tankuję 95, parę razy wywaliło mi check'a (błąd katalizatora), nic się nie działo, po wykasowaniu błędu check się nie pojawił.  Wszystko zależy gdzie się zatankuje. Idąc dalej możesz tankować wipałery, werwy itp. itd..tylko po co.? Tankować na sprawdzonych stacjach tym bardziej że chyba trudniej o paliwo kiepskiej jakości odkad się wzięli za te mafie paliwowe,brak myślę.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Bednarcm napisał:

 

Odkręcasz uchwyt, którym się ją zamyka - dwie śrubki. Nie pamiętam czy są tam jeszcze jakieś inne śrubki, ale jeżeli są, to trzeba je odkręcić ;) Potem wyciągasz spinki, bo chyba też tam jakieś są. Reszta jest na zatrzaskach, po prostu trzeba mocnej szarpnąć. Bez obaw, nie powinieneś nic uszkodzić, osłona jest dosyć solidna. Dwa zatrzaski są mniej więcej na jej środku, mnie sprawiły najwięcej problemu przez obawę, że połamię osłonę. Ale po jej odgięciu ręka wchodzi pod spód i jest do nich dostęp bez obawy o połamanie osłony.

Nie demontowałem tej osłony wokół szyby, więc "wyżej" nie doradzę.

 

Gdy już zdemontujesz osłonę, to warto przeczyścić trzpień wycieraczki. Mechanizm jest na 3 śrubach, 1 nakrętce ramienia wycieraczki i 1 nakrętce tulei trzpienia.

 

 Dziękuję :drinks: w weekend sprawdzę na żywo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, P4uk4 napisał:

Forester SH, demontaż tylnych amortyzatorów - Rozumiem, żeby je zdjąć, trzeba wymontować plastiki w bagażniku? Czy jest jakiś inny magiczny dostęp tam?

 

Pozdrówki

 

Pod podłogą,  w bocznym plastiku jest zaślepka,  pod którą jest dostęp do śrub górnego mocowania amortyzatora. Nie trzeba bebeszyć wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę z głośną i mało wydajną pracą pompy wspomagania. Najpierw zrobiona płukanka i wymiana oringu, potem wymiana płynu, teraz regeneracja pompy wspomagania.

Po regeneracji pompy trochę przejechałem ale pompa dalej wyje, a kierownica ciężko chodzi. Sama regeneracja pompy była jak najbardziej dobrym zabiegiem bo było co regenerować.

 

Sprawdzałem działanie wspomagania w dwóch Forkach (ten sam silnik EJ20F, roczniki "07 i "06).

W moim po wszystkich zabiegach wyje, a kierownica kręci się z odczuwalnym oporem. W drugim kierownica kręci się bardzo delikatnie, a  z pompy słychać tylko lekkie szumienie.

Sama pompa wydaje cały czas dźwięk lekkiego "grzechotania" i dodatkowo wycie pojawia się czasem jak np. stoję na światłach i nie dotykam kierownicy.

 

Gdzie jeszcze może leżeć problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Walczę z ABS'em, świecąca kontrolka, podczas hamowania blokuje koła. Byłem na kompie u mechanika i wyskoczyły błędy: Czujnik ABS Lewy przód, tył Prawy i koronka ABS, za namową mechanika wymieniłem przedni lewy i dalej ABS się świeci. pomierzyłem wszystkie czujniki i wyszły takie wartości: lewy przód-1219ohm, 1185prawy przód, lewy tył-1067ohm, prawy tył-1098ohm, wiec chyba w normie z tego co czytałem. Obstawiam którąś z koronek ABS, chyba te z tyłu.

 

2. Druga rzecz to jaki kabel diagnostyczny kupić do Forka SG 04r, którym odczytam błędy abs, mógłby ktoś podrzucić linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...