Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Sam pisałeś wcześniej że kamerę masz już od jakiegoś czasu i nie było z nia problemów. Ale akumulator masz wiekowy i już na pewno nie ma znamionowej pojemności. Do rozruchu wystarczy z dnia na dzień, ale 3 dni postoi i brakuje. Wymień akumulator i po sprawie.

Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, LosioDriver napisał:

Zakładając, że kupię nowy akumulator to tym poborem 160mA mogę go uszkodzić (kamera ma zabezpieczenie przeciw całkowitemu rozładowaniu akumulatora - odcina przy spadnięciu poniżej 12V)?

uszkodzić bezpośrednio naturalnie nie, ale na dłużą metę nie będzie to dla niego zdrowe. Odcięcie na poziomie 12V to jest za nisko. Przy sprawnym, młodym aku powinno to zapewnić wystarczający zapas na rozruch, ale i tak aku będzie już głęboko rozładowany.

6 godzin temu, LosioDriver napisał:

I ile w praktyce na w pełni sprawnym akumulatorze 60Ah z takim poborem powinno zając wyładowanie akumulatora do poziomu który uniemożliwi mi odpalenie auta?

w czysto teoretycznym, akademickim podejściu policzyłeś to sobie wyżej sam i te wartości są OK, ale przy aucie normalnie użytkowanym takiego przeliczenia moim zdaniem nie ma sensu robić - za dużo zmiennych.

6 godzin temu, LosioDriver napisał:

Jeżeli pobór kamery jest po prostu za duży i niezdrowy to po prostu zmienię jego sposób zasilania. 

Jak koniecznie chcesz mieć ten tryb parkingowy na stałe aktywny to najlepszym rozwiązaniem jest wpięcie na linii zasilania kamerki większego powerbanku, który będzie się ładował podczas jazdy, a potem zasilał kamerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ozarek napisał:

Jak koniecznie chcesz mieć ten tryb parkingowy na stałe aktywny to najlepszym rozwiązaniem jest wpięcie na linii zasilania kamerki większego powerbanku, który będzie się ładował podczas jazdy, a potem zasilał kamerkę.

To tym razem power bank będzie permanentnie nie doładowany. Do tego by trzeba dołożyć porządną ładowarkę przynajmniej 3A i power bank który by ją wykorzystał. Mam w samochodzie telefon z aplikacją kamery, dopiero po dłuższej jeździe telefon jest naładowany na full. Samochód wyjeżdża zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu, robi trasę ok 25km w jedną stronę. A nie mam trybu parkingowego.

@LosioDriver

Wymień akumulator i po prostu co jakiś czas sprawdzaj sobie napięcie akumulatora.

Możesz kupić sobie ładowarkę do gniazda zapalniczki ze wskazem napięcia. Sprawdzałem na zasilaczu laboratoryjnym poprawność takiego wskazu, działa idealnie. Problemem jedynie jest to że napięcie w gnieździe zapalniczki, prawie nigdy nie pokrywa się z napięciem w instalacji samochodu, jest niższe. Ale masz mniej więcej kontrolę tego. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ewemarkam napisał:

To tym razem power bank będzie permanentnie nie doładowany. Do tego by trzeba dołożyć porządną ładowarkę przynajmniej 3A i power bank który by ją wykorzystał. Mam w samochodzie telefon z aplikacją kamery, dopiero po dłuższej jeździe telefon jest naładowany na full. Samochód wyjeżdża zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu, robi trasę ok 25km w jedną stronę. A nie mam trybu parkingowego.

a słyszałeś kiedyś o standardach szybkiego ładowania? Zresztą rozładowany PB nie wpływa na rozruch auta w przeciwieństwie do rozładowanego aku samochodu.

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Problemem jedynie jest to że napięcie w gnieździe zapalniczki, prawie nigdy nie pokrywa się z napięciem w instalacji samochodu, jest niższe. Ale masz mniej więcej kontrolę tego. 

Napięcie znamionowe instalacji to 12V, w praktyce ok 12.4V, natomiast napięcie z regulatora alternatora to 13.8-14.5V - znamionowo przyjmuje się 14V.

 

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Mam w samochodzie telefon z aplikacją kamery, dopiero po dłuższej jeździe telefon jest naładowany na full.

Strasznie  spłycasz temat, ale ok. Jakie natężenie prądu obsługuje mostek ładowania w tym telefonie? Jeżeli nie wiesz to zerknij sobie na fabryczną ładowarkę od niego ile ma, 1A?

