LosioDriver Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 @camel00 co do stałego prądu, to ja wpiąłem się po prostu do kabli od oświetlenia przy schowku na okulary. Nie trzeba ciągnąć kabla, wszystko blisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Forester SG 2.0x 2006 Pytanie - do którego bezpiecznika w środku można podłączyć kamerę, aby startowała od przekręcenia kluczyka. Czy na którymkolwiek z nich jest prąd cały czas (tryb parkingowy w kamerze)? Na chwilę obecną podłączyłem do świateł i efekt jest taki, że startuje po ich włączeniu ale to trochę bez sensu. Podpinałem pod światła Stop, ale kamera nie działa. M Mam jakieś takie dziwne wrażenie, że prąd przez dany bezpiecznik w kabinie płynie tylko kiedy używany przyporządkowanego do niego elementu (czyli światła mają prąd tylko jak włączymy światła, stop na prąd tylko jak naciskam stop, etc.). Łoj kolego! Daj to komuś kto ma pojęcie o elektryce bo tu widzę pole do popisu ale dla OSP albo PSP. Jak bardzo chcesz ryzykowac- szukaj plusa w oświetleniu wnętrza. Ale żeby nie było że nie ostrzegalem!melduje ze nic nie musze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Stały plus masz chyba w lampce przy podsufitce. Jeśli się nie mylę jest tam zawsze. Niezależnie czy auto otwarte czy zamknięte, a plus po zapłonie weź z zapalniczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Przewody są już pociągnięte, pochowane i wszystko działa. Zestaw VIOFO-Hardwire-Cable. Minus jest przy akumulatorze (nigdzie indziej nie znalazłem), plus przy bezpiecznikach podłączony przejściówką widoczną w ogłoszeniu z linka wyżej. Jedyne co mnie dziwi, to kwestia zasilania które nie jest stałe w miejscach w którym stałe być powinno. Myślałem o lampce, ale raz, że kamera ma dedykowane zasilanie stałe; dwa, że w którymś z wątków na tym forum ktoś się chwalił usmażoną elektryką własnie dzięki podłączeniu kamery pod oświetlenie (albo szyberdach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 56 minut temu, camel00 napisał: Przewody są już pociągnięte, pochowane i wszystko działa. Zestaw VIOFO-Hardwire-Cable. Minus jest przy akumulatorze (nigdzie indziej nie znalazłem), plus przy bezpiecznikach podłączony przejściówką widoczną w ogłoszeniu z linka wyżej. Jedyne co mnie dziwi, to kwestia zasilania które nie jest stałe w miejscach w którym stałe być powinno. Myślałem o lampce, ale raz, że kamera ma dedykowane zasilanie stałe; dwa, że w którymś z wątków na tym forum ktoś się chwalił usmażoną elektryką własnie dzięki podłączeniu kamery pod oświetlenie (albo szyberdach) Minusem jest dowolny element metalowy pojazdu, nie musisz ciągnąć do akumulatora. Ja mam niecały rok wpięte do lampki i wszystko działa. Używam ten sam zestaw VIOFO do podpięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thewisnia Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Cześć, szybkie pytania: jak zdemontować bez strat osłonę/obicie (plastikową) tylnej klapy od wewnątrz? I drugie pytanie: Co mogło się skończyć w czasie, że przenosi ona drgania w trakcie jazdy? Najpierw myślałem, że tablica - więc tablica zrobiona. Potem, że roleta bagażnika - też nie. W środku przy kole też się nic nie telepie. Został mi plastik z klapy - faktycznie ma trochę luzu. I, jak gdyby ktoś pytał, klapa nie ma luzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 (edytowane) Edit, pomyliłem roczniki. Edytowane 15 Października 2018 przez gourmet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Godzinę temu, thewisnia napisał: Cześć, szybkie pytania: jak zdemontować bez strat osłonę/obicie (plastikową) tylnej klapy od wewnątrz? Odkręcasz uchwyt, którym się ją zamyka - dwie śrubki. Nie pamiętam czy są tam jeszcze jakieś inne śrubki, ale jeżeli są, to trzeba je odkręcić Potem wyciągasz spinki, bo chyba też tam jakieś są. Reszta jest na zatrzaskach, po prostu trzeba mocnej szarpnąć. Bez obaw, nie powinieneś nic uszkodzić, osłona jest dosyć solidna. Dwa zatrzaski są mniej więcej na jej środku, mnie sprawiły najwięcej problemu przez obawę, że połamię osłonę. Ale po jej odgięciu ręka wchodzi pod spód i jest do nich dostęp bez obawy o połamanie osłony. Nie demontowałem tej osłony wokół szyby, więc "wyżej" nie doradzę. Gdy już zdemontujesz osłonę, to warto przeczyścić trzpień wycieraczki. Mechanizm jest na 3 śrubach, 1 nakrętce ramienia wycieraczki i 1 nakrętce tulei trzpienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Forester 2.0XT '05 - paliwo 95 czy 98? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 98 lub więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 A stosowanie 95 powoduje jakies negatywne skutki w tym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Z tego co pamiętam instrukcja mówi o 95. Sens stosowania 98 w aucie bez remapu jest ....