Jaką masz ładowarkę samochodową, ile realnie z siebie podaje na telefon, najczęściej na problemu z ładowaniem telefonu podczas nawigacji narzekają ludzie z 'chińskim' ładowarkami wypluwającymi z siebie ledwo 0,5A, jak do tego dojdzie kijowy kabel to telefon dostaje z tego jeszcze mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

40 minut temu, ozarek napisał:

Napięcie znamionowe instalacji to 12V, w praktyce ok 12.4V, natomiast napięcie z regulatora alternatora to 13.8-14.5V - znamionowo przyjmuje się 14V.

Tak owszem napięcie w instalacji samochodowej przyjmuje się za 12V. Ale realnie jest ono wyższe o jakieś 2V - 2.4V, do wartości jaką daje regulator napięcia alternatora. A teraz sugerujesz w zacytowanych fragmencie że po tym jak napięcie pokaże się na klemach akumulatora, nagle po klemach spada ono do 12.4V? I takie też pojawia się na bezpiecznikach i innych elementach instalacji samochodowej. Dobre, naprawdę uśmiałem się teraz. Większej bzdury nie słyszałem. Jeśli przy sprawnym układzie ładowania miałbyś w każdym miejscu instalacji 12.4V, to samochód musiałby być po powodzi z zaśniedziałymi wszystkimi połączeniami. 

 

45 minut temu, ozarek napisał:

Strasznie  spłycasz temat, ale ok. Jakie natężenie prądu obsługuje mostek ładowania w tym telefonie? Jeżeli nie wiesz to zerknij sobie na fabryczną ładowarkę od niego ile ma, 1A?

Jaką masz ładowarkę samochodową, ile realnie z siebie podaje na telefon, najczęściej na problemu z ładowaniem telefonu podczas nawigacji narzekają ludzie z 'chińskim' ładowarkami wypluwającymi z siebie ledwo 0,5A, jak do tego dojdzie kijowy kabel to telefon dostaje z tego jeszcze mniej.

I znów wiesz lepiej... tym razem jaką mam ładowarkę.Akurat telefon to nokia n8 a ładowarka to oryginał nokii. Ale nie wiem jaki daje ona prąd bo musiałbym ją wygrzebać z za schowka. A zwyczajnie mi się nie chce. A swoją drogą fabryczna ładowarka "powie" mi jaki prąd będzie pobierał mój telefon przy ładowaniu, no co za bzdura. Ładowarka może mieć i 5A a prąd którym będzie ładowany telefon zależy w dużej mierze od kabla którym ładujemy telefon i samego układu ładowania w telefonie, nazwanego przez Ciebie mostkiem. Niektórzy producenci telefonów "pozwalają" na ładowanie prądem większym niż 1A. Ale skraca to żywotność baterii dlatego ograniczone jest to do 1A. Podłączyłem kiedyś telefon do ładowarki tableta samsunga, ładowarka 5A, a telefon i tak ładował się prądem 950mA - 1050mA, dobry markowy kabel został użyty. Zastanawiasz się jak to sprawdziłem, otóż są od tego aplikacje. A i moja ciekawość, zrobiłem sobie taką przelotkę do pomiaru prądu z USB. Wyobraź sobie że wskazania miernika nie odbiegały od tych z telefonu. 

 

Ale jest jedna rzecz z która się zgodzę. Mianowicie chińskie ładowarki faktycznie mało kiedy wyplują więcej niż 500mA. A i jeszcze jedno, jesteś pewien że power bank da się jednocześnie ładować i z niego pobierać energię?

 

Wróćmy do autora tematu, co postanowiłeś... Wymienisz akumulator czy jeszcze jakieś testy? Zmierzyłeś spadek napięcia przy rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, ewemarkam napisał:

A teraz sugerujesz w zacytowanych fragmencie że po tym jak napięcie pokaże się na klemach akumulatora, nagle po klemach spada ono do 12.4V?

nie po klemach tylko na instalacji. Nie przekręcaj po raz kolejny tego co napisałem.