żaden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Ok właśnie chodziło mi o to, co mówi instrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 4 minuty temu, raveout napisał: Ok właśnie chodziło mi o to, co mówi instrukcja. Można też zerknąć na klapkę wlewu paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Znam przypadki, że po zalaniu 95 wywalało check engine. Znajomy w Forku 2.5X walczył z błędem silnika, coś tam wymieniał, a błąd nie gasł. Raz zalał 98 i zgasło... od tego czasu leje 98 i błąd nie wrócił. Oczywiście tutaj mogło coś jeszcze mieć wpływ ale wydaje mi się, że te silniki lubią lepsze paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 6 godzin temu, LosioDriver napisał: Znam przypadki, że po zalaniu 95 wywalało check engine. Znajomy w Forku 2.5X walczył z błędem silnika, coś tam wymieniał, a błąd nie gasł. Raz zalał 98 i zgasło... od tego czasu leje 98 i błąd nie wrócił. Oczywiście tutaj mogło coś jeszcze mieć wpływ ale wydaje mi się, że te silniki lubią lepsze paliwo. Coś było zepsute lub rzeźbione (remap, głowice) albo to czysty przypadek. Ten silnik seryjnie jest przystosowany do 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 (edytowane) Kwestia czystości paliwa, ja tankuję 95, parę razy wywaliło mi check'a (błąd katalizatora), nic się nie działo, po wykasowaniu błędu check się nie pojawił. Wszystko zależy gdzie się zatankuje. Idąc dalej możesz tankować wipałery, werwy itp. itd..tylko po co.? Tankować na sprawdzonych stacjach tym bardziej że chyba trudniej o paliwo kiepskiej jakości odkad się wzięli za te mafie paliwowe,brak myślę. Edytowane 16 Października 2018 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thewisnia Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 23 godziny temu, Bednarcm napisał: Odkręcasz uchwyt, którym się ją zamyka - dwie śrubki. Nie pamiętam czy są tam jeszcze jakieś inne śrubki, ale jeżeli są, to trzeba je odkręcić Potem wyciągasz spinki, bo chyba też tam jakieś są. Reszta jest na zatrzaskach, po prostu trzeba mocnej szarpnąć. Bez obaw, nie powinieneś nic uszkodzić, osłona jest dosyć solidna. Dwa zatrzaski są mniej więcej na jej środku, mnie sprawiły najwięcej problemu przez obawę, że połamię osłonę. Ale po jej odgięciu ręka wchodzi pod spód i jest do nich dostęp bez obawy o połamanie osłony. Nie demontowałem tej osłony wokół szyby, więc "wyżej" nie doradzę. Gdy już zdemontujesz osłonę, to warto przeczyścić trzpień wycieraczki. Mechanizm jest na 3 śrubach, 1 nakrętce ramienia wycieraczki i 1 nakrętce tulei trzpienia. Dziękuję w weekend sprawdzę na żywo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P4uk4 Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Forester SH, demontaż tylnych amortyzatorów - Rozumiem, żeby je zdjąć, trzeba wymontować plastiki w bagażniku? Czy jest jakiś inny magiczny dostęp tam? Pozdrówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 6 godzin temu, P4uk4 napisał: Forester SH, demontaż tylnych amortyzatorów - Rozumiem, żeby je zdjąć, trzeba wymontować plastiki w bagażniku? Czy jest jakiś inny magiczny dostęp tam? Pozdrówki Pod podłogą, w bocznym plastiku jest zaślepka, pod którą jest dostęp do śrub górnego mocowania amortyzatora. Nie trzeba bebeszyć wszystkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P4uk4 Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Dzięki wielkie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Czym różni się zawieszenie w Forku SG 2.0 N/A od 2.0XT? W XT jest jakoś utwardzane? Pytam bo po przesiadce odczuwam, że zawias jest twardszy pomimo tego samego rozmiaru opon i SLSów w obu autach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 Walczę z głośną i mało wydajną pracą pompy wspomagania. Najpierw zrobiona płukanka i wymiana oringu, potem wymiana płynu, teraz regeneracja pompy wspomagania. Po regeneracji pompy trochę przejechałem ale pompa dalej wyje, a kierownica ciężko chodzi. Sama regeneracja pompy była jak najbardziej dobrym zabiegiem bo było co regenerować. Sprawdzałem działanie wspomagania w dwóch Forkach (ten sam silnik EJ20F, roczniki "07 i "06). W moim po wszystkich zabiegach wyje, a kierownica kręci się z odczuwalnym oporem. W drugim kierownica kręci się bardzo delikatnie, a z pompy słychać tylko lekkie szumienie. Sama pompa wydaje cały czas dźwięk lekkiego "grzechotania" i dodatkowo wycie pojawia się czasem jak np. stoję na światłach i nie dotykam kierownicy. Gdzie jeszcze może leżeć problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 1. Walczę z ABS'em, świecąca kontrolka, podczas hamowania blokuje koła. Byłem na kompie u mechanika i wyskoczyły błędy: Czujnik ABS Lewy przód, tył Prawy i koronka ABS, za namową mechanika wymieniłem przedni lewy i dalej ABS się świeci. pomierzyłem wszystkie czujniki i wyszły takie wartości: lewy przód-1219ohm, 1185prawy przód, lewy tył-1067ohm, prawy tył-1098ohm, wiec chyba w normie z tego co czytałem. Obstawiam którąś z koronek ABS, chyba te z tyłu. 2. Druga rzecz to jaki kabel diagnostyczny kupić do Forka SG 04r, którym odczytam błędy abs, mógłby ktoś podrzucić linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się