8 godzin temu, ewemarkam napisał:

A swoją drogą fabryczna ładowarka "powie" mi jaki prąd będzie pobierał mój telefon przy ładowaniu, no co za bzdura. Ładowarka może mieć i 5A a prąd którym będzie ładowany telefon zależy w dużej mierze od kabla którym ładujemy telefon i samego układu ładowania w telefonie, nazwanego przez Ciebie mostkiem.

fabryczna ładowarka nie powie ile max pobierze telefon ale daje bdb wskazówkę do tego, bo ( i tu odnośnie tych niby 5A) producent nie daje prezentów i nie pakuje ładowarki mocno przewymiarowanej. Jeżeli masz ładowarkę 1A w zestawie tzn mniej więcej tyle, że telefon nawet tego 1A nie pobierze. Dlatego w zestawach fabrycznych czasami pojawiają się np ładowarki 0,7A czy 1,5A, bo po co dawać 1A/ 2A skoro telefon pobierze np 0.6A/ 1.3A. Producenci zwyczajnie oszczędzają każdy cent bo efekt skali robi swoje.

Są oczywiście wyjątki, czasami producenci nie dają ładowarek QC tylko zwykła(mimo zaimplementowania standardu), ale to też jest podyktowane zwyczajną oszczędnością kasy na ładowarce albo znaku towarowym QC.

Jedynym miarodajnym wskaźnikiem są wspomniane mierniki przelotowe na USB (ew cięcie kabla) i to też nie w całym zakresie ładowania bo układ w telefonie nie pobiera max prądu podczas całego procesu, aplikacje działają różnie i akurat im bym nie wierzył.

9 godzin temu, ewemarkam napisał:

A i jeszcze jedno, jesteś pewien że power bank da się jednocześnie ładować i z niego pobierać energię? 

tak choć nie wszystkie tak potrafią (zależy to od zastosowanego układu), ale są nawet dedykowane rozwiązania do kamerek samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś opcja oby oparcie siedzenia pasażera złożyć całkiem do przodu ? (FXT my16) ... ważne przy przewożeniu długich przedmiotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2018 o 08:37, ewemarkam napisał:

W jakim samochodzie masz układ obniżający napięcie z 14.4V na 12.4V? Wskaż chociaż jeden model samochodu. Bo ja się z czymś takim nie spotkałem.

jaki znowu układ coś Ty znowu wymyślił - ew. co próbujesz znowu stworzyć z tego co napisałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie mam siły się przegadywać....

Przeczytaj ze zrozumieniem. Napisałeś wyżej że napięcie ładowania to 14.4V a w instalacji jest 12.4V. Więc się pytam gdzie te 2 volty zniknęły?

 

A na światłach jest 13.2V bo masz spadki napięć w instalacji, na wszystkich połączeniach. I z 14.4V robi Ci się 13.2V

 

Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ewemarkam napisał:

Zależy czy masz skrzynie phase I czy II. W starszej jest filtr wbudowany w smoka pompy. A nowszej zewnętrzny filtr. Chyba na przełomie roku 98 i 99, zrobili modernizację.

Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
 

 

Mam 98 rok. Filtr wkręcony w obudowę skrzynki, czyli wychodzi phase II ? Jest gdzieś symbol do odczytania aby mieć pewność? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej posiadam nietuzinkowy problem z woda w aucie. Wystarczy ze lekko popada deszcz czy umyje auto i od razu pijawia się woda w kabinie po stronie kierowcy tuz przy stupce, dokładniej woda skapla sie po przewodach od benzyny tzn mniej wiecej bo dokadniej ciezko mi to zlokalizować. Lecz pytanie moje brzmi tak. Czy tak jak na załączonym zdjęciu, tam powinna sie woda przedostawac? Do komory silnika? Ktoredy moze mi tam ewentualnie woda ciec?
Od razu dodam kanaly odplywowe sa drozne. DSC_0556.jpegDSC_0557.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś wypadła uszczelka przez którą przechodziła linka od maski. Wypadła z otworu. Bylo to co prawda w innym samochodzie.Może u Ciebie jest podobnie, coś nie leży tam gdzie powinno. Czasem warto polać samochód woda z wiadra, może uda się zobaczyć gdzie cieknie.

Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2018 o 02:10, daymanek napisał:

Zwroce uwage na to, lecz pytanie moje jest  tez takie, czy woda powinna splywac az do komory silnika? 

 

Nie powinna..Znam takiego jednego w którym ściekała dłuższy czas i zrobiła dziurę na podłużnicy (korozja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie, albo gdzieś robił. Interesują mnie naklejki/kalkomania Forester. Widziałem dziś forka s-turbo z takimi właśnie. Naklejka leci od tylnego błotnika przez drzwi do przedniego. Zaraz nad plastiki. Napis Forester i taka linia. Ciężko to opisać, nie zrobiłem zdjęcia.

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...